خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

مشهورترین ساعت های کارتیر

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-10-26 ۱۹:۱۱
مشهورترین ساعت های کارتیر

برند فرانسوی ساعت‌سازی و جواهرفروشی Cartier، یکی از محبوب‌ترین برندهای فروش زینت‌آلات در جهان است. این برند که توسط لویی فرانکوا کارتیه تأسیس شد، از زمان پیدایش خود در سال ۱۸۴۷ تا کنون، به فعالیتش به‌عنوان یکی از معتبرترین نام‌های دنیای ساعت و جواهرات ادامه داده است.

ادوارد هفتم، پادشاه انگلستان، از این برند به‌عنوان «جواهرساز پادشاهان و پادشاه جواهرسازان» یاد کرد. برند Cartier تا امروز نیز یکی از برندهای محبوب نزد افراد ثروتمند و مشهور باقی مانده؛ از ساعت معروف مخترع برزیلی، آلبرتو سانتوس-دومون یعنی Santos de Cartier گرفته تا مدل معروف Tank که برای پرنسس دایانا طراحی شده بود. با توجه به طراحی‌های باشکوه و جاودانه و کیفیت استثنایی این برند، این که Cartier هنوز در دنیای ساعت‌سازی به‌عنوان یک برند مرتبط جایگاه خود را حفظ کرده، تعجب‌آور نیست.

در این مقاله به برخی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین ساعت های این برند و افراد مشهوری که حین پوشیدنشان دیده‌شده‌اند، می‌پردازیم. ما پس‌زمینه‌ای مختصر برای مدل‌های Santos، Tank، Ballon Bleu، Roadster و Panthere ارائه می‌دهیم و سپس در مورد تاریخچه و تکامل آنها نیز صحبت خواهیم کرد. همچنین جهت خرید ساعت کارتیر از همین لینک استفاده کنید.

ساعت های کارتیر از فروشگاه اشرافی:



ساعت مچی کارتیه CARTIER Santos-Dumont 4788
1,490,000 تومان


ساعت مچی کارتیه CARTIER Santos-Dumont BW77
1,680,000 تومان


Cartier Ronde Louise BB77
2,112,000 تومان


ساعت کارتیه رنده لوئیس Cartier Ronde Louis BL2
2,112,000 تومان


ساعت مچی کارتیه زنانه Cartier Ronde Louis DB1
2,112,000 تومان


ساعت کارتیه اتوماتیک زنانه Cartier Ronde Louis BR1
2,112,000 تومان


Cartier Watich Cle De 7
1,695,000 تومان


ساعت کارتیه زنانه Cartier Calibre de
2,214,000 تومان


ساعت کارتیه تانک سولو Cartier Tank Solo 3168 RG
1,435,000 تومان


ساعت مچی کارتیه سانتوز دیاموند Cartier Santos 100 diamond
2,990,000 تومان

ساعت‌های باشکوه برند Cartier و افراد مشهوری که آن‌ها را می‌پوشند

Cartier Santos

ساعت Cartier Santos

داستان ساعت Cartier Santos (یا Santos de Cartier) در سال ۱۹۰۴ آغاز می‌شود، جایی که آلبرتو سانتوس-دومون، هوانورد برزیلی، شخصا از لویی کارتیه خواست که یک ساعت برایش بسازد. طبق روایات نقل‌شده، سانتوس از غیرقابل اعتماد بودن ساعت های جیبی هنگام پرواز گله داشت و این اعتراض خود را برای کارتیه عنوان کرده بود. سانتوس-دومون در سال ۱۹۰۶ تبدیل به اولین فردی شد که در یک هواپیما، در حال پوشیدن یک ساعت کارتیه، به مدت ۲۱ ثانیه از پرواز او فیلمبرداری می‌شود.

مدل “Santos” که به افتخار سانتوس-دومون نام‌گذاری شده، در سال ۱۹۱۱ به‌صورت رسمی برای عموم عرضه شد و سبکی مشابه آن‌چه که این خلبان برزیلی درخواست کرده بود، داشت. ظاهر این ساعت در گذر زمان با مواد، سبک‌ها و رنگ‌های مختلف تکامل یافته است.

مدل‌های جدیدتر Cartier Santos از ظاهر اسپرت‌تری در مقایسه با نسخه‌ی اولیه‌ی این مدل برخوردار هستند. این طرح‌ها از ساعت Santos Sport و Santos 100 که به‌ترتیب در دهه ۷۰ میلادی و در سال ۲۰۰۴ معرفی شدند، الهام گرفته‌اند. این‌ها بزرگ‌تر هستند و ظاهری «مردانه‌تر» دارند، اما Cartier بسیاری نسخه‌ی کوچک‌تر و «زنانه‌تر» را نیز ایجاد کرده است.

برخی از افراد مشهوری که با ساعت سانتوس رویت شده‌اند عبارت‌اند از: کریس پرت، تام هالند، جیک جیلنهال و مانیکا بلوچی. جیبنهال و بلوچی هر دو در تبلیغ ساعت‌های این برند و جدیدترین مدل‌های سانتوس شرکت می‌کنند.

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره فوتبال نیز با یک ساعت Cartier Santos XL Chronograph 17CT دیده شده است.

Cartier Santos-Dumont 100

ساعت Cartier Santos-Dumont 100

Cartier Santos-Dumont یکی از ساعت‌های مدل Santos است که شباهت بیشتری به مدل اصلی آن در سال ۱۹۰۴ دارد. مدل Cartier Santos-Dumont 100 دارای بدنه‌ی مربعی‌شکل با صلابت و هشت پیچِ در معرض دید است. این ساعت هم‌چنین دارای دامله آبی‌رنگ و دسته کوک (تاج) مهره‌ای است. از آنجایی که این مدل بیشتر شبیه طراحی اصلی و اولیه‌ی ساعت‌های Santos است، نسبت به سایر مدل‌های این سری نازک‌تر و مقاوم‌تر است.

این ساعت در سال ۲۰۰۴ به‌مناسبت صدمین سال صدور درخواست دومون توسط لویی کارتیه عرضه شد. مدلCartier Santos-Dumont 100 در اندازه‌های بزرگ و متوسط با قاب ‌های ضد زنگ و تیتانیومی عرضه شد و چند مدل کرنوگراف نیز از آن موجود است.

از بین افراد مشهوری که با این ساعت دیده شده‌اند، می‌توان به رامی ملک، بازیگر فیلم‌های Papillon، Bohemian Rhapsody و سریال مشهور Mr. Robot اشاره کرد. رگه-ژان پیج (Rege-Jean Page)، بازیگر انگلیسی که به‌خاطر بازی در مجموعه For the People و اخیراً در سریال درام نتفلیکس Bridgerton شناخته می‌شود نیز یکی دیگر از افراد مشهوری است که از این ساعت استفاده می‌کنند.

Cartier Tank

ساعت Cartier Tank

مدل Santos توسط بسیاری به‌عنوان یکی از مشهورترین ساعت‌های مردانه به حساب می‌آید. از سوی دیگر شاید بتوان گفت مدل Cartier Tank محبوب‌ترین ساعت این برند برای خانم‌ها محسوب شود.

یکی از شناخته‌شده‌ترین افرادی که به‌خاطر داشتن ساعت Cartier Tank شناخته می‌شود، پرنسس دایانا فقید است. طبق برخی روایات، او در مقطعی از ازدواج خود با شاهزاده چارلز، از پوشیدن ساعت طلایی Patek Philippe که همسرش به او هدیه داده بود، پرهیز کرد و شروع به استفاده از Cartier Tank Louis کرد، که هدیه‌ای از طرف پدرش جان اسپنسر بود. او هم‌چنین صاحب یک مدل Cartier Tank Francaise بود که بعدها توسط پسرش شاهزاده هری به ارث رسید.

شاهزاده هری این ساعت را به همسرش، مگان مارکل هدیه داد و وی آن را در مصاحبه‌ی مجله تایم پوشید. مگان پیش از این‌که چنین کاری کند نیز از طرفداران برند Cartier بود؛ او صاحب یک مدل Cartier Tank نیز هست که در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان نماد استقلال و موفقیت، برای خود خریداری کرد.

از بین افراد مشهوری که از مدل Cartier Tank استفاده می‌کنند می‌توان به ژاکلین کندی، جان اف کندی، ترومن کاپوتی، میشل اوباما و اندی وارهول اشاره کرد. محمد علی، اسطوره‌ی دنیای بوکس نیز یکی از هواداران معروف این مدل ساعت بود (در این راستا می‌توانید مقاله مجله GQ مربوط به بررسی این ساعت و افراد مشهوری که آن را پوشیده‌اند را مطالعه کنید. جنیفر آنیستون هم که از کلکسیونرهای مشهور ساعت است، در فیلم The Break-Up یک ساعت Tank Louis به دست کرده است.

Cartier Ballon Bleu

ساعت Cartier Ballon Bleu

ساعت Ballon Bleu نیز با قاب گرد و یاقوت کبود گنبدی‌شکلی که دارد، یکی دیگر از مدل‌های برجسته برند Cartier به شمار می‌رود. این مدل به‌خاطر قاب دایره‌ای شکلش، برخلاف سایر مدل‌های مشهور با قاب مربع یا مستطیلی که بالاتربه آن‌ها اشاره شد، ظاهر عادی‌تری دارد.

Ballon Bleu اولین بار در سال ۲۰۰۷ در اندازه‌های مردانه و زنانه و با سبک‌هایی متنوع عرضه شد که عبارت‌اند از: اعداد رومی یا نشانگرهای الماسی، موتور اتوماتیک یا کوارتز، فولاد ضد زنگ یا طلا و ویژگی‌های دیگری از قبیل توربیلون و گاه‌شمار قمری.

کیت میدلتون یکی از مشهورترین افرادی است که Ballon Bleu به دست می‌کند. دوشس کمبریج از مدل ۳۳ میلی متری این ساعت، مجهز به فولاد ضد زنگ، استفاده می‌کند. این وب‌سایت تصاویری از او حین پوشیدن این ساعت در مناسبت‌های مختلف را جمع‌آوری کرده است.

هودینکی، از مشهورترین وب‌سایت‌های با محوریت ساعت مستقر در نیویورک، مقاله‌ای در مورد نسخه ۴۰ میلی‌متری Ballon Bleu نگاشته و در آن به این موضوع اشاره کرده که این مدل، پرفروش‌ترین نسخه در دسته‌بندی Cartier است. آخرین نسخه‌ی این ساعت، یک مدل ۴۰ میلی‌متری موتوراتوماتیک است (این اندازه تا پیش از عرضه‌ی نسخه‌های قبل، در دستور کار Cartier برای تولید، نبود).

Cartier Roadster

ساعت Cartier Roadster

نوبتی هم که باشد، نوبت معرفی مدل Cartier Roadster است؛ ساعتی که در ساخت آن از ماشین‌های اسپورت دهه ۶۰ میلادی الهام گرفته شده است. این ساعت که بدنه‌ای متمایز و استوانه‌ای شکل همانند یک بُشکه را دارد، در سال ۲۰۰۱ عرضه و در سال ۲۰۱۲، تولید آن متوقف شد. امروزه، این ساعت فقط در بازار ساعت‌های دست دوم یافت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Roadster، می‌توانید به مقاله‌ی پاسخ به سؤالات متداول مربوط به این مدل مراجعه کنید که در آن، در مورد تاریخچه، موتور و ارزش فروش مجدد آن توضیحاتی ارائه شده است.

جنیفر آنیستون یکی از افراد مشهوری است که از ساعت Cartier Roadster استفاده می‌کند. از وی در حال پوشیدن یک مدل Roadster سی میلی‌متری از جنس فولاد ضد زنگ، با صفحه نقره‌ای و نشانگرهای رومی تصویربرداری شده است.

کریستیانو رونالدو، (اسطوره‌ی فوتبال)، پل ون دایک (دی جی) و کریستن ویگ (نویسنده/بازیگر) از دیگر افراد مشهوری هستند که با ساعت Roadster دیده شده‌اند.

Panthere de Cartier

ساعت Panthere de Cartier

ساعت‌های زیر‌مجموعه Panthere de Cartier به‌قدری شیک و دل‌پذیر هستند که گاهی اوقات از آن‌ها هم به‌عنوان یک ساعت و هم به‌عنوان یک تکه جواهر یاد می‌شود (برند Cartier آن را «بهترین نمونه برای ساعت‌های جواهرنشان» می‌نامد). این ساعت از زمان عرضه‌اش تاکنون یکی از ساعت‌های محبوب میان افراد مشهور، چه زن و چه مرد، باقی مانده است.

نسخه‌های مختلفی از این مدل در اندازه‌های کوچک یا متوسط، قاب‌های طلایی و استیل (یا ترکیبی از هر دو) و با طراحی ساده یا مزین به الماس وجود دارد. نام این ساعت برگرفته از نام سری دستبندهایی با همین نام است که ساختاری انعطاف‌پذیر مشابه حرکات یک پلنگ، که نماد این برند است، دارند.

در مقاله ای روی سایت Bazaar که در آن از مدل Panthere به‌عنوان یک ساعت «ساده، باکلاس و فوق‌العاد» یاد می‌شود، آمده: برخی از مشهورترین افرادی که این مدل را به چیزی که امروزه هست، تبدیل کرده‌اند، مردانی از جمله پیرس برازنان و چارلی شین و نیز ستاره‌های راک همچون کیث ریچاردز هستند. این ساعت در میان زنان مشهور نیز در گذر زمان محبوب شد.

در دهه ۹۰۰ میلادی افراد مشهوری از جمله مدونا و گوئینت پالترو آن را به تن کردند. امروزه از این ساعت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین زیورآلات افراد مشهور، از جمله بلا حدید، مدل آمریکایی، دوا لیپا، خواننده انگلیسی و زندایا، بازیگر آمریکایی یاد می‌شود.

این ساعت هم‌چنین در سریال Succession از شبکه HBO توسط شیو روی (با بازی سارا اسنوک) مورد استفاده قرار گرفت. در این راستا می‌توانید مقاله‌ی مربوط به ساعت‌هایی که در سریال Succession پوشیده شده‌اند را مطالعه کنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×