خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی Shinola (شینولا)

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-08-26 ۱۹:۵۸
تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی Shinola (شینولا)

برند شینولا که در سال 2011 تأسیس شد، خود یک سبک زندگی است که به خرده‌‌فروشی کالاهای مد و لوکس می‌‌پردازد. تام کارتسوتیس، مؤسس گروه سرمایه‌‌گذاری شرکت Bedrock Manufacturing در حال حاضر مالک و اداره‌‌کننده برند شینولا است. Shinola Private اکنون ساعت، دوچرخه، چرم و سایر کالاها را تولید می‌‌کند. شینولا در عوض تولید موتورهای مکانیکی و بدون باتری که آن روزها در مقایسه با ساعت‌سازان لوکس سوئیسی مشهور بودند، تنها ساعت‌های کوارتز را با مجموعه‌های الکتریکی و اتوماتیک تولید می‌‌کند. در دهه 2000 میلادی، پس از انتقال کارخانه شینولا به دیترویت ایالات متحده، با برچسب «ساخت آمریکا» شهرت خود را به دست آورد.

لوگوی برند شینولا

پس از این که برند در طول سال‌‌ها محبوبیت پیدا کرد، کمیسیون تجارت فدرال به شینولا دستور داد تا دیگر از برچسب «ساخت آمریکا» استفاده نکند. شینولا از دستور آن‌‌ها پیروی کرد زیرا اکثر قطعات از خارج از کشور وارد و سپس در دیترویت مونتاژ می‌‌شدند. در عوض، این برند مجبور شد شعار تبلیغاتی خود را به «ساخت در دیترویت با استفاده از قطعات سوئیسی و وارداتی» تغییر دهد. امروزه، شینولا بخاطر داشتن ظرفیت تولید 500000 ساعت در سال به خود می‌‌بالد. همچنین، این برند امروزه نام خود را به عنوان یک ساعت مد که در تمام سنین استفاده می‌‌شود، در میان دیگر برند‌‌ها تثبیت کرده‌‌است.

تاریخچه‌‌ی شینولا

در دهه 1870، شینولا نام یک شرکت تولیدکننده کفش بود که با وجود راهنمایی‌‌های چندین مالک قادر به ادامه فعالیت نبود و شرکت منحل شد. با این حال، نام تجاری Bedrocks در سال 2011 امتیاز شینولا را به دست آورد و به طور رسمی شرکت ساعت‌‌سازی شینولا را که امروزه می‌‌شناسیم، تشکیل داد.

از آن زمان، کارتسوتیس فروش ساعت‌های مقرون‌به‌صرفه اما باکیفیت ساخت ایالات متحده آمریکا را در رقابت با ساعت‌های سوئیسی پیش‌‌گرفت. شینولا کارخانه خود را در دیترویت افتتاح کرد. این یک حرکت استراتژیک برای سرمایه‌‌گذاری در یک برند آمریکایی، در جهت تحقق رویای آمریکایی بود. علاوه بر این، کارتسوتیس استراتژی بازاریابی مورد نیاز برای گسترش نام برند در سراسر جهان را پیش‌‌گرفت.

مدت زیادی پس از شروع و راه‌‌اندازی کارخانه دیترویت، شینولا برای همکاری با جنرال الکتریک اقدام کرد،  شرکتی که در آن زمان با موانع و مشکلات زیادی روبرو بود. شرکت مادر Bedrocks ترتیبی داد تا جنرال الکتریک در ازای استراتژی‌های بازاریابی شینولا، دانش فنی را به کارگران شینولا آموزش دهد. در نتیجه، شینولا راه را برای تبدیل‌‌شدن به چیزی که برخی در مطبوعات آن را به عنوان جالب‌ترین برند ساعت آمریکایی تا به امروز می‌نامند، هموار کرد.

شینولا ساعت‌‌های خود را به طور رسمی در سال 2013 عرضه کرد. اولین مجموعه آن‌‌ها، Runwell Limited Edition در هفته راه‌‌اندازی خود به فروش رسید. پس از این موفقیت، شینولا ساعت‌های نسخه Wright Brothers Limited Edition و سری Great American را معرفی کرد.

از زمان موفقیت این محصولات، شینولا همیشه راهی برای الهام‌‌گرفتن از طراحان و معماران مبتکر پیدا می‌‌کند. با ورود هر مجموعه به بازار، پایگاه مشتریان شینولا افزایش یافت و متعاقباً، گسترش سبک، طراحی و فناوری در دستور کار قرار گرفت.

ادعای شهرت ریاست جمهوری

در سال 2014، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بیل کلینتون، از کارخانه شینولا بازدید کرد و 14 ساعت خریداری کرد. بعدها در سال 2016، زمانی که اخباری در مورد دیگر رئیس جمهور سابق، باراک اوباما، با این برند آمریکایی منتشر شد، شهرت شینولا افزایش یافت. علاوه بر این، پرزیدنت اوباما به دیوید کامرون، نخست وزیر وقت بریتانیا، ساعت مردانه شینولا را با مهر ریاست جمهوری هدیه داد.

استاد در همه زمینه‌‌ها

شینولا علاوه بر اینکه به عنوان ساعت‌ساز مد و لوکس شناخته می‌شود، به دلیل تولید مجموعه بند ساعت‌هایش نیز محبوب است. شما می‌‌توانید از میان طیف وسیعی از بندهای چرم، نایلون، استیل ضد زنگ، لاستیک و پوست تمساح، بند ساعت مورد علاقه‌‌ی خود را انتخاب کنید. با گذشت سال‌‌ها، شینولا بر هنر ساخت کالاهای چرمی تسلط یافت. آن‌‌ها در محل‌‌هایی توسط صنعتگران آموزش‌‌دیده و ماهر تولید می‌‌شوند. شینولا با ساخت 500 بند در روز، به دقت و توجه به جزئیات به کاررفته در محصولاتش افتخار می‌‌کند. فرآیند ساخت بند ساعت از دو تا سه لایه رنگ‌‌آمیزی می‌‌گذرد. پولیش با استفاده از آخرین فن‌‌آوری هنر و تکمیل کار با تکنیک‌‌های نقاشی دستی، تضمین می‌‌کند که هر بند سطح صنعت و زیبایی صنعت را حفظ می‌‌کند.

مجموعه ساعت‌‌های شینولا

ساعت زنانه  Shinola The Runwell

بین سال‌های 2011 تا کنون، شینولا طیف وسیعی از ساعت‌ها را تولید کرده‌‌است که برای تمام سنین و سبک‌ها مناسب هستند. شینولا با وجود بهره‌‌گیری از طراحی مدرن و فناوری پیشرفته، در عین حال ارزش‌‌های سنتی را نیز زنده نگه داشته‌‌است. هنگامی که مناسب‌‌ترین نوع ساعت برای خود را پیدا کردید، به وب‌‌سایت شینولا مراجعه کنید، زیرا مجموعه‌‌های گسترده‌‌ای را به شما ارائه می‌‌دهد. در اینجا نگاهی گذرا به مجموعه‌‌های برجسته شینولا می‌‌اندازیم.

مجموعه خودکار Runwell

Shinola Detroit Men’s The Runwell Chrono

این مجموعه با نهایت دقت در جزئیات طراحی شده‌‌است. ساعت‌‌های این مجموعه با باتری داخلی عرضه نمی‌‌شوند. در عوض، انرژی را از حرکت مچ، همراه با ذخیره انرژی 38 ساعته، تأمین می‌‌کند. برای کلکسیونرهای ساعت که مهارت به کاررفته در ساخت ساعت‌های خودکار را ستایش می‌کنند، این مجموعه گواهی واقعی از مهندسان موتور ساعت‌های خودکار در دهه 1770 است. این مجموعه با قیمت متوسط ​​1200 دلار در بندها و اندازه‌‌های مختلف ارائه می‌‌شود.

سری اتوماتیک Monster

این سری، ساعتی مناسب برای دوستداران آب و غواصان و ابزاری قابل اعتماد برای استفاده در زیر آب است. این سری 4 ساعت اصلی را ارائه می‌‌دهد که بدون نگرانی از ورود آب به ساعت برای کاوش در اعماق آب مناسب هستند. ماهیت سری Monster  نیازهای غواصان و کاوشگران اعماق آب را در نظر می‌‌گیرد. بنابراین، پس از تحقیق و توسعه گسترده، این 4 ساعت به طور رسمی تحت این سری عرضه شدند.

مدل  Lake Superiorاز تاریکی دریاچه زمانی که شفق شمالی می‌‌درخشد الهام گرفته شده‌‌است. این ساعت صفحه‌‌ای مشکی براق و بندی از جنس استیل ضد زنگ دارد. صفحه آبی براق با بند لاستیکی آبی در مدل Lake Michigan (میشیگان)، نیمه شب آبی و تشکیل یخ را در دریاچه میشیگان منعکس می‌‌کند. سری Lake Huron، طلوع آفتاب تابستان را با صفحه نارنجی براق و بند پلاستیکی مشکی خود تداعی می‌‌کند. در نهایت، Lake Ontario با صفحه سبز رنگ و بند استیل ضد زنگ خود از حیات وحش و جنگل در امتداد سواحل دریاچه انتاریو الهام گرفته‌‌است. تمامی ساعت‌‌های این سری با قیمت 1450 دلار در هر قطعه به فروش می‌‌رسند. طراحی‌‌شده برای ، در طراحی تمام ساعت‌های این سری از کریستال سوپر لومینوا و یاقوت کبود برای دید بهتر در تاریک‌ترین آب‌ها و مقاومت در برابر فشار آب تا عمق 1000 فوتی، استفاده شده‌‌است.

سری جدید برای فروش: Detrola

آخرین مجموعه ساعت‌های شینولا، Detrola، برای افراد آزاده‌ای که همیشه مشتاق چیزهایی جدید هستند، عالی است. ساخته شده با رزین TR90 ظاهری پویا، سبک و بادوام به ساعت‌ها ارائه می‌کند. مدل مونتاژ شده دستی در دیترویت با استفاده از قطعات وارداتی گرد هم می‌‌آید که موتور دقیقی را در خود جای داده‌‌است. صفحه ساعت شامل ساعت، دقیقه، ثانیه و عملکرد دیافراگم تقویم است. علاوه بر این، ساعت‌ها دارای کریستال K1 هستند که به عنوان سخت‌ترین و بادوام‌ترین کریستال شناخته می‌شود که در برابر خراش نیز بسیار مقاوم است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Detrola بندهای سیلیکونی است که چشم‌انداز جدیدی از سبک و طراحی را برای انطباق با این عصر مدرن ارائه می‌دهد. مجموعه Detrola با قیمت 395 دلار، مقرون به صرفه، شیک و پر از رنگ است.

مجموعه Great American

شینولا به طراحی نوآورانه و پیشرفته بسیار احترام می‌‌گذارد. چه در زمینه ساعت‌‌سازی و چه معماری، چشم تیزبین شینولا از زیبایی در طراحی قدردانی می‌‌کند. در این راستا، شینولا مجموعه‌‌ی مذکور را ارائه می‌‌دهد. مجموعه‌‌ای که به طراحان و معماران در آمریکا ادای احترام می‌‌کند. آخرین مدل به نامYamasaki Limited Edition 38MM، ادای احترامی است به طراح معاصر، معمار Minoru Yamasaki که قیمت آن 1000 دلار است. این معمار مشهور بین المللی، به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین استاندارد، با پرداختن به سبک مینیمال و طراحی متقارن مشهور است. مهم‌‌تر از همه، مجموعه Yamasaki Limited، برای تجلیل از این میراث اوست که آینه تمام‌‌نمای مهارت معمار است.مجموعه‌های دیگر این سری شامل مجموعه‌‌ی جکی رابینسون، ساعت جیبی هنری فورد، ساعت محمدعلی کلی و ساعت مایا آنجلو است. فقط مجموعه جکی رابینسون از این تاریخ برای ثبت سفارش آماده است. مجموعه The Statue of Liberty (مجسمه‌‌ی آزادی) و The Guardian به عنوان بخشی از این مجموعه قرار است به زودی عرضه شود. این وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد که نام خود را برای عرضه‌‌ی بعدی در فهرست انتظار قرار دهید.

پروژه ویلارد (Willard)

شینولا با پروژه‌‌ی ساخت ساعت سفارشی خود به نام «پروژه ویلارد» از رقبای خود متمایز است. این پروژه ادای احترام به بنیانگذار شرکت اصلی واکس کفش شینولا، آقای ویلیارد بیکسبی است. شما می‌‌توانید به ساعتی را به دلخواه بسازید و از بین بند‌‌ها و صفحه‌‌های مختلف انتخاب کنید. شینولا با قیمتی بین ​​500 تا 600 دلار به شما امکان می‌‌دهد، ساعتی متناسب با سبک خود طراحی کنید.

شهرت برند شینولا

تخصص برند شینولا در ساخت ساعت، تولید چرم و سایر کالاهای مد است. به‌‌این منظور، نام به بسیاری از گوشه‌‌های جهان رسیده‌‌است. استفاده از موتور کوارتز ممکن است مورد انتقاد دوستداران ساعت قرار گیرد. با این وجود، شینولا توانسته‌‌است به دلیل ساخت ماهرانه و طراحی منحصر به فرد و نوآورانه خود در صدر بازار باقی‌‌بماند.علاوه بر این، شینولا با تغییر نام تجاری‌‌اش به «ساخت آمریکایی»، قلب آمریکایی‌‌ها را به دست آورده‌‌است. استراتژی بازاریابی مؤثر کارتسوتیس و اعتبار به دست آمده از زمان رؤسای سابق، شینولا را به یک نام آشنا در آمریکا تبدیل کرده‌‌است. علاقه‌‌ی شینولا به داستان‌‌سرایی، در طراحی و نوآوری آن‌‌ها منعکس می‌‌شود. به عنوان مثال، اکثر مجموعه‌‌های شینولا از طراحان و معماران درجه یک جهانی الهام می‌‌گیرند.بارها و بارها، این موضوع به شینولا کمک کرد تا نام خود را به‌عنوان بهترین و خفن‌‌ترین برند ساعت آمریکایی دوباره سر زبان‌‌ها بیاندازد، زیرا بسیاری از افراد تأثیرگذار بومی دیگر نیز نوآوری ساعت‌سازی شینولا را ستایش کردند.

آیا شینولا یک برند خوب است؟

Shinola Detroit Men’s The Canfield

اگر به دنبال ساعتی مقرون‌‌به‌‌صرفه، بادوام و شیک هستید، شینولا مدل‌‌های زیادی برای ارائه دارد. شینولا با میانگین قیمت 800 تا 1000 دلار در مجموعه‌‌های خود، موفق شده‌‌است که بسیاری از افراد را به خود جذب کند. در حالی که برخی از منتقدان در مطبوعات دوست دارند، این نام تجاری را در دسته‌ای قرار دهند که آن را «لوکس جدید» می‌نامند؛ بسیاری از ساعت‌شناسان جدی و متعصب، این برند را به دلیل فرآیند مونتاژ آن با استفاده از اجزای ارزان قیمت، به عنوان یک ساعت صرفا مناسب مد کنار می‌گذارند. علاقه مندان ساعت، به این موضوع که این برند خود را ساخت آمریکا می‌‌داند، انتقاد دارند؛ زیرا بیشتر قطعات آن از خارج از کشور وارد شده و سپس در دیترویت مونتاژ می‌‌شوند. به خاطر این به اصطلاح نام تجاری نادرست، شینولا برخی از مشتریان بالقوه خود را از دست داده‌‌است، اما با نوآوری و تکنیک‌‌های جدید شینولا، این وضعیت نیز در حال تغییر است. برخی از علاقه‌‌مندان به ساعت، برندی مانند «همیلتون» را با منشاء آمریکایی و مالکیت و تولید فعلی سوئیس توصیه می‌‌کنند.برای کسانی که به دنبال ساعت‌‌های شیک و محکم هستند، شینولا انتظارات را برآورده کرده‌‌است. برند شینولا نیز به دلیل بازاریابی خود مورد تحسین قرار گرفته‌‌است، اما در مقایسه با مارک هایی مانند «فسیل»، در اولویت بعدی قرار می‌‌گیرد و بسیاری می‌‌گویند که کیفیت آن با شینولا همتراز است اما قیمت پایین‌‌تری دارد.

ساعت شینولا را از کجا بخریم؟

ساعت‌های شینولا بسیار مقاوم و پرقدرت هستند که نسبت به ساعت‌های شیک‌تر دیگر عمر طولانی‌تری به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر این، قطعات با دقت قطعه‌‌بندی‌‌شده، یک ساعت با کیفیت بالا ایجاد می‌‌کنند که طول عمر طولانی را تضمین می‌‌کند. این امر مستلزم توجه دقیق هنگام خرید ساعتی مناسب است که برازنده‌‌ی شما باشد. اگر زیاد اهل ساعت نیستید، ساعت‌‌های شینولا می‌‌توانند هدایایی عالی نیز به‌‌شمار آیند. اگر در بریتانیا یا اروپا هستید، می‌توانید از سایت WatchShop.com دیدن کنید تا ساعت شینولای مورد علاقه خود را خریداری کنید.

هشدار: بسیاری از وب‌‌سایت‌‌ها محصولات جعلی یا آسیب‌‌دیده را می‌‌فروشند. همیشه در مورد فروشنده تحقیق کنید و همچنین مجوز او را در وب‌‌سایت شینولا بررسی کنید. شینولا برای بهره‌‌مندی از گارانتی و تعمیرات، خرید از فروشگاه‌‌های مجاز را به شدت توصیه می‌‌کند.

گارانتی ساعت شینولا

ساعت مردانه Shinola Vinton

تمام ساعت‌‌های شینولا با ضمانت مادام‌‌العمر محدود به مدت سه سال برای تمام ساعت‌‌های خود تحت شرایط و ضوابط ارائه می‌‌شوند. گارانتی تمام ایراد‌‌های عملکری و ساخت را به شرط استفاده عادی از ساعت، پوشش می‌‌دهد. با این حال، اجزایی مانند باتری، نایلون، چرم و بندهای لاستیکی را شامل نمی‌‌شود.علاوه بر این، گارانتی کلیه تعمیرات را پوشش می‌‌دهد و در مواردی که آسیب غیرقابل تعمیر باشد، ساعتی جدید جایگزین آن می‌‌شوند. اما در صورتی که قطعات ساعت یا خود مجموعه ساعت موجود نباشد، جایگزین مناسبی از مجموعه‌‌های دیگر بر اساس همان ارزش(قیمت) انتخاب می‌‌شود. اگر صاحب ساعتی از برند شینولا هستید، محصول خود را اینجا ثبت کنید تا گارانتی فعال شود. گارانتی شامل موارد زیر نمی‌‌شود:·        آسیب عمدی؛·        آسیب ناشی از حمل و نگهداری نادرست یا حوادث؛·        فروخته‌‌شده توسط فروشندگان غیرمجاز·        سهل‌‌انگاری از سوی مشتری·        خسارات اتفاقی یا تبعی ناشی از گارانتی

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×