خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

کدام ساعت ها ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارند؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-24 ۲۰:۴۲
کدام ساعت ها ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارند؟

این سوالی است که دائماً از ما پرسیده می شود.

و حقیقت این می باشد که پاسخ به این سوال بسیار دشوار است.

اگر اهل ساعت هستید، احتمالاً در مورد تفاوت های فاحش قیمت ساعت های رولکس، به ویژه ساعت های استیل اسپرت رولکس چیزهایی شنیده اید.

حتماً شنیده اید که بسیاری از مردم می گویند “سرمایه گذاری در ساعت مچی سرمایه گذاری خوبی است” و ارزش خود را به خوبی حفظ می کنند، اما حقیقت این است که این موضوع کاملاً پیچیده است و فقط یک پاسخ و حقیقت ثابت وجود ندارد.

بیایید با موضوع خرید ساعت برای اهداف سرمایه گذاری شروع کنیم. در این مقاله شما فقط با چند برَند تجاری آشنا نخواهید شد که باید به دنبال خرید آنها باشید. همچنین با نکاتی در مورد خرید ساعت هایی آشنا خواهید شد که ارزششان را به خوبی یا نسبتاً خوب حفظ می کنند.

کدام برَند های ساعت لوکس ارزش سرمایه گذاری دارند؟

موضوع خرید ساعت به عنوان سرمایه گذاری کمی بحث برانگیز است.

دلیل این امر هم این است که در یک طرف، افرادی وجود دارند که می گویند اگر شما واقعاً عاشق ساعت هستید، نباید زیاد فکر کنید که آیا ساعتی که می خواهید داشته باشید ارزشش کم می شود یا خوب معامله می شود، زیرا توجه به این نکات شما را از خرید ساعت هایی که واقعاً دوست دارید و لذت می برید دور می کند و فقط هم به این دلیل که نمی خواهید ضرر کنید.

ساعت رولکس لوکسبه عبارت دیگر، برخی از مردم استدلال می کنند که اگر این سوال را بپرسید که “کدام برَند ها و ساعت ها ارزش خود را از همه بهتر حفظ میکنند؟” پس شما علاقه مند واقعی ساعت نیستید، و در این صورت ما هیچ نظری برای شما نداریم.

اما برعکس، پرسیدن این سوال که کدام ساعت ها ارزش خود را به بهترین شکل حفظ می کنند، مزایایی دارد. اول اینکه، هیچ رازی وجود ندارد که ساعت ها به طور کلی هزینه زیادی دارند. این بدان معناست که اگر خرید بدی انجام دهید و ساعتی را بخرید که ارزشش را چندان خوب حفظ نکند، هنگام فروش آن ضرر خواهید کرد.  امروزه، برخی از افراد اهمیتی نمی دهند که در خرید ساعت های خود پول از دست بدهند، زیرا آنها فکر می کنند که ضرر دادن در ساعت ارزش شادی که در هنگام داشتن آن به همراه داشته است را دارد.

اما نمی توان انکار کرد که ایده آل ترین چیز همین است که مدتی یک ساعت داشته باشید، از آن لذت ببرید و سپس آن را به همان مبلغی که خریده اید، یا کمی کمتر از آن که خریداری کرده اید یا کمی بیشتر از آن بفروشید.

 فایده این کار این است که اگر شما مانند بسیاری به ساعت ها علاقمند هستید، ساعتی با کمترین ارزش نخواهید داشت و بنابراین اگر ساعتهایی را بخرید که امکان زیاد شدن ارزش آنها در طول گذر زمان وجود داشته باشد، پروسۀ خرید ساعت در شما کوچکتر می شود و در نهایت، این امر باعث می شود که شما در داشتن ساعتهای بیشتر و تجربه بیشتر دربارۀ ساعت “حرکت کندی” داشته باشید.

پس با این اوصاف، خرید ساعتهایی که ارزش آنها کاهش می یابد اشکالی ندارد. در واقع، اگر ساعت را واقعاً دوست دارید، شاید ارزش خرید آن را داشته باشد حتی اگر در ازای آن ضرر کنید. اما این به شما بستگی دارد.

اگر فردی هستید که دوست دارید احساس کنید معامله عالی یا نسبتاً خوبی انجام داده اید، احتمالاً دوست دارید ساعت هایی را بخرید که اصولاً ارزش خود را نسبتاً خوب حفظ میکنند، اما به دنبال خرید کدام ساعت ها هستید؟

ساعت لوکس امگاخرید ساعت دست دوم

خرید ساعت دست دوم غالباً یک روش عالی برای به حداقل رساندن ضرر و زیان شما در بازار ساعت است، زیرا دقیقاً مانند اتومبیل ها، ساعت هایی که از فروشگاه برداشته می شوند و در بازار دست دوم فروخته می شوند، استهلاک سریعتری پیدا می کنند. البته برخی موارد استثنا در این مورد وجود دارد، به ویژه ساعت هایی که در لیست انتظار طولانی قرار دارند و بسیار محبوب هستند، اما در اکثر قریب به اتفاق ساعت ها و برَندهای ساعت، این مورد صدق نمی کند.

به عنوان مثال، به این ساعت Hublot نگاه می کنید:

ساعت هوبلو نومی بینید که قیمت تک فروشی آن 90300 یورو است.

اما در بازار دست دوم، قیمت همان ساعت تقریباً از 55000 یورو شروع می شود. این یک تفاوت کاملاً فاحش است.

ساعت های هوبلو دست دومبنابراین در تصمیم گیری برای خرید جنس جدید- ضرر خود در خرید و فروش ساعت را به حداقل برسانید، اما باز هم چند مورد استثنا در این قانون وجود دارد. مطمئناً، اگر واقعاً می خواهید جنس کاملاً جدید را بخرید و تجربه این کار را ترجیح می دهید، پس باید این کار را انجام دهید، اما اگر فکر شما چیز دیگری است پس احتمالاً الان در اینجا نبودید.

اصول مشترک در مورد ساعتهای لوکس

اکنون نام بردن از برَندها در مورد اینکه کدام یک از برَندها و ساعت ها بهترین ارزش را دارند، بسیار دشوار است، زیرا حقیقت این است که این امر بسته به نوع ساعتی که برای خرید انتخاب می کنید متفاوت است.

به طور کلی، اکثر ساعت های جدید در زمان فروش ضرر می دهند و به همین دلیل خرید دست دوم اولین قدم خوب برای انجام معامله بهتر است.

نکته ای که باید در ذهن داشته باشید این است که چه چیزی در واقع بر ارزش فروش مجدد ساعت تأثیر می گذارد. پاسخ این سوال البته موضوع میزان تقاضا در بازار دست دوم است، اما به اعتبار و شهرت و چگونگی دید مردم به آن برند نیز بستگی دارد.

هرچقدر یک برند ساعت منحصر به فرد، معتبر و مورد احترام باشد، ساعت های آنها در بازار دست دوم ارزش خود را بهتر حفظ می کنند و به همین دلیل است که قیمت برخی از ساعت ها در بازار دست دوم بیشتر از قیمت تک فروشی آن است زیرا تقاضا برای آن بیشتر از عرضه توسط تک فروشان است و تنها راه واقعی خرید آن در بازار دست دوم مهیا است.

در اینجا چند برَند آورده شده است که ساعتهای آنها به خوبی در بازار دست دوم ارزش خود را حفظ می کنند:

حال، مهم است که این برَندها را با ستاره بزرگ در کنار آنها بخوانید، زیرا آنها دارای استثناهای بیشتری نسبت به موارد دیگر هستند. همچنین، از آنجا که بازار ساعت همیشه در حال تغییر است، ممکن است واقعیتی که امروز دربارۀ این برندها وجود دارد فردا بدین گونه ادامه پیدا نکند.

همانطور که گفته شد، عوامل زیادی در ارزش فروش مجدد ساعت تاثیر دارند و مهمترین آنها مشخصاً موضوع تقاضا است. اگر تقاضا برای یک برَند خاص ساعت در بازار دست دوم وجود نداشته باشد، طبیعتاً قیمتی که می توانید آن را به فروش برسانید بسیار کمتر از قیمت تک فروشی آن خواهد بود.

بعلاوه، چیزی که در میزان حفظ ارزش ساعت نیز تأثیر دارد این است که میزان تخفیف تک فروشان چقدر است. وقتی تک فروشان تخفیف زیادی می دهند، به مدت طولانی به ارزش برَند ساعت آسیب می رساند.

چیزی که به میزان زیادی بر میزان فروش مجدد ساعتهای لوکس در طول زمان تأثیر می گذارد، افزایش قیمت است. بسیاری از برَندهای ساعت مچی لوکس تمایل دارند که به طور منظم افزایش قیمت داشته باشند و آنچه که با افزایش قیمت تک فروشی اتفاق می افتد این است که قیمت آن ساعت ها در بازار دست دوم نیز بالاتر می رود. این همان اتفاقی است که در مورد تعدادی از برَندهای ساعت از جمله رولکس رخ داده است و این امر بهمراه تقاضای فزاینده منجر به افزایش چشمگیر قیمت ها و در نتیجه سرمایه گذاری مناسب با گذشت زمان می شود.

تخمین اینکه برَندهای ساعت چقدر ارزش خود را حفظ می کنند، کاملا غیر منطقی است. اول از همه، ما می دانیم که قیمت مواد ساخت ساعت، به قیمتی که برای ساعت در نظر گرفته اند نزدیک نیست. به همین دلیل است که ساعتها کاملاً گمراه کننده هستند، اما در خصوص موادی مانند طلا، سنگهای قیمتی، یا جواهرات بدلیلی اینکه ارزش واقعی مواد را میدانید، مهمترین نقش را دارند. در واقع، چه این را باور کنید یا نکنید، ارزش یک رولکس استیل در واقع می تواند بیشتر از ارزش یک رولکس تمام طلایی باشد. بدیهی است که این در مورد برَندهای دیگر نیز صدق میکند. و وقتی به آن فکر می کنید میبینید که کاملاً دیوانه کننده است.

اگر بخواهیم نکته ای در مورد خرید ساعت های لوکس که ارزششان را نسبتاً خوب حفظ می کنند یا حتی بیشتر میشوند، بیاوریم، خرید ساعت مچی رولکس از جنس استیل ضد زنگ است.

البته، شما دوست دارید قبل از خرید آگاهی لازم دربارۀ آن کالا را پیدا کنید، اما به نظر می رسد که همیشه تقاضای زیادی برای رولکس اسپورت استیل در بازار دست دوم وجود دارد که به طور طبیعی قیمت ها را بالا نگه می دارد و حتی آنها را بالاتر می برد.

اگر می خواهید سیر تحول قیمت رولکس های اسپورت استیل را ببینید، کافی است نگاه کنید که قیمت تک فروشی این ساعت ها در 10 تا 20 سال پیش چقدر بوده است، و سپس ببینید که این ساعت ها امروز به چه قیمتی به فروش میرسند. به راحتی می توان گفت که آنها سرمایه گذاری های بسیار خوبی هستند.

ساعت Vintage (خیلی قدیمی)

Vintage  یک بخش گمراه کنندۀ ساعت ها است، و اگر تمایل به خرید ساعت های قدیمی دارید زیرا می خواهید ارزش خودشان را حفظ کنند، مهم است که بدانید چه کاری انجام می دهید.

اکنون، خبر خوب در مورد ساعت های قدیمی این است که آنها قبلاً آزمایش گذر زمان را پشت سر گذاشته اند و قیمت های آنها نیز همینطور است. امروز، بازار رولکس وینتیج (قدیمی) به خصوص با ساعتهای اسپورت مخصوص رولکس از جنس استیل ضد زنگ، فقط در مدت چند سال سرسام آور است. درست مثل همه چیز، اگر می خواهید ساعتهای قدیمی بخرید، بسیار مهم است که بدانید چه کاری انجام می دهید، بازار را بشناسید و بفهمید چی به چیست.

اما اگر ساعت های قدیمی (وینتیج) را به خوبی میشناسید و می دانید که چه کاری انجام می دهید، ساعت های وینتیج می توانند سرمایه گذاری خوبی باشند.

همچنین مهم است که شما در نظر داشته باشید که هیچ تضمینی در مورد نحوه پیشرفت بازار در آینده وجود ندارد، اما هرچه بیشتر دربارۀ ساعت ها و نحوه پیشرفت بازار مطالعه کنید، احتمال ایجاد یک بازار بیشتر را دارید. ساعت شما بسیار خوب است و ساعتهایی را خریداری کنید که ارزش زیادی از دست ندهند.

فلز را عاقلانه انتخاب کنید

اگر به بازار نگاه کنید، تقاضا برای ساعت های استیل ضد زنگ بسیار بیشتر از تقاضای ساعت های طلایی یا دو رنگ است. ساعتهای استیل ارزش خود را بهتر از طلا حفظ میکنند و این مربوط به این واقعیت است که ساعتهای طلا قیمت تک فروشی بالاتری دارند و بنابراین تقاضا برای آنها در بازار دست دوم به اندازه ای است که افراد کمتری میتوانند از پس خرید آن برآیند. و به همین دلیل است که مردم استیل را به طلا ترجیح می دهند. استثنا البته در این قانون وجود دارد، به عنوان مثال ساعت های طلایی نیز وجود دارد که می توانند سرمایه گذاری واقعا خوبی باشند.

به همین ترتیب، اگر به دنبال خرید ساعتی هستید که ارزش خود را به خوبی حفظ کند یا حتی از پس هزینه آن برآیید، بهتر است به خرید ساعت استیل ضد زنگ توجه کنید. این امر به طور کلی در مورد ساعتهای دارای الماس نیز صدق می کند.

وضعیت ظاهری

بدیهی است وضعیت ظاهری ساعت چیزی است که بر ارزش ساعت تأثیر می گذارد.

واضح است که ساعتی که کاملاً جدید باشد از یک ساعت که خراشیده می شود و به طور مداوم فرسوده می شود، ارزش بیشتری خواهد داشت.

سن چیزی است که بر ارزش ساعت نیز تأثیر می گذارد، به خصوص اگر در سنی باشد که ضمانت آن در حال اتمام است یا به تازگی تمام شده است.

همچنین جعبه و کاغذها نیز برای ارزش ساعت بسیار مهم هستند. نیازی به ذکر این موضوع برای ساعتهای وینتیج نیست زیرا این امر هر روز نادرتر شده است.

از ارزش یک ساعت چقدر کاسته میشود؟

اگر نگاه کنید که ساعت خریداری شده از تک فروشی چه مقدار از ارزشش کم میشود و سپس در بازار دست دوم فروخته می شود، بدیهی است که با چیز بسیار متفاوتی روبرو میشوید. برَندهایی که ارزش خودشان را به خوبی رولکس حفظ نمی کنند، مانند برَندهایی مانند Breitling ، Tag Heuer  و Omega ، بین 40 تا50 درصد از ارزش خود را از دست میدهند، اما این موضوع در کوتاه مدت صدق میکند، و اگر به ارزش ساعت در طولانی مدت نگاه کنید، دانستن این امر بسیار دشوار است. توجه داشته باشید، با این حال، همیشه استثناهایی در این مورد وجود خواهد داشت.

خبر خوب این است که اگر این ساعت ها را از بازار دست دوم خریداری کنید، پس شخص دیگری قبلاً موفق به فروش آن شده است، این بدان معناست که به احتمال زیاد ضرر زیادی نخواهید کرد.

همچنین باید اضافه شود که میزان کم شدن ارزش ساعت می تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد، اما در هسته اصلی آن، موضوع عرضه و تقاضا است. این بدان معناست که ساعت خاصی از برَندی که ساعت های آن معمولاً ارزش خودشان را خیلی خوب حفظ میکنند، در صورت وجود تقاضا برای خرید آن، ممکن است ارزش خود را بسیار خوب حفظ کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×