نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

تاریخچه ساعت ریموند ویل و شناخت ساعت اورجنیال Raymond Weil

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1397-03-31 ۱۴:۴۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
تاریخچه ساعت ریموند ویل و شناخت ساعت اورجنیال Raymond Weil

روزهای اول شروع به کار شرکت ساعت ساعت ریموند ویل

یک چشم انداز

 

ساعت ریموند ویل

 

 

همه چیز در سال 1976 آغاز شد. در میانه ی بحرانی که صنعت ساعت سازی را تحت سلطه خود گرفته بود، آقای Raymond Weil تصمیم گرفت با تاسیس کارخانه ی شخصی خود، چشم اندازش از اینکه ساعت سازی در کشور سوئیس واقعا چگونه باید باشد را تبدیل به زمان سنج های واقعی کند، زمان سنج هایی که قرار بود بُعد گسترده و تازه ای به این صنعت اضافه کنند.

علاقمندان به ساعت و حرفه ی ساعت سازی، از تازه کار ها گرفته تا با تجربه تر ها، بسرعت استعداد آقای ویل را کشف کرده و شروع به تحسین دست سازه های او نمودند.

کارخانه ی Raymond Weil بسرعت پایه قدرتمند و پی ریزی مستحکمی در سوئیس برای خود دست و پا کرد، و آنگاه بود که موسس این کارخانه به یاری تجربه و علاقه شخصی اش، شروع به اکتشاف و ماجراجویی در اروپا و سپس هر جای دیگر دنیا کرد، تا زمانی که بتدریج توانست یک شبکه بین المللی را گرد هم آورد.

Raymond Weil حالا یک برند معروف است و یکی از گل های سر سبد صنعت ساعت سازی کشور سوئیس محسوب می شود.

 

شکل گیری هویت ریموند ویل

 

 

ساعت ریموند وایل آمادئوس

 

پس از یک پیشرفت دوره ای و سریع، نیاز کارخانه به گسترش یافتن و رقابت با دیگر کارخانه ها احساس شد. برای نزدیک تر شدن به این هدف، داماد Raymond Weil، Olivier Bernheim، به این پروژه که قرار بود تا سال 1982 تبدیل به یک خط شغلی خانوادگی شود ملحق شد.

او تشکیلات و ساختار کارخانه را مدرنیزه کرد، بازار کار های متعددی را توسعه بخشید و ایجاد کرد، و بزودی مسئولیت حوزه ارتباطات و بازاریابی را بعهده گرفت.

پیوستن او به کارخانه، به ایده ی یک کارخانه ی خانوادگیِ مستقل که بسیار برای آقای ویل عزیز بود جان تازه ای بخشید.

در سال 1996، Olivier Bernheim تبدیل به کارفرما و مدیر عامل کارخانه شد. برند Raymond Weil همیشه از موسیقی تاثیر می پذیرفت و الهام می گرفت.

این قضیه در همان سال های اول، یا بطور دقیق تر سال 1983 مشخص شد، زمانی که هنگام انتخاب اسم برای مجموعه ها، مجموعه ی Amedeus که از روی آهنگساز کلاسیک اتریشی “موتزارت” نامگذاری شده بود، دقیقا همزمان با فیلم تحسین شده ی Milos Forman که دقیقا چنین نامی داشت، منتشر شد.

اسامی الهام گرفته شده از دنیای موسیقی برای مجموعه ها داشتند کم کم تبدیل به ویژگی متمایزی در هویتِ برند می شدند و این تازه اول راه بود: Fidelio-نام تنها اپرای بتهوون- Traviata یا Saxo.

اسامی مجموعه های دیگری هم در شکل گیری شخصیت این برند دخیل بوده اند که آنان نیز هر یک به نوع خود ویژه محسوب می شوند: Toccata، که نسخه ی زنانه ی آن Fantasia نام داشت، و مجموعه ای که بطور نمادین Othello نام گرفته بود-ترکیب موفقی از تکنولوژی پیشتاز و طراحی دقیق و ظریف، در کنار هم زمان سنج هایی بسیار باریک را پدید آورده که در سال 1986 برای جشن ده سالگی کارخانه ی Raymond Weil ساخته شدند.

 

کسب تجربه و مهارت Raymond Weil 

قدمهای تازه

 

 

 

با ورود کلکسیون های جدیدی برای خانم ها و آقایان به بازار، قدم بزرگ و جدیدی در تاریخچه ی رشد Raymond Weil در صنعت ساعت سازیِ لوکس کشور سوئیس ثبت شد.

مجموعه ی Parsifal: آمیختگی منحصربفرد پیچیدگی، مواد اولیه ی شکوهمند، جلاکاری موشکافانه و طراحی بدیع.

Tango ، آمیختگی کیفیت و ظرافت طبع، که قاب های مثلثی و یا دایره ایِ آن بطرز بی نقصی متناسب بودند، به محض قرارگیری در معرض دید عموم، بطور بین المللی تحسین شد.

نام یک کلکسیون نمادین دیگر، Tradition بود که در همان دوره ی زمانی با طرحی کلاسیک و ظریف ساخته شد و به تمیز ترین و ساده ترین شکل ممکن میراث صنعت ساعت سازی تاریخی را مجسم کرد.

کارخانه ی Raymond Weil وفاداری خود به هنر را با اقدامات ارتباطی متفاوت مستحکم کرد، و این از نظر تبلیغاتی اقدامی بسیار عاقلانه بود. سرانجام در 1994، بنر تبلیغاتی جنبش موشکافانه که رقاصانی را درحال رقص میان زمین و هوا نشان می داد، برنده ی جایزه شد و این اتفاق در استحکام هویت این برند بسیار موثر بود.

 

نو آوری و تکنولوژی ساعت ریموند ویل

 

ساعت مارک ریموند ویل اصل اورجینال

 

تا 1999، کارخانه ی Raymond Weil موفق شده بود کنترل کامل فرایند طراحی ساعت را جزو اهداف خود قرار دهد و برای رسیدن به این هدف لازم بود که آغوشش را به سوی جدید ترین نوآوری های تکنولوژیِ روز باز کند.

سازمان تحقیق و توسعه به بخش های دیگر کارخانه اضافه شد و از آن پس تا به امروز مسئولیت نوآوری های بسیاری را بعهده دارد که تنها مخصوص و منحصر به کارخانه Raymond Weil هستند، مثل پوشش دادن دو محدوده ی زمانی بطور همزمان، یا تولید انحصاری دستبندِ قابل تغییر شکل، در مجموعه ی “درخشش” که مخصوص بانوان ساخته شده بود.

چند سال بعد، مجموعه یDon Giovanni Così Grande معرفی شد، که کاملا مردانه و عملکرد آن بطور کامل مکانیکی بود، و به تثبیت فوت و فن و موشکافی کارخانه Raymond Weil در زمینه تکنولوژی کمک بسیاری کرد.

 

استقلال یک طرز فکر است

نسلی نو

 

ساعت برند ریموند ویل قیمت مناسب اصل

 

در سال 2006 و برای تکریم سی امین سالگرد تاسیس این برند، الی و پی یر برنهایم – نسل سومِ Raymond Weil – به کارخانه ساخت ساعت او اضافه شدند، و ورود آنها اثبات کرد که این کارخانه با استقامت، ماندگاری و تعادل بعنوان یک شغل “خانوادگی” به کار خود ادامه خواهد داد.

آنها برای اضافه کردن چشم انداز و فوت و فن خود به کار، تمرکز خود را متوجه توسعه و رشد مجموعه هایی نمودند که از نظر تکنولوژی تکامل یافته و از نظر هماهنگی با مدِ روز، مدرن و قابل توجه محسوب می شدند. این مجموعه ها موفقیت عظیمی کسب کردند.

در میان مجموعه های Raymond Weil، Nabucco اولین مجموعه ایست که قاب خیره کننده ی ساعت های آن چهل و شش میلیمتر ضخامت دارد و با این حال، تا عمق دویست متری زیر آب میتواند سالم بماند؛ و بجز تمام اینها، از ماده اولیه ی بسیار پیشرفته و تحسین برانگیزی ساخته شده است: فیبر کربنی. بعلاوه ی تمامی این نقاط قوت، در نسخه ی انحصاری Nabucco Cuore Caldo ، که بطور محدود تنها پانصد عدد از آن تولید شد، مزیت های جدید دیگری نیز به مخاطبان عرضه می شود: ثانیه شمار این نوع ساعت ها دقت بسیار بالایی دارد، بطوریکه به اندازه چشم بر هم زدنی دیر یا زود حرکت نمی کند.

علاوه بر آن، این ساعت ها دارای شاخص نیروی باقیمانده هم هستند، که با عقربه ای جداگانه میزان باتری ذخیره شده ی باقیمانده ی ساعت را نشان می دهد. مورد آخر برای اولین بار در این ساعت ها بود که راه خود را به کارخانه Raymond Weil باز کرد.

مجموعه ساعت اتوماتیک Freelancer نیز، که برای بانوان و آقایان ساخته شده بود، قاصد دو نو آوری ماندگار دیگر در تاریخچه ی این برند است: قرار دادن رقاصک ساعت در معرض دید، و تولید طیف گسترده ای از زمان سنج های مکانیکی مخصوص بانوان. همچنین در سال 2009 مجموعه ای بنام Noemia بطور اختصاصی برای بانوان معرفی شد.

این مجموعه بدلیل ظریف کاری های لطیف خود و همچنین مواد اولیه ی گرانبهایی که در ساخت آن استفاده شده بود، تا به امروز نیز زنان را از جای جای جهان به خود جذب کرده است.

توسعه و تقویت

ساعت اصل ریموند ویل اورجینال بهترین قیمت

 

یک سال بعد، مجموعه ی Maestro منتشر شد و بلافاصله مشخص شد که مهارت و تخصصی بیش از پیش در آن بکار رفته است، بخصوص در بسته های الحاقی مانند Maestro phase de lune -در این نسخه برای اولین بار در برند Raymond Weil، نشان دهنده ی ماه بر روی صفحه ی ساعتی با طرز کار مکانیکی قرار گرفته بود- و Maestro Phase de Lune Semainier که در این دو بسته الحاقی، ساعت ها شکوهمندانه مزیت هایی همانند نمایش کامل تاریخ روی صفحه ی ساعت، و نمایانگر ماه را در کارکرد مکانیکی خود به نمایش گذاشته بودند؛ کارکردی مکانیکی که قابلیت ذخیره ی چهل و دو ساعت باتری را برای این زمان سنج ها به ارمغان آورده بود.

کارایی این ساعت مچی ها نیز با دقت بسیار بررسی شده بود و برای همین هم در قاب این ساعت ها، دکمه های شستی و فشاری بطرز نوآورانه ای متفاوت از تولیدات پیشین این برند جاگذاری شده بودند، تا به خریدار امکان راه اندازی ساعت را بطور آسان و بدون نیاز به هیچگونه ابزاری بدهند.

در همان دوره بود که Raymond Weil تعهد خود را به صنعت موسیقی مستحکم تر نمود، و این کار را با پایه گذاری شراکت های قدرتمند با رویداد های مهم و اصلیِ دنیای موسیقی انجام داد، مثل مراسم BRIT awards -یکی از فریبنده ترین و مشهور ترین رویداد ها در دنیای موسیقی- که از سال 2008 تا کنون، هنوز هم بطور رسمی یکی از شرکای برند محسوب میشود.

موشکافی منبع الهام من است

35 سال موفقیت

 

ساعت ریموند وایل اصل فلزی

 

برای جشن 35 سالگیِ برند، مجموعه ی زنانه ی Jasmine با موفقیت عرضه شد. در سال 2011 کمپین تبلیغاتی جدیدی آغاز شد و شعار تازه ای به همراه داشت: موشکافی منبع الهام من است.

در این کمپین، عکس هایی از مدل های مشهور منتشر شد، درحالیکه در فضای مجلل و شکوهمند سالن کنسرت ویکتوریا در شهر ژنو، ساعت های Raymond Weil را به دست کرده بودند و این پوستر ها با جو نوآورانه و پویای برند Raymond Weil نیز همخوانی داشت. این کمپین تماما حول محور موسیقی حرکت میکرد، که منبع اصلی الهام برند Raymond Weil بود.

یک سال پس از آن، Raymond Weil با کمپین musical scores نمایشی کاملا بدیع و تازه از تاثیرپذیری این برند از موسیقی و هنر به راه انداخت. در این کمپین تصاویری استفاده شده بود که بطرز تاثیر گذاری زیبا بودند و در آنها ساعت های این برند در میان هاله ای از نور به نمایش گذاشته شده بود. تصاویر این کمپین از نظر کنایی بسیار غنی بودند، بطوریکه سعی در نشان دادن این مسئله داشتند که برند Raymond Weil جایگاه منحصر بفرد و خاصی را در صنعت ساعت سازی لوکس اشغال کرده است.

ریموند ویل; ساعت سازی که عاشق موسیقی بود

 

 

ساعت ریموند ویل بیتلز

 

پس از گذشت سال 2013 که سالی غنی از مشارکت ها و رویداد های متفاوت در زمینه ی موسیقی بود، موسیقی برای برند Raymond Weil در جایگاهی مهمتر از همیشه قرار گرفت.

این برند در بزرگترین نمایشگاه ساعت و جواهرات در جهان که Baseworld fair نام دارد، صاحب غرفه ای شد و آنرا بطرز چشمگیر و تاثیرگذاری طراحی کرد؛ به گونه ای که شکل یک ویولونسل را به خود بگیرد که با نُه متر ارتفاع، تا کنون بزرگترین ویولونسلِ چوبی در جهان شناخته می شود.

شراکت های قدرتمند و زیادی با سالن ها و مکان های تکرارنشدنی و مشهورِ جهان شکل گرفت، مثل سالن Royal Albert و بعلاوه ی آنان، معاهدات قدیمی نیز فراموش نشده و تجدید شدند؛ بطور مثال مراکز خیریه ای مثل VH1 Save the Music Foundation، ACMF و Nordoff Robbins و رویداد های شکوهمند و فریبنده ای مثل BRIT Awards.

کمپینی تبلیغاتی بنام “سری تصاویر الگوهای موسیقی” برای بزرگداشت هنرمندان و برند های تکرارنشدنی دنیای موسیقی عرضه شد، مثل Frank Sinatra، Gibson guitars، Sennheiser و Nicola Bendetti.

برند Raymond Weil، با گروه Fab Four چهل سالگی خود را جشن گرفت و در این جشن، برای گروه Beatles، Buddy Holly و David Bowie محصولاتی انحصاری و منحصربفرد تولید کرد.

چهل سال الهام بخشی، خلاقیت و از همه چیز مهم تر نوآوری، با رویدادهای مهمی در تاریخ کارخانه Raymond Weil جشن گرفته شد، مثلا ساخت اولین ساعت مچی توربیلونِ Raymond Weil، یک دستبند خاص و انحصاریِ Raymond Weil که قابلیت تغییر شکل را داشت و برای مجموعه ی Shine ساخته شده بود؛ این دستبند جلوه گر مشارکت و همبستگی کارخانه Raymond Weil با شرکت فرانسوی French maison Repetto Paris بود، و همچنین پیشرفت و توسعه ی اولین جنبش مستقلِ این شرکت بدون کمکِ بیرونی با ساخت Calibre RW1212.

کمپانی Raymond Weil که اصالتا متعلق به شهر ژنو است، تعالی صنعت ساخت ساعت مچی و الهام گیری از صنعت موسیقی را با وفاداریِ بیش از همیشه به شعار تبلیغاتی خود نشان می دهد: جنبش موشکافانه.

مردان پشتِ برند ریموند ویل

 

 

 

این برند که در شهر ژنو پایه گذاری شده است، به دایره محدودی از ساعت سازان سوئیسی تعلق دارد و به همین خاطر میتوان گفت هنوز بطور انحصاری متعلق به یک خانواده است.

رهبری این کارخانه حالا در دست Elie Bernheim است و پس از موفقیت هجده ساله ی پدرش Olivier Bernheim در مدیریت این کارخانه، کارخانه ی Raymond Weil -که در سال 1976 توسط Raymond Weil (پدربزرگ Elie Bernheim) تاسیس شد- به بالا تر بردن و مستحکم کردنِ مقام خود میان نام های برتر صنعت ساعت سازی سوئیس ادامه میدهد.

این سه نسل برای ادامه ی راه این میراث عجیب و استثنائیِ خانوادگی، استعداد ها و تجربیات خود را یکپارچه کردند تا از موفقیت خانواده مطمئن و ثبات و تداوم را تضمین کنند.

خلاقیت، فوت و فنِ ساعت سازی، دسترس پذیری و مهم تر از همه استقلال: طی تمام این سالها، خاندان Raymond Weil همواره درحال دوباره و دوباره آفریدنِ خود بوده اند، درحالیکه همچنان وفادارانه ریشه و هویت موفقیت اصلی و ابتدایی خود را حفظ کرده اند.

Elie Bernheim

مدیرعامل

 

 

 

 

Elie Bernheim در سال 2006 پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه prestigious Ecole Hôtelière de Lausanne به کارخانه ی ساخت ساعت ریموند ویل پیوست.

بعنوان سومین نسلِ ادامه دهنده ی راه این کارخانه ی خانوادگی، Elie که نوه ی Raymond Weil است، با استفاده از فوت و فنِ ساخت ساعت مچی و وفاداریِ پیوسته به ارزش های این مهارت، از تداوم میراث این برند اطمینان حاصل می کند.

او که در ساعت سازی، بازاریابی و مدیریت بازرگانی تخصص دارد، در طی سالهای اخیر مسئول توسعه و افزودنِ استراتژی جهانی کارخانه Raymond Weil بوده است.

او تنها بدلیل احترام مداوم خود به میراثی که بطور کامل به او سپرده شده بود کار خود را در کارخانه شروع کرد؛ میراثی که سنگ زیربنای موفقیتی استثنایی برای این برند ساعت سازی در طی سالها را تشکیل داده بود.

درک بالای او از ارزشهای سنتی که با چشم اندازی جوانانه و تازه ترکیب شده است او را تبدیل به بهترین کاندیدا برای برنامه ریزی در زمینه ی وجهه ی کارخانه و ارتباط آن با دیگر شرکت ها، ارتباطات و شبکه های اجتماعی می سازد، و همچنین به کارخانه ی Raymond Weil این امکان را می دهد که به روشی تازه و تعامل گرایانه به مشتریان و مخاطبین خود نزدیک شود.

او بدلیل کنجکاوی و علاقه ی شخصی خود، دانشی عمیق از آنچه که در داخلی ترین بخش هر بازار میگذرد پیدا کرده است، که امروزه موجب ارتباط بی نقص او با رابط های شرکای کارخانه شده است.

Elie Bernheim در آپریل سال 2014 بعنوان مدیرعامل Raymond Weil منصوب شد، و با این کار جای پدر خود که در سال 1982 به کارخانه پیوست و در سال 1996 در سمت مدیر عامل و کارفرما شروع به کار کرد را گرفت. بعنوان یک علاقمندِ مطلع به دنیای موسیقی، Elie پیش از آنکه در نواختن ویولونسل تخصص پیدا کند در زمینه ی ساز پیانو استاد شد.

او این استعداد ذاتی را از مادر خود که یک پیانیست حرفه ای بود به ارث برده است، و برای همین هم او امروزه علاقه خود به موسیقی را پس از کار در کارخانه ی Raymond Weil بعنوان دومین منبع الهام خود در زندگی قرار داده است؛ و به همین دلیل صنعت موسیقی بر روی هر یک از فرآیند های توسعه ی محصول و یا هر جهتیابی تازه ای در زمینه ی بازاریابی در کارخانه ی Raymond Weil، اثرگذار است.

Olivier Bernheim

کارفرما

 

Olivier Bernheim، چند سالی پس از تاسیس کارخانه ی ساخت ساعت Raymond Weil و به درخواست پدرِ همسرش، خودِ Raymond Weil بود که در سال 1982 به کارخانه ملحق شد.

نه تنها بدلیل پویایی و پشتکار و روحیه ی دوراندیشانه و کارآفرینانه ی او، بلکه بدلیل قابلیت استثنائی اش در زمینه ی ایجاد و حفظ روابط بلندمدت با شرکای Raymond Weil بود که Olivier Bernheim، کارفرما و مدیرعامل برند، رشدی قدرتمند و جهانی را برای کارخانه ی Raymond Weil بازسازی و تضمین کرد و توسعه بخشید و با این حال همچنان به هویت خانوادگی خود وفادار ماند. راهبرد او به تاثیرِ کارخانه Raymond Weil بر دنیای ساعت سازی افزود.

نکات کلیدی برای موفقیت تجاری کارخانه، شامل گستردگی چشمگیر برند در تمام دنیا، تجدید و تازه نگه داشتن دائمیِ دامنه ی محصولات -با معرفی زمان سنج های مکانیکیِ جدید که هر روز پیچیده تر و پیشرفته تر از دیروز ظاهر میشوند-، توسعه ی مجموعه های سطح پایین و ابتدایی برای شروع، و راهبردِ ارتباطیِ گسترده تر می شود.

بجز پا فشاری برای حفظ استقلال برند ساخت ساعت ریموند ویل، برنامه های Olivier Bernheim برای چند سال آینده شامل افزایش شهرت این برند در بازار های قدیمی و بزرگی مانند اروپا، آسیا و آمریکای شمالی می شود.

او همچنین قصد دارد حضور این برند در بازارهای کلیدی مثل چین، هند و روسیه را با در اختیار گرفتن بخشی از هر مغازه برای نمایش اجناس خود، و همچنین ساخت فروشگاه های اختصاصی تقویت کند، چرا که این بازارها دارای پتانسیل بسیار بالایی هستند.

اگر به دنبال اطلاعات شخصی تری باشیم، زندگی خصوصی او نیز با همان آهنگ زندگی کاری اش حرکت میکند، هم Olivier و هم تمام خانواده ی او عاشق موسیقی هستند و او همیشه تلاش میکند زمانی از روز را برای گوش دادن به موسیقی اپرا و رویا پردازی خالی نگه دارد. تعریف او از تجمل گرایی صرف کردن زمانی با خانواده اش، و لذت بردن از وقت گذرانی در طبیعت است.

 

انتشار با ذکر منبع: اشرافی

برچسب ها : , , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×