خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی کاسیو (Casio)

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-13 ۱۸:۴۵
تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی کاسیو (Casio)

کاسیو یکی از بزرگ‌ترین و مورداعتمادترین شرکت‌های الکترونیکی ژاپنی در جهان است. طی سال‌ها این برند ساعت‌های نوینی را با طرح‌ها و فناوری‌های جدید و مهیج تولید کرده و برخی از ساعت‌های قدیمی محبوبش را نیز حفظ کرده است. در زیر درباره برخی از بهترین ساعت‌های این برند، داستانش و نگاهی دقیق‌تر به برخی از بهترین ساعت‌های مجموعه‌های مختلف آن صحبت خواهیم کرد.

این مقاله بر موارد ضروری که باید درمورد ساعت کاسیو، خط تولید آن و کیفیت ساعت‌هایش بدانید، تمرکز کرده است.

تاریخچه کاسیو

تاریخچه کاسیو

شرکت کامپیوتری کاسیو در سال 1946 در توکیو، ژاپن توسط مهندسی به نام کاشیو سیساکوجو تأسیس شد. نخستین محصول مهم کاشیو یک نگه‌دارنده سیگار انگشتی بود که اجازه می‌داد دست هنگام سیگار کشیدن آزاد باشد.

در سال 1949، کاشیو و برادرانش، توشیو، کازوو و یوکیو از سود نگه‌دارند های فروخته‌شده برای تولید ماشین‌حسابی استفاده کردند که برای نخستین بار در سال 1954 معرفی شد، ماشین‌حسابی انقلابی که با آهنربای الکتریکی که سلونوئید نام داشت، کار می‌کرد. در سال‌های بعد نیز پیشرفت‌ها ادامه داشت و به برادران اجازه داد که درنهایت ماشین‌حساب دفتری الکترونیک تولید کنند.

یکی از نخستین نوآوری های بزرگ آنها دوربین دیجیتال ابتدایی در اوایل دهه 80 و سپس ابزارآلات موسیقی در دهه 90 بود. همچنان در دهه 90 بود که این شرکت شروع به تولید ساعت کرد (اولین ساعت‌های دیجیتالی تولید انبوه در جهان).

کاسیو طیف وسیعی از محصولات را در اختیار دارد. غیر از ساعت این شرکت در زمینه الکترونیک نیز تخصص دارد: آلات موسیقی، ماشین‌حساب، صندوق پول و چاپگرها تنها برخی از این مواردند.

کالکشن‌های ساعت کاسیو

در اینجا برخی از محبوب‌ترین مجموعه ساعت‌های کاسیو را داریم. ما آنها را به دسته‌هایی تقسیم و درباره محبوب‌ترین ساعت‌ها صحبت خواهیم کرد.

کاسیو جی-شاک

جی-شاک از محبوب‌ترین ساعت‌های کاسیو به‌سختی و دوام معروف است. این مجموعه که به‌عنوان «ساعتی که هرگز خراب نمی‌شود» و «سخت‌ترین ساعت تمام دوران‌ها» شناخته می‌شود در سال 1983 متولد شد. علاوه بر فناوری‌های همواره در حال تکامل، این ساعت دارای 7 عنصر است: «مقاوم در برابر شوک الکتریکی، مقاوم در برابر جاذبه، مقاوم در برابر حرارت پایین، مقاوم در برابر لرزش، مقاوم در برابر آب، مقاوم در برابر ضربه و سختی.»

طی سال‌ها صدها نوع ساعت ارائه شده. ازآنجاکه مدل‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد سایت قسمتی دارد که به شما کمک می‌کند گزینه‌هایتان را محدود کنید. در این وب‌سایت می‌توانید ساعت‌های جی-شاک را بر اساس این دسته‌بندی‌ها جست‌وجو کنید: پرفروش‌ترین‌ها، مردانه، زنانه و نسخه‌های محدود.

یکی از موارد پرفروش جی-شاک، Full Metal 5000 است، ساعتی تمام فلزی که از DW5000C، نخستین مدل جی-شاک، الهام گرفته شده است. این ساعت می‌تواند خودش را شارژ کند و دارای چراغ بسیار پرنور LED و فناوری Multi-Bans 6 تنظیم زمان است که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از سیگنال‌های رادیویی در سراسر جهان زمان دقیق را داشته باشد. این ساعت همچنین می‌تواند به برنامه جی-شاک و بلوتوث وصل شود.

یکی دیگر از ساعت‌های موردعلاقه مردم جی-شاک Rangeman است که برای شرایط سخت ساخته شده است. این مدل مقاوم به شوک، گردوغبار، گل، دمای پایین (20- درجه سانتی‌گراد/4- درجه فارنهایت) و آب (200 متر) است؛ و دارای ویژگی‌های نجات‌دهنده‌ای چون GPS، سنسور سه‌گانه (قطب‌نما، دماسنج، سنسور عمق سنج) و قابلیت عملکرد خورشیدی است. مانند Full Metal این ساعت نیز می‌تواند به برنامه جی-شاک متصل شود.

برخی از مدل‌های جی-شاک با لومینوکس مقایسه می‌شوند. جهت خرید ساعت های جی شاک از اشرافی اقدام کنید.

کاسیو Pro Trek

Pro Trek خط تولیدی است که برای ماجراجویی و فضای باز ایجادشده، مجموعه‌ای از ساعت‌ها با دقت بالا که به شما امکان تشخیص تغییرات محیطی را می‌دهد.

ساعت‌های هوشمند Pro Trek با پشتیبانی از سیستم‌عامل گوگل، Wear OS، به فناوری سنسور سه‌گانه این برند مجهز شده‌اند. ساعت‌های این مجموعه سنسورهایی دارند که سه چیز اساسی را اندازه‌گیری می‌کنند: فشار/ارتفاع، جهت و دما.

این‌ها به‌عنوان ABC شناخته می‌شوند: فشارسنج برای این است که کاربر بتواند آب و هوا را بر اساس فشار جوی مشاهده کند؛ قطب نمای دیجیتال جهت هم‌تراز کردن نقشه و زمین اطراف و دماسنج، که دما را نسبت به دمای مکان کنونی شما پیش‌بینی می‌کند. جزئیات مربوط به ویژگی‌های Pro Trek را اینجا ببینید.

از جدیدترین نسخه‌های ارائه‌شده این سری، Pro Trek WSD-F30RG است. این ساعت قدرتمند 60.5 میلی‌متری دارای نقشه تمام‌رنگی و GPS، ABC، ردیاب فعالیت، ساختار LCD دو لایه، میکروفون و مقاومت در برابر آب تا 50 متر است. از ناوبری می‌توان به‌صورت آفلاین نیز استفاده کرد، پس از بارگیری نقشه‌ها دیگر به اتصال نیاز ندارید. این ساعت همچنین از تست تحریک چندگانه MIL-STD-810G سربلند بیرون آمده است.

قیمت ساعت‌های Pro Trek از 180 تا 550 دلار است. از محبوب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه مدل‌ها Pro Trek PRG270-1 است، ساعتی مجهز به سیستم انرژی خورشیدی که به نسخه 3 موتور سنسور سه گانه جدید برند می‌بالد.

فشارسنج موجود در این مدل دارای هشدار منحصربه‌فرد فشار بارومتریک است که در صورت ایجاد تغییرات ناگهانی فشار، کاربر را آگاه می‌کند. برخی از به‌روزرسانی‌ها شامل افزایش دقت و کارایی می‌شوند؛ ارتفاع را می‌توان با 1 متر خطا اندازه‌گیری کرد (در مدل قبلی 5 متر بود)، و 60 ثانیه مداوم اندازه‌گیری قطب‌نما نمایش داده می‌شود (قبلاً 30 ثانیه بود). همچنین 35 سبک Pro Trek برای انتخاب وجود دارد.

کاسیو Edifice

Edifice خط کرونوگراف‌ها و ساعت‌های کامپیوتری کاسیو است. این سبک برای متخصصانی که طبع شیک و زیبایی دارند تولید شده است.
ساعت‌های این مجموعه عملکردهای مختلفی چون نمایش ساعت جهانی، چند صفحگی و زنگ هشدار را دارند. با وجود دو صفحه‌نمایش آنالوگ و آنالوگ همراه با نمایشگر دیجیتال، این سبک ساعت‌های شیک، کاربردی و راحتی دارد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های Edifice فناوری شارژ خورشیدی Tough Solar است. مدل‌های بالاتر Waveceptor به‌طور خودکار زمان را با ساعت‌های اتمی و امواج رادیویی تنظیم می‌کنند. مدل‌های جدید همچنین قابلیت اتصال بلوتوث را دارند که کاربردشان را توسعه می‌دهد.

گرچه Edifice ساعت کمتر شناخته‌شده کاسیو است اما به‌هیچ‌وجه نباید از این مجموعه غافل شد. Edifice نمای خاص خود را دارد که از سایر کاسیو‌ها مثل Pro Trek و جی-شاک متمایزش می‌کند.

این مجموعه طیف گسترده‌ای از ساعت‌ها را برای انتخاب ارائه می‌دهد. می‌توان آنها را به چهار دسته تقسیم کرد: مدل‌های استاندارد، خورشیدی (کرونوگراف‌ها)، قابل اتصال به گوشی هوشمند و نسخه‌های محدود.

یکی از آخرین نسخه‌های عرضه‌شده در خط استاندارد Edifice آنالوگ EQS900PB-1BV از سری EQS900 است.

این ساعت‌ها از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند (از مواردی که مجموعه Edifice را با آن می‌شناسند) و دارای مقاومت 100 متری در برابر آب اند. از سایر ویژگی‌ها می‌توان به کرونومتر 1 ثانیه‌ای، سه عقربه (ساعت، دقیقه و ثانیه‌شمار)، نشانگر میزان باتری و سه صفحه (24 ساعته، دقیقه کرونومتر و ثانیه کرونومتر) اشاره کرد. این ساعت از مدل‌های گران‌قیمت کاسیو است؛ درصورتی‌که به دنبال قیمت مناسب‌تر می‌گردید Edifice EFV120DB-1AV (حدود 99 دلار) نیز موجود است که نمایشگر تاریخ آنالوگ دارد.

کاسیو Baby-G

Baby-G مجموعه ساعت‌های زنانه کاسیو است. طبق وب‌سایت این خط به‌عنوان نمونه‌ای از جی-شاک ایجاد شده است، «مدلی که مثالی است از تلاقی مد و عملکرد برای زنان پرجنب‌وجوش و فعال با ساعت‌های شیک، جسور، زیبا و سرسخت.»

این سبک با وجود رنگ‌های متنوع، از تیره گرفته، مانند مشکی و خاکستری، تا پاستیلی، همان سرسختی جی-شاک را دارد. این ساعت‌ها که در سال 1994 معرفی شدند مقاوم در برابر ضربه و آب هستند و رنگ‌های زنانه‌ای دارند که کمک می‌کند در لیست بهترین ساعت‌های جی-شاک مخصوص خانم‌ها قرار گیرند.

امروزه کاسیو به گسترش خط خود ادامه داده و به برندی که بیش از 30 میلیون ساعت فروخته تبدیل شده است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت Baby-G ساعت جهانی، کرونومتر، نمودار جزر و مد و دست‌کم 100 متر مقاومت در برابر آب است.

یکی از پرفروش‌ترین‌ها سری BGD-500 است که بازسازی نخستین مدل Baby-G، DW-520، است. این ساعت‌ها طراحی مربعی، مقاومت در برابر آب تا 200 متر، نور پس‌زمینه، ساعت جهانی، 29 منطقه زمانی در 48 شهر و یک کرونومتر 100/1 دارند.

یکی از مدل‌های جدیدتر Baby-G سری BGD-570 است که دارای سه رنگ (سیاه، صورتی و سفید)، با نشان‌ها و نام‌های همرنگ است. این ساعت‌ها طرح شیک مات، 200 متر مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر ضربه، قاب/زه رزینی، نور پس‌زمینه الکترولومینسانس، تقویم و 5 آلارم روزانه دارند.

کاسیو کلاسیک

اگر به دنبال ساعتی معمولی می‌گردید که بتوان هر روز از آن استفاده کرد، مجموعه کلاسیک کاسیو مدل‌های بسیاری برای انتخاب دارد. این مجموعه‌ای از ساعت است که به سادگی اختصاص یافته، این ساعت‌ها در مدل‌های دیجیتال و آنالوگ، مقرون‌به‌صرفه‌ترین ساعت‌های کاسیواند. با کمتر از 20 دلار می‌توانید ساعتی بادوام تهیه کنید.

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کلاسیک سری F91 با بند رزینی است. این سبک در رنگ‌های مختلف موجود است و ویژگی‌های اساسی را دارد: آلارم روزانه، سیگنال زمان ساعتی و تقویم خودکار. از ویژگی‌های دیگر می‌توان به کرونومتر 100/1 ثانیه‌ای، چراغ کوچک و خاصیت ضد آبی اشاره کرد.

این سبک مدل‌های کوچک‌تری هم دارد، مثلاً ساعت دیجیتال مربع شکل کوچک ویژه خانم‌ها با بند رزینی قالب‌گیری شده و ویژگی‌هایی چون کرونومتر، آلارم و باتری 5 ساله.

مجموعه کلاسیک ساعت‌های ورزشی آنالوگ و دیجیتال دارد که قیمتشان از 20 تا 60 دلار است. یکی از مدل‌های محبوب سری W735 است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون آلارم لرزشی، «عملکردی که در صورت نیاز به احتیاط یا در محیط‌های شلوغ که صدای آلارم ممکن است شنیده نشود بسیار کاربردی است.» این ساعت‌ها با وجود شباهت به جی-شاک باتری 10 ساله، مقاومت در برابر آب تا 100 متر و چراغ LED  با روشنایی بالا دارند.

برای کسانی که مرتباً در سفرند کاسیو کلاسیک با ویژگی ساعت GMT وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد که 3 منطقه زمانی مختلف را ببینند. AE3000WD-1AV دارای یک باتری 10 ساله، 5 زنگ هشدار روزانه و نور پس‌زمینه LED است.

کاسیو Vintage

ساعت‌های Vintage که امروزه همچنان محبوب‌اند، مجموعه دیگری از ساعت‌های ارزان‌قیمت کاسیواند که از دهه‌ها قبل وجود داشته‌اند. یک مدل محبوب DBC-32D-1A است. کاسیو در برخی ساعت‌های دیتابانک خود ماشین‌حساب قرار داده؛ ساعتی با ماشین‌حساب 10 دکمه و 8 عددی. این مورد یک LCD بزرگ با کنتراست بالا، حافظه اطلاعاتی تا 25 ورودی، تبدیل ارز، زمان‌بندی دوگانه و باتری بادوام 10 ساله دارد. این ساعت همچنین می‌تواند روز هفته را به 13 زبان نمایش دهد.


مدل Vintage دیگری که همچنان محبوب است، LA690WEMY-1 است، ساعتی دیجیتال با بند استیل مشبک. مدل طلائی آن یک بست قابل تنظیم، کرونومتر 10/1 ثانیه‌ای، تایمر شمارش معکوس، آلارم و تقویم خودکار است.

کاسیو Dress

برای کسانی که به دنبال ساعت‌های کاسیو مجلسی هستند، این مجموعه ظاهری حرفه‌ای و پیشرفته به شما می‌دهد. مجموعه Dress ساعت‌هایی برای مچ‌های کوچک و بزرگ (زنانه و مردانه) دارد و قیمتش از 30 تا 85 دلار متغیر است.

MTP4500D-1AV یک ساعت آنالوگ سه عقربه‌ای است که یک کرونوگراف 1 ثانیه‌ای دارد و تا 50 متر ضد آب است. این مدل 42 میلی‌متری از سری آویتور بند استیل، سه صفحه فرعی و یک کریستال معدنی ضد خش دارد.

همچنین طرح‌های زنانه مانند LTP1254D-1A، که سه عقربه آنالوگ و یک باتری 3 ساله دارد و یا LTP1237D-7A، که همچنان سه عقربه آنالوگ رنگی و بند فلزی نقره‌ای دارد نیز وجود دارند.

از کجا ساعت‌های کاسیو را تهیه کنیم؟

بازدید از یک وب‌سایت کاسیو به شما امکان دسترسی آسان به فروشگاه‌های این برند در سراسر جهان را می‌دهد. وب‌سایت کاسیو هشدار داده است که برخی محصولات کاسیو بعضی‌اوقات توسط شرکت‌های غیرمجاز تبلیغ و فروخته می‌شوند: «محصولات کاسیو که از این شرکت‌ها تهیه شده‌اند از کاسیو خریده نشده‌اند و ممکن است در عوض از بازار خاکستری تهیه شده باشند. این کالاها ممکن است معیوب، آسیب‌دیده، درجه‌دو، تقلبی یا حتی سرقت شده باشند.»

کاسیو توصیه می‌کند که مشتریانش تنها از فروشندگان مجاز با نشان خرید کنند. فروشگاه اشرافی افتخار دارد بسیاری از مدل‌های کاسیو را برای فروش عرضه کرده است. جهت خرید ساعت های کاسیو به صفحه فروشگاه ما سر بزنید.

سیاست گارانتی کاسیو

ساعت‌های کاسیو ضمانت محدودی دارند که تنها برای خدمات در کشوری که ساعت را آن‌جا خریده‌اید معتبر است. طبق وب‌سایت کاسیو ایالات‌متحده، محصول کاسیو «برای خریدار نهایی ضمانت می‌شود تا در زمان تحویل به مدت یک سال از تاریخ خرید عاری از نقص کیفی باشد»، اگر مشکل کالا به دلیل استفاده نادرست، آتش‌سوزی/بلایای طبیعی، تعمیر نادرست توسط مرکز خدمات غیرمجاز کاسیو، خرابی قاب، بند، شیشه، باتری باشد، مدارک خرید موجود نباشند و یا تاریخ ضمانت گذشته باشد مشتری نمی‌تواند از گارانتی برای تعمیر و یا دریافت هزینه استفاده کند.

کاسیو ساعت‌های متنوعی را برای هر بودجه‌ای دارد. خواه یک ساعت آنالوگ 20 دلاری بخرید یا یک ساعت مچی برتر ماهرانه، مطمئن خواهید بود که ساعتتان از کیفیت آزموده‌ای برخوردار است.

امیدواریم این مقاله به شما این امکان را داده باشد تا با کاسیو و مجموعه گسترده ساعت‌هایش بیشتر آشنا شوید. اگر به دنبال برندی مقرون‌به‌صرفه، بادوام و دائما در حال پیشرفت باشید این شرکت ژاپنی یکی از شرکت‌هایی است که باید به آن توجه کنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×