خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

امگا یا لونژین، مقایسه برندهای ساعت Omega و Longines

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-03-20 ۰۹:۳۰
امگا یا لونژین، مقایسه برندهای ساعت Omega و Longines

امگا و لونژین از ممتازترین سازندگان ساعت در سوئیس هستند. بنابراین، مقایسه بین این دو کاملاً اجتناب ناپذیر است. در این مقاله به بررسی تفاوت های این دو برند معروف خواهیم پرداخت. این بررسی‌های دقیق به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام یک از این دو متناسب با سبک شماست. ما در این مطلب، حقایق، دستاوردها و نقاط ضعف و قوت هر برند را مرور خواهیم کرد.

تاریخچه‌ی اُمگا

در تاریخچه‌ی طولانی و درخشان امگا، شما متوجه لحظات سرنوشت‌ساز و معدودی خواهید شد که منجر به خلق این مجموعه‌ی خارق‌العاده شده است. امگا همچنین عضو کلوب‌ انحصاری برندهایی است که به مبتکران صنعت معروفند.

امگا از اولین شرکت‌هایی بود که ساعت مچی‌های خود را به صورت یک مجموعه در بازار عرضه کرد. امگا در طول سالهای ابتدایی حضورش در بازار ساعت مچی، به عنوان یکی از معتبرترین ساعتهای جهان شهرت یافت.

در طول جنگ بوئر در آفریقای جنوبی، ساعت امگا بین افسران ارتش انگلیس از محبوبیت برخوردار و این سرچشمه‌ی شهرت این برند شد. ساعت‌های امگا باران سیل آسا، سرمای سوزان، و طوفان‌های دهشتناک را پشت سر گذاشته و خراش هم برنداشته و بدون هیچ مشکل فنی، سربلند بیرون آمده است.

در اولین ساعت های مچی امگا از فناوری موتور Lepine 12-ligne Caliber HN B استفاده شده است. سال ۱۹۴۸، امگا از اولین مدل ساعت Seamaster خود رونمایی کرد و این محصول به یکی از ساعت‌های شاخص این شرکت تبدیل شد که تا به امروز هم تولید می‌شود.

ساعت Omega Seamaster به دوام، ظاهر اسپرت و ساخت ضد آب شهرت دارد. این ساعت‌ها با در نظر گرفتن عملکرد طراحی شده‌اند. اما از نظر ظاهری به اندازه سایر ساعت‌های امگا در زمان خود چشمگیر هستند. ساعت Seamaster در آن زمان از فناوری موتور اتوماتیک جدید یعنی کالیبر اتوماتیک 28.10 RA RG-343 بهره می‌برد. ساعت Seamaster به دلیل داشتن صفحات فرعی، رسماً در دسته‌ی کرونومتر قرار گرفت.

در سال ۱۹۵۲، امگا سری Constellation خود را عرضه کرد تا بتواند بین کرونومتر مچی و کاتالوگ ساعت‌هایش تمایز ایجاد کند. سال ۱۹۵۷ سال مهمی برای امگا بود. تولید ساعت‌های سری Speedmaster نقطه‌ی عطف این شرکت بود که موجب شد به فضای دست یابد. مدل ویژه‌ی این ساعت در طول برنامه تاریخی آپولو و فرود آمدن روی آمدن ماه مورد استفاده قرار گرفت.

امگا از سری جدید ساعت‌ها در کاتالوگ همیشه در حال گسترش خود، رونمایی کرد. این سری Omega De Ville، نام دارد که قبلاً بخشی از خط تولید Seamaster بود. ساعت De Ville در مقایسه با Seamaster، زیباتر و به سبک مدرن طراحی شده است.

دهه‌ی ۱۹۹۰، امگا تبدیل به بخشی از تاریخ فرهنگ پاپ شد و موانع را از میان برداشت. در زمان پیرس برازنان، عصر فیلم‌های جیمز باندی، امگا با فیلم محبوب خود همکاری کرد و از این ساعت رسماً در فیلم استفاده شد و جاسوس فوق العاده شیک و خوشتیپ این ساعت را به دست می‌بست. این امر باعث افزایش اعتبار امگا در نزد تمام مشتریان شد و این برند را مترادف با فیلم های ۰۰۷ کرد.

تاریخچه‌ی لونژین

لونژین یکی دیگر از برندهای معتبر سوئیسی است. این شرکت در سال ۱۸۳۲ تاسیس شد و یکی از اولین برند‌هایی بود که در بازار نوآوری ایجاد کرد. یکی از نقاط عطف لونژین، معرفی مکانیسم موتور کوکی تاج بود. این مکانیزم، ساعت لونژین را از سایر ساعت‌ها متمایز کرد که مبتنی بر کوک کلید کار می‌کردند که در آن زمان عادی بود.

لونژین در اوایل کار خود به عنوان یک شرکت سرسخت و پرتلاش به شهرت رسیده است. لونژین از تمام منابع خود، برای تولید ساعتهای جدید استفاده کرد. از این رو لونژین 20H، یعنی اولین ساعت کرونوگراف متولد شد.

لونژین به دلیل تولید ساعت‌های بسیار دقیق و بی‌عیب و نقص خود معروف بود. سال ۱۹۳۱ لونژین از تولید ساعتهای هوانوردی خود با معرفی ساعت Longines Weems رونمایی کرد. لونژین با همکاری سایر شرکتهای مستقر در سوئیس گروه سواچ را در سال ۱۹۸۸ تشکیل داد. تا به امروز، لونژین یکی از معتبرترین سازندگان ساعت در جهان است و یکی از معدود برندهایی است که بی‌درنگ حس تجمل را برمی‌انگیزد.

مقایسه‌ی لونژین و امگا

همانطور که بیان کردیم، امگا و لونژین دو مارکی هستند که در بین علاقه‌مندان به ساعت و به طور کلی در بازار بسیار مورد توجه قرار دارند. این دو مارک در صنعت ساعت، از امتیاز بسیار بالایی برخوردارند و آنها شایسته‌ی این نظرات تحسین‌آمیز هستند. اما امگا و لونژین در مقابل یکدیگر چگونه مقایسه می‌شوند؟ بگذارید جواب این سئوال راپیدا کنیم.

ساعت‌های کرونوگراف

در حالی که لونژین سابقه‌ی معرفی کرونوگراف را دارد، آیا امروزه آنها بهترین تولید‌کنندگان این نوع ساعت‌ها محسوب می‌شوند؟خوب، نه دقیقاً، اما آنها ساعتهای کرنوگراف درجه یکی تولید می‌کنند و در این شکی نیست.

مجموعه‌ی Longines Master Collection L2.673.4.78.3

ساعت Longines Master Collection L2.673.4.78.3

وقتی به کرنوگراف فکر می‌کنید، ساعتی را مجسم می‌کنید که طراحی ضمختی دارد و بیشتر روی کاربرد آن تاکید شده تا سبک و ظاهر آن. این تفکر در مورد مجموعه Longines Master صدق نمی‌کند، زیرا با اینکه این مجموعه، سه صفحه‌ی استاندارد دارد، طراحی آن هم کاملاً چشمگیر و هنری است.

قاب استیل ضد زنگ ساعت، فوق‌العاده صیقلی‌ است و قطر آن ۴۲.۳ میلی‌متر است، که تاج هم در آن گنجانده شده است. ظاهر این ساعت شبیه به کتاب داستانهای قبل خواب است. در داخل این ساعت، موتور اتوماتیک Longines Caliber L678 قرار دارد و نمایشگر آن آنالوگ است.

قاب پشتی خیلی محکم در جای خود قرار می‌گیرد و می‌توان نسبتاً به آسانی آن را جدا کرد. صفحات فرعی همراه با ظرافت عقربه‌های ساعت و دقیقه که شبیه به شمشیر است، کاملاً متناسب با زیبایی کلی ساعت هستند. ساعت با میزان مقاومت ۳۰ متر در برابر آب طراحی شده است. مجموعه‌ی Longines Maste، می‌تواند تمام انتظاراتی که از کارایی این نوع ساعت‌ها دارید را به خوبی برآورده سازد. اما این کرنوگراف می‌تواند به عنوان ساعت رسمی نیز در نظر گرفته شود و به این منظور هم کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد.

کرونوگراف امگا Omega Speedmaster Moonwatch Chronograph Black Dial

ساعت Omega Speedmaster Moonwatch Chronograph Black Dial

در مقایسه با مجموعه‌ی رنگارنگ Longines Master، این کرونوگراف صفحه مشکی امگا به شکل محتاطانه‌تری طراحی و ساخته شده است. ساعت امگای اسپیدمستر با ظاهری حرفه‌ای و جسورانه، همراهی عالی و تمام عیار در جلسات رسمی و جلسات تجاری است. همچنین جذابیتی عامیانه هم دارد که برای استفاده‌ی روزمره هم عالی خواهد بود. این ساعت ویژگیهای بیشتری را داراست و هدف از طراحی آن، عملکرد و کارایی است. کرونوگراف مشکی Omega Speedmaster دارای سه صفحه‌ی فرعی معمول است که برای ساعت، دقیقه و ثانیه طراحی شده است. همچنین دارای یک تاکی‌متر (مسافت‌سنج) است. تمامی این ابزارهای کاربردی در قاب ۴۲ میلی‌متری که از جنس استیل نسبتاً براق است، گنجانده شده‌اند.

در ساعت Speedmaster Moonwatch، موتور اختصاصی امگا وجود دارد که دستی کوک می‌شود و نام آن کالیبر امگا ۱۸۶۱ است. همچنین این ساعت دارای ذخیره نیرو ۴۸ ساعته است. به طور کلی، ساعت مچی امگا اسپیدمستر، کرنوگرافی است که ظاهری قدیمی‌تر دارد و ساخت بی‌عیب و نقص امگا، ضامن کیفیت آن است.

بهترین ساعت کرونوگراف: اگر به دنبال کارایی بیشتر هستید، امکانات ساعت امگا، ترجیحاً با خواسته‌های شما مطابقت دارد. با این حال، وقتی صحبت از زیبایی می‌شود، مجموعه‌ی Longines Master واقعاً از نظر زیبایی چیزی کم ندارد. اگر ساعتی می‌خواهید که ظرافت منحصر به فرد و هنری داشته باشد، ساعت لونژین انتخابی عالیست.

ساعت های غواصی

ساعت های غواصی با قابلیت فوق‌العاده ضد آب طراحی شده‌اند. ساعت‌های غواصی، انتخاب مناسبی برای شنا و فعالیت‌های مرتبط با آب است. شما می‌توانید از برندهای امگا و لونژین ساعت‌هایی انتخاب کنید که نه تنها دقیق هستند بلکه به ظاهر هم ساعت‌های خارق‌العاده‌ای هستند.

ساعت اتوماتیک Longines HydroConquest Automatic L3.642.4.56.6

ساعت اتوماتیک Longines HydroConquest Automatic L3.642.4.56.6

لونژین ساعت غواصی کاملاً چشمگیری ساخته که نیازهای دریانوردان و افرادی که از غوطه‌ور شدن در آبی بیکران لذت می‌برند، را برآورده می‌کند. ساعت HydroConquest از ساختار مستحکم استیل ضد زنگ برخوردار است که قاب محکم و مقاوم آن را به خوبی متمایز می‌کند.

همچنین مقاومت این ساعت در برابر آب ۳۰۰ متر است که قابلیت بالایی برای این ساعت محسوب می‌شود. این موضوع موجب می‌شود این ساعت برای غواصی و شنا بسیار قابل اطمینان باشد. از ویژگی‌های دیگد آن می توان به عقربه‌ها و نشانگرهای که با (مواد شب‌نمای عالی) Super Lumi-Nova روکش شده‌اند اشاره کرد که باعث بهبود دید در محیط‌های کم نور می‌شود.

در قاب زیبای ۴۱ میلی‌متری آن، موتور اتوماتیک Caliber L633 Swiss قرار دارد و نمایشگر آن هم آنالوگ است. همچنین این ساعت از یک بزل چرخشی دو جهته و یک بست تاشو ایمنی دیگر برای محکم نگه داشتن آن در جای خود برخوردار است. کریستال یاقوت کبود که مقاومت بالایی دارد و ضد خش است، از صفحه‌ی نمایش محافظت می‌کند. در شیشه‌ی ساعت از یک پوشش ضد انعکاس استفاده شده است تا حتی سر ظهر هم صفحه‌ی آن کاملاً خوانا باشد. موتور خودکار آن در هر ساعت، ریتمی معادل با ۲۸۸۰۰ تناوب دارد، که دقت بالای زمان سنجی را برای دارندگان ساعت به همراه دارد.

ساعت اتوماتیک Omega Seamaster Planet Ocean

ساعت اتوماتیک Omega Seamaster Planet Ocean

امگا با ساعت بی‌نظیر Seamaster Planet Ocean یکی از نفیس‌ترین و لوکس‌ترین ساعت‌های غواصی در بازار را عرضه می‌کند. این ساعت با مقاومت ۶۰۰ متر در برابر آب، برای استفاده در دریا طراحی شده است.

همانطور که انتظار می‌رود، امگا با تولید ساعت Seamaster Planet Ocean، عملکرد و زیبایی را یکجا به نمایش می‌گذارد. بزل سرامیکی و آبی رنگ آن چشم‌نواز است و به فلزات مایع شباهت دارد. با این حال استثنایی‌ترین ویژگی‌ها و قابلبت‌ها در Seamaster Planet Ocean نهفته است. در داخل قاب استیل ۴۳.۵ میلی‌متری، اجزای سازنده‌ی زیادی وجود دارد که به کارایی ساعت را در حد امکان افزایش می‌دهد. در داخل آن یک دریچه‌ی خروجی هلیوم قرار دارد که به موجب افزایش مقاومت ساعت در برابر آب می‌شود. این ساعت به گونه‌ای طراحی شده که دارای ویژگی‌های ضد مغناطیسی است که موجب می‌شود ساعت در برابر میدانهای مغناطیسی که گاهاً به ۱۵۰۰۰ گاوس می‌رسد، مقاومت کند.

در این ساعت از موتور کالیبر امگا ۸۹۰۰ همراه با ۳۹ جواهر استفاده شده که دقت ساعت را افزایش می‌دهد. این ساعت دارای ویژگی کرونوگرافی است که با موتور خودکار کوکی کار می‌کند. از سایر ویژگی‌های مورد توجه، می‌توان به شیشه‌ی کریستال یاقوت کبود که ضدخش است و عقربه‌ها و نشانگرهای درخشان و شب‌نما اشاره کرد.

بهترین ساعت غواصی: ساعت امگا سیمستر پلنت اوشن (Seamaster Planet Ocean) محصول واقعا شگفت‌انگیزی در این دسته‌بندی است. کمتر محصولی می‌تواند از نظر کیفی و عملکرد با این ساعت مطابقت داشته باشند، بنابراین امگا برنده‌ی بی‌بدیل در این مقایسه است. با این حال، Longines HydroConquest (لونژین هایپر کانکوئست) از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر است و عملکرد آن هم عالیست.

نتیجه‌گیری، امگا یا لونژین؟!

به طور کلی، امگا هنوز هم می‌تواند موقعیت خود را حفظ کند. ساعتهای امگا با وجود قیمت بالا، همیشه بسیار دقیق بوده و از سبک و طراحی بی‌‌عیب و نقصی برخوردار هستند. تعداد کمی از برندها می‌توانند به پای کارایی و عملکرد ساعتهای امگا برسند.

همانطور که گفته شد، لونژین به خاطر تولید برخی از ساعتهای واقعاً بی‌نظیر، قابل توجه است. اگر شما به ساعتهای لوکسی علاقه‌مند هستید که به حساب بانکی شما ضربه نزند و از دقت بالا و ظاهری زیبا برخوردار باشد، خرید ساعت های لونژین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. از طرف دیگر، امگا را می‌توان نقطه‌ی عطف ساعت‌های لوکس به شمار آورد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

یک پاسخ به “امگا یا لونژین، مقایسه برندهای ساعت Omega و Longines”

  1. مازیار گفت:

    بسیار بسیار عالی و مفید بود سپاسگزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×