خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت اسکاگن، تاریخچه و بررسی برند Skagen

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-10-06 ۲۱:۳۶
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
ساعت اسکاگن، تاریخچه و بررسی برند Skagen

اسکاگن با نام رسمی اسکاگن دانمارک یکی از برندهای ساعت‌ مچی زیرمجموعه‌ی برند Skagen Designs Ltd است.

شرکت طراحی اسکاگن کیف‌دستی، جواهرات، و دیگر لوازم شخصی و مد را شامل کیف چرمی و جواهرات ارائه می‌دهد.

با وجود تصور عمومی که به خاطر نام تجاری شرکت شکل گرفته است، اسکاگن یک مارک ساعت مچی امریکایی است که دفاتر مرکزی آن در تگزاس، هنگ‌کنگ و دانمارک واقع هستند.

با این وجود، این شرکت هنوز هم تحت همان نام فعالیت می‌کند، و در وبسایت شرکت نیز «اسکاگن، دانمارک» ذکر شده است (در پشت ساعت‌ها هم، چنین حک شده است). لذا بسیاری از مردم، این برند را دانمارکی در نظر می‌گیرند.

تاریخچه ساعت‌های اسکاگن

چگونه این شرکت شروع به فعالیت کرد؟

شرکت اسکاگن دانمارک در سال 1989 توسط یک زوج دانمارکی به نام‌های هنریک و شارلوت یورست، بنیان نهاده شد. هنریک و شارلوت اصالتاً دانمارکی بودند. آن‌ها در سال 1987، زمانی که هنریک به سمت مدیریت فروش یک شرکت نوشیدنی سازی دانمارکی به نام کارلسبرگ در امریکا، منصوب شد، به امریکا مهاجرت کردند. با وجود ترفیع رتبه‌ی کاری هنریک، این زوج آرزو داشتند که کسب و کار خودشان را داشته باشند و مدیریت کنند.

این زوج دانمارکی تصمیم گرفتند تا همچون سایر ساعت‌های مچی هدیه‌ی ساخت دانمارک، ساعت‌های مچی جاکوب یانسن را در امریکا عرضه کنند.

مدتی بعد، هنریک و شارلوت توانستند تا با یک شرکت ساعت‌سازی دانمارکی دیگر به نام ساعت کومتک، ارتباط برقرار کنند. آن‌ها ‌قادر بودند که ساعت‌هایی را با طراحی‌های چشم‌نواز دانمارکی ولی با قیمت‌های مقرون به صرفه تولید کنند. در سال 1991، در یک نمایشگاه هدیه‌ی شرکتی در نیویورک، هنریک و شارلوت ساعت‌هایی را با طراحی‌های خودشان به نمایش گذاشتند.

در طی این نمایشگاه، ساعت‌های طراحی شده توسط آن‌ها، توجه برخی از خرده‌فروشان را به خود جلب کرد. این فروشندگان، زوج دانمارکی را تشویق کردند تا تولیدی این ساعت‌ها را با نام تجاری خودشان راه‌اندازی کنند. هنریک و شارلوت نیز به توصیه آن‌ها عمل کردند، و تصمیم گرفتند برند اسکاگن دانمارک را تأسیس کنند.

این نام به چه معناست؟

نام اسکاگن از نام یک دهکده‌ی ماهیگیری کوچک در اسکاندیناوی، در شمالی‌ترین قسمت شبه‌جزیره دانمارک (جاتلند) گرفته شده است. از این رو، طراحی ساعت‌های اسکاگن نیز از همان دهکده الهام گرفته شده است. این نام اصیل، زیبا و بی‌همتاست.

علاوه بر این، حتی نشان اسکاگن نیز از همان دهکده الهام گرفته شده، و نشانگر پهنه‌ی آب، اسکاگراک و کاتگات است که در اسکاگن با هم جمع می‌شوند.

در ادامه چه اتفاقی افتاد؟

تا سال 1992، زمانی که هنریک و شارلوت یورست ساعت‌هایشان را با نام تجاری اسکاگن به فروش رساندند، از این نام استفاده نکرده بودند. در طول این سال‌ها، آن‌ها توانستند ساعت‌هایشان را در مجموع 800 میلیون دلار بفروشند.

در سال 1995، ساعت‌های اسکاگن برای نمایش آزمایشی در فروشگاه بزرگی در نیویورک به نام بلومینگدال، تأیید شدند.

در سال 1998، اسکاگن توزیع این ساعت‌ها را در اروپا شروع کرد و در دانمارک دفتری را افتتاح کرد. تنها در همین کشور، 80 فروشگاه ویترین‌های خودشان را برای ساعت‌های مچی اسکاگن گشودند. با گسترش این برند در اروپا، فروش سالیانه به 30 میلیون دلار افزایش یافت.

در سال‌های بعدی، اسکاگن حوزه فعالیت خود را به کشورهای دیگر اروپایی نظیر انگلستان، هلند و آلمان گسترش داد. در سال 2007، با استقرار یک دفتر کاری در هنگ‌کنگ، ساعت‌های اسکاگن حتی به فروشگاه‌های ساعت‌ مچی در آسیا هم راه یافتند.

از آنجا که محصولات این برند در پهنه‌ی جهان گسترش یافت، در سال 2010، آن‌ها حضور خود را در بستر آنلاین نیز اعلام کردند. اسکاگن وبسایت خود را با اولویت خدمات و تحویل ساعت‌های مچی در اروپا و امریکا راه‌اندازی کرد. در سال‌های بعد، این امکان برای مشتریان آنلاین استرالیا، هنگ‌کنگ و سنگاپور هم فراهم شد.

در سال 2012، با خریده شدن شرکت طراحی اسکاگن توسط گروه فسیل، این شرکت به زیرمجموعه‌ای از گروه فسیل تبدیل شد.

ساعت‌های اسکاگن کجا ساخته می‌شوند؟

به دلیل نام شرکت یعنی «اسکاگن دانمارک»، برخی از مردم می‌پندارند که ساعت‌های اسکاگن در دانمارک ساخته می‌شوند. اگرچه، چنین نیست.

در حقیقت، از همان ابتدا، ساعت‌های اسکاگن در کارخانه‌ای در هنگ‌کنگ ساخته می‌شدند. هرچند، در سال 2012، زمانی که این برند توسط گروه فسیل خریداری شد، تولیدی این ساعت‌ها، همانند سایر زیرمجموعه‌های این گروه، به کارخانه‌ی فسیل در چین منتقل شد.

شهرت ساعت‌های مچی اسکاگن

اسکاگن به عنوان برند ساعت‌های مچی با طرح‌های ساده و مینیمالیست شناخته می‌شود. اسکاگن متعهد است که با الهام‌گیری از روستایی که نام اسکاگن هم از آن گرفته شده، ساعت‌هایی را با طراحی «ساده، بی‌صدا و کارآمد» تولید کند. این شرکت باور دارد که طراحی‌های ساده‌ی ساعت‌ مچی، زیباتر و کاربردی‌تر هستند.

به علاوه، مشتریانی که ساعت‌های اسکاگن را خریداری و استفاده می‌کنند، از این که ساعت‌های اسکاگن زیبا، باریک و ساده هستند، استقبال می‌کنند.

دیگر جنبه‌‌های دوست داشتنی برای مشتریان و علاقه‌مندان به ساعت‌‌های مچی اسکاگن، قاب تیتانیومی و بند‌های حصیری ساعت‌ها هستند.

با این حال، به دلیل طراحی ساده آن‌ها، گاهی اوقات ساعت‌های اسکاگن با دنیل ولینگتون (DW) و MVMT مقایسه می‌شوند.

در تالارهای گفتمان آنلاین، پرسیده می‌شود که چرا با اسکاگن با احترام بیشتری نسبت به DW و MVMT برخورد می‌شود، در حالی که این سه برند ساعت‌های مشابهی را ارائه می‌کنند. اگر شما بررسی‌های مروری درباره‌ی ساعت دنیل ولینگتون و DW را خوانده باشید یا بخوانید، متوجه خواهید شد که اسکاگن در حوزه متفاوتی فعالیت می‌کند. این سه برند ممکن است که از جنبش ژاپنی استفاده کنند، ولی اسکاگن بازه‌‌ی گسترده‌تری از طراحی‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین، مهم‌ترین نکته‌ای که اسکاگن را از دو برند مذکور متمایز می‌کند، مواد باکیفیتی است که از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در حالی که اسکاگن به عنوان تولید کننده‌ی ساعت‌های مد شناخته می‌شود، با طراحی مینیمالیستی انجام شده به ریشه دانمارکی خود احترام گذاشته و یک برند محبوب ساعت برای هزاره‌ها است.

آیا ساعت‌های اسکاگن ارزش خریدن دارند؟

اگر شما تمایل به خرید این نوع ساعت را در این محدوده قیمت دارید و انتظارات شما واقع‌بینانه است، پاسخ کوتاه این پرسش «بله» است.

ساعت‌های اسکاگن نسبتاً مقرون به صرفه هستند و برای کسانی که از طرح‌های مینیمالیستی استقبال می‌کنند،‌ جذابیت دارد.

با این وجود، بسیاری از ساعت های این برند با قیمتی در حدود 100 دلار به فروش می‌رسند و ضرب المثل «هر چقدر پول بدهی، همان قدر آش می‌خوری» حقیقت دارد. انتظار نداشته باشید که ساعت اسکاگن را برای نوه‌های خود به ارث بگذارید. این مارک ساعت، لوکس نیست که به تدریج ارزشمند شود، و ساعت‌بازان حرفه‌ای حتی یکی از این‌ها را نخواهند خرید. البته، اگر شما در یک فروشگاه به دنبال خرید ساعت مد روز هستید، اسکاگن می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

در اینجا ما دلایل اصلی افراد را برای خرید ساعت اسکاگن بیان می‌کنیم:

طراحی‌های برنده‌ی جایزه

این که برندهای ساعت مچی ادعا می‌کنند طراحی‌های آن‌ها شیک و عالی هستند، امری طبیعی است. با این حال، اسکاگن تنها ادعا نکرد. آنها جوایزی برای طراحی‌هایشان دریافت کردند که ادعایشان را تصدیق می‌کنند.

در جایزه نقطه‌ی سرخ: طراحی محصول 2010، اسکاگن جایزه «Red Dot» را برای بیستمین سالگرد ساعت مچی 233 دانمارک و مجموعه‌ی 585 جنبش سوئیسی دریافت کرد. این جایزه‌ برای شناساندن طراحی‌های با کیفیت بالا است و توسط کارشناسان برجسته‌ی ساعت اعطا می‌شود.

حتی در سال های موفقیت، اسکاگن به دریافت جوایز نقطه‌ی سرخ ادامه داد. در سال ۲۰۱۱، ساعت سری ۸۰۹ مردانه چندکاره‌ی ورزشی اسکاگن دانمارک، نشان «Red Dot» را دریافت کرد. در حالی که در سال ۲۰۱۲، سری ۲۳۴ این جایزه را دریافت کرد.

جنبش سوییسی

اگرچه بیشتر ساعت‌های اسکاگن دانمارک از جنبش ژاپنی استفاده می‌کند، ولی این برند ساعت‌های مردانه و زنانه با جنبش سوییسی را نیز ارائه می‌کند. بیشتر ساعت‌های جنبش ساخت سوییس، در بازار با قیمت بالاتری فروخته می‌شوند. با این وجود، ممکن است شما برای اسکاگن هزینه‌ای معادل ساعت‌هایی مقرون به صرفه تر را پرداخت کنید. همچنین ، از آنجا که گروه فسیل نیز در حال گسترش مجموعه‌ی سوییسی است، انتظار می‌رود که اسکاگن دانمارک نیز در مجموعه‌ی خود، ساعت‌های جنبش ساخت سوییس بیشتری را ارائه کند.

ساده و مقرون به صرفه

اسکاگن دانمارک به تعهد خود نسبت به سادگی وفادار است. این ساعت‌ها به میزان قابل توجهی ظاهر کوچک‌تر و بندهای نازک‌تری دارند و مناسب کسانی هستند که ساعت‌های کم حجم و سبک را ترجیح می‌دهند.

همچنین با وجود طراحی برنده‌ی جایزه و استفاده از باکیفیت‌ترین مواد سازنده، این برند می‌کوشد که ساعت‌های خود را با قیمت‌های نسبتاً مناسب ارائه کند. لزومی ندارد تنها به این خاطر که جایزه گرفته‌اند، از آن‌ها فراری باشید!

قابلیت اتصال

اسکاگن یکی از برندهایی است که با خط اتصال اسکاگن به بازار ساعت‌های هوشمند هیبریدی وارد شده است، و ما آن را در اینجا در لیست بهترین ساعت‌های هوشمند هیبریدی قرار داده‌ایم.

قوانین ضمانت ساعت‌ مچی اسکاگن

چنانچه شما ساعت مچی اسکاگن را بخرید، این ساعت تحت پوشش ضمانت 2 ساله‌ی بین‌المللی قرار می‌گیرد. این ضمانت تنها به قطعات سازنده و عیوب آن محدود می‌شود. مطابق صلاحدید شرکت، ممکن است ساعت ضمانت شده را به طور رایگان تعمیر یا تعویض کنند.

در غیر موارد فوق، هیچکدام از نقص‌ها در باتری، شیشه، بند‌ها، بلورهای روی ساعت و سایر تزیینات، تحت پوشش ضمانت قرار نمی‌گیرد. هرگونه آسیبی بر ساعت ناشی از آب، مراقبت ضعیف، تصادفات و فرسودگی طبیعی نیز مشمول ضمانت نمی‌گردد.

با این حال،‌ شما می‌توانید ساعت خود را برای تعمیر به نمایندگی‌های مجاز یا مراکز خدماتی ببرید. چنانچه آسیب وارده خارج از پوشش ضمانت باشد، شما می‌بایست هزینه تعمیر را پرداخت نمایید.

به علاوه، اگر ساعت شما در مراکز تعمیراتی غیرمجاز یا توسط هر شخص مجاز، تعمیر یا سرویس شده باشد، ضمانت‌نامه باطل می‌شود.

ساعت‌های اسکاگن را از کجا بخریم؟

اگر شما مایلید که یک ساعت مچی اسکاگن داشته باشید، باید از طریق وبسایت Skagen.com و به صورت آنلاین هزینه‌ی آن را بپردازید، یا اینکه از میان صدها گزینه‌ی موجود در فروشگاه های اینترنتی انتخاب کنید.

همچنین، شما می‌توانید محصولات اسکاگن را در وبسایت nordstromrack.com بیابید.

در انگلستان در وبسایت jurawatches.co.uk، گزینه‌های اسکاگن زیادی وجود دارد.

البته، چنانچه می‌خواهید ساعت‌ها را از نزدیک ببینید، وبسایت اسکاگن فروشگاه‌یابی دارد که می‌تواند شما را در پیدا کردن نزدیک‌ترین فروشگاه یاری کند.

سخن پایانی

اگرچه این برند نسبت سایر برندهای ساعت محبوبیت کمتری دارد، امّا اگر شما ساعت‌های زیبا، ساده و ظریف را ترجیح می‌دهید، مطمئناً اسکاگن دانمارک برند قابل توجهی است. کیفیت، طراحی و قیمت این ساعت‌ها قطعاً شما را ناامید نکرده و فراری نمی‌دهد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×