خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی ژاپنی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-02 ۱۶:۴۸
برندهای ساعت مچی ژاپنی

در کنار سوئیس، ژاپن نیز قطب ساعت‌‌سازی جهانی با تولیدات مشهور خود است. طبق اعلام انجمن ساعت دیواری و ساعت مچی ژاپن، این کشور 63.9 میلیون ساعت را در سال 2018 برای هر دو  بازار داخلی و بین‌‌المللی تولید نموده است. ادامه مطلب را مطالعه کنید تا گزینه‌های ما را برای 10 مارک برتر ساعت ژاپنی کشف کنید.

1. Hajime Asaoka

ساعت Hajime Asaoka

ساعت ساز مستقل خودآموخته، Hajime Asaoka به دنبال یک حرفه موفق در طراحی محصول، در سال 2005 اقدام به ساخت ساعت مچی نمود و چهار سال بعد اولین ساعت توربیلون خود را معرفی کرد. در طول یک دهه دیگر، Hajime Asaoka همچنان به تولید ساعتهای بی نقص نمود و مجموعه او از Tsunami سه عقربه گرفته تا Tourbillon Pura پیچیده و ساعت روباز با صفحه مدرج، متنوع است.

2. Masahiro Kikuno

ساعت Masahiro Kikuno

علی رغم اینکه این کار یک عمل یک نفره است، استاد ساعت ساز Masahiro Kikuno، ساعت‌‌های خود را تقریباً به طور دستی می‌‌‌‌سازد. از طراحی گرفته تا ساخت و مونتاژ، Masahiro Kikuno یکی از تنها حدود 30 نفر در جهان است که مجموعه‌‌ای از مهارت‌‌های لازم برای تولید ساعت‌‌های فوق العاده، پیچیده و طراحی شده با فکر خود را دارد.

3. Naoya Hida

ساعت Naoya Hida

کهنه‌‌کار بازار ساعت ژاپن، Naoya Hida نه تنها کلید راه‌‌اندازی موفقیت آمیز F.P. Journe در ژاپن بود، بلکه وی همچنین در زمینه ایجاد کانال‌‌های توزیع در این کشور برای مارک‌‌های برجسته فعالیت شغلی کرد. درست در سال جاری، Naoya Hida از اولین ساعت لوکس خود با نام NH Type 1B با ظاهری ممتاز با برند نام‌‌خانوادگی خود رونمایی کرد.

4. Minase

ساعت Minase

Minase، یک برند ساعت مچی ژاپنی که در سال 2005 شکل گرفت، فقط حدود 500 ساعت در سال تولید می‌‌کند. با اینکه این برند در اصل برای بازار داخلی محفوظ است، اکنون Minase مجموعه‌‌ای از ساعت‌‌های Divido، Horizon و Windows را در سطح بین‌‌المللی ارائه می‌‌دهد. ساعت‌‌های Minase به شکل سازه‌‌ای که شرکت آن را MORE می‌‌نامد، مونتاژ می‌‌شوند، که با الهام از پازل‌‌های چوبی سنتی ژاپنی طراحی شده است، که در آن قطعات مانند قطعات پازل قرار گرفته‌‌اند، و هر قسمت می‌‌تواند به راحتی جایگزین شود بدون اینکه مزاحم معماری کلی باشد.

Minase در ژوئن سال 2019، پس از آن که نخست وزیر ژاپن Shinzo Abe با Minase Divido در اجلاس G20 در اوزاکا دیده شد، برای عموم مردم مشهور شد.

5. Dedegumo

ساعت Dedegumo

و اکنون چیزی کاملاً متفاوت. Dedegumo در کیوتو مستقر است و از صحنه هنرهای محلی ایده و الهام گرفته شده است. هر ساعت دست ساز و منحصر به فرد است. این ساعت‌‌های هنری از حرکت‌‌های Seiko و Citizen استفاده می‌‌کنند و فاصله زیادی از ساعت‌‌های معمولی با تکنولوژی بالا که در ژاپن یافت می‌‌شود، دارند. حساسیت به حرکت steampunk برند Dedegumo را الهام‌‌بخش و سرگرم کننده می‌‌دانم. در دنیای پیشرفته ساعت ژاپنی، دیدن یک مارک تجاری با عملکرد متفاوت جالب است.

6. Knot

ساعت Knot

Knot مارک تجاری پیش رونده بر اساس مد است که می‌‌خواهد ساعت‌‌های با کیفیت ژاپنی با تنوع انتخاب بند را با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار دهد. از وبسایت آن استفاده کنید تا آنچه را آن‌‌ها یک ساعت سفارشی می نامند بسازید، بر روی سفارش شخصی در فهرست کلیک کرده و سپس نوع ساعت، بند و سگک را انتخاب کنید. انتخاب من، کوارتز با صفحه مدرج با رنگ آبی با بند NATO  با یک سگک نقره‌‌ای بیشتر از 200.00 دلار در آمد. تصویر کلاسیک یک کوارتز 40 میلی‌‌متر با پروفیل 7 میلی متری فوق العاده نازک است، و من را به یاد Nomos-Glashuette Tangente می‌‌اندازد، فقط ارزان‌‌تر است.

7. Casio

ساعت Casio

اگرچه تاریخچه اولیه Casio عمدتاً در ساخت ماشین‌‌حساب‌‌ها متمرکز بود، این شرکت ژاپنی در دهه 1970 با معرفی ساعت مچی الکتریکی Casiotron مشهور شد. این امر راه را برای ساعت‌‌های ماشین‌‌حساب‌‌دار محبوب برند که در فرهنگ پاپ دهه 1980 غالب شد، باز کرد. در دهه هشتاد همچنین از G-Shock فوق‌‌العاده سخت رونمایی کرد که از آن زمان به بعد تبدیل به موفق‌‌ترین خط تولید مدل‌‌های ساعت Casio شد.

8. Orient

ساعت Orient

Orient، افتتاح شده در سال 1950، بزرگترین تولیدکننده ساعت مکانیکی در ژاپن است و تمام قطعات ساعت بصورت داخلی ساخته می‌‌شوند. این کار ممکن است باعث گرانتر شدن محصول گردد، اما ساعت‌‌های Orient بسیار مقرون به صرفه هستند. Orient طیف گسترده‌‌ای از ساعت‌‌های مکانیکی ارزان را، از ساعت‌‌های لباس Bambino گرفته تا Mako divers و ساعت‌‌های Defender، ارائه می‌‌دهد.

9. Citizen

تاریخچه Citizen که تولید کننده برجسته ساعت و موتور آن در جهان است، از سال 1918 آغاز شد و تسلط آن همچنان بر دنیای ساعت چشمگیر است. در میان لیست چشمگیر نوآوری‌‌های آن، اولین اختراع Citizen از ساعت آنالوگ نوری کوارتز جهان – که اکنون با نام Eco-Drive شناخته می‌‌شود – در سال 1976، فرهنگ نگاه به آینده برند را شکل داد. Citizen به تازگیEco-Drive Caliber 0100 را دقیق‌‌ترین ساعت ساخته‌‌شده توسط بشر اعلام کرد.

10. Credor

ساعت Credor

برند دیگری موسوم به Credor، با این وجود که زیر چتر عظیم Seiko قرار دارد، ساعت‌‌های فوق‌‌العاده لوکس در تعداد بسیار محدود تولید می‌‌کند. برند Credor هنوز در خارج از ژاپن ناشناخته است، اما مجموعه ساعت‌‌های این برند – که شامل ساعت‌‌های زمان‌‌سنج مانند Eichi است تا ساعت‌‌های با امکانات زیاد مانند Fugaku Tourbillon – ویترین هنر و صنعت است.

11. Grand Seiko

ساعت Grand Seiko

در سال 1960، Seiko یک برند فرعی به نام Grand Seiko تأسیس کرد و ساعت سازان استاد و سایر صنعتگران را برای تولید ساعت های خوب به کار گرفت. امروزه ساعت‌‌های Grand Seiko، به لطف پرداخت فوق‌‌العاده، موتور چشمگیر و طراحی جذاب به عنوان بهترین ساعت‌‌های لوکس در بازار شناخته می‌‌شوند.

12. Seiko

ساعت Seiko

Seiko که در سال 1881 ابتدا به عنوان یک فروشگاه جواهرات و سپس در سال 1892 به عنوان ساعت‌‌ساز تاسیس شد، دارای سابقه‌‌ای طولانی در پیشبرد فرهنگ ساعت‌‌سازی ژاپن است. این برند دارای لیست طولانی از نقاط عطف مانند ساخت اولین ساعت مچی ژاپنی، ساعت مچی شیرجه و کرونوگراف است – نیاز به ذکر اولین ساعت کوارتز جهان یعنی Astron نیست. ساعت‌‌های Seiko با لقب‌‌هایی مثلTuna” “، “Turtle”، “Tumle”، “”Sumo و “Samurai” مطلوب لژیون‌‌های علاقه‌‌مند به تماشای سراسر جهان هستند.

نتیجه‌‌گیری

چه در مورد گزینه‌‌های مقرون به صرفه و چه در مورد ساعت‌‌های بسیار عالی، مشخص است که چشم انداز ساعت‌‌سازی ژاپنی تقریباً در مورد هر نوع خریدار ساعت چیزی برای ارائه دارد.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×