خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی آلمانی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-01-15 ۱۳:۳۶
برندهای ساعت مچی آلمانی

برای افرادی که به دنبال ساعت‌های باکیفیت هستند، معمولاً ساعت‌های ساخت سوئیس ابتدا به ذهن خطور می کنند. با این حال، ارزشمند است که برندهای آلمانی را هم در نظر بگیریم. صنعت ساعت‌سازی آلمان خیلی زود آغاز شده است و از مارک‌های ساعت ممتاز تا ساعت‌های لوکس و همچنین مدل‌های ارزان‌قیمت نیز در آنها یافت می شوند.

ساعت‌های آلمانی که از سبک طراحی باهاوس الهام گرفته شده‌اند، در صنعت ساعت نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. ساعت‌های سبک  خلبانی «Flieger» نیز که ریشه در دوره جنگ جهانی دوم دارند در ساعت‌سازی این کشور تأثیر گذاشته و هنوز تقاضای زیادی دارند.

Junghans Uhren GmbH

این مارک ساعت،به اختصار Junghans، در آغاز تاسیس Junghans and Tobler  در سال 1861 در شرامبرگ آلمان نام‌گذاری شد. این کار توسط Erhard Junghans و Jakob Zeller-Tobler ، برادر زن او آغاز شد. اولین محصولات این شرکت قطعات ساعت بودند. تنها در سال 1866 بود که این شرکت توانست اولین ساعت‌های Junghans، را تولید و عرضه کند.  

در سال 1870، ارهارد جانگانس فوت کرد و شرکت به همسرش و سپس به پسرانش ارهارد جون و آرتور منتقل شد. با رهبری برادران Junghans ، این شرکت توانست ساعت‌های با کیفیتی را به تولید انبوه برساند و آن‌ها را با قیمتی مناسب به بازار هدف ارائه دهد.

تا سال 1903، برند Junghans سالانه حدود سه میلیون ساعت تولید می‌کرد و بیش از 3000 کارمند داشت. به همین دلیل، آن زمان بزرگترین کارخانه ساعت سازی جهان اعلام شد.  و این شرکت از آن زمان به بعد هم هنوز به نوآوری در صنعت ساعت‌سازی ادامه می‌دهد.

از جمله محصولات قابل توجه آن‌ها می‌توان به ساعت‌های جیبی و ساعت‌های زنگ‌دار مجهز به عقربه‌های تابشی رادیواکتیو در سال 1912 اشاره کرد. سپس در سال 1946، Junghans توانست اولین ساعت مچی کرونوگراف‌ دار خود را تولید کند.

در طول سال‌ها، این شرکت توانست نوآوری‌های بیشتری را در تولید ساعت خود ارائه کند و ساعت‌های قابل‌توجه‌تری را معرفی کند. در سال 2000، هلدینگ EganaGoldpfeil شرکت را در اختیار خودش گرفت و با تمرکز بر سنت، نوآوری و تداوم،این مارک را در  جهت جدیدی هدایت کرد.

Montblanc

برند Montblanc

Montblanc در سال 1906 تاسیس شد و نه تنها ساعت، بلکه جواهرات، عینک، ابزار نوشتن لوکس و کالاهای چرمی آلمانی نیز تولید می‌کند.

این کار به ترتیب توسط یک بانک‌دار و یک مهندس، آلفرد نهمیاس و آگوست ابرستاین آغاز شد. در ابتدا، آن‌ها قلم تولید می‌کردند و برای این محصولات بود که Montblanc در بازار بین‌المللی شناخته شد.

در سال 1985، دانهیل هولدینگ این شرکت را تصاحب کرد. سپس، وندوم که بعداً به ریچمونت تغییر نام داد.  طی این تغییرات، مونتبلانك همراه با Cartier ، Van Cleef & Arpels ، Jaeger-LeCoultre و IWC  به یكی از بزرگ‌ترین مارك‌های مجلل جهان تبدیل شد.

با نفوذ ریشمونت، Montblanc Montre SA در سال 1997 در سوئیس تأسیس شد. در همان سال، Montblanc  اولین ساعت مچی خود را  با نام – ساعت Meisterstück معرفی کرد.

اگرچه در صنعت ساعت‌سازی کاملاً جوان و ناپخته است، ریچمونت توانست ساعت‌هایی را تولید کند که به طرز ماهرانه‌ای نوآوری و طراحی شده و مجهز به عملکردهای انقلابی بودند.

شما می‌توانید مجموعه‌های ساعت های مونت بلانک را در اشرافی بررسی کنید.

A. Lange & Söhne

این مارک بعدی یکی دیگر از شرکت‌های تابعه ریچمونت است. نام تجاری A. Lange & Söhne که الان می‌دانیم ریشه آن به Glashütte آلمان برگردانده می‌شود، در سال 1945 توسط Ferdinand Adolph Lange  تاسیس شد. با این حال، بخش تولیدات آن در سال 1948، پس از جنگ جهانی دوم متوقف شد.

این شرکت در سال 1990 هنگامی که نوه فردیناند، والتر لانگ، Lange Uhren GmbH راراه‌اندازی کرد، دوباره شروع به کار کرد.  سال بعد، IWC شرکت بین‌المللی ساعت شافهاوزن اکثریت شرکت Lange Uhren GmbH  را خریداری کرد.

سپس نام این برند با مارک تجاری A. Lange & Söhne و به عنوان یکی از برترین تولید‌کنندگان ساعت‌های لوکس دوباره راه‌اندازی شد. اولین ساعت‌های مچی خود را در سال 1994 با نام‌های:   the Lange 1، Arcade ، Saxonia و Tourbillon Pour le Mérite  معرفی کرد. ساعت‌های آن دارای طراحی مشخص و واضح و حرکات با کیفیت آلمان است. این ساعت همچنین از ساعت‌های لوکس با کیفیت بالاست که به دقت محصولات خود می‌بالد.

با گذشت زمان، مالکیت آن چندین بار به Jaeger-LeCoultre ، Vacheron Constantin ، Carter ، Piaget ، Baume  و Mercier و البته به Richemont منتقل شده است.

Meistersinger

برند Meistersinger

Meistersinger  یکی از مارک‌های ساعت جوان است که از آلمان شروع به کار کرده است. این مارک تنها در سال 2001 توسط یک جواهرفروش خودآموز با نام  Weller Manfred Brassler تاسیس شد.

Weller در واقع برای اولین بار Watch People را در سال 1989 تاسیس کرد که به طور عمده ساعت‌های کوارتز را به نمایش می‌گذاشت. با این حال، 10 سال پس از آن، ولر برای پیگیری علاقه خود به ساعت‌های مکانیکی، شرکت مذکور را فروخت.

نام Meistersinger متفکرانه از این اصطلاح گرفته شده بود که به خوانندگانی در قرون وسطی گفته می‌شد که عناصر آهنگین جدید را آزمایش و کشف کردند. به همین ترتیب، این برند قصد دارد خود را در نوآوری و اصالت بگنجاند.

ساعت‌های این مارک با این ویژگی که به جای دو عقربه از یکی استفاده می‌کند، شناخته می‌شود. با چنین طرحی گسترده، از خلاقیت برای بیان ساعت استفاده می‌شود. بعضی از مجموعه‌ها دارای یک شیشه دقیقه هستند در حالی که دیگران قسمت‌های فرعی دیگری برای این منظور دارند.

Sinn

برند Sinn

هلموت سین اسپزیالورندر سال 1961 توسط هلموت سین، مربی پرواز و خلبان جنگ جهانی دوم تأسیس شد. در ابتدا محصولات اصلی آن ساعت‌های ناوبری و کرنوگرافهای آزمایشی بودند. از نظر استراتژیک، ساعت‌های سین به طور مستقیم به مشتریان فروخته می‌شدند و خرده‌فروشان را دور می‌زدند، بنابراین با قیمت بسیار پایین‌تری عرضه می‌شدند.

تا سال 1994، هلموت سین این شرکت را به لوتار اشمیت، کارمند و مهندس سابق IWC فروخت. با رهبری لوتار، فناوری‌ها و نوآوری‌های جدیدی به این شرکت ساعت‌سازی معرفی شد که باعث پیشرفت‌های مختلفی در ساعت‌های سین شد.

Sinn  ساعت‌های با کیفیت، با دوام و دقیق تولید می‌کند به طوری که مشتریان آن واحد دریایی پلیس و آتش‌نشانی هستند.

Archimede

برند Archimede

یکی دیگر از مارک‌های آلمانی ساعت‌های جوان Archimede Watches است که به تازگی در سال 2003 توسط کارل ایکلر تاسیس شد. او همچنین تجارت خانوادگی ایکلر را در سال 1924 تأسیس کرد که همچنین ساعت‌هایLime ، Autran & Viala  و Defacto را تولید می‌کند.

از آنجا که ایکلر برای دهه‌ها تولیدکننده قاب ساعت بوده است، حتی ساعت‌های سری اول Archimede که در سال 2003 معرفی شد نیز با استقبال خوبی در بازار روبرو شدند. ساعت‌های Archimede همگی در داخل و بخصوص در Pforzheim آلمان تولید می‌شوند.

این برند دارای ساعت‌های اتوماتیک و دستی، ساعت‌های دریایی و غواصی و ساعت‌های رسمی است.

Damasko

برند Damasko

داماسکو شرکتی نامی است که توسط کنراد داماسکو در سال 1994 در باربینگ، آلمان راه‌اندازی شده است. شرکت داماسکو با داشتن دانش پیشینه در زمینه کاربردهای هواپیمایی در زمینه هواپیماهای پیشرفته، کار تولید قاب ساعت را آغاز کرد.

به طور خاص، داماسکو با تولید قاب‌های ساعت بسیار غنی ازت و بدون نیکل شناخته شد. به همین دلیل، تا سال 2002 تامین‌کننده  شرکت ساعت‌سازیSinn  بود.

با این حال، همچنین ساعت‌های خاص خود را تولید می‌کند که به همان اندازه برجسته هستند. ساعت‌های داماسکو به طور خاص بر روی دقت تمرکز می‌کنند، اگرچه کیفیت آن را به خطر نمی‌اندازند. به این ترتیب این برند قبلاً جوایز زیادی را به دست آورده است و به عنوان ساعت رسمی خلبانان آزمایش یوروفایتر عمل می‌کند.

NOMOS Glashütte

برند NOMOS Glashütte

این مارک ساعت توسط رولان شوورتنر در سال 1990، درست پس از اتحاد مجدد آلمان تاسیس شد. دفتر مرکزی NOMOS Glashütte در Glashütte ، ساکسونی واقع شده است و هر دو ساعت مچی مکانیکی و اتوماتیک را تولید می‌کند.

محصولات آن‌ها از طراحی باهاوس استفاده می‌کنند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در سال 2005، NOMOS دیگر کاملا مستقل عمل می‌کرد و بسیاری از قطعات تولید خود شرکت بودند. و در همان سال، اولین ساعت اتوماتیک خود را با نام Tangomat به بازار عرضه کرد.

NOMOS  امروزه هم به تولید ساعت‌های قابل توجه ادامه می‌دهد و آن‌ها را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای ارائه ‌می‌دهد؛ مانند ساعت مچی الهام گرفته شده از خودرو «Autobahn» که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

Stowa

برند Stowa

استووا توسط والتر استورز در سال 1927 تاسیس شد. سال‌ها است که از یک مکان به مکان دیگر منتقل شد تا اینکه کارخانه جدید خود را در راینفلدن آلمان و دفتر مرکزی خود را در پفورزهایم تأسیس کرد.

استووا در حال حاضر تحت مالکیت یورگ شاوئر است. این مارک ساعت به تولید ساعت‌های مچی با کیفیت معروف است. بیشتر آن‌ها مستقیماً به مشتری فروخته می‌شود به همین دلیل قیمت نسبتاً پایینی دارند.

Glashütte Original

برند Glashütte Original

برند Glashütte Original یکی از محبوب‌ترین مارک‌های ساعت آلمانی است. این برند در سال 1994 تاسیس شد که توسط ساعت‏ساز کنگره‎ای به نام VEB Glashütter Uhrenbetriebe (GUB) خصوصی شد.

ساعت های Glashütte Original به قطعات ساخت خود شرکت مجهز هستند. بیشتر از این، گفته می‌شود که کیفیت محصولات آن‌ها با برخی از ساعت‌سازان قابل توجه سوئیسی در هنگام صحبت از هنر و صنعت مطابقت دارد.

برند Glashütte برگرفته شده از شهری در آلمان است که کارخانه اصلی آن در آنجا واقع شده است. با این حال، سایر شرکت‌های ساعت‌سازی نیز عبارت Glashütte را برای تقویت فروش خود به نام برند شرکتشان افزودند (حتی اگر ساخت سوئیس باشند). به عنوان یک پاسخ، این شرکت شروع به اضافه کردن کلمه اصلی کردتا نشان دهد که کدام مارک واقعا Glashütte است. از آن پس، این شرکت نام Glashütte Original را به خود گرفت.

 در حال حاضر این برند شامل پنج مجموعه Senator، Pano، Spezialist، Vintage و Ladies می‌شود.

Laco

برند Laco

Lacher & Co.  در سال 1925 تاسیس شد. با گذشت زمان، در صف اول کارخانه‌های ساعت‌سازی در Pforzheim  ظاهر شد. همراه با Durowe، تجارت را حتی در طول جنگ جهانی دوم نیز ادامه داد. در واقع، این یکی از پنج شرکتی بود که ساعت‌های معتبری را برای خلبانان و مردان لوفت وافه آلمان تهیه می‌کرد. امروزه ساعت‌های خلبانی آن‌ها بزرگ‌ترین نماد داستان موفقیت آن‌ها هستند.

لاکو در دهه 1980 دوباره راه‌اندازی شد. یک دوره زمانی وجود داشت که لاچر با یک شرکت کوچک زنده ماند – و تلاش می‌کرد تجارت را ادامه دهد. اما در سپتامبر 1988، هورست گانتر، مدیر اجرایی این شرکت، آرم و حقوق برند را خریداری کرد.

در نتیجه، این شرکت توانست با فروش مجموعه‌ای معاصر از ساعت‌های با کیفیت Laco ، همچنان پا برجا بماند. امروزه بسیاری از این مدل‌ها هنوز هم مکانیکی هستند اما با استفاده از قطعات ژاپنی و سوئیسی کار می‌کنند. در طول نسل ششم، آندریاس گونتر مدیر این شرکت بود.

آن‌ها در هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس لاکو، 75 مدل شاخص ساعت خلبان آن را از دهه 1940 تا به امروز عرضه کردند.

Union Glashütte

برند Union Glashütte

یکی دیگر از مارک‌های ساعت آلمانی که از Glashütte نشأت گرفته اتحادیه Glashütter Uhrenfabrik استکه با نام Union Glashütte نیز شناخته می‌شود. توسط یوهانس دورشتاین در سال 1893 با هدف اصلی تولید ساعت‌های دقیق و با کیفیت Glashütte با قیمت بسیار مقرون به صرفه تاسیس شد.

یوهانس دورشتاین با تأمین‌کنندگان ساعت‌سازی Ludwig & Fries در فرانکفورت کار کرده است. در آنجا بود که او دانش تجاری کسب کرد. بیشتر از این، او توانست با سایر تولیدکنندگان و مشتریان ساعت در سوئیس و اطراف آلمان نیز ارتباط برقرار کند.

با استفاده از این پس زمینه ساعت‌های Union Glashütte از لحاظ سبک و طرح کاملاً متفاوت هستند. مدل‌های بسیار زیبا و اسپورت وجود دارد. برخی از آن‌ها متمایز هستند در حالی که برخی دیگر سنتی هستند. همچنین سبک‌های مدرن نیز به این برند اصافه شده است.

Mühle Glashütte

برند Mühle Glashütte

Mühle Glashütte  توسط Robert Mhhle تأسیس شد تا ابزار اندازه‌گیری با دقت بالا را به بازار ساعت‌سازی آلمان ارائه دهد.

تا دهه 1990، این شرکت به تولید کرونومترهای دریایی روی آورد. سپس، اولین ساعت مچی خود را در سال 1996 به بازار عرضه کرد. تاکنون Mühle Glashütte همچنان به تولید ساعت‌های با کیفیت عالی متعهد است. اولویت کیفیت بر کمیت، این شرکت فقط 1000 قطعه تولید می‌کند.

Chronoswiss

برند Chronoswiss

این مارک آخر ممکن است توجه خیلی را به خود جلب کند. در حقیقت، تقریباً همیشه Chronoswiss به عنوان یک مارک سوئیسی شناخته می‌شود اگرچه در میان مارک‌های ساعت آلمانی نیز ذکر شده است.

اگرچه دفتر مرکزی آن در حال حاضر در لوسرن سوئیس واقع شده است، اما کرونوسویس اولین بار در سال 1983 توسط گرد رودیگر لنگ در مونشن آلمان تاسیس شد.

Junkers (Iron Annie)

برند Junkers (Iron Annie)

تاریخچه Junkers حتی به قبل از ظهور ایده POINTtec  برمی‌گردد. در سال 1895، فردی آلمانی به نام هوگو جانکرز تصمیم گرفت شرکت خود را تأسیس کند. او آن را Junkers نامید و با مشاغل نظامی و هواپیمایی همکاری کرد. این شرکت به دلیل ابتکارات متعدد رکوردشکنی در هواپیماها مشهور بود و یک تامین‌کننده قابل اعتماد برای ارتش آلمان بود. آن‌ها همچنین با چندین شرکت هواپیمایی در بخش تجاری کار کردند. طولی نکشید که یونکرز به یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین افراد در طراحی و مهندسی آلمان تبدیل شد. کارهای او، تا به امروز، در سراسر جهان مورد احترام است.

اخیراً این برند به نام Iron Annie خریداری و تغییر نام یافته است. اما نگران نباشید – اگر طرفدار مارک اصلی هستید، می‌توانید مطمئن باشید که ساعت‌های Junkers هنوز با نام اصلی در آلمان تولید می‌شوند. و  توسط خانواده هوگو جانکرز اداره می‌شود.

Bruno Söhnle

برند Bruno Söhnle

واقع در ساکسونی آلمان Bruno Söhnle GmbH Watch Studio Glashütte به طور خلاصه Bruno Söhnle ، ساعت‌های کوارتز و مکانیکی را با مدل‌های اتوماتیک و دستی تولید و عرضه می‌کند. این برند با اندکی بیش از 60 سال فعالیت موفق در صنعت ساعت‌سازی، در حال حاضر در 40 کشور به فروش می‌رسد.

در حالی که ساعت‌سازان Glashütte از نظر تاریخی به دلیل ساعت‌های مکانیکی با کیفیت شناخته شده‌اند، بیشتر خط تولید فعلی Bruno Söhnle از قطعات کوارتز استفاده می‌کند. این شرکت همچنین مدل‌هایی با پشتیبانی از حرکت ماهواره‌ای خودکار تولید و عرضه کرده است.

اگرچه، این مارک مانند برخی دیگر از ساعت‌سازان مشهور در این منطقه از شهرت جهانی برخوردار نیست، علاقه‌مندان به تماشای کمالات فنی، توجه به جزئیات جزئی و سبک طراحی پیچیده، آن را تحسین می‌کنند.

Zeppelin Watches

برند Zeppelin

این یک برند مرتبط با یونکرز است که در بالا ذکر شد و شرکت اصلی آن‌ها، POINTtec در سال 1987 توسط ویلهلم بیرک ایجاد شد و به زودی به عنوان یک مارک شناخته شده ذکر زبان‌ها شد.POINTtec  پس از موفقیت اولیه با مارک‌هایی مانند Maximilian Munchen و Junkers ، ساعت‌های Zeppelin را در سال 2002 راه‌اندازی کرد. دفتر مرکزی این شرکت در Ismaning ، آلمان در حومه مونیخ است.

این برند در درجه اول ساعت‌های خلبان و مدل‌های رسمی مینیمالیستی را به بازار عرضه می‌کند. آن‌ها در حال شناساندن کامل خودشان به مردم هستند و حتی نام ساعت با تاریخ هوانوردی در آلمان در هم آمیخته است از جمله مدل‌هایی به نام رصدخانه گلشوئت، Zeppelin Nordstern ، سفر تاریخی به قطب شمال در سال 1931 و عبور Zeppelins از اقیانوس اطلس باشکوه.

همان‌طور که مشاهده کردید، مارک‌های ساعت آلمانی بسیار رنگارنگ و متفاوت هستند. بیشتر آن‌ها تحت تأثیر سیاست قرار گرفته‌اند – مانند اتحاد مجدد آلمان و همچنین خصوصی‌سازی شرکت‌ها.

این شرکت‌ها ساعت‌های لوکس و مقرون به صرفه‌ای را نیز ارائه می‌دهند. برخی از این مارک‌ها حتی با فروش مستقیم به مشتریان، مدل‌های با کیفیت بالا و قیمت بسیار پایینی را ارائه می‌دهند.

برچسب ها :
دیدگاه شما

2 پاسخ به “برندهای ساعت مچی آلمانی”

  1. حسین گفت:

    سلام لطفا در مورد برند میستر انکر هم اطلاعاتی ارایه بفرمایید

  2. شهره گفت:

    لطفا در مورد برند توتیما هم بنویسید در زمره و رده ساعت های بالا در المان قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×