خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی اتریشی

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-07-20 ۱۹:۵۳
برندهای ساعت مچی اتریشی

یک کشورِ جمهوری دموکراتیکِ کوچک و محصور در خشکی در قلب اروپا وجود دارد که دارای نُه ایالت فدرال است. اگر الان دارید به کانگورو فکر می‌کنید، باید بدانید که ما در اینجا در مورد کشور مد نظر شما صحبت نمی‌کنیم. در مورد اُپرا هاوسِ سیدنی هم حرف نمی‌زنیم. کانگورو و اُپرا هاوس در استرالیا هستند نه در اتریش.

بلکه در مورد کشور برخی از آهنگسازان و ترانه‌سرایان مشهور مثل لودویگ وان بتهوون، ولفگانگ آمادئوس موتسارت و فرانتس شوبرت صحبت می‌کنیم. همچنین اتریش کشورِ برخی از نویسندگان مانند اروین شرودینگر و زیگموند فروید بوده است. اما احتمالا، مهم‌ترین ره‌آورد این کشور در جهان چیزی به غیر از سوسیس نبوده – سوسیس وین!

اتریش علاوه بر نوابغ موسیقی و فرهنگی، چندین ساعت‌ساز ماهر نیز معرفی کرده است. درست است که تعداد برند ساعت مچی تولید شده بسیار اندک است، اما مطمئنا این برند‌ها می‌توانند با برندهای اصلی دیگر رقابت کنند. بنابراین، در اینجا بهترین برندهای ساعت مچی اتریشی که توانستیم آن‌ها را پیدا کنیم را معرفی می‌کنیم.

ژاک لمن (Jacques Lemans)

ساعت ژاک لمن (Jacques Lemans)

این برند ساعت مچیِ اتریشی که به صورت رسمی ژاک لِمن نامگذاری شده است در حال حاضر در شهر زنکت فایت آن دِر گلان در ایالت کرنتن قرار دارد.

شرکت ژاک لمن در اواسط دهه‌ی 70 توسط آلفرد ریدل تاسیس شد که تا حال حاضر مدیرعامل شرکت باقی مانده است. با وجود اینکه تاکنون سالانه حدود 1 میلیون ساعت مچی تولید می‌کند، اما هنوز یک برند خانوادگی است.

این برند تا حد زیادی به طراحی، تولید، بازاریابی و فروش داخلی متعهد است. به همین جهت بی‌شک ژاک لمن می‌تواند به طراحی با کیفیت بالا و ساخت ساعت مچی‌هایی که با قطعات مقرون به صرفه در دسترس عموم قرار گرفته افتخار کند.

اکنون این برند از طریق شرکای تجاری خود در سراسر جهان به بازار جهانی رسیده است. تاکنون ساعت های آن‌ها در بیش از 120 کشور به فروش رسیده‌اند، اما هنوز هم مغازه‌های برند خود را در اتریش دارند.

برای افزایش محبوبیت این برند، شخصیت‌های مشهوری از حرفه‌های مختلف به عنوان نماینده‌ی برند فعالیت می‌کنند. بازیگر و کارگردان آمریکایی، کوین کاستنر و خاتیا بونیاتشویلی، پیانیست اهل گرجستان و قهرمان المپیک اسکیت روی یخ اتریشی، آنا گاسر از جمله این نماینده‌ها هستند.

همچنین ژاک لمان از سال 2010 به عنوان زمانسج رسمی در چهار بازی نهایی بسکتبال لیگ اروپا و در مسابقات جهانی برش الوار با اشتیل به کار می‌رود. علاوه بر این، همچنین این برند از سال 2010 شریک زمانبندی رسمی در مسابقات ورزشی قایقرانی بوده و از سال 2009 تا 2018 اسپانسر انجمن فوتبال اتریشی بوده است.

پیر پتی (Pierre Petit)

ساعت پیر پتی (Pierre Petit)

پیر پتی که در اصل یک برند ساعت مچی فرانسوی است به تازگی از زمانیکه آلفرد ریدل امتیاز آن را در سال 2011 به دست آورد، تبدیل به برندی اتریشی شده است. از زمانیکه این برند به گروه ژاک لمان پیوست، تبدیل به یکی از سرمایه‌های اصلی این گروه ساعت مچی شد. با این حال، شراکت بین این دو برند به مدت‌ها قبل برمی‌گردد. پیر پتی از دهه‌ی 80 میلادی برای ژاک لمان ساعت تولید می‌کرده است. بدین لحاظ، پیوستن پیر پتی به گروه ژاک لمان بیشتر دستاوردی فرمالیته بوده است.

هابرینگ (Habring)

ساعت هابرینگ (Habring)

از آن پس، پیر پتی اداره‌ی مرکزی‌اش را به اتریش انتقال داد و ساعت‌هایی را با قیمت‌های متوسط ولی با کیفیت عالی و طراحی کلاسیک تولید می‌کند. لاوال، لو مانز، کلمار و نیزا جزو کلکسیون‌های برجسته‌ی این برند هستند. این برند نسبتا جدید به نام زن و شوهری به نام ریچارد و ماریا کریستینا هابرینگ تاسیس و نامگذاری شده است.

برند هابرینگ در سال 2004 آغاز شد. با این حال، تجربه‌ی ریچارد به زمان‌های قبل مربوط است زیرا او قبلا طراح فنی برند IWC و برند لانگ و شون بود. در آن زمان او به طراحی مدل‌های مختلف برای شرکت‌های ذکر شده مشهور بود. همچنین او برخی از ساعت‌های مکانیکی را برای برخی از کلکسیونرهای خصوصی به صورت سفارشی ساخته بود.

ریچارد در ادامه‌ی راه خود با مشارکت همسرش قادر بود تا نهایتا مهارت‌های خود در ساعت سازی را با برندی به نام خودش نمایش دهد. این شرکت در حال حاضر در شهر فولکرمارکت ایالت کرنتن قرار دارد که با دریاچه و کوه محصور شده است. ساعت های هابرینگ در آنجا به صورت دستی با قطعاتی با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند.

10 سال پس از تاسیس، این برند توانست موتور A 11 داخلی خود را تولید کند. این اختراع شهرت زیادی برای این برند متواضع و کوچک به ارمغان آورد چرا که در ساعت سازی گرند پریکس ژنو برای سه سال متوالی مقام اول را به دست آورد.

حالا دیگر این برند قادر بود تا تعدادی از کلکسیون‌هایی مانند فلیکس، اروین، داپل‌فلیکس، کرونوفلیکس و پرپچوآل‌داپل را تولید کند. با این حال این برند تولید خود را حدود 200 عدد در یک سال نگه می‌دارد تا کیفیت دائمی هر یک از ساعت مچی‌ها را حفظ کند.

کارل سوچی و سون (Carl Suchy & Söhne)

ساعت کارل سوچی و سون (Carl Suchy & Söhne)

کارل سوچی مغازه‌ی ساعت دیواری و ساعت مچی خود را اولین بار در سن 26 سالگی باز کرد. قبل از آن به آلمان و سوئیس سفر کرد تا هنر ساعت سازی را یاد بگیرد. سپس به میهن خود بازگشت.

آن زمان سال 1822 بود و مغازه‌ی او در پراگ بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود تا جاییکه حتی دربار سلطنتی و شاهنشاهی هم در بین مشتریان آن بودند.

بعدها و با ورود پسران کارل به بیزینس خانوادگی در سال 1849 نام شرکت به کارل سوچی و سون تغییر پیدا کرد. ساعت های مچی کارل سوچی و سون در آن زمان در کارخانه‌ی اتریشی و در شهر لشو دو فوند سوئیس تولید می‌شد.

بعدها این برند به حدی رشد کرد که توانست در سال 1863 مغازه‌ای در وین باز کند. این برند به شعار خود یعنی در خدمت دربار سلطنتی افتخار می‌کرد. تقاضای زیادی برای ساعت مچی‌های شرکت وجود داشت، به ویژه در بین گردشگران کشور اتریش و افراد فرهیخته‌. کارل سوچی و سون جزو برندهای ساعت مچی اصلی در اتریش محسوب می‌شد اما در سال 1914 با سقوط امپراطوری اتریشی-مجارستان از بین رفت.

با این حال، به خاطر علاقه‌ی شدید رابرت پوکنهوفر به هنر و طراحی، برند کارل سوچی و سون در سال 2016 دوباره تاسیس شد. این برند ساعت های مچی اتوماتیک جدیدی تولید کرد که ترکیب متعادلی از مدرنیسم و ظرافت وینی همراه با دقت سوئیسی را نمایش می‌داد.

LAKS

ساعت LAKS

LAKS یک بیزینس خانوادگی است که با حروف اول اسم بنیانگذارش یعنی لوکاس الکساندر کارل کیبال نامگذاری شده است. این شرکت کار خود را در سال 1986 آغاز کرد و هم اکنون در اتریش قرار دارد.

LAKS از زمان آغاز ساعت هایی تولید کرده است که با تکنولوژی پیشرفته و ابداعی یکی هستند و با مدهای امروزی به روز می‌شوند.

یک ساعت ویژه که در سراسر جهان درخشید واچ‌تو پی بود. این ساعت اولین ساعت مچی است که با فناوری NFC طراحی شده است و برای پرداخت های غیر تماسی با کارت های پرداخت الکترونیکی تائید شده است.

علاوه بر این برند LAKS طراحی‌های مدرن و شیک خود را با تولید گردنبندها، دستبندها، قطعات یدکی و حلقه‌ها بیشتر نشان داده است.

نورمالزیت (Normalzeit)

ساعت نورمالزیت (Normalzeit)

آخرین برند این لیست برندی است که توسط فِردی برودمان تاسیس شد که در سال 1956 در وین متولد شده بود. او کار خود را به عنوان یک طراح ساعت مچی آغاز کرد. در سال 1985 مجموعه‌ای از کارتون‌ها را برای اولین مجموعه‌ی ساعت مچی خود به نام «واچ‌می» برای بازاریابی پرانا آغاز کرد. بعدها، کار خود را به عنوان کاریکاتوریست رها کرد و وقت خود را کاملا به ساعت سازی و همچنین صنعت مد صرف کرد. تاکنون مهم‌ترین کار برودمن ساخت ساعت مچی با الهام از ساعت سیتی کیوب وین بوده است که با همکاری گالری لیکترلو ساخته شده است.

با این حال، در حال حاضر نورمالزیت دو مجموعه تولید می‌کند: سری محدود NZ و سری باز NZ Red 36.

آلفا صفیر (Alpha Saphir)

ساعت آلفا صفیر (Alpha Saphir)

برند آلفا صفیر هیچ گونه اطلاعاتی در مورد شرکت خود ارائه نمی‌کند. شما نمی‌توانید وبسایت آن را پیدا کنید. تنها چیزی که می‌توانیم در مورد این برند به شما بگوییم این است که آلفا صفیر در سال 1999 توسط ژاک لمان رونمایی شد.

با وجود اینکه این برند خودش وبسایتی ندارد، اما شما می‌توانید برند آلفا صفیر را به صورت آنلاین خریداری کنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

یک پاسخ به “برندهای ساعت مچی اتریشی”

  1. امین گفت:

    چه جالب بود این مقاله تون.خسته نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×