خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

چگونه ساعت اصل را تشخیص دهیم؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-05-01 ۱۴:۰۷
چگونه ساعت اصل را تشخیص دهیم؟

بسیاری از فروشندگان متقلب به امید درآمدزایی سریع سعی دارند نسخه عینی از ساعت های مشهور بسازند که اگر به دنبال خرید یک ساعت جدید می باشید، این موضوع می تواند مانع بزرگی برای شما باشد. خوشبختانه بسیاری از کمپانی های مشهور تجملاتی احتیاط های زیادی را هنگام تولید ساعت های خود انجام می دهند. مانند استفاده از مواد مرغوب و حکاکی هر ساعت با یک شماره سریال خاص. با ملاحظه دقیق و تحقیق می توانید بدون ترس از کلاه برداری و با اطمینان اقدام به خرید یک ساعت مچی خوب بکنید.

روش 1: کشف کردن یک ساعت تقلبی

  1. کشف کردن یک ساعت تقلبیبه دنبال اشتباهات یا نقص های آشکار در ساعت باشید. توجه داشته باشید که ساعتهای مارک دار با کیفیت با استفاده از استانداردهای بسیار دقیق و با کیفیت ساخته می شوند که باعث می شود وجود رنگ های لایه لایه شده، خراش و یا کلمات اشتباه در آنها بسیار بعید به نظر برسد. علاوه بر این مطمئن شوید که قلاب ساعت کار می کند و ساعت به خوبی می تواند زمان را نشان دهد.
  • به عنوان مثال برخی از ساعتهای جعلی مایکل کرس حرف “S” را حذف می کنند.
  • بسیاری از ساعت های تقلبی بی کیفیت رولکس دسته کوک بد و سفتی دارند.
  1. حروف واضح و با کیفیت ساعت را بررسی کنید. توجه داشته باشید که ساعت های مارک دار اصلی توسط ساعت سازان ماهر که از ابزار دقیق حکاکی برای ایجاد حروف واضح و خوانا در ساعت استفاده می کنند، ساخته شده اند. اگر هرکدام از حروف بهم ریخته و یا خواندن آن سخت باشد می توانید فرض کنید که ساعت احتمالاً تقلبی است.
  • این قانون برای همه حروف از جمله همه شماره سریال ها صدق می کند.
  • به عنوان مثال اگر لبه های اطراف “R” در “Rolex” به نظر می رسد منحنی و ناهموار است به احتمال زیاد از یک ساعت فیک استفاده می کنید.

  1. ساعت را در دست نگه دارید تا مطمئن شوید که سنگین است. به خاطر داشته باشید که ساعتهای مارک دار اصلی با فلزات گرانبها ساخته می شوند و قطعات متحرک کوچک بسیار زیادی نیز دارند. به همین دلیل این ساعت ها کمی سنگین تر از آنچه که به نظر می رسد خواهند بود. با این حال، اگر ساعت جعلی باشد به طرز شگفت آوری سبک به نظر می رسد.
  • در صورت امکان وزن ساعت مچی های مختلفی را که می خواهید بخرید با یک مدل واقعی تأیید شده مقایسه کنید. آنها باید وزن یکسانی داشته باشند.
  • به عنوان مثال اگر ساعت مارک دار شما به سبکی پر می باشد، احتمال زیادی مبنی بر فیک بودن آن وجود دارد.

روش 2: شناسایی یک ساعت مارک دار اصلی

1.خود را با طرح های برندهای مختلف آشنا کنید. برای کسب اطلاعات در مورد خرید ساعت مورد نظر، از طریق پایگاه داده های آنلاین، تحقیقات کنید. در این پایگاه ها به دنبال عکس ساعت های مارک دار و همچنین قیمت هایی که آنها فروخته شده اند باشید. به همین ترتیب سبک معمول طراحی تولیدکننده را مشاهده کرده و با علائم تجاری برند، جزئیات مشترک دستبند و بند ساعت آشنا می شوید. اگر بدانید دنبال چه چیزی می گردید احتمالاً با نوع تقلبی فریب نخواهید خورد.

  • مثلاً به استثنای مدل نادر ساخته شده در دهه 1930، ساعتهای رولکس دارای قاب پشت شیشه ای نیستند و درعوض قاب پشتی آنها فلزی است.
  • برچسب هاوئر همیشه حاوی زیرنویس “Swiss Made” در انتهای قسمت جلوی ساعت است.
  • ساعتهای رولکس دارای “سیکلوپس” یا شیشه ای مربع کوچکی بر روی صفحه خود هستند که باعث بزرگتر نشان دادن تاریخ می شود.

  1. به دنبال شماره سریال رسمی در ساعت باشید. توجه داشته باشید که ساعت های مارکدار دارای شماره الفبایی چاپ شده در جایی از ساعت هستند که با تعداد ارائه شده بر روی جعبه و یا ضمانت نامه مطابقت دارد. اطمینان حاصل کنید که هر شماره یا برچسب به وضوح با لیزر حک شده اند و به طور نامنظم چاپ نشده اند.
  • به عنوان مثال یک ساعت Omega دارای یک سریال در امتداد پایین صفحه است.
  • این اعداد توسط لیزر حک شده اند و باید با شماره سریال در گارانتی شما مطابقت داشته باشند.

  1. به ساعتهایی که دارای بند با طرح های ساده هستند مشکوک باشید. توجه داشته باشید که ساعت های مارک دار به طور کلی دارای طراحی پیچیده تری هستند و احتمالاً یک بند ساده نخواهند داشت. به دنبال طراحی پیچیده و مناسب در طول قسمت های متصل به هم یا بندهای ساعت خود باشید که به طور کلی نشان دهنده لوکس بودن و غیر تقلبی بودن آن است.
  • به عنوان مثال ، ساعت تگ هویر از 2 مجموعه حلقه زنجیر در بند ساعت تشکیل شده است در حالی که یک ساعت تقلبی فقط می تواند از 1 حلقه استفاده کند.
  • ساعتهای امگا و رولکس معمولاً دارای بندهایی با حداقل 3 حلقه زنجیر یا پایه هستند.

روش 3: خرید ساعت مچی اصل

خرید ساعت مچی اصلساعت مارک داری که جدید باشد ودست دوم نباشد را خریداری کنید. بهترین راه برای دوری از ساعتهای جعلی، خریدن انحصاری از نمایندگی های مجاز است. اگرچه این گران تر از خرید ساعت دست دوم است اما احتمال بیشتری وجود دارد که خرید شما درست و قانونی انجام شود. هنگامی که ساعت جدیدی را خریداری می کنید تمام مدارک و شماره های سریال صحت آن را تأیید نمایید.

  • برای یافتن نمایندگی مجاز ساعت مورد علاقه خود یک جستجوی آنلاین انجام دهید یا با تولید کننده صحبت کنید.

  1. شماره سریال را با تولید کننده مجدداً بررسی کنید. اگر ساعت مچی دست دوم را خریداری می کنید یا در حراج آن را می خرید، قبل از خرید شماره سریال را با سازنده آن بررسی کنید. توجه داشته باشید که تولید کنندگان ساعت های مارک دار رکوردهای دقیق را طبق ساعتهای مختلفی که می سازند نگه می دارند. بنابراین اگر ساعتی را که خریداری می کنید اصل باشد می توانید این اطلاعات را بر روی آن پیدا کنید.
  • برای بررسی شماره سریال یک جستجوی آنلاین انجام دهید یا با نماینده خدمات مشتریان تماس بگیرید.

  1. برای بررسی ساعت های بدلی به یک متخصص مراجعه کنید. اگر نگران هستید که معامله ای که انجام می دهید غیر قابل اطمینان باشد، قبل از خرید آن را نزد یک متخصص حرفه ای ببرید. اگر فروشنده نسبت به شما صادق باشد مشکلی نخواهد داشت و به شما اجازه می دهد ساعت مچی را ارزیابی نمایید. برای یافتن یک ارزیاب در منطقه خود یک جستجوی آنلاین انجام دهید یا با یک توزیع کننده ساعت خوب صحبت کنید. اشرافی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.
  • از متخصص بخواهید که مشخص کند آیا ساعت مارک دار واقعی است یا خیر و اگر او می گوید ساعت اصل است، از وی بخواهید دلایل خود را نسبت به تشخیص خود بیان کند.
  • علاوه بر این متخصص ممکن است بتواند به شما بگوید که آیا شما آن را به یک قیمت مناسب دریافت کرده اید یا خیر.

پرسش های متداول

آیا ساعتهای رولکس اصل صدای تیک می دهند؟

ساعتهای رولکس دارای عقربه های ثانیه شمارهستند که به لطف حرکات اتوماتیک (برخلاف ساعتهای کوارتز) به راحتی حرکت می کنند. بنابراین، شما صدای “تیک زدن” را از یک ساعت رولکس نخواهید شنید.

شماره سریال را در کجای یک ساعت رولکس پیدا کنیم؟

برای یک ساعت مچی مدرن رولکس از سال 2005 به بعد، قسمت داخلی حلقه بازل که موقعیت ساعت شش در آن جا قرار می گیرد در زیر صفحه شیشه ای ساعت را بررسی کنید. این سریال به شکل لبه یا برجستگی قابل شناسایی است (بازل حلقه است که صفحه شیشه ای ساعت را در بر می گیرد) و شماره سریال باید در این نقطه حک شده باشد. اگر رولکس قدیمی تری دارید احتمالاً باید بند یا دستبند را از رولکس خود جدا کنید تا به دنبال شماره سریال بین آویزها در انتهای شماره ساعت شش بگردید. معمولاً مراجعه به یک فروشنده مجاز بسیار آسانتر است وی می تواند آن را برای شما بررسی کرده و تاریخ دقیق ساعت را تایید کند زیرا ترتیب شماره در سال 2010 به نمونه های تصادفی تغییر یافته و شناخت سن آنها را دشوارتر می سازد.

شماره مدل ساعت را کجا بیابیم؟

این موضوع بسته به مارک ساعت بسیار متفاوت خواهد بود. بسیاری از ساعت های مجلل برای قرار دادن شماره سریال از قسمت بازل یا برجستگی (به عنوان مثال در ساعت رولکس) یا قسمت پشتی ساعت (به عنوان مثال برایتلینگ، تگ هویر) استفاده می کنند و این در حالی است که ساعت های ارزان تر ممکن است از قسمت پشتی ساعت استفاده کنند یا حتی برای قرار دادن شماره مدل به هیچ وجه زحمت هم نکشند. اگر کاغذ اصلی مطابق با ساعت خود را دارید، شماره مدل باید روی آن درج شده باشد. اگر در یافتن شماره مدل ساعت خود مشکلی دارید به یک فروشنده ساعت یا ساعت ساز و یا یک جواهر فروشی بروید و از آنها بخواهید تا به شما کمک کنند. همچنین وب سایت های زیادی وجود دارند که اطلاعاتی در مورد پیدا کردن شماره های مدل برای همه ساعت های لوکس ارائه می دهند زیرا برای فروش ساعت های مجلل اصل یک بازار پر رونق معتبر وجود دارد.

چگونه بفهمم که من یک ساعت مچی مایکل کُرس اصل دارم؟

ابتدا به نام مایکل کُرس نگاه کنید: حروف باید از یکدیگر جدا باشند و چسبیده به هم نباشند. همچنین آنها نباید به صورت مختصر یا متن کوتاه نوشته شده باشند. شماره های ریز موجود در ساعت باید هرکدام دارای اعداد مختلف باشند و یک شکل باشند. نمایش تاریخ باید در مرکز مکانی ثابت و بدون خطا باشد. ساعت باید محکم باشد و همه جواهرات لازمه در ساعت وجود داشته باشد. تصاویر آنلاین ساعت را مشاهده کنید که ساعتهای جعلی مایکل کُرس را با نمونه های واقعی مقایسه می کنند زیرا این موارد با وضوح بیشتری به شما کمک می کنند. همچنین می توانید برای پرس و جوی بیشتر در خصوص جزئیات و تصاویر، مستقیماً با سازنده تماس بگیرید.

آیا تمام ساعت های اتوماتیک کوک دستی دارند؟

نه همه آنها ندارند. برخی فقط کوک اتوماتیک دارند. شما باید تحقیق کنید و ببینید که کدام یک از مدلها خودکار هستند و کدام قابلیت کوک دستی را ارائه می دهند.

ساعت تنها در نیمی از این آزمایش ها موفق بوده است، حالا چه کنم؟

ساعت را زمین بگذارید، یک قدم به عقب بروید و فرار کنید. کسی که آن را به شما می فروشد قطعاً کلاهبردار است.

چگونه می توان فهمید که ساعت عتیقه من اصل است یا نه؟

اگر به نظر می رسد اصل است (بدون صدای تیک تیک، حروف حک شده تمیز و غیره) آن را به یک ارزیابی کننده عتیقه ببرید تا صحت آن را تایید کند.

 ساعت مچی که می خواهم بخرم همه این تست ها را پشت سر می گذارد اما یک ساعت 30000 دلاری است که به قیمت 500 دلار فروخته می شود. باید چکار کنم؟

اگر قیمت ساعت غیر قابل باور باشد تقلبی است یا به سرقت رفته است. در مورد قیمت آن شکاک باشید و به ظاهر ساعت، کیفیت مواد، وزن و غیره توجه کنید اگر چیزی نادرست به نظر آمد آن را نخرید.

ساعت من شماره سریال ندارد، اما تمام تست های دیگر را پشت سر گذاشته است. آیا جعلی است؟

داخل قسمت پشتی ساعت را در صورت دسترسی پیدا کرده و بدون اینکه ساعت را خراب کنید آن را بررسی نمایید. در غیر این صورت آن را نزد یک ارزیاب ببرید.

این عبارت در پشت ساعت است BASE METAL BEZEL1508.FMDAL767 IF173، آیا می تواند جعلی باشد؟

این به مدل ساعت بستگی دارد. اگر به تمام نشانه های فوق نگاه کرده اید و هنوز هم اصل به نظر می رسد آن را نزد یک ارزیاب ببرید تا مطمئن شوید.

از کجا بدانم که ساعت مچی ورساچه من جعلی است؟

اطلاعات فوق را بخوانید و بررسی های خود را کاملاً انجام دهید. این یک روند تحقیقاتی است و در نهایت باعث صرفه جویی در وقت و از همه مهمتر پول شما خواهد شد.

کارت احراز هویت آرمانی به چه شکل است؟

یک فروشنده مجاز Emporio Armani را جستجو کنید. با خدمات مشتریان آنها تماس بگیرید. یک جستجو در گوگل انجام داده و بر روی گزینه “تصاویر” در بالای نتایج کلیک کنید.

چگونه می توانم بگویم که ساعت کارتیه من جعلی است؟

اگر شماره سریال واضح و مسطح و با فاصله مساوی از هم نیست و خواندن آن آسان به نظر نمی رسد، احتمالاً جعلی است.

چگونه بفهمم یک ساعت فست رک اصلی یا جعلی است؟

ساعتهای اصل فست رک بسیار مقرون به صرفه هستند. در مورد جعلی بودن آن نگران نباشید.

نکات مهم

  • اگر معامله غیر قابل باور باشد احتمالاً جعلی است. امروزه ساعتهای جعلی بسیاری روانه بازار شده اند که تشخیص آنها را سخت و سخت تر می کند.

هشدار

  • قبل از هزینه کردن بیش از صد میلیون تومان برای ساعت آن را نزد یک متخصص ببرید تا صحت آن را تأیید نماید. در غیر این صورت شما ممکن است دهها هزار دلار برای مدل جعلی آن بپردازید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×