خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت­های دیجیتالی و آنالوگ، تفاوت آن­ها در چیست؟

ادمین اشرافی
اشرافی
1401-02-10 ۲۰:۵۱
ساعت­های دیجیتالی و آنالوگ، تفاوت آن­ها در چیست؟

آیا شما می‌‌خواهید اولین ساعت خود را بخرید؟ نمی‌‌دانید چه نوع ساعتی برای رفع نیازهای شما بهتر است؟ این مقاله را بررسی کنید تا بدانید که تفاوت ساعت دیجیتال و آنالوگ در چیست؟ هر یک از این ساعت ها خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند.

به صورت خلاصه، ساعت‌‌های دیجیتالی یک صفحه نمایش LCD یا LED برای نشان دادن زمان دارند. در حالی که ساعت آنالوگ سه عقربه برای نمایش ساعت، دقیقه و ثانیه دارد. با پیشرفت در فناوری و تحقیقات، هر دو نوع ساعت آنالوگ و دیجیتال خصوصاً از لحاظ طراحی، استقامت و ویژگی‌‌های همراه‌‌شان در طی سال‌‌ها دستخوش تغییرات قابل توجهی شده‌‌اند.

ممکن است برخی افراد ساعت‌‌هایی که دارای موتور مکانیکی هستند را به عنوان ساعت آنالوگ و ساعت‌‌های دارای موتور کوارتز را به عنوان ساعت دیجیتال دسته‌‌بندی کنند. برای این‌‌که در مورد منشاء ساعت‌‌های دیجیتال و آنالوگ و برخی ساعت‌‌ها که زمینه ایجاد سایر برندها را فراهم نمودند، بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را بخوانید.

ساعت‌‌های دیجیتال و ساعت‌‌های آنالوگ

سابقه ساخت اولین ساعت آنالوگ به سال های 1960 برمی‌‌گردد. تقاضا برای دانستن زمان در جنگ‌‌های جهانی سبب شد که افراد به ساعت‌‌های مچی آنالوگ و دیجیتال نیاز داشته باشند. سپس بحران کوارتز دنیای ساعت‌‌سازی را دچار تحول کرد. این امر سبب شد که اکثر برندهای ساعت برای کار از باتری استفاده کنند که با این کار ساخت ساعت‌‌های آنالوگ و دیجیتال راحت‌‌تر و مقرون به صرفه‌‌تر شده است.

در سال های 1970 اولین ساعت دیجیتال توسط شرکت ساعت‌‌سازی همیلتون معرفی شد. ساعت‌‌های دیجیتالی که از باتری برای تامین الکتریسیته به منظور نشان دادن زمان استفاده می‌‌کردند، به سرعت در سراسر جهان معروف شدند. بر خلاف ساعت‌‌های قبلی که نیاز به سیم‌‌پیچ داشتند، ساعت مجهز به باتری از نظر دقت، عملکرد، قابلیت اطمینان و هزینه بهتر است.

آنالوگ یا دیجیتال: کدام یک بهتر است؟

از نظر دقت، بله، ساعت کوارتز نسبت به اکثر ساعت‌‌های مکانیکی بهتر است. ساعت‌‌های کوارتز ممکن است در هر روز به اندازه یک ثانیه جلو یا عقب بروند. در حالی که ساعت‌‌های مکانیکی به طور متوسط در هر روز به اندازه 20 ثانیه عقب مانده یا جلو می‌‌روند. با این حال اگر شما به دنبال ساعت‌‌هایی مجهز به کرونومتر هستید، این ساعت‌‌ها در هر روز به اندازه 4 تا 6 ثانیه عقب رفته یا جلو می‌‌افتند. اگر حرفه شما طوری باشد که نیاز به زمان‌‌سنجی کاملاً دقیق داشته باشید، برای خرید ساعت، جابجایی چند ثانیه در روز هم برای شما مهم است. هر دو مدل ساعت‌‌های آنالوگ و دیجیتال می‌‌توانند ویژگی‌‌هایی اضافی مانند تقویم، قطب‌‌نما، زمان‌‌سنج، هشدار یا مناطق زمانی داشته باشند. در اکثر ساعت‌‌های دیجیتال بر خلاف ساعت‌‌های مکانیکی این عملکردها به راحتی در دسترس است. ساعت‌‌های مکانیکی برای دسترسی به این ویژگی‌‌ها به چرخ‌‌ دنده‌‌ها و پیچ‌‌هایی نیاز دارند. این امر به صورت خودکار سبب افزایش قیمت و استفاده از بخش‌‌های متحرک در این ساعت‌‌ها می‌‌شود که نیاز به نگهداری این ساعت‌‌ها را بیشتر می‌‌کند.

با پیشرفت صنعت و فناوری، برندهای ساعت‌‌های آنالوگ و دیجیتال به صورت گسترده‌‌ای تولید شده و امروزه رقابت آن‌‌ها بر سر این‌‌که کدام مدل بهتر است، بسیار زیاد شده است. در حالی که ساعت‌‌های آنالوگ فرایند ساعت‌‌سازی سنتی را ارائه می‌‌کنند، ساعت‌‌های دیجیتال تغییرات جدی در نوآوری‌‌ها و فناوری‌‌های جدید را ارائه می‌‌کنند. با این وجود، هر دو نوع ساعت مرسوم هستند.

اگر شما کلکسیونی از ساعت دارید، ممکن است به دنبال هر دو نوع بگردید. یا اگر شما می‌‌خواهید که اولین ساعت خود را بخرید، انتخاب یکی از این دو نوع مشکل است. برای راحت کردن کار، در زیر چند ساعت دیجیتال و آنالوگ که بهتر از همه هستند، معرفی شده است. این مدل ساعت‌‌ها دنیای ساعت‌‌سازی را تحت تاثیر قرار داده‌‌اند و بر بسیاری از برندهای ساعت اثر گذاشته‌‌اند.

سه ساعت آنالوگ عالی

عمده‌‌ترین مزیت یک ساعت آنالوگ، تنوع زیاد در طراحی و سبک‌‌هایی است که می‌‌توان انتخاب نمود. بسیاری از افراد ساعت‌‌های آنالوگ را ترجیح می‌‌دهند، زیرا دارای برندهای معتبری هستند. ساعت‌‌های آنالوگ خاصی در طول تاریخ به یک نماد تبدیل شده‌‌اند که این امر سبب افزایش ارزش و مشتری‌‌پسندی آن‌‌ها می‌‌شود.

اولین دلیل این موضوع این است که در یک ساعت آنالوگ باید قطعات متحرک بر روی هم قرار گیرند که این امر به دقت نیاز دارد. برای دستیابی به این سطح از ظرافت در ساعت‌‌سازی، برندهای ساعت از سال‌‌ها تخصص در ساعت‌‌سازی بهره می‌‌گیرند. با این حال، ساعت‌های آنالوگ برخلاف ساعت‌های دیجیتال برای بسیاری از افراد خیلی گران قیمت هستند. در لیست زیر در مورد ساعت‌‌های آنالوگ معتبر، میان رده و مقرون به صرفه به همراه عملکرد آنها صحبت شده است.

ساعت رولکس دیت جاست

رولکس نیاز به معرفی ندارد. برای بسیاری از افراد ساعت رولکس یک رویا، نشانه‌‌ای از ثروت، کلاس و جذابیت است. هنوز خیلی از افراد نمی‌‌توانند یکی از آن‌‌ها را داشته باشند. با این وجود رولکس برتر از همه برندها است و دائماً به قله‌‌های بالاتری از تحقیقات و ابداعات در زمینه ساعت می‌‌رسد.

چه از فلزات داخلی و چه از موتور درونی که در رولکس استفاده می شود، این برند ساعت همه اصول را رعایت کرده است به گونه‌‌ای که حتی در سال‌های آتی نیز بالاترین قیمت را داشته باشد. در این مقاله، اجازه دهید به نوع Datejust از رولکس بپردازیم. Datejust که با سبک کلاسیک طراحی شده است، ساعت، دقیقه، ثانیه و تاریخ را نشان می‌‌دهد. Datejust با ظاهری ساده و در عین حال شیک، بیش از 5000 دلار قیمت دارد.علیرغم این‌‌که ساعت آنالوگ بسیاری از قابلیت‌‌های ساعت دیجیتال را ندارد و قیمت آن هم زیاد است، بسیاری از افراد حاضرند به خاطر نام تجاری آن هزینه بپردازند. داشتن رولکس به معنای عضویت در یک گروه انحصاری است و برای این کار، علاقه‌‌مندان زحمت زیادی را متحمل خواهند شد تا این ساعت را به دست خود کنند!

ساعت Tissot Chrono XL

Tissot که یک نشان تجاری سوییسی است یک نوآوری در ساعت‌‌های قدیمی محسوب می‌‌شود. Tissot که در سال 1853 تاسیس شد، پس از کسب سال‌‌ها اطلاعات و دانش در زمینه ساعت‌‌سازی، ساعت‌‌هایی با کیفیت بالا تولید می‌‌کند. با وجود اینکه Tissot یک برند درجه یک است، یک برند میان رده در محدوده 1000 دلار محسوب می‌‌شود. این امر این ساعت را به انتخابی جذاب برای کسانی که به دنبال خرید یک ساعت مکانیکی (آنالوگ) برای چندین نسل هستند، تبدیل می‌‌کند.

خصوصاً Tissot Chrono XL در یک قاب 45 میلیمتری عرضه می‌‌شود و تا 330 فوتی عمق آب مقاومت دارد. این ساعت با حرکت ETA G10.212 دارای یک کرونومتر 60 ثانیه‌‌ای، 30 دقیقه‌‌ای و شمارنده 1/10 ثانیه است. Chrono XL با صفحه مشکی، علامت بژ روی صفحه، با بند چرم مصنوعی قهوه ای، جذابیت و عظمت را به نمایش می‌‌گذارد.

ساعت های مجلسی  سیکو

سیکو که بک برند معروف ژاپنی است، جایگاه خود را به عنوان ساعتی با کیفیت، قابلیت بالا و قیمت پایین در جهان حفظ نموده است. این برند که در سال 1881 در توکیو ساخته شد، هنر ژاپنی را به نمایش گذاشته و دارای دوام زیادی است.

ساعت مچی مجلسی مورد اشاره در اینجا مجهز به کرونومتر دوگانه، چندین صفحه فرعی و سرعت سنج است. کرونومتر می‌‌تواند تا بیش از 60 دقیقه زمان را اندازه‌‌گیری کند. این ساعت که با کالیبر 8T63 طراحی شده است، صفحه‌‌ای خاکستری با بند راه راه سه رنگ دارد. همه این ویژگی‌‌ها و حتی بیشتر، کمتر از 300 دلار قیمت دارد.

با توجه به این محدوده‌‌های قیمتی بسیار متفاوت، ممکن است تعجب کنید که چه چیزی این برندها را از هم متمایز می‌‌کند. پاسخ ساده است – آیا به دنبال خرید یک ساعت لوکس هستید که توسط یک برند قدیمی با مواد و موتور داخلی ساخته شده باشد یا به دنبال خرید ساعتی مقرون به صرفه هستید که در کارخانه‌‌ها به صورت انبوه و با عملکردهای زیاد تولید می شود؟

سه ساعت دیجیتالی عالی

از طرف دیگر، ساعت‌‌های دیجیتالی فاقد بخش‌‌های متحرک هستند. اکثر آن‌‌ها تولید شده توسط برندهای جدید و در حال ظهوری هستند. این ساعت ها را می‌‌توان توسط فرایند سریعی ایجاد نمود که نیاز به تخصص های قدیمی در ساعت‌‌سازی نیست. ساعت‌‌های دیجیتالی با وجود این شرایط قطعاً ارزان‌‌تر از ساعت‌‌های آنالوگ لوکس یا میان‌‌رده هستند. ساعت‌‌هایی که در زیر از آن‌‌ها نام برده شده، همه در محدود 100 دلار هستند. بنابراین برای مشتریانی که به دنبال خرید ساعتی ساده، مقرون به صرفه و متفاوت هستند، گزینه مناسبی هستند.

کاسیو A168WG-9VT

کاسیو یک برند معروف در دنیای ساعت و الکترونیک است. این برند که کارخانه اصلی آن در توکیو است در دهه 60 تولید شد و نه تنها نامی جهانی برای ساعت است، بلکه نشانی از قابلیت اطمینان و عملکرد نیز می باشد.

ساعت دیجیتالی کاسیو A168WG-9VT  با طراحی شاخصش در جهان معروف است! به دلیل این‌‌که بسیاری از افراد مشهور بین‌‌المللی از این ساعت استفاده می‌‌کنند، تقاضا برای ساعت‌‌های دیجیتال در حال افزایش است! این ساعت با صفحه نمایش ساده‌‌ای که زمان، روز، تاریخ را نشان می‌‌دهد و دارای زنگ هشدار است، طرحی از ساعت دیجیتال قدیمی است.

بسیاری از افرادی که مجموعه‌‌ای از ساعت‌‌ها دارند، این نوع ساعت را به عنوان شروعی بر ساعت‌‌های دیجیتال در عصر ساعت‌‌های مکانیکی می‌‌دانند. با وجود کرونومتر و عمر باتری 7 ساله در این ساعت کاسیو، کسی در تعیین زمان دچار اشتباه نمی‌‌شود. کاسیو با قیمت فوق‌العاده مقرون به صرفه، دروازه‌ای فوق‌العاده به دنیای ساعت‌‌سازی است.

Timex Ironman Classic

Timex که یک برند آمریکایی بوده و در سال 1854 تولید شده، رقیبی برای ساعت‌‌های مقرون‌‌ به صرفه و با دوام کاسیو محسوب می‌‌شود. برند اول مربوط به غرب بوده و برند دوم ساعت‌‌سازی پیشرو در شرق است! برندی که برای هر کسی چیزی عرضه می‌‌کند و در فناوری ساعت دیجیتال نیز پیشتاز است.

Ironman کلاسیک نمادی از این برند است- ما متوقف نمی‌‌شویم (شعار این برند)- که مرزهای ابداع را برای هزینه‌‌ای مقرون به صرفه برای همه به جلو می‌‌برد. Ironman Classic با طراحی اسپرت با بند رزینی، دارای یک کرونومتر 100 ساعته با تایمر شمارش معکوس 24 ساعته است.

این ساعت Timex که دارای جعبه 38 میلی‌‌متری است، در عمق بیش از 330 فوت زیر آب در برابر آب مقاوم است که این امر سبب می‌‌شود برای شنا (و نه فعالیت‌‌های غواصی) مناسب باشد. Ironman Classic که دارای کیفیت خوبی است، با اعمال تغییرات مختلف در ظاهر و عملکردها با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می‌‌شود.

Suunto Core

Suunto که یک برند منحصر به فرد ساعت است، ساعت‌‌های دیجیتالی ورزشی و مسافرتی تولید می‌‌کند. این برند فنلاندی که در سال 1963 تولید شد، تمایل خود را به ساعت‌‌سازی از طریق کاوش نشان می‌‌دهد. در طی سال‌‌ها، Suunto مشتریان زیادی را به خود جذب نموده که این امر سبب می‌‌شود این برند در شرایط مختلف قابل اطمینان باشد.

مهم‌‌تر از همه، یک Suunto صرف نظر از اینکه به کدام گوشه از جهان می روید – نوک قله‌‌ها، کوه‌‌های برفی، دریای تاریک عمیق یا جنگل انبوه- روی دست شما یک همراه وفادار خواهد بود. این برند نسخه‌‌ای به نام Core را معرفی کرده است که مجهز به بسیاری از فناوری‌‌های جدید است. برخی از این فناوری‌‌ها عبارتند از هشدار طوفان، قطب نما، فشارسنج و ارتفاع‌‌سنج. علاوه بر این، این ساعت دارای فناوری هوش مصنوعی برای کمک به پیش بینی طلوع و غروب خورشید است.

صفحه این ساعت دارای منطقه زمانی دوگانه است و فعالیت‌‌های شما مانند پیاده‌‌روی، دوچرخه‌‌سواری، پیاده‌‌روی و موارد دیگر را ثبت می‌‌کند! Suunto که ساعت‌های دیجیتال را با عملکردهای ساعت هوشمند ادغام می‌کند، اکنون الهام‌بخش فناوری‌های ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه است. Suunto که یک ساعت با دوام اسکاندیناوی است، یک نوآوری در دنیای ساعت های دیجیتالی تولید انبوه می باشد.

آیا ساعت‌‌های هوشمند راه ورود به ساعت‌‌های دیجیتالی جدید هستند؟

ساعت‌های دیجیتال با توسعه فناوری هوش مصنوعی، بستری را برای ایجاد ساعت‌های هوشمند ایجاد کرده‌‌اند. برندهایی مانند اپل و سامسونگ فناوری خود را برای پاسخگویی به مشتریانی که مجذوب نبوغ و نوآوری هستند، توسعه دادند. افزایش ساعت‌های هوشمند سبب  شده است که کنترل سلامتی و تناسب اندام از طریق ساعتی که به مچ دست وصل است، انجام شود.

به عنوان مثال، ساعت اپل سری 7 می‌‌تواند سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌‌گیری کند، افت‌‌های غیرطبیعی را مشخص نموده و با خدمات اضطراری تماس بگیرد. جالب‌‌تر از همه این است که شما می‌‌توانید EEG (نوار مغزی) را در 15 ثانیه اندازه‌‌گیری کنید. برندهایی مانند اپل به خاطر نجات جان افراد زیادی معروف هستند و همواره خصوصیات جدیدی را معرفی می‌‌کنند. بنابراین در سال‌‌های پیش‌‌رو ساعت‌‌های دیجیتالی با ساعت‌‌های آنالوگ رقابت خواهند کرد!

ساعت‌‌های آنالوگ دیجیتال

همان‌‌طور که از نامش مشخص است، برندهای مختلفی ساعت‌‌هایی معرفی کرده‌‌اند که ترکیبی از هر دو نوع ساعت است. معمولا در این نوع ساعت‌‌ها شما صفحه کوچکی می‌‌بینید که زمان را نشان می‌‌دهد. با این حال، یک ساعت آنالوگ در صفحه بزرگ‌‌تر دیده می‌‌شود.

اگر شما نمی‌‌دانید که ساعت آنالوگ مناسب شما است یا ساعت دیجیتال یا می‌‌خواهید ترکیبی از هر دو ساعت را داشته باشید، در زیر نمونه‌‌ای از ساعت آنالوگ-دیجیتال ارائه شده است.

کاسیو G-Shock

یکی دیگر از مدل‌‌های کاسیو در لیست ما در اینجا GA100-1A2 است که یک ساعت آنالوگ-دیجیتال است. G-Shock مورد توجه علاقه مندان به ساعت است.

صفحه این ساعت در بردارنده هر دو نوع ساعت آنالوگ و دیجیتال است. این ساعت که معمولاً هیولای چشم سوم نامیده می شود، ظاهری سه بعدی و برجسته ارائه می‌‌دهد. جالب است که این ساعت همچنین مجهز به کرونومتر یک هزارم ثانیه ای، مقاومت در عمق 656 فوتی آب و مقاومت مغناطیسی خارق‌‌العاده است. این ساعت که مجهز به باتری کاسیو است، دارای دقت -/+15 ثانیه در ماه است.

در پایان این که ساعت شما چه آنالوگ باشد یا دیجیتال، سلیقه شخصی است که به سبک، نیازها، قابلیت‌‌ها و پول شما بستگی دارد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×