خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

آیا ساعت‌های رزگلد از طلای واقعی ساخته شده‌اند؟

ادمین اشرافی
اشرافی
1401-03-29 ۲۲:۱۰
آیا ساعت‌های رزگلد از طلای واقعی ساخته شده‌اند؟

بازار ساعت‌ها گزینه‌های زیادی برای ساعت‌های شیک و کلاسیک به ما می‌دهد. از این میان، ساعت‌ها و لوازم جانبی رزگلد همیشه مورد توجه بوده‌اند. چه برای ساعت، لوازم جانبی، یا حتی لوازم الکترونیکی، برند‌ها اکنون طیف گسترده‌ای از گزینه‌های رزگلد را دارند.رزگلد که اولین بار در قرن نوزدهم در روسیه به عنوان جواهرات پوشیده شد، به زودی به نمادی از انحطاط و تجمل تبدیل شد. طی چند دهه اخیر، افزایش محبوبیت محصولات رزگلد نام آن را به عنوان “صورتی هزاره” گرفته است. سلبریتی‌های مختلف نیز به افزایش محبوبیت محصولات رزگلد کمک کرده‌اند، مانند ویکتوریا بکهام با ساعت رزگلد Rolex Daytona و رابرت داونی جونیور با Jaeger LeCoultre رزگلد. در این راستا، این مقاله به چند سؤال متداول در مورد ساعت رزگلد و ارزش این فلز ظریف می‌پردازد. اگر یک ساعت رزگلد دارید یا به دنبال خرید آن هستید به خواندن ادامه دهید.

رزگلد چیست؟

به طور معمول، رزگلد ترکیبی از طلا و مس و گاهی حتی نقره است. رنگ صورتی از ترکیب مس و نقره در ترکیب با طلا به وجود می‌آید. ممکن است متوجه شده باشید که رزگلد در تناژ‌های مختلف قرمز یا صورتی وجود دارد. این تنوع در سایه صورتی بستگی به درصد مس و نقره مخلوط با طلا دارد. به عنوان مثال، رنگ قرمز یا صورتی تیره با آلیاژی متشکل از 75 درصد طلا و 25 درصد مس همراه است. این مخلوط استانداردی از طلا‌های رز تیره‌تر است.  با این حال، با افزودن درصد کمی نقره، برند‌ها می‌توانند با سایه‌های صورتی بازی کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. رنگ صورتی روشن‌تر با افزودن حداقل 3 درصد نقره به طلا و مس به دست می‌آید. و در بسیاری از موارد، وقتی سایه‌های روشن یا صورتی رنگ رزگلد را می‌بینید، نشان‌دهنده درصد بیشتری از مخلوط نقره است.

ایا رزگلد طلای واقعی است؟

به طور خلاصه، رزگلد به خودی خود طلای واقعی نیست. با این حال، برای درک اینکه آیا ساعت رزگلد شما دارای طلای واقعی است یا خیر، به دنبال نشانه‌ای در مورد عیار ان باشید. طلای 24 عیار طلای خالص است. با پایین آمدن عیار، طلا با مواد دیگر مخلوط می‌شود. با این حال، 24 عیار ممکن است همیشه برای ساعت‌ها بادوام نباشد، زیرا طلا نرم است و در هنگام استفاده منظم مستعد تخریب است. بنابراین خواهید دید که بیشتر ساعت‌های رزگلد دارای 18 عیار هستند که نشانه‌ای از ترکیب آلیاژی است. از آنجایی که رزگلد به خودی خود فلز خالص نیست، بلکه یک آلیاژ است، درصد مشخصی از طلا را تشکیل می‌دهد. در نتیجه، این باعث می‌شود ساعت رزگلد شما طلای خالص یا واقعی نباشد. این بدان معناست که اگر برند ساعت شما ادعا می‌کند که رزگلد 18 عیار است، طلای واقعی تنها 75 درصد رزگلد است. با رزگلد 14 عیار، میزان طلای واقعی تنها 58.5 درصد است. و بقیه بسته به رنگ صورتی، مسی و/یا نقره‌ای هستند.

به عبارت دیگر، اگر عیار بالاتر باشد، به سادگی به این معنی است که طلای آن بیشتر از رزگلد است. یک آزمایش خانگی برای بررسی اینکه آیا رزگلد شما حاوی طلای واقعی است یا خیر، آزمایش با آهنربا است. اگر آهنربا فلز را جذب کند، در واقع طلا نیست، بلکه جعلی است. اغلب برند‌ها از ساعت‌های با روکش طلا یا رزگلد نیز استفاده می‌کنند. اگر متوجه سایه متفاوتی در زیر روکش طلایی شدید، به احتمال زیاد ساعت آغشته به رنگ طلایی یا رزگلد است. و ساعت به خودی خود فلز گرانبها خالص نیست.

آیا رزگلد ارزشمند است؟

نمای عالی و ظاهر رزگلد ممکن است آن را بسیار ارزشمند به نظر برساند. اما در حقیقت، از آنجایی که رزگلد یک فلز خالص نیست، بلکه یک آلیاژ است، ارزش آن معادل میزان ترکیب طلا در آن است. این بدان معناست که رزگلد از طلای زرد یا طلای سفید ارزشمندتر نیست. شایان ذکر است که همه محصولات رزگلد در واقع طلای واقعی ندارند. قیمت محصول را بررسی کنید. اگر ساعت رزگلد شما ارزان است، فلز رزگلد نیست، بلکه با رنگ رزگلد آبکاری شده است. در این صورت ممکن است محصول رزگلد شما ارزش چندانی نداشته باشد. اگر قیمت رزگلد بالا باشد و در توضیحات محصول بیانگر 14 یا 18 عیار باشد، ارزش رزگلد فقط به اندازه ارزش طلای موجود در آن است.

آیا رزگلد کدر می‌شود؟

کدر شدن فلز زمانی اتفاق می‌افتد که تیره‌تر شود یا درخشش صاف خود را از دست بدهد. به طور کلی، زمانی که برای مدت طولانی در معرض رطوبت یا هوا قرار می‌گیرد، این اتفاق می‌افتد و یک واکنش شیمیایی اکسیداسیون ایجاد می‌کند و باعث تغییر رنگ آن می‌شود. خبر خوب این است که رزگلد کدر نمی‌شود. با تمیز کردن و جلا دادن منظم، می‌توانید همان درخشش و زیبایی رزگلد را برای نسل‌ها حفظ کنید. اما خبر نه چندان خوب این است که مس به عنوان یک فلز با گذشت زمان تغییر رنگ می‌دهد. و این باعث می‌شود ساعت یا جواهرات رزگلد شما چند درجه تیره‌تر شوند. این یک پدیده رایج نیست. اگر لوازم جانبی رزگلد خود را به حرارت نزدیک کنید یا مرتباً آن را تمیز نکنید، مس می‌تواند باعث تشکیل پتینه شود. این یک لایه سبز رنگ است که محصول را می‌پوشاند. ایجاد این رنگ در نتیجه کدر شدن نیست، بلکه در طبیعت مس است. این پتینه پس از سال‌ها استفاده منظم شکل می‌گیرد و رنگ آن به تدریج تغییر می‌کند. به این ترتیب روی رزگلد تأثیری نمی‌گذارد و یک راه حل ساده این است که رزگلد خود را جلا دهید تا روکش اصلی را بازیابی کنید.

آیا رزگلد همچنان محبوب است یا از مد افتاده است؟

رزگلد یک فلز محبوب در قرن بیست و یکم است. به لطف تأثیر گسترده فرهنگ پاپ و رسانه بر ترجیحات مشتریان، رزگلد اکنون بسیار شیک است. از لپ تاپ، تلفن، ماشین، ساعت، جواهرات، لوازم جانبی – هرچه را نام ببرید، با روکش رزگلد عرضه می‌شود. علاوه بر این، رزگلد ظاهری بسیار شیک و پیچیده به هر محصولی می‌بخشد. همچنین در تمامی محیط‌های رسمی یا غیر رسمی به خوبی قابل استفاده است. تطبیق‌پذیری رزگلد بدون توجه به اینکه در کدام نقطه از جهان هستید یا در چه سنی هستید، آن را محبوب می‌کند. برخلاف طلای زرد، رزگلد مدرن است و از بقیه لباس‌هایی که می‌پوشید متمایز نیست.

آیا مردان هم ساعت رزگلد در دست می کنند؟

ممکن است این تصور رایج باشد که فقط خانم‌ها ساعت‌ها و محصولات رزگلد را ترجیح می‌دهند. با این حال، واقعیت بسیار دور از این است. ساعت‌های رزگلد مردانه با افزایش مداوم محبوبیت و تقاضا مواجه شده‌اند. با توجه به بیرون امدن هوشمندانه بسیاری از محصولات لوکس رزگلد مردانه و سلبریتی‌های مرد مشهور جهان که ساعت‌های رزگلد دارند، بسیاری از مردان این رنگ ظاهری شیک را ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر، ساعت‌های طلایی اغلب زرق و برق دار به نظر می‌رسند و ممکن است همیشه با رنگ پوست یا مناسبت هماهنگ نباشند. در حالی که رزگلد برای هر کسی مناسب است، صرف نظر از اینکه چه مناسبت یا سبکی را انتخاب می‌کنید. برخلاف ساعت‌های رزگلد زنانه، ساعت‌های مردانه عمدتاً با ترکیبی از مواد دیگر و رنگ‌های رزگلد عرضه می‌شوند که ظاهری غیر زنانه به آن می‌دهد.

چند نمونه از مردانی که ساعت‌های رزگلد می‌پوشند عبارتند از: مجموعه ساعت‌های دواین جانسون یا «The Rock» که دارای یک کرونوگراف رزگلد Breitling Transocean است، و کلکسیون ساعت‌های فوتبالیست کریستیانو رونالدو دارای طلای رزگلد است – از جمله Girard-Perregaux Tourbillion. ساعت Audemars Piguet Royal Oak طراحی و پوشیده شده توسط لبرون جیمز دارای رزگلد است. حتی کلکسیون ساعت‌های کانر مک گرگور مرد سرسخت بیش از یک مدل رزگلد را شامل می‌شود! این فقط ثابت می‌کند که رزگلد قطعاً می‌تواند توسط مردان پوشیده شود. همه این دلایل منجر به افزایش استفاده مردان از ساعت رزگلد شده است. برخی از ساعت‌های رزگلد مردانه قابل توجه عبارتند از Rolex Yacht-Master II، Zenith Chronograph، Breitling Transocean، Omega Constellation و Tissot T-Gold Vintage.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×