خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت های جیک جیلنهال

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-12-21 ۱۷:۵۳
ساعت های جیک جیلنهال

 جیکوب بنجامین جیلنهال (Jacob Benjamin Gyllenhaal) که با نام جیک جیلنهال شناخته می‌شود، یکی از مطرح‌ترین نام‌های حال حاضر در دنیای هالیوود است. جیک در خانواده‌ای متولد شد که عمیقاً در صنعت فیلم‌سازی ریشه داشت؛ پدرش کارگردان و مادرش فیلمنامه‌نویس است. خواهر بزرگ‌تر او نیز مگی جیلنهال (Maggie Gyllenhaal)، بازیگر سرشناسی است که در فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) در سال 2008 نقش‌آفرینی کرد.

اولین تجربه‌ی بازیگری جیک جیلنهال در فیلم کمدی حقه‌بازان شهر (City Slickers) در سال 1991 بود. او سپس در سال 2001 در فیلم هیجان‌انگیز و روان‌شناختی «دانی دارکو» (Donnie Darko) نقش‌آفرینی کرد؛ جایی که او نقش یک نوجوان آشفته را بازی می‌کرد. خواهر واقعی جیک یعنی مگی، در این فیلم نیز نقش خواهر او را داشت.

اجرای جیک در فیلم دانی دارکو بسیار مورد استقبال واقع شد. پس از آن، جیلنهال پیشنهادهایی برای فیلم‌های برجسته و پرهزینه‌ای از جمله فیلم علمی تخیلی پس‌فردا (The Day After Tomorrow؛ در سال 2004) و فیلم درام کوهستان بروکبک (Brokeback Mountain؛ در سال 2005) دریافت کرد.

ساعت‌های پوشیده‌شده توسط جیک جیلنهال

جیک جیلنهال هم‌چنین به‌خاطر تنوع ست لباس‌هایش شهرت دارد. همان‌طور که در تصاویر متعددی از جیلنهال دیده می‌شود، این بازیگر هم‌چنین سلیقه خوبی در استفاده از ساعت‌های شیک و مجلل دارد. ما در این مطلب، ساعت‌هایی که جیک جیلنهال در برخی از معروف‌ترین فیلم‌هایش استفاده کرده است را بررسی خواهیم کرد.

Rolex Milgauss 116400V

ساعت Rolex Milgauss (116400V)

بر اساس شناختی که از جیلنهال داریم، استفاده از یک ساعت Rolex Milgauss با کارکردی شایسته و ظاهری سرگرم‌کننده، توسط او اصلاً عجیب نیست. جیک یک Rolex Milgauss در کلکسیون خود دارد که اغلب آن را در ملأ عام می‌پوشد.

یکی از متمایزترین ویژگی‌های مربوط به طراحی مدل Rolex Milgauss، استفاده از کریستال یاقوت کبود سبز است؛ این اولین باری بود که در تاریخ درخشان برند رولکس، از چنین شیشه کریستالی در طراحی ساعت‌ها استفاده می‌شد. این ساعت هم‌چنین مجهز به عقربه‌های ثانیه‌شمار نارنجی‌رنگ به‌شکل رعد و برق است که جنبه‌ی تجربی و آزمون‌گرایانه‌ی رولکس را به رخ می‌کشد.

همان‌طور که گفته شد، Rolex Milgauss تنها یک ساعت چشم‌نواز و منحصر به فرد مثل بقیه ساعت‌های رولکس نیست. مدل Milgauss دارای ساختار ضدمغناطیس ممتازی است و تا 1000 گاوس مقاومت مغناطیسی دارد. این ساعت هم‌چنین یک قاب براق از جنس فولاد ضدزنگ 40 میلی‌متری با بزل صاف و حلقه‌ی بازتابنده‌ای سبز رنگ دارد که ظاهر بصری متمایزی را به آن اضافه می‌کند.

نشانگرهای این ساعت برای خوانایی بهتر مجهز به روکش Chromalight و عقربه‌های آنالوگ هستند که صفحه مشکی ساعت را کاملا برجسته و ممتاز می‌کنند. برای تکمیل‌شدن طراحی درجه یک این ساعت، یک موتور اتوماتیک Caliber 3131 28800 BPM با ساختاری 31 قطعه‌ای از جنس جواهر با قابلیت ذخیره انرژی تقریباً 48 ساعت درون آن تعبیه شده است.

Milgauss تجربه‌ی متفاوتی از ساعت‌های رولکس برای شما به ارمغان می‌آورد و این موضوع باعث شده تا مورد توجه بسیاری از کلکسیونرها قرار بگیرد. این ساعت عملکرد، ساخت و طراحی منحصر به فردی دارد.

Rolex Submariner Date (126610)

ساعت Rolex Submariner Date (126610)

ساعت بعدی که می‌خواهیم بررسی کنیم، یکی از ساعت‌های کلاسیک رولکس، یعنی ساعت غواصی Submariner است.

مدل Rolex Submariner  تقریباً برای تمام علاقه‌مندان به دنیای ساعت شناخته شده است؛ بنابراین تعجب‌آور نیست که ببینیم جیک نیز یکی از مدل‌های این ساعت را در کلکسیون خود دارد.

جذابیت کلاسیک Rolex Submariner باعث شده تا این ساعت، انتخابی شایسته برای لباس‌های رسمی به‌شمار برود؛ از این رو، جیک نیز هنگام شرکت در مراسم‌های فرش قرمز این ساعت را به سایر ساعت‌هایش ترجیح می‌دهد. همان‌طور که گفته شد، Rolex Submariner به قدری جذاب است که حتی با یک پیراهن و شلوار جین روزمره نیز ست می‌شود.

Rolex Submariner Date دارای بزل سرامیکی مشکی‌رنگ  و از جنس سراکروم (ترکیب کروم و سرامیک)، قاب 41 میلی‌متری Oystersteel و صفحه‌ی مشکی رنگی با نشانگرهای Chromalight و عقربه‌های آنالوگ است. در قلب Submariner، موتور اتوماتیک Caliber 3235 28800 BPM با ساختاری متشکل از ۳۱ قطعه جواهر و قابلیت 70 ساعت ذخیره انرژی قرار گرفته است.

علاوه بر این، Rolex Submariner یکی از برترین ساعت‌های غواصی به‌شمار می‌آید و تا 300 متر در برابر آب مقاوم است. 30ATM (مقاومت ۳۰۰ متری در برابر آب) بالاتر از استاندارد ساعت‌های غواصی است و این یعنی Rolex Submariner برای شنا و حتی غواصی اسکوبا نیز مناسب است.

Cartier Santos 100 (2656)

ساعت Cartier Santos 100 (2656)

جیک جیلنهال و برند Cartier روابط خوبی با یکد‌یگر دارند. لازم است ذکر شود این بازیگر اولین سفیر این برند بود.

جیک از یک Cartier Santos 100 برای رویدادهای مطبوعاتی خاص استفاده می‌کند. این ساعت با جذابیت درجه یک خود مطمئناً جذابیت قابل‌توجهی را به لباس و استایل هر فرد اضافه می‌کند.

Cartier Santos 100 از شکل مستطیلی‌شکل و کلاسیک این برند بهره می‌برد و اندازه‌ی حدودی آن 42 میلی‌متر است. نسخه‌ی استفاده‌شده توسط جیک، مدل ۳۶ میلی‌متری رز گلد این ساعت است. کیفیت بسیار بالای ساعت Cartier Santos به‌لطف طراحی قاب منحصر به فرد و صفحه‌ی سفیدرنگ مزین به اعداد رومی‌اش، تقریبا از همان نگاه اول قابل مشاهده است.

در درون ساعت زیبای Santos 100، موتور اتوماتیک Caliber 1847 MC اختصاصی برند Cartier قرار گرفته است. به‌طور کلی، می‌توان از Cartier Santos 100 به‌عنوان یک ساعت سوئیسی با کلاس و لوکس یاد کرد که هر علاقه‌مند به ساعتی باید یک مدل از آن را در کلکسیون خود داشته باشد.

Panerai Luminor GMT Power Reserve PAM01537

ساعت Panerai Luminor GMT Power Reserve PAM01537

جیک جیلنهال این ساعت خیره‌کننده و مقاوم را در سال 2006 و در جریان مراسم Screen Actors Guild Awards استفاده کرد. او در این مراسم یکی از اعلام‌کنندگان نتایج جوایز آن شب بود. جیک نسخه دستبند فولاد ضد زنگ ساعت Panerai Luminor GMT را می‌پوشد. این ساعت در واقع یکی از چشم‌نوازترین بخش‌های لباس او به شمار می‌آمد.

ساعت‌های Panerai با ساختاری چشمگیر و مستحکم عرضه می‌شوند و به‌خاطر مقاوم‌بودنشان شهرت دارند. با توجه به سابقه‌ی این برند در طراحی و توسعه ساعت‌های ارتشی، می‌توان شرط بست که ساعت‌های Panerai از مقاوم‌ترین ساعت‌های بازار به‌شمار می‌روند. Panerai Luminor GMT این مقاومت را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد و علاوه بر این، از چندین قابلیت اضافی نیز بهره‌مند است.

ویژگی اصلی این ساعت عملکرد GMT (ساعت جهانی) آن است که Luminor GMT را به انتخابی مناسب برای کسانی که به‌طور منظم در سراسر جهان سفر می‌کنند، تبدیل می‌کند. از ویژگی‌های دیگر می‌توان به نشانگر ذخیره انرژی و مقاومت در برابر آب تا 100 متر اشاره کرد.

از بین دیگر افراد مشهوری که Panerai می‌پوشند می‌توان به سیلوستر استالونه، دواین «راک» جانسون و آرنولد شوارتزنگر اشاره کرد.

ساعت‌های پوشیده‌شده توسط جیک جیلنهال روی صحنه

حال وقت آن رسیده تا ساعت‌هایی که این بازیگر در برخی از فیلم‌هایش به تن کرده است را بررسی کنیم.

ساعت Victorinox Swiss Army Chrono Classics XLS MT 241300 در فیلم کد منبع (Source Code 2011)

ساعت Victorinox Chrono Classics XLS

در فیلم اکشن علمی تخیلی «کد منبع» محصول سال 2011، جیک جیلنهال نقش سرباز آمریکایی کولتر استیونز (Colter Stevens) را بازی می‌کند که در تلاش برای یافتن و متوقف‌کردن یک حمله تروریستی است. در این فیلم، جیک یک مدل Swiss Army Chrono Classic XLS MT از برند ساعت سوئیسی مقرون به صرفه‌ی Victorinox استفاده می‌کند.

از آنجایی که فیلم حول محور سفر در زمان و دویدن در برابر آن است، Victorinox XLS MT چندین بار در فیلم ظاهر می‌شود.

قاب PVD و 45 میلی‌متری این ساعت، که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، دارای دو پنجره LCD است که بسیاری از قابلیت‌های آن را به نمایش می‌گذارد. از ویژگی‌های اصلی XLS MT می‌توان به تایمر شمارش معکوس، زنگ هشدار، کرنوگراف و تقویم چندزبانه اشاره کرد.

ساعت Casio G-Shock G7900-1 در فیلم پایان کشیک (End of Watch 2012)

ساعت Casio G-Shock G7900-1

جیک جیلنهال در فیلم مهیج End of Watch در سال 2012 نقش افسر پلیس برایان تیلور (Brian Taylor) را بازی می‌کند. مانند بسیاری از افسران پلیس و پرسنل ارتش، او در طول فیلم از یک ساعت تاکتیکی استفاده می‌کند. ساعت انتخابی او در این فیلم، ساعت دیجیتال Casio G-Shock G7900-1 است.

G-Shock G7900-1 یک ساعت مقرون به صرفه، مقاوم و قابل‌اعتماد است. این مدل دارای ویژگی برجسته‌ی G-Shock یعنی مقاومت در برابر ضربه و مقاومت دما به‌منظور پایداری در برابر محیط‌های فیزیکی ناملایم است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این ساعت می‌توان به قاب رزین 50 میلی‌متری و تانک‌مانند آن اشاره کرد. خوشبختانه ساختار این ساعت، اندازه‌ی بزرگ و قابل‌توجه آن را با وزن بسیار سبکش متعادل می‌کند.

Breitling Chronomat Evolution Date A13356 در فیلم شب‌گرد (Nightcrawler 2014)

ساعت Breitling Chronomat Evolution Date

جیک در فیلم «شب‌گرد» یک Breitling Chronomat خیره‌کننده به تن می‌کند. در این فیلم، او نقش لوئیس بلوم (Louis Bloom) جامعه‌شناس را بازی می‌کند که متوجه می‌شود در زمینه‌ی خبرنگاری مخصوص پرونده‌های جنایی استعداد دارد. مدل Breitling Chronomat که جیک می‌پوشد، در اصل ساعت شخصیت او در فیلم نیست و او آن را پس از حمله به یک افسر امنیتی می‌دزدد.

اما نمی‌توان او را سرزنش کرد. Breitling Chronomat ساعتی با عملکرد خیره‌کننده و دوام عالی است. Chronomat قابی 44 میلی‌متری و نقره‌ای‌رنگ صیقلی با صفحه‌ای سفیدرنگ و سه صفحه‌ی فرعی است.

این ساعت رده‌بالا از Breitling هم‌چنین تا 300 متر در برابر آب مقاوم است و از یک موتور اتوماتیک سوئیسی درجه‌یک برای بهینه‌سازی دقت آن استفاده می‌شود. Chronomat یکی از ساعت‌های خوش‌ساخت Breitling به حساب می‌آید و گزینه‌ای مناسب برای آغاز کلکسیونتان است.

ساعت G-Shock GA110-1B در فیلم گناهکار (The Guilty 2021)

ساعت G-Shock GA110-1B

جیک جیلنهال در جدیدترین فیلم خود، یعنی فیلم هیجان‌انگیز «گناهکار» نقش جو بیلور (Joe Baylor)، یک اپراتور پلیس را بازی می‌کند که زندگی‌اش پس از دریافت تماس از طرف یک زن ربوده‌شده برای همیشه تغییر خواهد کرد. شخصیت او یک مدل Casio G-Shock GA110-1B می‌پوشد که به‌خاطر دوام بالا و عملکرد بالایش، یک ساعت کاملا استاندارد برای افسران پلیس به شمار می‌رود.

GA110-1B با ساختار بهبود‌یافته‌ی مقاوم در برابر ضربه‌ی خود، مقاومت بالای ساعت‌های G-Shock را به‌خوبی به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، قاب رزین 55 میلی‌متری این ساعت مجهز به شیشه کریستال معدنی است و برای مقاومت در برابر آب تا 200 متر طراحی شده است.

G-Shock GA110-1B یک ساعت تاکتیکی است که دارای عملکردهای متعددی از جمله شمارش معکوس، آلارم، کرونومتر و حتی قابلیت نمایش زمان جهانی است.

حقایق جالب درباره جیک جیلنهال

قبل از این‌که به ویژگی اصلی این مقاله بپردازیم، اجازه دهید چند موضوع جالب در مورد این بازیگر را مرور کنیم و کمی بیشتر با او آشنا شویم.

او سابقه‌ی کار در تئاتر دارد

در حالی که جیک به‌عنوان یک بازیگر سینما شروع به کار کرد، اما او در تئاتر برادوی نیز استعداد دارد. او اولین حضور خود در تئاتر را در سال 2002 در نمایش This Is Our Youth رقم زد. جیک سپس در موزیکال Sunday in the Park with George، توانایی‌های خوانندگی خود را به نمایش گذاشت. با آن اجرا، جیک نشان داد که او نه‌تنها یک بازیگر با استعداد است، بلکه خواننده خوبی نیز هست.

او یک تجربه نزدیک به مرگ داشته است

جیک و خواهرش مگی در طول تعطیلاتشان در سان‌فرانسیسکو با هم رویداد نزدیک به مرگ مشترکی را تجربه کردند. اقامتگاه و رستورانی که آن‌ها در آن اقامت داشتند، بر اثر سقوط درخت آتش گرفت. یکی از مالکان این لژ به خبرنگاران گفت که «از بازیگری که به او کمک کرد تا اشیاء را از آتش بیرون بکشد، سپاسگزارم». این بازیگر کسی نبود جز جیک جیلنهال.

او در یک مقطع بودایی بوده است

جیک در دوران کالج همراه با خواهرش مگی، آیین بودایی را پذیرفت. دیگر نکته‌ی جالب استاد کلاس جیک در کالج بود که در واقع پدرUma Thurman، بازیگر معروف هالیوودی است. در حالی که این بازیگر امروزه به‌طور فعال از آیین بودا پیروی نمی‌کند، اما هنوز هم گاهی به برخی از جنبه‌های آن پایبند است.

او تا یک‌قدمی مرد عنکبوتی‌شدن رفته بود

زمانی که توبی مگوایر در حین فیلمبرداری فیلم Spider-Man 2 (2004) ساخته‌ی سم ریمی از ناحیه کمر آسیب دید، نزدیک بود که جیک جیلنهال، نقش اول در این فیلم را به دست آورد. اگر توبی نمی‌توانست برای ادامه فیلم‌برداری مجوز پزشک بگیرد، قرار بود جیک برای این نقش آماده شود. با این حال، توبی بهبود یافت و توانست تا در نقش مرد عنکبوتی دوباره ایفای نقش کند و سه‌گانه‌ی خود را ادامه دهد.

جیک در نهایت توانست در یکی از فیلم‌های مرد عنکبوتی یعنی Spider-Man: Far from Home در نقش میستریو (Mysterio) ابرشرور خیانتکار ایفای نقش کند و پایش به فیلم‌های این فرنچایز باز شد.

او یک بازیگر سبک متد است

اگر به دنبال بازیگری هستید که از همان ابتدا نقش خود را با آغوش باز قبول کند، جیک جیلنهال از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست. جیک در کنار سایر بازیگران برجسته مانند کریستین بیل (Christian Bale) و جرد لتو (Jared Leto)، هنگام آماده‌شدن برای نقش‌هایش از Method Acting (بازیگری سبک متد) پیروی می‌کند. این یعنی در طول فیلم‌برداری، جیک جیلنهال تقریباً ناپدید می‌شود و با شخصیتی که او به تصویر می‌کشد طرف هستیم.

یک نمونه از پایبندی جیک جیلنهال به نقش خود زمانی بود که او ۱۳ کیلوگرم برای بازی در نقش لوئیس بلوم، در فیلم هیجان‌انگیز «شب‌گرد» کم کرد. سپس این بازیگر بلافاصله وزن و عضله خود را برای ایفای نقش بعدی‌اش به‌عنوان یک بوکسور به نام بیلی هوپ (Billy Hope) در فیلم «چپ‌دست» (Southpaw؛ در سال 2015) به دست آورد. هم‌چنین نکته قابل توجه زمانی بود که او در حین فیلمبرداری فیلم «شب‌گرد» هنگام مشت‌زدن به آینه، دست خود را به طرز فجیعی مصدوم کرد. با این حال، این بازیگر قبل از رفتن به بیمارستان توانست صحنه را با موفقیت تمام کند.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×