خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

کاسیو یا سیتیزن؟ مقایسه دو برند کاسیو و سیتیزن

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-09-05 ۱۴:۵۹
کاسیو یا سیتیزن؟ مقایسه دو برند کاسیو و سیتیزن

ساعت مچی به ما زمان را نشان ‌می‌دهد. اگرچه استفاده از ساعت مچی مانند زمان‌های گذشته ضرورت ندارد، با اینحال استفاده از آنها به زیبایی ظاهری ما کمک می کند. همه ساعت های مچی یکسان نیستند.

اگرچه اکثر ساعت های مچی از نظر ظاهری شبیه به هم نظر می رسند اما کیفیت آنها می تواند بسیار از یکدیگر متفاوت باشد. بنابراین شاید برای شما سوال ایجاد شود که کدام ساعت مچی بهتر است یا اینکه بخواهید سطح کیفیت ساعت مچی فعلی خود را بدانید. و یا به هر دلیل دیگری بخواهید تفاوت بین برند کاسیو و سیتیزن را بشناسید.

مواردی که باید هنگام انتخاب ساعت مچی به آن دقت کنید

سالیانه، در همایش بهترین کالای ژاپن از نظر طراحی، لیستی از 100 محصول برتر از  بین هزاران برند ژاپنی و بین المللی، از نظر طراحی ارائه می شود که هرسال برندهای کاسیو و سیتیزن به خاطر زیبایی، کیفیت و نوآوری در این فهرست قرار می گیرند. از آنجایی که ساعت های مچی مختلفی از نظر کیفیت در بازار موجود است، در ادامه فهرستی از مواردی را که هنگام خرید باید به آن دقت کنید آورده شده است.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش از معیارهای اساسی انتخاب هرکالایی از جمله ساعت است. تولید کننده ساعت باید پاسخگوی نگرانی های شما درباره مسائل مربوط به خدمات پس از فروش و ضمانت نامه باشد. متاسفانه میزان خدمات پس از فروش در چند دهه اخیر کاهش یافته است. این موضوع درباره ساعت نیز صادق است. اما برندهای کاسیو و سیتیزن هردو شامل خدمات پس از فروش فوق العاده ای هستند. برخی از مشتریان از اینکه نمی توانند ساعت های مچی قدیمی تر را در بازار به راحتی پیدا کنند گله مندند. برند ستیزن همواره سعی دارد خدمات پس از فروش بهتری را به مشتریان ارائه دهد اگرچه برند کاسیو نیز از این لحاظ خیلی عقب نیست.

ویژگی ساعت ها

این برندها دقیقا همان چیزی هستند که به دنبال آن هستید. با این‌حال شاید بخواهید بدانید کدام یک از آنها برتر از دیگری است. اغلب، مشتریان ساعت های سیتیزن را به خاطر ویژگی هایی چون کنترل رادیویی، قابلیت نمایش چندین منطقه زمانی مختلف و مقاومت آن در برابر آب، تحسین می کنند.

با اینحال واقعا تفاوت زیادی بین ساعت های مچی سیتیزن و کاسیو وجود ندارد. آنها معمولا شارژ یکسانی دارند.

ساعتهای کاسیو از نظر فنی پیشرفته تر هستند. شعار برند کاسیو حول خلاقیت است که البته این موضوع در فناوری ساعت های آنها کاملا مشهود است. این برند، ساعت هایی تولید می کند که علاوه بر کاربردی بودن، زیبا به نظر می‌رسند. شاید ساعت های کاسیو از نظر مد عالی نباشند اما به خوبی با دنیای مدرن دیجیتال و هوشمند، وفق پیدا کرده اند.

با اینحال ساعت های سیتیزن با ویژگی هایی چون درخشندگی عقربه‌ها، بیشتر از نظر ظاهری زیبا به نظر میرسند تا اینکه برای استفاده در دنیای دیجیتال کاربردی باشند. اگر قصد دارید ساعت مچی خود را با گوشی همراه هوشمند خود تنظیم کنید بهتر است ساعت های کاسیو را انتخاب کنید.

سن/ تاریخچه

تادائو کاشیو به عنوان تولید کننده لوازم اداری و ماشین حساب، برند کاسیو را تاسیس کرد. در دهه 1970، این برند وارد صنعت ساعت مچی شد. اولین ساعت کاسیو، کاسیوترون، بعد از تحقیق و بررسی در زمینه فناوری های کوارتز ای سی آی تولید شد. از آن پس این شرکت به دلیل تولید ساعت های الکترونیکی و مقرون به صرفه، مشهور شد.

برند سیتیزن در سال 1918 فعالیت خود را با عنوان موسسه تحقیقاتی شاکوشا واچ آغاز کرد. برند سیتیزن ساعت های خود را بر اساس فناوری سوئیس می سازد. هردوی این شرکت‌ها در صنعت ساعت سازی با تجربه و مشهور هستند.

بنابراین از هرکدام از آنها که خرید کنید، حتما ساعت مچی با کیفیتی دریافت خواهید کرد.

ویژگی‌ها و مزایا

کاسیو

ویژگی های ساعت کاسیو می تواند از یک مدل به مدل دیگر متفاوت باشد چراکه این شرکت هر ساعت را برای بازار به خصوصی طراحی می کند. با اینحال در تعدادی از ویژگی‌هایشان مشترک اند.

ویژگی‌های ساعت هوشمند و جی پی اس

ویژگی‌های ساعت هوشمند و جی پی اس به اندازه قابلیت های ساعت های مچی اپل نیست. همه ساعت‌های کاسیو از دهه 1980، دارای برخی از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند هستند. خطوط ادیفیس، جی-شاک و پروترک، از خدمات بلوتوث، تعدادی از اعلان های ساده و سیستم پخش موسیقی، پشتیبانی می کنند. بسیاری از ساعت‌ها با دارابودن سیستم جی پی اس، توانایی به روزرسانی تاریخ و زمان را دارند.

روز/تاریخ

ساعت‌های هوشمند قابلیت تنظیم و نمایش روز/تاریخ و زمان مکان فعلی و سایر مکان‌های انتخاب شده را دارند. این ویژگی به شما امکان می دهد تا با یک نگاه از روز، تاریخ و ساعت اطلاع پیدا کنید.

انرژی خورشیدی طبیعی و مصنوعی

اکثر مدل‌های کاسیو با انرژی خورشیدی کار می کنند و این یعنی به باتری نیاز ندارند. پس اگر ساعت کاسیوی شما به اندازه کافی شارژ دارد، دیگر نگران نباشید.

خاصیت ضد آب

ازآنجاییکه که در اصل برند کاسیو برای مردان ارتش و کاری ساخته شده است،  همه مدل های آن ضد آب هستند. با اینحال همه آنها مقاومت یکسانی ندارند. مدل های ساده تر اولیه فقط تا 100 متر در برابر آب مقاومت می کنند. یعنی یعنی اگر این ساعت ها تصادفا در روز بارانی و برفی، یا نزدیک سینک ظرفشویی و یا استخر خیس شوند، می توانند در برابر آن مقاومت کنند. مدل های پیشرفته تر حتی تا 200 متر نیز مقاوم هستند و برای غواصی مناسب ترند.

نور پس زمینه

تمام مدل‌های کاسیو دارای نور پس زمینه هستند. این نور پس زمینه ال ای دی یا الکتروانسفالوگرام است. در هر صورت این ویژگی کمک می کند تا بتوانید ساعت را در شب و محیط‌های کم نور، به راحتی بخوانید. از آنجایی که نورهای پس زمینه، تمام صفحه ساعت را روشن می کنند، به طور کلی از این نظر از ساعت های سیتیزن بهترند.

فولاد ضد زنگ

تمام ساعت های کاسیو یک قاب محافظ استیل دارند. اگرچه استیل قوی‌ترین ماده جهان نیست، اما بسیار بادوام، سبک و با کیفیت است.

رزین خارجی

تمام ساعت‌های کاسیو برای دوام بیشتر، مقاومت در برابر ضربه، خراش و آلودگی دارای پوشش بیرونی رزین سخت هستند. این رزین، ساعت های کاسیو را برای استفاده در فضای آزاد مناسب کرده است.

آنالوگ، دیجیتال و ترکیب کوارتز

 در ساعت‌های کاسیو از تکنیک ژاپنی کوارتز آنالوگ، دیجیتال و ترکیب آنالوگ-دیجیتال استفاده شده است. این ویژگی کمک می کند تا این ساعت های مچی زمان را دقیق تر نشان دهند.

تنظیم خودکار

از آنجایی که این ساعت‌ها دیجیتالی هستند، دارای قدرت تنظیم خودکار خود بر اساس زمان تابستانی/زمستانی هستند. اگرچه در برخی از آن‌ها امکان تنظیم دستی نیز وجود دارد.

سیتیزن

زمان سنج اتمی

سیتیزن، ساعت های خود را با شبکه همگانی تلفن‌های همراه تنظیم کرده است. این ویژگی کمک می کند تا زمان را بسیار دقیق نمایش دهد.

سازگاری با محیط زیست

ساعت‌های سیتیزنِ سازگار با محیط زیست، ساعت مچی شما را از طریق منبع انرژی نورانی طبیعی یا مصنوعی شارژ کرده و به همین دلیل به محیط زیست آسیب وارد نمی کنند. این انرژی در سلول های قابل شارژ لیتیوم-یونی ذخیره می شود. به این ترتیب نیازی به تعویض باتری ندارید. بعلاوه ساعت‌های سیتیزن بدون باتری تا ماهها می توانند کار کنند پس حتی در تاریکترین مکان نیز به کار کردن ادامه می‌دهند.

خاصیت ضد آب

طیف گسترده ای از ساعت‌های ضد آب سیتیزن در بازار موجود است که برای ورزش‌های آبی مناسب هستند. اگرچه برخلاف کاسیو، از ساعت های سیتیزن نمی توانید هنگام غواصی استفاده کنید.

مناطق زمانی کنترل شده رادیویی

همزمان با زمان سنجی اتمی، ساعت‌های سیتیزن قابلیت نمایش تاریخ و زمان چندین منطقه جغرافیایی مختلف را به طور همزمان دارند. این ویژگی برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند بسیار مناسب است.

مدل تیتانیوم

ساعت‌های سیتیزن، با دارا بودن قاب های تیتانیومی، از مقاوم ترین و با دوام ترین ساعت‌های موجود در بازار هستند. مقاومت این ساعت‌ها نسبت به ساعتهای ساخته شده از استیل ضد زنگ نیز بیشتر است. اگرچه همه انواع ساعت‌های سیتیزن دارای کاور تیتانیومی نیستند، اما بسیاری از آن‌ها از این ویژگی برخوردارند.

کریستال یاقوت کبود

بعضی از ساعت‌های سیتیزن دارای پوشش های ضد انعکاس از جنس کریستال هستند. بسیاری از مردم آن را مساوی پوشش ضد خراش می دانند. بنابراین در صورتی که در فضاهای باز فعالیت دارید، در واقع این پوشش محافظ مضاعفی برای ساعت شماست.

تقویم دائمی

اکثر ساعت‌های سیتیزن دارای تقویم هستند. این تقویم در اول هرماه تنظیم شده و روز، ماه و سال را نمایش می‌دهد. این تقویم زمان و تاریخ را حتی با بی نظمی‌هایی چون سال کبیسه یا ماه فوریه هماهنگ می‌کنند. اگرچه بازهم لازم است سالی یکبار خودتان ساعت خود را تنظیم کنید. فقط باید یکساعت زمان را جلو یا عقب ببرید. اما ساعت های کاسیو خودشان به طور خودکار اینکار را انجام می‌دهند.

شاخص ذخیره انرژی

ساعت‌های اتوماتیک سیتیزن نیاز به باتری ندارند. آنها به واسطه حرکات دست شما شارژ شده و می توانند تا 50 ساعت کار کنند. این ساعتها معمولا میزان شارژ باقی ماننده را نیز نمایش می‌دهند.

کارآمدی

کاسیو

هر برند ژاپنی دارای خطوط اصلی معروف و برندهای فرعی کوچکتر است و کاسیو، از برندهای مشهور سری جی-شاک نیز از این قاعده مستنثنی نیست. ساعت‌های کاسیو، از کرونوگراف‌های اولیه تا ساعت‌های هوشمند پیشرفته خورشیدی و خودکار، در بین افراد نظامی و سیاستمداران محبوب است.

برند کاسیو در سال 1946 تاسیس شد و از همان ابتدا به عنوان شرکت دیجیتال معرفی  و به خاطر ساعت‌های خود معروف شد. ساعت های کاسیو در پی سالها فناوری در ماشین حساب ها، از جمله اولین ماشین حساب الکترومکانیکی جهان در سال 1949، تولید شده اند. این شرکت مقوله کوارتز را توسعه بخشیده، چیزی که امروزه در تمام ساعت‌ها از آن استفاده می شود.

به خاطر این تاریخچه و سابقه غنی، ساعت‌های کاسیو کارآمد هستند. این برند، هر مدل ساعت را برای یک بازار تقاضای خاص طراحی می‌کند و معمولا همه آنها سرآمد هستند. برای پیاده روی در جنگل به ساعت مناسب نیاز دارید؟ کاسیو آن را برای شما فراهم‌ می‌کند. نیاز به ساعت مقاوم در برابر آتش دارید؟ کاسیو یک ساعت مخصوص برای شما دارد.

برای هر زمان و هرکجا، کاسیو ساعت مخصوص مورد نیاز شما را دارد. اگرچه از نظر مقاومت با ساعت های تیتانیومی برابر نیستند اما ساعت‌هایی از جنس استیل ضد زنگ با پوشش رزینی بسیار مقاوم‌اند. حتی فضانوردان ناسا نیز از ساعتهای کاسیو استفاده می‌کنند.

با اینحال باتری ساعتهای کاسیو می تواند مانند جکیل و هاد عمل کند. یعنی عملکردی دوگانه داشته باشد. با داشتن صفحه نمایش دولایه، با تنظیمات مختلف می توانید از این ساعت ها مثل یک اندروید معمولی استفاده کنید. اما در اینصورت امکان دارد باتری شما فقط برای یک روز دوام بیاورد. برای صرفه جویی در انرژی باتری، بهتر است حالت همیشه روشن صفحه نمایش آن را خاموش کنید. در اینصورت بدون شارژ مجدد، می توانید تا دو روز از آن استفاده کنید.

سیتیزن

با قدمتی به اندازه یک قرن، سیتیزن برندهای معروف ساعت مچی را در جهان، از جمله مدل‌های سازگار با محیط زیست کوارتز ارائه می کند.

این شرکت، با ایجاد نوآوری همواره در حال توسعه ساعت‌های مچی خود است. آنها ساعت‌هایی با کنترل صوتی تولید کرده اند. این شرکت از زمان تاسیس همواره در حال توسعه و گسترش خطوط تولید خود، از جمله ایجاد نمایشگرهای ای سی دی نازک تر، ساعت‌های مناسب غواضی با سنسورهای قوی الکترونیکی بوده است. همین ویژگی باعث شد تا سیتیزن اوج گرفته و در صنعت، پیشرو باشد.

همچنین از ساعت‌های سیتیزن می توان برای محاسبه سرعت، زمان و مسافت استفاده کرد. فناوری ساعت‌های سیتیزن به اندازه ای خوب است که یو اس اپن، از آن برای اندازه گیری زمان در مسابقات قهرمانی اسکیت جهان، استفاده می‌کند.

جمع بندی درباره دو برند کاسیو و سیتیزن

ما دو برند برتر جهان در صنعت ساعت یعنی کاسیو و سیتیزن را بررسی کردیم. اگرچه هردو این شرکتها موفق هستند اما برند سیتیزن به اندازه 30 سال از کاسیو بیشتر قدمت دارد.

کدام شرکت ساعت بهتری ارائه می‌دهد؟ جواب این سوال به این بستگی دارد که شما به چه نوع ساعتی نیاز دارید. ساعت‌های کاسیو نسبت به سیتیزن طراحی ظریف تری دارند، اما از نظر کیفیت تقریبا هردو یکسان هستند. اگر به دنبال زیبایی هستید، سیتیزن برای شما مناسب تر است. اما اگر برای سفری طولانی در اطراف شهر به ساعتی با ویژگیهای خاص نیاز دارید، کاسیو برای شما گزینه بهتری است. بعلاوه اگر به دنبال ساعت هوشمند هستید کاسیو انتخاب درست تری است. ساعت‌های کاسیو با تلفن های همراه اندرویدی تنظیم می‌شود اما برای غواصی ساعت سیتیزن مناسب‌تر است.

در پایان، انتخاب بین برند کاسیو و سیتیزن یک انتخاب شخصی است. درواقع اول باید به نیازهای خود توجه کنید و سپس دنبال ساعتی باشید که جوابگوی نیازهای شما باشد. در این‌صورت بهترین انتخاب را خواهید کرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×