خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی فرانسوی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-12-16 ۱۴:۱۹
برندهای ساعت مچی فرانسوی

فرانسه یکی از محبوب‌‌ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌‌شود. مردم فرهنگ، زبان، غذا، هنر، والبته، برج ایفل فرانسه را دوست دارند.

با این حال، زمانی که صحبت از ساعت‌‌سازی به میان می‌‌آید، شهرت چندان زیادی ندارند. در عوض در این گونه مواقع، کشور همسایه‌‌اش، سوئیس، به ذهن خطور می‌‌کند. بله، ما با تحقیق در مورد فرانسه و ساعت‌‌هایش متوجه شدیم که در این کشور ساعت‌‌های جالبی نیز تولید می‌‌شود. اگرچه تعداد ساعت‌‌هایی که در این کشور به شهرت بین‌‌المللی دست پیدا کردند زیاد نیست ولی چند برند فرانسوی وجود دارد که واقعاً فوق‌‌العاده هستند.

بهترین برندهای ساعت فرانسوی

ما در این‌‌جا برخی از بهترین برندهای ساعت‌‌های فرانسوی را معرفی می‌‌کنیم.

Baltic

ساعت برند Baltic

Baltic، میکروبرندی است که اِتیئِن مَلِک، شیفته‌‌ی ساعت‌‌های وینتج، راه‌‌اندازی نمود. او که تحت تأثیر یادداشت‌‌های روزانه و کلکسیون ساعت پدرش قرار گرفته بود، سرانجام در سال 2017، از طریق کمپین جمع‌‌آوری سرمایه در سایت Kickstarter، Baltic Watches را راه‌‌اندازی نمود.

ساعت‌‌های Baltic، معرف طرح‌‌های وینتج هستند، به ویژه طرح‌‌هایی که در دهه 1940 وجود داشتند. همچنین این برند از فرایند ساعت‌‌سازی قدیمی پیروی می‌‌کند و در نتیجه از موتورهای مکانیکی استفاده می‌‌نماید ولی در عین حال ساعت‌‌هایش از استانداردهای کیفی مدرن و بسیار بالایی نیز برخوردارند. ساعت‌‌های این برند را یک خانواده‌‌ی ساعت‌‌ساز در شهر بزانسون فرانسه تولید می‌‌کنند.

اگرچه Baltic میکروبرندی است که به تازگی شروع به کار نموده است، ولی به دلیل تولید ساعت‌‌های بسیار با کیفیت و در عین حال برخورداری از قیمت‌‌هایی مقرون به صرفه، توجه زیادی را به خود جلب نموده است.

Bell & Ross

ساعت های برند Bell & Ross

نام این برند، از نام بنیان‌‌گذاران آن، برونو بلمیچ و کارلوس راسیلو، اقتباس شده است. این دو دوست این برند را در سال 1992 راه‌‌اندازی نمودند. رویای آن‌‌ها، تولید ساعت‌‌هایی بادوام و کارآمد بود که توان مقاومت در برابر عوامل مختلف را داشته باشند. هم‌‌اکنون Bell & Ross، برندی کاملاً پرطرفدار، به ویژه در میان نیروهای ویژه، پلیس‌‌ها، خلبان‌‌ها و حتی فضانوردان به شمار می‌‌رود.

با این که برند Bell & Ross سال‌‌ها به تولید ساعت‌‌هایی بسیار با کیفیت مشغول بوده است ولی سرانجام در سال 2005 و با عرضه‌‌ی مدل BR 01  توانست بسیار معروف و متمایز گردد. با عرضه‌‌ی این مدل، مبنای مدل‌‌ها و ساعت‌‌های بعدی این برند شکل گرفتند. مقاوم بودن این ساعت و همچنین داشتن طرحی ساده و منحصر به فرد باعث به شهرت رسیدن این برند حتی در کشورهای دیگر گردید. به ویژه، آن‌‌چه باعث متمایز بودن این ساعت می‌‌گردد صفحه‌‌ی گرد آن است که داخل یک مربع قرار گرفته است و چهار پیچ کاربردی در هر گوشه‌‌ی این مربع قرار گرفته است.

B.R.M.

ساعت برند B.R.M.

B.R.M. که مخفف Bernard Richards Manufacture  است، یک برند ساعت فرانسوی است که تمرکز اصلی آن روی مسابقات اتومبیلرانی است و بنابراین در اکثر موارد از تکنولوژی مربوط به اتومبیل‌‌سازی الهام می‌‌گیرد. علی‌‌رغم این که این برند نسبتاً جوان است و اولین ساعت خود را در سال 2003 عرضه نمود، با این وجود نام آن در بین سایر برندهای مطرح دیده می‌‌شود.

B.R.M. در حال حاضر هزاران ساعت تولید می‌‌کند که عمدتاً در بخش شمال غربی فرانسه به فروش می‌‌رسند. در برخی از طرح‌‌های قابل توجه، اسکلت‌‌بندی ساعت نشان داده می‌‌شود که حس صنعتی بودن را القا می‌‌کند. در برخی دیگر نیز ترکیبی از تیتانیوم و پرچم‌‌های چند‌‌رنگ به تصویر کشیده می‌‌شوند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساعت‌‌های B.R.M.، از وب‌‌سایت آن در این‌‌جا دیدن کنید.

Dodane 1857

ساعت های برند Dodane 1857

Dodane، برندی فرانسوی است که معروفیت آن به دلیل ساخت ساعت‌‌های خلبانی است که بر اساس تکنولوژی جدید طراحی می‌‌شوند.

آلفونس دودَن و فرانسوا خاویر ژوبرت (پدر همسر آلفونس)، Dodane را، که یک کمپانی ساعت‌‌سازی خانوادگی است، در سال 1875 تأسیس نمودند. با وجود این که این کمپانی در سال 1994 منحل شد، سِدریک دودن، از نسل پنجم، آن را مجدداً دایر نمود و این کمپانی همچنان به عرضه‌‌ی ساعت‌‌های دقیق و قابل اعتماد به مهم‌‌ترین مشتری خود یعنی نیروهای هوایی ناتو ادامه می‌‌دهد.

یکی از ساعت‌‌های در خور توجه این برند، ساعت TYPE 21  است که از دهه‌‌ی 1950 تا 1980 در زمره‌‌ی کرونوگراف‌‌های محبوب به شمار می‌‌رفته است. عموم مردم این امر را کاملاً تصدیق می‌‌کنند که سایر برندهای ساعت در آن زمان، ساعت‌‌های مشابه این ساعت را تولید می‌‌کردند. بعدها کمپانیDodane 1857، ساعت‌‌های قابل اعتماد دیگری از جمله Type 211  و Type 23 را نیز تولید کرد که در حال حاضر خلبانان نظامی و شهروندان از آن‌‌ها استفاده می‌‌کنند.

Fugue

Fugue، به معنای رهایی، یک برند ساعت فرانسوی است که لئو پولدو سِلی آن را در سال 2017 راه‌‌اندازی نمود. ظاهر آن ساده و سبک آن وینتج است. ولی آن‌‌چه ساعت‌‌های این برند را از سایر ساعت‌‌ها متمایز می‌‌سازد، رویکرد ِmodular این برند در ساعت‌‌سازی است. صاحبان ساعت‌‌های Fugue می‌‌توانند ساعت‌‌های خود را با قاب، صفحه و بندهای مورد پسند خود مونتاژ کنند. به بیان دقیق‌‌تر، این طرحِ modular، به صاحبان خود این امکان را می‌‌دهد تا ساعت‌‌های خود را بر اساس روحیه، شخصیت و لباسِ خود شخصی‌‌سازی کنند. آن‌‌ها به راحتی می‌‌توانند این قطعات را با قطعاتی از طرح‌‌های دیگر عوض کنند و در این صورت به نظر می‌‌رسد که آن‌‌ها مجموعه‌‌ای از ساعت‌‌ها را در اختیار دارند. تمام موتورهای به کار رفته در این ساعت‌‌ها مکانیکی هستند و تمامی قطعات از کیفیت بالایی برخوردارند. اگرچه Fugue به دلیل ملیت صاحب آن به عنوان یک برند ساعت فرانسوی به فروش می‌‌رسد، موتورها و اجزای به کار رفته در این ساعت‌‌ها، سوئیسی هستند. حتی کار مونتاژ آن نیز در سوئیس انجام می‌‌گیرد. اگر تمایل به خرید یک ساعت modular Fugue را دارید در این صورت از وب‌‌سایت آن‌‌ها در این‌‌جا بازدید کنید.

Merci

برخلاف سایر برندهایی که تا بدین‌‌جا از آنها نام بردیم، Merci کار خود را با ساعت شروع نکرد. بلکه معروفیت این برند به دلیل عرضه‌‌ی کالاهای خانگی، پوشاک زنانه و مردانه، کفش، لوازم جانبی و … بوده است.  Merci، یک فروشگاه خرده‌‌فروشی است که فرصتی را برای طراحان آماتور فراهم می‌‌آورد تا اثرات خود را در معرض نمایش قرار دهند. به علاوه، این فروشگاه قصد داشت به مدارس ماداگاسکار نیز کمک کند.

 Merciبعدها، اولین ساعت خود را با نام LMM-01 (که مخفف La Montre Merci است) عرضه نمود. ساعتی مقرون به صرفه، ساده و در عین حال شیک. این کمپانی از اصل مینی‌‌مالیسمی، در یک ساعت مچی صحرایی استفاده می‌‌کند. علاوه بر طراحی این ساعت، دیده شدن این ساعت بر مچ دست امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز باعث جلب توجه و شهرت این ساعت شده است.

Michel Herbelin

ساعت برند Michel Herbelin

نام این برند برگرفته از نام مؤسس آن، میشل هربلین است. او این کمپانی را در سال 1947 در چارکومانت فرانسه راه‌‌اندازی نمود. مکانی که اکثر برندهای فرانسوی در قرن هجدهم در آن راه‌‌اندازی شدند. این برند در سال 1965 آرمی برای خود انتخاب کرد و بدین ترتیب به برندی معروف تبدیل گردید.

در سال 1972، ژان کلود هربلین، فرزند میشل، به شرکت ملحق گردید. او با قوه‌‌ی ابتکار خود، استراتژی بازاریابی جدیدی را در پیش گرفت و ساعت‌‌های بسیار باکیفیت کمپانی را از سطح متوسط تا عالی رده‌‌بندی نمود. میشل هربلین نیز کار خلاقانه‌‌ای را ارائه داد که در صنعت ساعت‌‌سازی بسیار شناخته شده است و باعث موفقیت بیشتر این برند گردید: عرضه‌‌ی ساعت‌‌های بسیار باریک و ساعت‌‌هایی با دستبند النگویی.

موتور تمامِ ساعت‌‌های Michel Herbelin سوئیسی هستند. بدین‌‌ترتیب، ساعت‌‌های Michel Herbelin ترکیبی از بهترین‌‌های هر دو کشور است – زیبایی طرح‌‌های فرانسوی و دقت مهندسی سوئیسی. شعار این برند، از همین موضوع الهام می‌‌گیرد – قلب سوئیسی، روح فرانسوی.

اخیراً مالکیت این کمپانی در اختیار خانواده است و هم‌‌اکنون متعلق به نسل سوم این خانواده است. اگرچه این برند به شهرت جهانی رسیده است، هنوز هم یکی از تولیدکنندگان کاملا مستقل ساعت هستند. در حال حاضر، ساعت‌‌های این برند در بیش از 50 کشور جهان به فروش می‌‌رسند. برند Michel Herbelin، به دلیل ارائه‌‌ی شاهکارهایی که به لحاظ فنی پیشرفته هستند، معروف بوده است.

Pequignet

ساعت برند Pequignet

Pequignet، یک برند ساعت لوکس فرانسوی است که به دلیل ساخت موتور مکانیکی در خود فرانسه – Calibre Royal – به شهرت رسیده است. این موتور در Haute Horlogerie، لابراتوار کمپانی واقع در مرتو فرانسه به طور کامل طراحی و مونتاژ می‌‌گردد. این کمپانی با قرار دادن برخی ریزه‌‌کاری‌‌های زیبا روی صفحه اصلی و در نتیجه، موتوری بسیار باریک، جزئیات مهندسی زیادی را به تصویر می‌‌کشد.

MOOREA link bracelet، از دیگر ویژگی‌‌های این ساعت است. MOOREA link bracelet، دستبندی است که مؤسس این کمپانی (Emile Pequignet) با الهام از اسب مسابقه‌‌ی خود ساخته است. این دستبند از چند link تشکیل شده است و هر link از طریق چند پین دانه‌‌ای شکل بهlink  بعدی متصل می‌‌گردد. با گذشت سال‌‌ها، ساعت‌‌های بیشتری به مجموعه ساعت‌‌های MOOREA اضافه شدند.

Yema

ساعت Yema

Yema، نام برندی برگرفته از ذهن خلاق نوجوانی است که با فروتنی در مسابقه‌‌ای که در یک مدرسه برگزار شده بود، شرکت کرد.

این کمپانی ساعت‌‌سازی که کار خود را از سال 1948 آغاز نمود، ساعت‌‌های بادوام و قابل اعتماد متعددی را برای غواصی، قایقرانی، مسابقات اسب‌‌دوانی و حتی اکتشافات فضایی تولید می‌‌کرد. چندین ساعت از این برند در برخی رویدادهای تاریخی از قبیل اولین مأموریت پرواز فضایی-مداریِ فرانسوی-آمریکایی، اکتشاف قطب شمال و مأموریت فضایی پروکسیما شرکت داشتند.

تعجبی ندارد که ساعت‌‌های قدیمی‌‌تر این برند در بازار وینتج از ارزش بالایی برخوردارند. با این حال، یکی از ساعت‌‌های در خور توجهِ  Yema، در بازار جدید، Superman Heritage است. همچنین این برند مجموعه ساعت‌‌هایی را برای علاقه‌‌مندان به مسابقات اتومبیلرانی ارائه می‌‌دهد و ساعت‌‌هایی نیز برای قایق‌‌رانی دارد. همچنین دارای ساعت‌‌هایی است که با الهام از سفرهای فضایی ساخته شده‌‌اند.

ساعت Superman Heritage ، بازآفرینیِ مدل کلاسیکِ Superman است که کمپانی، آن را اولین بار در سال 1963 عرضه نمود. این ساعت، یک ساعت غواصی 39 میلی‌‌متری با موتور اتوماتیک است که قادر است انرژی را تا 38 ساعت حفظ کند همچنین این ساعت یک قاب صدفی و یک بزل باریک یکطرفه با سیستم قفل‌‌شونده‌‌ی اِل شکل دارد و یک دستبند فولادیِ پنج لینکیِ جلا داده نیز دارد.

Cartier

ساعت Cartier

شاید نام این برند را در اصل به خاطر ساعت Tank، یکی از ساعت‌‌های همین برند، شنیده باشید. ساعت Cartier Tank، یک ساعت مستطیل شکل بسیار معروف است که زنان سرشناس زیادی در طول تاریخ به دست خود بسته‌‌اند و الهام‌‌بخش بسیاری از ساعت‌‌های بعدی بوده است.

اگرچه Cartier، یک برند ساعت معروف تلقی می‌‌شود، در حقیقت کمپانی بسیار بزرگی است که کالاهای لوکس از قبیل جواهرات، و همچنین ساعت را طراحی، تولید و توزیع می‌‌کند. این کمپانی را لوئیس فرانسواز کارتیر در سال 1847 در پاریس راه‌‌اندازی نمود. با وجود این که مالکیت این کمپانی در حال حاضر با گروه سوئیسی ریشمون است، دفتر مرکزی آن همچنان در پاریس است.

Cartier، در طول کار طولانی مدت خود، ساعت‌‌های معروف دیگری از جمله Santos، Mystery و Tank Americaine را نیز تولید نمود. تمام ساعت‌‌های Cartier، حاکی از لوکس بودن، مهارت و قدمت صنعتِ ساعت‌‌سازی هستند.

ساعت Cartier یا سایر ساعت های لوکس مورد نظر خود را می توانید از اشرافی خرید کنید.

این برندها، تعدادی از برندهای ساعت در خور توجه فرانسوی هستند که ممکن است در بازار با آن‌‌ها مواجه شوید. ولی برندهای دیگری نیز وجود دارند.

مهارت فنی در ساعت‌‌سازی، منجر به تولید تعداد بسیار زیادی ساعت‌‌ مقاوم شده است که حتی توجه کشورهای دیگر را نیز به خود جلب کرده‌‌اند. ما همچنین شاهد این قضیه بودیم که چطور برخی برندهای ماندگار، به دلیل انتقال از نسلی به نسل دیگر در یک خانواده باقی مانده‌‌اند.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×