خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی ریموند ویل

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-07-29 ۱۸:۱۷
تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی ریموند ویل

برند ساعت ریموند ویل توسط مرحوم آقای ریموند تاسیس شده است. این برند هم‌‌اکنون توسط اعضای خانواده‌‌ی وی که سعی در حفظ ارزش‌‌های او دارند، مدیریت می‌‌شود. ریموند ویل از زمان آغاز کار در سال 1976 به شهرت رسیده بود و خود را پرچم‌‌دار صنعت ساعت‌‌سازی سوئیس می‌‌دانست.

ویل کار ساعت‌‌سازی را برگزید تا از این طریق بتواند ابعاد جدیدی در صنعت ساعت سوئیسی تعریف کند. هم‌‌اکنون، الی برنهایم نسل سوم مدیر عامل این شرکت خانوادگی‌‌ست. او مسئولیت رهبری شرکت و ساعت‌‌های شیکش را برعهده گرفته تا ارزش‌‌ها و میراث این برند را زنده نگه دارد. علاوه بر آن، الی برنهایم با پیشرفت تکنولوژِی ساعت‌‌سازی نیز همراهی کرده است.

برند ریموند ویل به نوآوری معروف بوده و در تلاش است قدرت فرایند ساعت‌‌سازی را حفظ کند. الهام، دقت و مهارت ساخت این برند ادای احترام مناسبی برای بنیان‌‌گذاران پیشین به شمار می‌‌آید. ریموند ویل ارزش‌‌های گذشته را حفظ کرده و با پیشرفت‌‌های فنی برتر و تولید طراحی بصری به سوی آینده در حال حرکت است. هر ساعت 350 بار مورد بررسی قرار می‌‌گیرد تا از کیفیت بالای آن اطمینان کسب شده و کالای مناسبی برای مصرف‌‌کنندگان به شمار آید؛ این فرایند باعث شده ریموند ویل به رهبری عالی در صنعت ساعت‌‌سازی مبدل شود.

لوگوی ساعت ریموند ویل

تاریخچه‌‌ی ساعت ریموند ویل

ریموند ویل در ابتدا ساعت‌‌هایش را روی میزی تاشو که مخصوص بازی بریج بود، به فروش رساند؛ این میز در یک غرفه‌‌ی کوچک در ژنو قرار داشت. آینده‌‌نگری او باعث شد برای تغییر شکل صنعت سوئیس به گوشه‌‌وکنار دنیا سفر کند و جامعه‌‌ی بین‌‌المللی توزیع‌‌کنندگان را از خاورمیانه تا چین گرد هم آورد.

سالهای‌‌ 1980: گسترش شعبات ریموند ویل در سراسر جهان

الیور برنهایم داماد بنیان‌‌گذار پیشین این برند بوده و نقش مهمی در گسترش نام تجاری دارد؛ او این کار را به منظور ادامه رقابت انجام داده است. او در سال 1982 مسئولیت بخش بازاریابی و اطلاعات را بر عهده گرفت و به نوسازی تشکیلات شرکت پرداخت. با رشد صنعت، ویل و خانواده‌‌اش به دنبال راه‌‌های نوآورانه‌‌ بودند تا جزو برترین‌‌ها باقی بمانند.

ویل در دوره‌‌ای بسیار مهم و حساس در تاریخ پا به صنعت ساعت‌‌سازی گذاشت. صنعت ساعت سوئیس در دهه 1970 با بحرانی بزرگ روبه‌‌رو شد که امروزه به «بحران کوارتز» معروف است. در این دوره، مدل‌‌های الکترونیکی ارزان‌‌ و مقرون به صرفه در آسیا تولید شدند و واردات ساعت لوکس سوئیسی با مشکلات فراوانی مواجه شد. موسس پیشین این برند می‌‌بایست بین ساعت‌‌های لوکس مقرون‌‌به‌‌صرفه که به روش سنتی (فنر و چرخ‌‌دنده‌‌های مکانیکی) تولید می‌‌شدند و مدل‌‌های مدرن الکترونیکی، یکی را برگزیند.

ویل اولی را انتخاب کرد. این شرکت تا به امروز کسب‌‌وکاری خانوادگی بوده و باعث حفظ روش‌‌های سنتی تولید ساعت‌‌های مچی گشته است؛ البته که این فرایند پیچیدگی‌‌های خاص خودش را به همراه داشته است. شرکت ویل گروهی به منظور تحقیق و توسعه ایجاد کرد تا از مزایای پیشرفت فناوری به گونه‌‌ای بهره ببرد که سازشی در سبک ساعت‌‌سازی سنتی ایجاد نشود.

ویل سرمایه‌‌گزاری خوبی روی تبلیغات انجام داد تا نام تجاری‌‌اش را به سطح بین‌‌المللی برساند. «جنبش دقیق» نام یکی از کمپین‌‌های تبلیغاتی آن‌‌ها در سال 1994 بود که چندین جایزه را از آن خود کرد. در این آگهی رقاصان زیادی وجود دارند که در حال تلاش برای اجرای حرکات ظریف عقربه‌‌های ساعت ویل در هوا هستند.

دهه 1990: نوآوری و دسته‌‌بندی‌‌ها

در پایان دهه 90 نوآوری‌‌های تکنولوژی به اوج خود رسیدند و باعث راه‌‌اندازی دو منطقه زمانی واقع در یک صفحه شدند. اتفاقات مذکور در نهایت منجر به ایجاد مجموعه «دان جیوانی کوزی گراند» شد؛ این مجموعه طراحی کاملا مردانه‌‌ای داشته و به دلیل دقت فنی که در تولید ساعت‌‌ها به کار برده، در راس محصولات قرار گرفته است. ریموند ویل با کمک برنهایم توانست سیستم دستبند قابل تعویض مجموعه ساعت‌‌های زنانه را در سال 1999 به ثبت برساند.

دهه 2000: رده ماسترو

با ورود شرکت به قرن 21، دو نفر دیگر از اعضای خانواده نیز به شرکت پیوسته و رهبری آن را بر عهده گرفتند؛ آن‌‌ها نسل سوم ویلز در مشاغل خانگی به شمار می‌‌آمدند. خانواده ویل و برنهایم این جریان را نشان‌‌دهنده‌‌ی ثبات، دوام و تعادل برند می‌‌دانستند.

برند ریموند ویل در دهه 2000 وارد جهت جدیدی شد. این شرکت با کمک اعضای جوان‌‌تر که وارد بخش ساعت‌‌سازی شده بودند، مجموعه بدنام نابوکو را روانه بازار کرد. این مجموعه اولین محصول باکیفیت بالای این شرکت بود که از بدنه‌‌ی 46 میلی‌‌متری برخوردار بوده و مقاومت 100 متری در برابر آب را نیز دارا بود. علاوه بر آن، اولین کرونوگراف دوقسمتی با نشان‌‌گر ذخیره انرژی نیز در این مجموعه حضور داشت. مجموعه نابوکو بسیار محدود بوده و تنها 500 نسخه وارد بازار کرد.

این کمپانی هم‌‌اکنون بیش از 200 هزار ساعت در سال فروش دارد.

مجموعه‌‌های ساعت ریموند ویل

در بسیاری از مجموعه‌‌ها می‌‌توانیم مشاهده کنیم که ساعت ریموند ویل از دنیای موسیقی و نوازندگان الهام گرفته است.

مجموعه آمادئوس در دهه 1980 نام فیلمی تحسین‌‌شده از سوی کارگردان آمریکایی میلوس فورمن را برای خود برگزید؛ این فیلم براساس ولفگانگ موتزارت ساخته شده بود.

در سال 1986 و به مناسبت دهمین سالگرد نام تجاری ریموند ویل، مجموعه‌‌ای به نام فنتزیا وارد بازار شد که ساعتی بسیار نازک با طراحی خاص را شامل می‌‌شد. فنتزیا اشاره به آهنگ‌‌سازی آزادانه موسیقی‌‌دانان دارد.

ریموند ویل برای ساخت ساعت‌‌ها از دهه 1990 بهره می‌‌برد؛ در همین زمان بود که کمپانی به بهبود دقت تکنولوژی نیاز پیدا کرد. این جریان باعث انتشار مجموعه‌‌های جدیدی شد که رشدشان با صنعت ساعت‌‌سازی سوئیس گره خورده بود.

مجموعه‌‌های محبوب شامل موارد زیر هستند:

مجموعه تانگو

مجموعه تانگو دارای امضائی برجسته و شش پیچ تزئینی‌‌ بوده و به دلیل زیبایی منحصربه‌‌فردش، مورد استقبال بین‌‌المللی قرار گرفته است. در این مجوعه انواع خاصی از ساعت برای استفاده زنان و مردان وجود دارد. مجموعه تانگو طراحی جذابی داشته و کمالی موزون را به نمایش می‌‌گذارد.

مجموعه پارسیفال

طراحی اصلی این مجموعه شامل ترکیبی زیبا از نوآوری بوده که پایانی دقیق دارد. مجموعه پارسیفال ابتدا در دهه 90 وارد بازار شده و در سال 2018 به دلیل جنبش سوئیسی مجددا روانه‌‌ی بازار گشت.

مجموعه توکاتا

موسیقی روحی‌‌ست که پشت داستان اصلی این مجموعه پنهان بوده و توسط ریموند ویل بنیان‌‌گزاری شده است. نام برند متعلق به آهنگ‌‌ساز معروف توکاتاست. مجموعه توکاتا مناسب زنان و مردان بوده و گواهی واقعی تاثیر موسیقی بر ساعت‌‌سازی به شمار می‌‌آید.

مجموعه فری‌‌لنسر

مجموعه فری‌‌لنسر محبوب‌‌ترین مجموعه ریموند ویل بوده که برای هر دو گروه زنان و مردان مناسب است. این مجموعه در سال 2007 وارد بازار شد. مجموعه فری‌‌لنسر نمایان‌‌گر «بی‌‌معنی بودن»، «پاکیزگی» و «اعتماد» است. این ساعت‌‌ها هم‌‌چنان مقرون‌‌به‌‌صرفه و درجه یک به حساب می‌‌آیند. شرکت ریموند ویل هر ساله این مجموعه را ارتقا داده و امسال شیک‌‌ترین و زیباترین ساعت‌‌ها را وارد بازار کرده است. مجموعه فری‌‌لنسر هم مناسب محیط کار بوده و هم در زندگی اجتماعی و روزمره قابل استفاده است. این مجموعه دارای انواع 26، 29 و 34 میلی‌‌متری می‌‌باشد. این کار دقیقا همان چیزی‌‌ست که شما تمایل به داشتن آن دارید!

مجموعه مایسترو

مجموعه مایسترو دارای بی‌‌نهایت ویژگی‌‌های مردانه برای آقایون است. محبوبیت این مجموعه از سال 2008 راه را برای ریموند ویل به منظور دستیابی به عنوان حامی رسمی جوایز بریت هموار کرد. مجموعه مایسترو از دنیای موسیقی تجلیل به عمل آورده و پیچیدگی را به کمک فناوری‌‌های مشهور ساعت‌‌سازی تعریف می‌‌کند. این مجموعه بهترین انتخاب برای مردی با روحیه آزاد که مسئولیت سرنوشت خود را برعهده دارد، به شمار آمده و تسلط ریموند ویل را نیز به نمایش می‌‌گذارد.

شهرت ریموند ویل

برند ریموند ویل دارای سه نسل دانش، استعداد و مهارت بوده و به همین دلیل تا امروز در مسیر خود با قدرت تمام ادامه داده است. نکته‌‌ قابل توجهی وجود دارد که باید آن را در نظر بگیریم: این شرکت با گذشت زمان از نوآوری‌‌های تکنولوژی استفاده کرده و محصولات خود را مجددا تولید کرده است. با این وجود، شرکت مذکور هم‌‌چنان ذات ساعت‌‌های خود را حفظ کرده و یاد بنیان‌‌گذار پیشینش را زنده نگه داشته است.

مهم‌‌تر از همه این‌‌که شرکت ریموند ویل به دلیل ساعت‌‌سازی دقیق، پاینبدی به ارزش‌‌های سنتی و طرح‌‌های شیک معروف بوده و نام خود را در دسته‌‌ی ساعت‌‌های لوکس و مقرون‌‌به‌‌صرفه حفظ کرده است. موقعیت منحصربه‌‌فرد صفحه جلویی شش ساعته در بسیاری از انواع این ساعت‌‌ها به چشم می‌‌خورد.

ریموند ویل بین موسیقی‌‌دانان و هنرمندان به محبوبیت بالایی رسیده است؛ این اتفاق به دلیل ادای احترام‌‌های زیادی‌‌ست که به دنیای موسیقی داشته است. این شرکت مفتخر به ساخت ساعت‌‌های جاودانه می‌‌باشد؛ دقیقا همان‌‌طور که آهنگ‌‌سازان و نوازندگان شاهکارهای جاودانه را می‌‌سرایند. اگر شما صاحب یکی از ساعت‌‌های ریموند ویل هستید، دو دنیای موسیقی و ساعت‌‌سازی همیشه در دستان شما حضور خواهند داشت. عشق ساعت‌‌ساز به موسیقی را می‌‌توان در مواردی مانند طراحی، توجه پیچیده به جزئیات، زیبایی‌‌شناسی، مدل‌‌های متمایز و تشخیص‌‌دهنده هویت مشاهده کرد.

آیا ریموند ویل برندی خوب می‌‌باشد؟

الی برنهایم، مدیر عامل، می‌‌گوید: «مجموعه فری‌‌لنسر نماد ادای احترام به زمان حال و نمادی از آینده است. نام آن معادل اعداد آدرس ما در سوئیس است: 1212. این عدد مخفف حومه شهر ژنو گرند لانسی می‌‌باشد. موارد ذکر شده نمادی از راهی هستند که ما تا به امروز طی کرده‌‌ایم؛ ما هم‌‌چنین رویکردی آزادانه در دنیای ساعت‌‌سازی ایجاد کرده‌‌ایم. ایناولین جنبش داخلی ماست که با مشارکت سلیتا، تولیدکننده جنبش سوئیسی، ایجاد شده است.»

اگر به دنبال ساعت ساخت سوئیس هستید که در رده «لوکس و مقرون‌‌به‌‌صرفه» قرار بگیرد، ریموند ویل بهترین انتخاب شماست. این شرکت دانش تکنولوژی پیچیده خود را با فداکاری و به منظور برآوردن نیازهای مصرف‌‌کنندگان تکمیل کرده است. مجموعه فری‌‌لنسر به صورت میانگین قیمتی حدود 1500 دلار دارد؛ به این ترتیب، نام تجاری ریموند ویل راهی مقرون‌‌به‌‌صرفه برای ورود به دنیای لوکس سوئیس در مقابل شما قرار می‌‌دهد.

نظراتی درباره تمامی برندهایی ساعت وجود دارد. اقلیتی از علاقه‌‌مندان به ساعت این برند را جزو گزینه‌‌های انتخابی ندانسته و آن را در پایین جدول قرار می‌‌‌‌دهند. برخی دیگر حتی ادعا می‌‌کنند که این ساعت نباید در دسته‌‌ ساعت‌‌های لوکس قرار بگیرد.

با این حال، بسیاری از کارشناسان ساعت از کیفیت ساخت ساعت‌‌های ریموند ویل تمجید می‌‌کنند. برخی دیگر اظهار می‌‌دارند که این برند آینده‌‌نگر است. توجه داشته باشید که برند ریموند ویل از کیفیت ای‌‌تی‌‌ای و سالتیا استفاده کرده و قیمت جذاب دارد؛ همین مسئله باعث می‌‌شود جایی در میان برندهای تیسوت و لونژین داشته باشد.

رادو، ماریس لوکروی، و اوریس نمونه‌‌هایی دیگر از برندهای سوئیسی هستند.. در صورت داشتن تمایل برای خرید ساعت در این محدوده قیمت، بهتر است به نمونه‌‌های ذکرشده نیز نگاهی بیاندازید.

با وجود بحران کواترز که در بالا به توضیح آن پرداختیم، ریموند ویل در صنعت ساعت‌‌سازی سوئیس با رقاب شدیدی مواجه شده است. این برند نمونه‌‌های ارزان‌‌تری نیز به بازار ارائه کرده که با برندهایی مانند همیلتون و ویکتورینوکس رقابت می‌‌کند؛ ساعت‌‌های مذکور قیمتی حدود 500 دلار دارند.

ریموند ویل و تیسوت

ریموند ویل به طور کلی دارای کیفیت و طراحی عالی‌‌ست. بسیاری از مشتریان رضایت کافی از این برند داشته و آن را به برندهای دیگر ترجیح می‌‌دهند زیرا شرکت ریموند ویل بسیار صادق و باوقار می‌‌باشد. مشتریان دائمی ریموند ویل از کیفیت بالای ساعت‌‌ها و طراحی معاصر برند قدردانی می‌‌کنند.

از سوی دیگر، تیسوت مدت زمان بیش‌‌تری نسبت به ریموند ویل در بازار بوده است. این برند در سال 1853 تاسیس شده و اکنون در بیش از 150 کشور جهان به فروش می‌‌رسد. به طور کلی مردم اعتماد بیش‌‌تری به تیسوت دارند زیرا این برند شهرت خود را از طریق مجموعه‌‌های همه‌‌کاره‌‌اش به دست آورده است.

ریموند ویل و موریس لاکروا

مجموعه اخیر ریموند ویل را می‌‌توان مظهر ظرافتی موثر دانست اما موریس لاکروا نیز دست کمی از این برند ندارد. موریس لاکرا به شدت مورد توجه کلکسیونرهای ساعت مچی قرار گرفته و با وجود آن‌‌که قیمت بالاتری نسبت به ریموند ویل دارد، همیشه با بازخوردهای مثبتی از سمت مردم مواجه بوده است.

«آیا ریموند ویل از موریس لاکروا برتر است؟» پاسخ این سوال بستگی به این دارد که آیا ساعتی لوکس و مقرون‌‌به‌‌صرفه می‌‌خواهید یا درجه یک بودن ساعت از همه چیز برای‌‌تان مهم‌‌تر است.

ریموند ویل گزینه‌‌ای مقرون‌‌به‌‌صرفه‌‌تر برای شما به حساب می‌‌آید. میانگین قیمت ساعت‌‌های این برند 1500 دلار بوده و شما می‌‌توانید با خرید از این برند پول کم‌‌تری خرج کنید. اگر می‌‌خواهید ساعت‌‌سازی را تحت‌‌تاثیر قرار دهید، بهتر است هزاران دلار خرج یکی از ساعت‌‌های موریس لاکروا بکنید.

گارانتی ریموند ویل

ریموند ویل ضمانت محدودی به مدت دو سال برای تمامی ساعت‌‌هایش در نظر گرفته؛ البته به شرطی که ساعتتان را از نمایندگی‌‌های مجاز خریداری کرده باشید. از دریافت کارت گارانتی پر شده توسط نمایندگی هنگام خرید اطمینان حاصل کرده تا بتوانید در صورت وارد شدن آسیب به ساعتتان از گارانتی استفاده کنید.

میزان خسارت تحت پوشش گارانتی منحصراً مربوط به خسارت‌‌های تولیدی بوده و شامل موارد زیر نمی‌‌شود:

  • خسارت ناشی از تصادف، سوءاستفاده یا سهل‌‌انگاری
  • سرقت یا گم‌‌شدگی
  • آسیب ناشی از استفاده نامناسب

در مواردی که خسارت جزو موارد ذکرشده نباشد، ریموند ویل ساعت شما را بدون هزینه تعمیر یا تعویض می‌‌کند.

باشگاه ریموند ویل

اگر دارای یک یا چند ساعت ریموند ویل هستید، می‌‌توانید به عنوان عضو در باشگاه این برند ثبت‌‌نام کرده تا از مزایای اضافی بهره‌‌مند شوید. این مزایا عبارتند از:

  • یک سال گارانتی اضافه بر سازمان
  • خدمات اختصاصی
  • پیشنهادهای ویژه

ریموند ویل را از کجا خریداری کنیم؟

ایده‌‌ی خرید ساعت به عنوان هدیه یا حتی برای خودتان مسئله‌‌ای بسیار مهم است؛ چه ساعت مذکور لوکس باشد و چه نباشد. علاقه‌‌مندان به ساعت تحقیقات زیادی را برا یپیدا کردن ساعتی کامل که هم زیبایی داشته باشد و هم کارایی، صرف می‌‌کنند. ریموند ویل طیف گسترده‌‌ای از ساعت‌‌ها که شامل بندهای چرمی یا فلزی بوده را داراست و می‌‌توان گفت سلیقه‌‌ی تمامی افراد را در نظر گرفته است.

وب‌‌سایت رسمی ریموند ویل اطلاعاتی باورنکردنی درباره تمامی مجموعه‌‌ها و تاریخچه ساخت آن‌‌ها در اختیار شما قرار می‌‌دهد. می‌‌توانید مطالب این سایت را مطالعه کنید تا ساعتی را که به دنبال آن هستید، بیابید. این برند دارای پلت‌‌فرم تجارت الکترونیکی نیست؛ به همین دلیل شما برای خرید تنها دو راه پیش رو دارید: سفارش از سایت آمازون و مراجعه به مراکز فروش ساعت.

دیگر لازم نیست دنبال بهترین ساعت بگردید؛ اگر به دنبال هدیه‌‌ای خاص برای خود یا عزیزا‌‌ن‌‌تان هستید، ریموند ویل بهترین گزینه برای شماست.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×