خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی استرالیایی

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-07-29 ۱۷:۴۴
برندهای ساعت مچی استرالیایی

ما در بخش های گذشته برخی از برترین برند های ساعت از کشور های صاحب نام و همچنین برخی از کشورهای کمترشناخته شده را در صنعت ساعت سازی بررسی کرده ایم. این بار نمونه هایی را از کشور استرالیا به شما معرفی می کنیم.

استرالیا نام قاره و کشوری با پایتختی به نام کانبرا می باشد. همینطور بقیه شهرهای این کشور نیز در سطح دنیا شناخته شده هستند، به طور خاص میتوان به شهر های سیدنی، مبلورن، بندر بریزبین، آدلاید و پرث اشاره کرد. این قاره عمدتا توسط اقیانوس های هند و آرام احاطه شده است و این موقعیت جغرافیایی تاثیرات شگرفی بر روی مردمان این سرزمین، سبک زندگی ها و همینطور ساعت های آن ها می گذارد. به منظور روشن شدن منظور ما از بیان کردن این موضوع در ادامه به برترین برند های ساعت در استرالیا می پردازیم.

شرکت ساعت سازی Melbourne

Sujain Krishnan” ” موسس و مالک شرکت ساعت سازی سفارشی که یک کسب و کار کوچک آنلاین بود، تصمیم گرفت سطح کار خود را بالا ببرد و دست به تولید ساعت های شخصی سازی شده زد. در اثر این اتفاق، شرکت ساعت سازی ملبورن متولد شد.

شرکت ساعت سازی مبلورن، یک شرکت کوچک استرالیایی است که در سال 2013 تاسیس شد و هدف آن پر کردن شکافی بود که در بازار ساعت های مایکروبرند(ساعت هایی که مخصوص یک منطقه جغرافیایی خاص تولید می شوند) ایجاد شده بود که عمدتا به دلیل طراحی و تولید لباس ها و ساعت های به سبک کلاسیک، ایجاد شده بود.

از آن جایی که موسس شرکت دارای سابقه ای در زمینه بازار آنلاین ساعت بود، این موضوع خیلی عجیب نیست که اولین محصول شرکت ساعت سازی ملبورن_  به نام Flinders- از طریق جذب سرمایه جمعی آنلاین به بازار معرفی شد.

با حمایت خیره کننده ای که محصول” Flinder “دریافت کرد، این برند نوپا تشویق شد تا محصولاتش را با طراحی های جدید گسترش دهد.

بعد از گذشت شش سال، شرکت ساعت سازی ملبورن، ده ها مدل را با موفقیت روانه بازار کرده است. هر یک از آنها با کیفیت عالی طراحی شده اند و تا آنجا که ممکن است مقرون به صرفه هستند ، به طوری که حتی علاقه مندان معمولی و کلکسیونرهای ساعت قادر به خرید آن هستند. این امر با نگه داشتن فرایند تولید ساعت ها در همان شهر محقق شده است. اولین نمایشگاه ها آن نیز حتی در شهر ملبورن در سال 2016 برگزار شد.

شما برای داشتن یک ساعت از ان برند نیازی نیست تا استرالیا سفر کنید. شما می تونید به راحتی کلکسیون ساعت های این برند را در پیج Melbourne Watch Company US. نگاهی بیندازید.

شرکت ساعت سازی Bausele

با افتخار به عنوان اولین شرکت ساعت مچی درجه یک استرالیا که در سال 2011 توسط Christophe” “Hoppé افتتاح شد.

این نام تجاری از عبارت “Beyond AUStralian Elements” گرفته شده است. این عبارت به طور کلی بیان می کند که چه چیزی این ساعت را از سایر برند های ساعت استرالیایی مجزا می کند. اساساً، این شرکت المان های مختلف استرالیایی را در محصولات خود گنجانده است، مانند سنگ استرالیایی برای قاب ساعت و یک کانگورو کوچک روی صفحه عقربه ساعت. یکی دیگر از ویژگیهای قابل توجه ساعت های “Bausele” تاج توخالی آن است که حاوی نمونه ای از ماسه های ساحل های استرالیا، زغال سنگ یا خاک قرمز است.

 علاوه بر طرح متمایز و مهارت های دقیق ،بخش های از اجزای ساعت های “Bausele” ساخت سوئیس هستند. ترکیب این کیفیت ها منجر به ساعت های استرالیایی می شود که دقیق، منحصر به فرد و ظریف و زیبا هستند.

شرکت ساعت سازی Nicholas Hacko

شرکت ساعت سازی”Nicholas Hacko”   به نام او، نام گذاری شده است که در سال 2013 افتتاح شد، منتها این شرکت در سیدنی قرار داشت.

Nicholas Hacko”” مالک شرکت در ابتدا به عنوان یک ساعت ساز مستقل شروع به کار کرد. در سال های اخیر، ساعت سازان مستقل مانند او در کارشان بسیار ماهر بوده اند و به عنوان رابط بین تولید کنندگان ساعت و مالکان عمل می کردند. ساعت سازان مستقل به عنوان متخصصان تعمیر، نگهداری و خدمات رسانی ساعت های مچی و دیواری عمل کرده اند.

اگرچه، این همکاری که در صنعت ساعت سازی درحال شکل گیری بود، آرام آرام در قرن 21 ،وقتی شرکت های بزرگ ساعت سازی ناگهان ساعت سازان مستقل را به عنوان یک تهدید دیدند، تغییرکرد. برای از کار انداختن کسب و کار ساعت سازان، آنها از خرید قطعات یدکی مورد نیاز برای خدمات مختلف منع شدند. برای باقی ماندن در تجارت ساعت سازی بین این حیله اتحاد شرکت ها، “”Nicholas Hacko شجاعانه ریسک کرد و مارک ساعت خود را راه اندازی کرد. “Nicholas Hacko” در فکر تولید ساعت هایی بود که نه تنها بخشی از اکسسوری مد بلکه ساعت های قوی، قابل اتکا و قابل تعمیر باشند.

شرکت ساعت سازی Haigh & Hastings

برند  “haigh&Hastings” تقریبا در سال های اخیر، ژانویه 2014، بوسیله “MatthewSpears” و Simon Haigh” “شروع به کار کرد. این برند ساعت مچی مستقر در شهر پرت، در نظر دارد ساعت هایی را به نمایش بگذارد که شیوه زندگی استرالیا را نشان دهد و مجوعه ای از خورشید، ماسه، دریا و ورزش را به عرصه ظهور بگذارد. در همین راستا ساعت های haigh&Hastings”” عمدتا راحت هستند و گونه ای طراحی شده اند تا مناسب سبک زندگی فعال باشند.

به عنوان مثال،”M2 Diver” ، اولین مدل عرضه شده، دارای قاب فولادی ضد زنگ 316L ، روکش پیچ دار و شیشه کریستالی یاقوت کبود ضد خش است. تا 300 متر در برابر آب مقاوم است و همینطور دارای قاب قابل تنظیم و بندهای لاستیکی در زمان غوطه ور شدن در آب می باشد.

شرکت ساعت سازی Adina

Adina” ” یکی از مارک های قدیمی ساعت مچی استرالیا است. این  برند توسط “Robert Bob Menzie” در سال 1971 تأسیس شد. هدف اصلی او طراحی ساعت هایی بود که به اندازه کافی محکم هستند تا در برابر استفاده های نادرست در شیوه زندگی روزانه استرالیایی جان سالم به در ببرند.

“Bob” با ساخت اولین مجموعه ساعت دست ساز خود در یک اتاق کوچک در خانه خودش شروع کرد. اصول و قواعد از همین شروع متواضعانه گسترش پیدا کرد و به شکل پیشرفت برند Adina ادامه پیدا کرد.

شرکت ساعت سازی JDRT

نام این برند به وضوح مخفف نام های پدیدآورندگان آن است : Joel Davis and Rhys Thomas”. در ابتدای امر، آن ها تنها می خواستند برای هر روز ساعت های مختلفی استفاده کنند. از آنجا که این کار بسیار گران تمام می شود، آنها به فکر ساخت ساعت هایی با بندهای قابل تعویض افتادند. با توجه به اینکه این دو بنیانگذار اساسا ساعت ساز نبودند، باید با تولید کنندگان مختلف قطعات ساعت از سراسر جهان ارتباط برقرار می کردند. قطعه هایی از چین، کریستال یاقوت کبود از سوییس، اجزای موتورکوارتز از ژاپن، بندهای سیلیکونی از اسپانیا، چرم از خلیج “Jervis’ و حتی قطعه سنجش فشار آب از فرانسه.

ساعت های JDRT” ” بعد از مونتاژ، ساده و مینیمال هستند، اما شما طیف وسیعی از رنگ ها را در اختیار دارید تا از میان آن ها انتخاب کنید.

شرکت ساعت سازی Erroyl

یکی دیگر از برندهای تازه تاسیس ساعت که اخیرا از طریق طرح موفق تامین سرمایه جمعی افتتاح شده است، برند  Erroyl می باشد. “Wes Knight”، “James Barling” ، “”Brad Wilton و Michael” “Phanprachit افرادی از تیم در شهر کرانبرا هستند که برند گفته شده را تولید کردند.

آنها در اولین کمپین تأمین سرمایه جمعی خود از حمایت خیره کننده 41000 دلار برخوردار شدند در حالی که هدف آنها فقط 15000 دلار بود. آن ها 130 مدل ساعت کلاسیک و دارای ظاهر زیبا را تولید و به فروش رساندند.

با توجه به حمایت گسترده ای در جریان کمپین این برند دریافت کرد، تولید کنندگان به طراحی ساعت های رسمی با طراحی های شیک و چشم نواز ادامه دادند. ساعت های این مجموعه در رنگهای سفید، رزگلد یا مشکی و با بندهای چرمی قهوه ای یا مشکی عرضه می شوند. به علاوه ساعت های “Erroyl” از تکنولوژِی Miyota Cal 9015 automatic movement”” بهره میبرند که موجب دوام بسیار زیاد ساعت می شود. تمامی این ویژگی ها در ترکیب به یکدیگر منجر به تولید ساعت های جاودانه Erroyl”” می شوند.

شرکت ساعت سازی Bow & Stern

این برند بر روی تولید ساعت های الهام گرفته از دریا تمرکز کرده است.

این برند همچنین از مواد اولیه درجه یک برای محصولات خود استفاده می کند. تولیدکنندگان این برند چنان از کیفیت ساعت های خود اطمینان دارند که هر ساعت تحت ضمانت مادام العمر و امکان بازگشت دربازه 60 روزه است. همچنین بندهای آنها قابل تعویض هستند بنابراین می توانید به راحتی رنگ آن را بسته به روحیات  یا لباستان تغییر دهید. بهتر از همه اینکه ساعت های برند “Bow&Stern”  دارای قیمت های منصفانه و مقرون به صرفه هستند.

در واقع هنوز اطلاعات یا سابقه زیادی برای این برند وجود ندارد زیرا این برند به تازگی در آوریل 2016 از طریق یک کمپین تامین سرمایه جمعی در “Kickstarter” شروع به کار کرده است و از آنجا که بودجه ای دریافته کرده است بیشتر از نیازش بوده، این برند را قادر ساخته تا به تولید خود در زمینه های گسترده ادامه دهد.

شرکت ساعت سازی Creaux Automatiq

Creaux Automatiq” ” در سایه رونق یک برند جواهرات الماس لوکس از سیدنی استرالیا با نام Culet” Jewellery “شروع به کار کرد. ضمنا مالک برند جواهرات Culet””، خود نیز از علاقه مندان به ساعت بود.بعد از دو سال تحقیق و توسعه، برند “Creaux Automatiq” اولین محصول خود را به نام The” “Ghost رونمایی کرد. در وهله اول، هدف “Creaux Automatiq” ایجاد و عرضه ساعت های لوکسی بود که قابل اعتماد و در عین حال مقرون به صرفه هستند.

سخن پایانی

ساعت های استرالیایی در عین که بسیار ساده طراحی شده اند، در زمینه کیفیت و قیمت بسیار امیدوار کننده هستند. همچنین، شما ممکن است تا الان متوجه این موضوع شده باشید که این برند ها چگونه از سبک زندگی استرالیایی الهام گرفته اند و طراحی شده اند. آنها به اصل و خاستگاه خود افتخار می کنند و حتی ترجیح می دهند به هر طریقی آن را روی محصولات خود برجسته کنند.

دیدگاه شما

یک پاسخ به “برندهای ساعت مچی استرالیایی”

  1. حمید نهری گفت:

    با سلام
    آیا این شرکتها نیروی کار با سابقه ۲۳سال احتیاج دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×