خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

لوکس ترین برندهای ساعت مچی دنیا

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1398-12-28 ۱۸:۴۹
لوکس ترین برندهای ساعت مچی دنیا

همه ساعت ها با هم یکسان نیستند و هر کدام تنوع طراحی خاص خود را دارند. ساعت های لوکس و مجلل فراتر از یک وسیله جانبی برای گفتن زمان، به عنوان یک اثر هنری در نظر گرفته می شوند. به همین ترتیب، جای تعجب نیست که چرا نام هایی مانند Rolex مورد توجه همه و نه تنها فقط علاقه مندان ساعت قرار دارند. بنابراین، اگر به دنبال خرید ساعتی هستید که برای سالیان در بورس باقی بماند و از مد نیافتد، باید حتما به لیست برندهای معروف جهان نگاهی بیاندازید. این نام ها به دلیل طراحی های پیچیده و ساخت دقیقشان، شهرت و اعتبار بزرگی دست و پا کرده اند. در اینجا، بهترین برند های لوکس ساعت مچی را که باید بشناسید، گرد آورده ایم.

1. Patek Philippe

Patek Philippe

Patek Philippe، به دلیل اختراع اولین ساعت مچی به یک برند برتر ساعت مچی تبدیل شده است و امروزه یکی از بهترین برندهای ساعت مچی لوکس در جهان می باشد. این برند، یکی از 3 برند Watch Trinity Holy است. برخی از محبوب ترین مدل های این برند شامل Nautilus Aquanaut، World Time، Twenty-4، Calatrava می باشد. علاوه بر این مدل های محبوب، Patek Philippe مأموریت یافت تا برخی از ساعت های پیچیده دنیا را برای بسیاری از افراد مشهور مانند جیمز وارد پکارد و هنری گریوز بسازد. ساعت Graves Supercomplication که نتیجه 8 سال تحقیق و طراحی بود، با قیمت 11،000،000 دلار در سال 1999 در حراج نیویورک فروخته شد. به دلیل مکانیک پیچیده و ظاهر سنتی ساعت های این برند، اغلب توسط خانواده های سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرند. ملکه ویکتوریا، جان مایر، نیکولاس سارکوزی و الن دی گرز از دسته افراد مشهوری هستند که ساعت هایی با این برند در دستشان دیده شده است.

یکی دیگر از دستاوردهای مهم ساعت Patek Philippe در یک مقطع، ایجاد پیچیده ترین ساعت جهان بود که با نام Patek Philippe Caliber 89 و با 33 ویژگی شناخته شد. در آن زمان، این ساعت جزو پیچیده ترین طراحی های ساعت قرار داشت که وارد صنعت ساعت سازی شده بود.

2. Vacheron Constantin

Vacheron Constantin

قدیمی ترین ساعت ساز در جهان که به طور مداوم فعالیت می کند، برندی است که صدها سال تاریخ ساعت سازی را با خود به همراه دارد. از سال 1755، Vacheron Constantin همچنین یکی دیگر از برندهای Holy Trinity Watch بوده است که ساعت های بی نظیر و منحصر به فردی را وارد بازار کرده است. بهترین نمونه نبوغ مکانیکی این برند، ساعت # 57260 واچرون کنستانتین است که اخیراً منتشر شده و به عنوان پیچیده ترین ساعت دنیا با 57 ویژگی شناخته می شود. طبق گفته Forbes، ارزش تقریبی آن 8000000 دلار است.

واچرون کنستانتین به عنوان یکی از اعضای “تثلیث مقدس (holy trinity)” شرکت خود را پیرامون اصول دستیابی به تعالی فنی و زیبایی شناختی بنا کرده بود. شاهکارهای هنری این شرکت در طول این سال ها، بر پیشرفت فنی کارشان گواه بوده است. برخی از قابل توجه ترین مجموعه های آن ها شامل Patrimony، Traditionnelle، Overseas، Malte، 1972، Quai de l’ile، Harmony، Metiers d’Art و Les Historiques است.

3. Audemars Piguet

Audemars Piguet

Audemars Piguet یکی دیگر از اعضای معتبر “تثلیت مقدس” در زمینه ساعت سازی است که زمان تأسیس آن، به سال 1875 بر می گردد. مشهورترین مجموعه از این برند، ساعت های AP Royal Oak می باشند. این مجموعه از ساعت های لوکس، جزو جدیدترین طراحی های ساعت ورزشی از یک فلز غیر قیمتی بود که بعدها قیمت نجومی پیدا کرد. Audemars Piguet سپس نسخه ضد آب خود را با نام Royal Oak Offshore که یکی از محبوب ترین ساعت های غواصی در تاریخ شد، تولید کرد.

ظهور ساعت مچی Royal Oak در بسیاری از برند ها، راه را برای ظهور ساعت های گران قیمتی که صرفا از فلز گرانبها ساخته نشده بودند ولی طراحی خاصی داشتند، باز کرد. در حالی که در گذشته ارزش یک ساعت مچی به جرم طلای بکار رفته در آن بود، اما امروزه مهم تر از جرم طلا، طراحی بکار رفته در تزئینات ساعت است. گذشته از ساعت های Haute Horlogerie، برند Audemars Piguet به طراحی های آوانگارد خود در تولید ساعت هایی مانند Diamond Punk و Diamond Fury برای خانم ها مشهور است. ساعت های AP نیز به دلیل تعداد بسیار محدودِ تولید شده و ساعت های پیچیده مانند Jules Audemars مشهور هستند.

4. Blancpain

Blancpain

Blancpain در سال 1735 تأسیس شد و کمی قدیمی تر از Vacheron Constantin است، اما از زمان تاسیس آن، تحت نام تجاری Blancpain فعالیتش را شروع نکرد. این برند برجسته و لوکس، به پیشرفت تکنیک های ساعت سازی بسیار کمک کرده است و ساعت هایی را تولید کرده است که حاوی برخی از پیچیده ترین موتورهای تولیدشده می باشند. Blancpain، در ایجاد ساعت های غواصی با ساعت مچی نمادین خود به نام Fifty Fathoms به عنوان اولین ساعت غواصی در جهان پیشگام بوده است. Blancpain از آن زمان مجموعه های بسیار خوبی از جمله Le Brassus، Leman، Villeret، Novestments، Speciales و Sport را تولید کرده است.

یکی از قابل توجه ترین دستاوردهایی که این برند لوکس ساعت مچی داشته است، نوآوری هایی می باشد که در تولید ساعت تُربیلُن (Tourbillon) مشهود است. Blancpain با تولید این ساعت، یک نوآوری در طراحی تربیلن بعد از تقریباً دویست سال که توسط برگوت ساخته شده بود، ایجاد کرد. کالکشن جدید ساعت های شرکت معروف و با قدمت Blancpain سوئیس بر اساس تجربیات سالیان دراز این سازنده ساعت با استفاده از فلزات گرانبها و ترکیب تکنولوژی روز دنیا و طرح های سنتی تولید شده است؛ کالکشن Tourbillon Carrousel با ساز و کار جدید و استثنایی توسط دست تولید می شود و با زیبایی توام با فناوری روز، وجه متمایز این کالکشن ساعت مچی محسوب می شود .

5. Ulysse Nardin

Ulysse Nardin

Ulysse Nardin، در سال 1846 تولید خود را آغاز کرد. در آن زمان چیزی بیش از یک ساعت مچی نبود اما به سرعت تبدیل به یکی از برند های قدرتمند در صنعت ساعت سازی شد. تنوع محصولات این برند، شامل مجموعه های کلاسیک طراحی شده مینیمالیستی مانند San Marco Classico ، Hour Striker، سوناتا و El Toro GMT +/- مجموعه های Perpetual Calendar می باشد. از دیگر مجموعه های مدرن این برند، می توان به Quadrato Dual Time و Dual Time Perpetual اشاره کرد. Ulysse Nardin به دلیل کرونومترهای دریایی خود مانند Max Charmonomer Marine و Chronograph Marine کاملاً مشهور است. Ulysse Nardin متخصص در کورنوگراف های دریایی است که دارای تکنولوژی بدنه ی ضد زنگ با جنس بدنه تیتانیوم و بند لاستیکی می باشد.

صفحه ساعت، بسیار جذاب و با عقربه های آنالوگ می باشد که بیان کننده ی ساعت و دقایق هستند. تقویم هر روز، هم در صفحه ی ساعت نشان داده شده است. در بالای این ساعت یک پیچ کوک چرخان وجود دارد که با کریستال ضد خش پوشانده شده تا از صفحه ی ساعت محافظت کند و تا عمق 300 متری ضد آب می باشد. Ullyse Nardin ساعت های بسیار زیبایی از جمله Caprice (مجموعه خانم ها) با ذخیره انرژی چشمگیر 7 روزه و البته فوق العاده پر هزینه Royal Royal Tourbillon، ساعت هایی با قیمت بیش از 1.2 میلیون دلار تولید کرده است.

6. Jaeger-LeCoultre

Jaeger-LeCoultre

Jaeger-LeCoultre یک برند ساعت مچی سوئیسی است که مورد توجه همسالانشان قرار گرفته است. بسیاری بر این باورند که این برند، یکی از پنج برند معتبر ساعت مچی در جهان است. صفحه ی این ساعت گرد است و در آن مکانیزم آنالوگ زمان و نشانگر تاریخ گنجانده شده. تاریخ تقویم، همچنین نقشه و فاز ماه و زمان گذشته شده را نشان می دهد . ظاهر این ساعت در یک پوسته ی صدفی، با شماره های طلایی می باشد و عقربه های ساعت ضد شمارنده دوم آبی ساخته شده است . تعداد کمی از تولید کنندگان به اندازه Jaeger-LeCoultre اجزای سازنده ساعت را خود تولید می کنند.

این برند، بسیاری از مدل های کلاسیک های لوکس مانند Reverso را تولید کرده است که یک ساعت مربع با توانایی منحصر به فرد برای جابجایی برای محافظت از صفحه خود است. این مجموعه نمادین منجر به تولید یک مجموعه جدید به نام Grande Reverso Ultra-Thin Duoface شده است که دارای یک شماره گیری تیره از یک طرف جعبه و یک شماره گیری روشن از طرف دیگر آن است. Jaeger-LeCoultre همچنین بسیاری از مجموعه های محبوب دیگر مانند AMVOX3 Tourbillon، Master Control، JLC Geophysic، Master Compressor و مجموعه Master Ultra-Thin را تولید کرده که شامل چندین مدل با تقویم های فوق العاده نازکی هستند که یکی از آن ها، اخیراً در فیلم Marvel  با نام Dr. Strange نیز نمایش داده شده است. Jaeger-LeCoultre، علاوه بر تولید ساعت های لوکس، ساعت های آونگ داری به نام  Atmos تولید می کند که نیازی به پیچ ندارند. در عوض، انرژی خود را از فشار و دمای اطراف می گیرند.

7. Omega SA

Omega

Omega اولین ساعتی بود که روی ماه پوشیده شد (توسط Buzz Aldrin در سال 1969). این برند سوئیسی که در سال 1848 تأسیس شد به دلیل حضور در فیلم‌های جیمز باند و همچنین زمان‌سنج رسمی المپیک نیز مشهور است. پرنس ویلیام بیش از یک دهه است که یکی از این ساعت‌های مچی را به دست دارد. طبق گزارش‌ها‌، این ساعت توسط مادر مرحومش، پرنسس دایانا به او هدیه داده شده بود. شهرت این ساعت مچی، به ماموریت فضایی آپولو 11 بر می گردد که در آن، فضانورد اد وایت در سال 1965 به عنوان اولین آمریکایی به فضا رفت. امگا، در حقیقت دومین برند شناخته شده ساعت سوئیسی در جهان است که از محبوبیت تقریباً 70 درصدی در جهان برخوردار می باشد.

امگا با استفاده از ماده ای که در برابر تداخل الکترومغناطیسی نفوذ ناپذیر است، نوآوری های بسیاری در صنعت ساعت سازی انجام داده است. این ساعت، دشمن شماره یک ساعت های مکانیکی می باشد که زمان را با دقت کامل نشان می دهد. ساعت های قدیمی این برند، از نظر قیمت بسیار پایین تر از برندهای لوکس ساعت مچی بودند. نسخه Omega Speedmaster Professional Moonwatch Limited Edition این برند با 69 قطعه به پاس سال بزرگداشت فرود آمدن در ماه، ساخته شد.

8. Glashutte Original

Glashutte

این برند، یکی از قدیمی‌ترین ساعت سازان آلمانی است که به کیفیت و دقتش شناخته می شود. این برند از استعدادهای جوان حمایت می‌کند، به این ترتیب که با راه‌اندازی مدرسه‌‌ای هنرهای سنتی ساعت سازی را به دانش آموزان یاد می‌دهد. Glashutte Original یک نام تجاری زاکسونی و یا آلمانی است که در زمینه مهندسی مکانیک در جهان مشهور می باشد.

Glashutte Original یکی از معروف ترین برندهای ساعت مچی در آلمان است که ساعت های آن، جزو صنایع دستی مرغوب محسوب می شوند. مجموعه محبوب Pano از این برند، ظاهر و صنعت ساخت با کیفیتی دارد. این برند، ساعت های پیچیده زیادی از جمله تربیلون ها، کرونوگراف ها، تقویم همیشگی نیز تولید می کند که برخی از محبوب ترین مجموعه های آن، شامل ساعت های Senator، The Sixties،  Seventies، PanoLunar، PanoGraph، PanoMatic و همچنین یک مجموعه زنانه به نام PanoMaticLunar می باشد.

9. Rolex

Rolex

رولکس یکی از معروف ترین برندهاست که در چند زمینه، در جهان اول است. این برند، اولین ساعت‌مچی ضد آب یعنی Oyster را در سال 1926، اولین ساعت‌مچی که به طور خودکار تغییر تاریخ می‌داد یعنی Datejust را در سال 1945، اولین ساعت‌مچی ضد آب در عمق 100 متر یعنی Oyster Perpetual Submariner را در سال 1953 و سال بعد، اولین ساعت‌مچی که  دو زمان را با هم روی صفحه‌اش نمایش می‌داد، یعنی GMT Master، را تولید کرد. این شرکت توسط Hans Wilsdorf و Alfred Davis در سال 1905 در لندن تاسیس شد و هم اکنون جزو بزرگترین برند ساعت‌های‌مچی برتر در جهان می باشد.

برخی از محبوب ترین مجموعه های این برند شامل Daytona، Submariner، GMT Master II، Datejust، Yacht-Master، Yacht-master II، Day-Date، Sky-Deller می باشند. این برند معروف لوکس، موفق به تولید ساعت هایی شده است که در بالاترین قله روی زمین و کمترین عمق آبشارهای زمین نیز استفاده شده اند. مدل Chronometer Superlative Chronometer دقتی برابر با +2/-2 ثانیه در هر روز دارد. (یک کرونومتر معمولی با گواهینامه COSC دارای دقت +6/-4 ثانیه در روز می باشد).

Rolex از قدرتمند ترین برندهای تولید کننده ساعت در جهان است و عملکرد و ظاهر بی نظیر آن باعث شده در Forbes نیز به عنوان بهترین برند ساعت در جهان شناخته شود. این برند محبوب روزانه ۲۰۰۰ ساعت تولید و عرضه می کند. گران ترین ساعت رولکس در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۵ میلیون دلار به فروش رسید. جاستین تیمبرلیک، مارک والبرگ، اورلاندو بلوم، دیوید بکهام و کانی وست از افرادی هستند که ساعت های این برند را در استایل های آن ها مشاهده می کنیم.

10. Jaquet Droz

Jaquet Droz

Jaquet Droz اولین ساعت سازی بود که یک کارخانه در ژنو سوئیس افتتاح کرد. نبوغ مکانیکی وی ساعت هایی تولید کرد که برخی از تکنیک های مورد استفاده در تولید ساعت grandfather را شامل می شد و شامل شاهکارهایی بود که الهام گرفته از مناطق بازدید شده توسط او بود. Jaquet Droz در فرانسه، ساعت های خود را به ملکه ماری-آنتوانت فرانسه تقدیم کرد. ساعت های او اغلب در دربارهای سلطنتی در سراسر جهان یافت می شد. امپراتور چین از کار او شگفت زده شد و دستور واردات این آثار هنری را به کشورش صادر کرد.

آنچه Jaquet Droz را بسیار منحصر به فرد ساخته بود، توانایی او در تركیب هنر خود با میكرومكانیك دقیق و تولید ساعت هایی بود كه از نظر مکانیكی بسیار پیچیده و از نظر زیبایی هنری نیز بسیار دلپذیر بودند. مدل های معروف این برند، شامل ساعت هایی همچون Quantieme Perpetual Eclipse، Rattrapante و Chronograph Monopusher است. شهرت این برند از ساعت های لوکس، به خاطر طراحی های زیبا و منحصر به فرد آن است. از مجموعه های محبوب این برند می توان به Grande Seconde، Petite Heure Minute، Les Ateliers D’Arts، Grande Seconde SW، Lady 8، Grande Heuer و Astrale Collection اشاره کرد.

11. Breguet

Breguet

Breguet، به عنوان یکی از قدیمی ترین ساعت سازان موجود، شهرت خود را هم در سوئیس و هم در سایر کشورهای جهان به دست آورده است. در طول سال ها، Breguet به نوآوری های بی شماری رسیده که مورد ستایش همگان در صنعت ساعت سازی قرار گرفته است. کارخانه ساخت ساعت‌ Breguet در سال ۱۷۷۵ توسط آبراهام لوییز برگه تاسیس شده است. آبراهام فرانسوی در نوشاتل متولد شد؛ در جوانی وی به مدت 10 سال و قبل از شروع تجارت خود زیر نظر فردیناند برتهوود و ژان آنتوان لپین در فرانسه آموزش لازم را فراگرفت. وی همچنین تربیلون را اختراع كرد كه یكی از مهم ترین اختراعات در این صنعت می باشد.

Breguet یک پیشرو و مبتکر واقعی در صنعت ساعت سازی بود که وظیفه‌ی ساخت ساعت جیبی برای Marie Antionette (ملکه فرانسه) و بعداً یک ساعت مچی برای ملكه ناپل به او واگذار شد. طراحی‌های  Breguet حقیقتاً بدون تاریخ انقضا و مبتکرانه بودند. بسیاری از ساعت های Breguet دارای امضای “coined edge” در کنار جعبه ساعت هستند. برخی از مجموعه های لوکس زنانه و مردانه این برند شامل Breguet Marine،Reine de Naples، Breguet Grand Complications، Heritage collection، Tradition و البته Breguet Classique می باشند.

12. Chopard

Chopard

برند Chopard، نه تنها به دلیل ساعت های زیبا و شیک، بلکه به دلیل ساخت جواهرات زیبا و فوق العاده نیز شهرت و محبوبیت زیادی نزد مردم پیدا کرده است. این برند در سال ۱۸۶۰ توسط لوئیس الیسه چوپارد تاسیس شد. محصولات این برند به واسطه ظاهر کلاسیک و جزئیات آن، قابل شناسایی هستند. از جمله افراد معروفی که از ساعت های زیبای این برند استفاده می کنند، می توان مایکل فاسبندر، کیت وینسلت و کالین فیر را نام برد.

13. IWC Schaffhausen

IWC Schaffhausen

IWC Schaffhausen در سال ۱۸۶۸ تاسیس شده و در لیست بهترین برندهای ساعت مچی در دنیا، رتبه قابل توجه ای کسب کرده است. بردلی کوپر و کریس اوانز از جمله افراد محبوبی هستند که از ساعت های IWC Schaffhausen استفاده کرده اند. گران ترین ساعت این برند در سال ۲۰۰۳ به قیمت ۳۲۵ هزار دلار به فروش رسیده است.

14. Panerai

Panerai

شرکت ساعت‌سازی Panerai در سال 1860 توسط Officine Panerai در فلورانس ایتالیا تأسیس شد. این برند به داشتن قاب‌های سرزنده و اسپرتش مشهور است و در سال 2006 مجموعه‌ای از ساعت‌های‌مچی را با همکاری یکی از ورزشی‌ترین اتومبیل‌سازی‌های تمام دوران یعنی فراری (Ferrari)، به بازار عرضه کرد.

15. Piaget SA

Piaget

برند Paiaget توسط Georges Edouard Piaget در La Côte-aux-Fées، سوئیس تأسیس شد. مواد بکار گرفته شده در این ساعت، از سنگ های قیمتی مانند لاپیس، لاجورد، فیروزه، اونیکس و ببر چشم می باشد که در سال 2014 ساعت Altiplano 900P از این برند به عنوان باریکترین ساعت مچی مکانیکی در جهان معرفی شد.

16. Cartier

Cartier

Cartier بدون شک یکی از نمادین ترین برند های ساعت و جواهرات در سطح جهان است که Louis-François Cartier در سال ۱۸۴۷ آن را در پاریس تأسیس کرد. هفتاد سال بعد نوه‌ی او، Louis Cartier، با الهام از تانک‌های جنگی ساعت مچی معروف تانک را ساخت. این برند ساعت لوکس یک گزینه مناسب است که ارزش ولخرجی دارد.

17. Breitling

Breitling

 Breitling به دلیل محصولاتی با دوام و دقت بالا در لیست بهترین برند ساعت مچی قرار دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد ساعت های این برند، طراحی آن ها است؛ چرا که برای طراحی آن ها از هواپیما الهام گرفته شده و دارای خصوصیات و ویژگی های مورد استفاده برای خلبانان جنگنده می باشد. همچنین Breitling ساعت هایی را به طور خاص برای غواصان طراحی و تولید کرده و قابلیت های خلاقانه ای به آن ها اضافه نموده است.

18. Bell & Ross

Bell & Ross

بل اند راس (Bell & Ross) یک برند لوکس ساعت است که مبدأ برند آن فرانسه بوده ولی در سوییس طراحی و تولید می‌شود و کارخانه آن در نزدیکی نوشاتل است. این ساعت، جزو ۲۰ برند لوکس ساعت از نظر مجله فوربس است. خالقان این برند، بروند بلمیچ و دوست قدیمی اش کارلوس راسیلو بوده‌اند. این برند، با وجود تجربه نه چندان بالا سهم خوبی از بازار محصولات لوکس دارد و به قول مجله watch magazine، آیینه ای از طراحی و تجارت می باشد.

19. Bremont

Bremont

برمونت یکی از لوکس ترین ساعت سازان جهان محسوب می شود. این شرکت انگلیسی در سال 2002 توسط دو برادر به نام های نیک و گیلز و با تمرکز بر مدل های مکانیکی ساعت، شهرت جهانی یافت. این ساعت ها با منحنی های کلاسیک و ظاهر متناسبی که دارند، خصوصیات لوکس این برند را به خوبی منعکس می کنند.

20. TAG Heuer

TAG Heuer

برند TAG Heuer نیز مانند بسیاری از برندهای معتبر ساعت، در سوئیس تأسیس شده است. این برند تولید کننده اکسسوری های دیگری مانند عینک است و ساعت های آن مورد پسند اغلب رانندگان مسابقات اتوموبیل رانی می باشد. همچنین اولین ساعتی که به فضا رفت، از این برند بوده است. پاتریک دمیس، برد پیت، لئوناردو دی کاپریو و باراک اوباما از جمله افراد مشهوری هستند که ساعت های این برند در دستشان دیده شده است.

21. Louis Moinet

Louis Moinet

لوییس موینه نه تنها یک ساعت ساز بلکه نقاش و مجسمه ساز نیز بوده است. این شرکت ساعت سازی لوکس در سوئیس واقع شده و شهرتش در استفاده از مواد منحصر به فرد و تکنولوژی نوآورانه است.

22. A.Lange & Sohne

A.Lange & Sohne

این برند آلمانی در سال ۱۸۴۵ توسط Ferdinand Adolph Lange در شهر Glashütte تأسیس شد. A. Lange & Söhne در ۱۰۰ سال اول عمر خود به ساعت‌های جیبی‌اش معروف بود. بعد از جنگ جهانی دوم به مدت ۴۵ سال، وفقه‌ی کاری داشت و در سال ۱۹۹۰ دوباره شروع به کار کرد و متعاقباً به مجموعه شرکت Richemont پیوست و حالا به تولید ساعت‌های مکانیکی با‌کیفیتش شهرت دارد.

23. Baume & Mercier

Baume & Mercier

این برند سوئیسی به ارائه‌ی ساعت‌هایی با کیفیت معروف است که منجر به خالی شدن حساب بانکی‌تان نمی‌شوند. Louis-Victor وCélestin Baume، برادرانی که این شرکت را در سال ۱۸۳۰ در Les Bois، روستایی در کوه‌های جورای سوئیس تأسیس کردند، شعارشان این بود که:” کمال‌گرا باشید؛ تنها ساعت‌های‌مچی با برترین کیفیت تولید کنید.”

24. Corum

Corum

برند Corum که به نام Montres Corum Sàrl نیز شناخته می شود، یک برند ساعت لوکس است که در طراحی های جسورانه و مکانیک قابل اعتماد تخصص دارد. دامنه ساعت های تجاری این برند، از طرح های میان رده فوق العاده تا سبک های خیره کننده در نسخه محدود، گسترش دارد. به همین ترتیب، Corum یک ساعت محبوب نه تنها برای عامه مردم بلکه برای کلکسیونرهای حرفه ای نیز محسوب می شود.

25. Girard Perregaux

Girard Perregaux

Girard Perregaux، سازنده ساعت مچی سوئیسی، به طراحی‌های دقیق و پیشگامانه‌اش مشهور است. این برند تنها ساعت سازی است که همچنان تمام ساعت‌های خود را زیر یک سقف، توسعه و تولید می‌کند. جیرارد پرگاکس با بیش از 200 سال تجربه، حاوی دستاوردها و اختراعات ثبت شده بی شماری می باشد.

26. Hublot

Hublot

شرکتی دیگر که به خاطر قاب‌های مجذوب‌کننده‌اش مورد توجه قرار گرفت، Hublot (به معنی پنجره کشتی) است که در سال 1980 توسط Carlo Crocco تاسیس شد و در سال 2008 توسط LVMH خریداری شد. Crocco اولین کسی بود که از یک بند لاستیک طبیعی در یک ساعت لوکس استفاده کرد. با وجود مجموعه های برنده جوایز در طول سال ها، این برند هنوز هم به تولید محصولات منحصر به فرد ادامه می دهد.

27. Maurice Lacroix

Maurice Lacroix

Maurice Lacroix به دلیل داشتن تخصص در زمینه صنایع دستی سنتی در سوئیس مشهور است. این برند که در سال 1975 آغاز به کار کرد، در دهه 90 با کمک خط تولید Les Mécaniques به صدر صنعت رسید. امروز، این خط بسیاری از محبوب ترین ساعت های این برند را تولید می کند.

28. Montblanc

Montblanc

ممکن است نوشت‌افزارهای زیبای Montblanc، شناخته‌شده‌ترین محصولات این برند باشند اما ساعت‌های مچی این شرکت (که در سال 1997 به بازار عرضه شد) نیز به دلیل کارِ دستی که روی آن‌ها انجام می‌شود، معروف شده‌اند. این برند همچنین فناوری جدیدی را به دنیای ساعت‌سازی معرفی کرد. در سال 2015، همان سالی که اپل واچ به بازار عرضه شد، Montblanc نیز یک فناوری پیشرفته به ساعت‌های خود اضافه کرد: e-strap، تلفیقی از ساعت مچی سنتی با یک تکنولوژی پوشیدنی در قالب نمایشگری الکترونیکی روی بند ساعت.

29. Roger Dubuis

Roger Dubuis

Roger Dubuis، این ساعت ساز با استعداد، از اواسط دهه 90 شروع به ساخت این برند کرد و با ترکیبی منحصر به فرد از ساخت و سازهای سنتی و طراحی برجسته این برند را به صدر جدول برترین برندهای معتبر ساعت مچی رساند.

30. Arnold & Son

Arnold & Son

آرنولد و پسر، یک برند ساعت لوکس افسانه ای است. این برند توسط ساعت ساز معروف بریتانیا، جان آرنولد، که نخستین ساعت رسمی را منتشر کرد، ساخته شد. به همین ترتیب، دقت و نوآوری در خون این نام تجاری جاری است. اگرچه جان در حال حاضر در قید حیات نیست، آرنولد و پسر همچنان به تولید ساعت های بی عیب و نقص و حفظ وراثت خود ادامه می دهد.

31. Tudor

Tudor

Tudor، یک برند از زیر مجموعه ی برند Rolex و یک جایگزین لوکس معتبر با کیفیت عالی است. ایده آل برای مردانی که از ساخت و طراحی با کیفیت بالا و طراحی زیبا بدون قیمت بیش از حد استقبال می کنند؛ ساعت های Tudor شیک، ارزشمند و هوشمندانه هستند.

32. Seiko

Seiko

سیکو نام یک شرکت ساعت‌ سازی ژاپنی است که در سال 1881 در توکیو تاسیس شد. این برند هم از نظر کارایی و هم از نظر زیبایی جزو برترین برندهای ساعت در جهان محسوب می شود. شرکت سیکو هم ساعت های کوارتز و هم ساعت های مکانیکی تولید می کند و شهرت خود را طی سال ها به دست آورده و در نهایت محصولات خود را به جواهرات و عینک گسترش داده است.

33. Hamilton

Hamilton

شرکت ساعت سازی لوکس سوئیسی با نام همیلتون HAMILTON توسط جیمز همیلتون در سال 1892 میلادی در لنکستر پنسیلوانیا آمریکا پایه گذاری شد. در سال 1957 میلادی نخستین ساعت الکتریکی جهان را همیلتون به بازار جهانی معرفی نمود. شرکت اس اس آی اچ، دومین ساعت ساز بزرگ آن زمان در سوئیس در سال 1971 میلادی، همیلتون را خریداری کرد. این شرکت تا سال 1984 با تلفیق شرکت اس اس آی اچ و شرکت اس یو ای جی (سواچ) باقی ماند. هم اکنون شرکت سواچ، مالک برند همیلتون می باشد.

34. Longines

Longines

Longines که در سال 1832 توسط Auguste Agassiz تأسیس شد، هم اکنون متعلق به گروه سواچ (Swatch) است. این برند از زمان تأسیس در Saint-Imier واقع در سوئیس مستقر شده. دوست دارید یک واقعیت جالب در مورد این برند بدانید: لوگوی این برند که یک ساعت‌‌شنی بالدار است، در نوع خود قدیمی‌ترین لوگوییست که هنوز به شکل اصلی خود استفاده می‌شود.

35. Ressence

Ressence

بدون شک Ressence یکی از خلاقانه ترین برندهای ساعت مچی لوکس در جهان است. این برند، توسط یک سازنده بلژیکی در سال 2010 تاسیس شد و با طراحی شماره گیری خیره کننده و بی نظیر خود توانست جای خود را در بازار فروش باز کند. چشمگیرترین ساعت مچی این برند، در حال حاضر Type 5 dive watch است.

36. Tissot

Tissot

«تیسوت» Tissot برند نام آشنای ساعت در سراسر جهان است که محصولات شیک و بسیار جذابی تولید می کند. این برند متعلق به کشور سوئیس است و در سال ۱۸۵۳ بنیان گذاری شده است. این برند یکی از شاخص ترین برند های تولید کننده ی ساعت در جهان است که با فناوری روز دنیا محصولاتش را طراحی می کند. برند تیسوت برند مطرح و گران «تیسوت» محصولاتش را برای زنان و مردان شیک پوش تولید می کند. این شرکت ساعت های با کیفیت و متنوعی تولید می کند که بسیاری از آن ها برای علاقه مندان به این برند در ایران موجود هستند. ساعت های این برند با فرم های مختلف صفحه از جمله گرد، بیضی و مربع تقریباً تمام سلیقه ها را در بر می گیرند.

37. Weiss

Weiss

ساعت های ساخت آمریکا معمولا رایج نیستند. اما چند برند تجاری وجود دارد که تمام قطعات را در اینجا مونتاژ می کنند – اما بخش مهم کار در سوئیس انجام می شود. اما در مورد برند ویس قضیه فرق می کند. این سازنده کوچک تمام مراحل ساخت از موتور ساعت گرفته تا صفحه نمایش را در خود آمریکا می سازد. این شرکت از سال 2013 شروع به کار کرده و پیش بینی می شود آینده ی درخشانی پیش رو داشته باشد.

38. Zenith

Zenith

کمپانی سازنده ساعت مچی Zenith به دلیل کیفیت بالای محصولات خود و دقت به کار رفته در ساخت آن ها و همچنین به دلیل یکپارچگی مدیریتی فوق العاده و سطح بالا در ساختار خود، نقش برجسته ای در شهرت ساعت های سوئیسی دارد. Zenith در سال 1969 موتور El Primero را به بازار معرفی کرد که اولین موتور کرونوگراف خود کوک شونده معرفی شده در جهان بود. امروز، برند Zenith همچنان راهکارهای نوآورانه خود را دنبال می کند و به دنبال تعیین استانداردهای جدیدی برای صنعت ساعت های لوکس می باشد.

39. Parmigiani Fleurier

Parmigiani Fleurier

Parmigiani Fleurier جزو جدیدترین ‌برندهای گران و شیک ساعت‌مچی محسوب می‌شود. Michel Parmigiani این ساعت‌سازی سوئیسی را در سال 1996 در Fleurier، سوئیس تأسیس کرد. یکی از ساعت‌های‌مچی این برند اکنون ساعت مورد‌علاقه‌ی شاهزاده چارلز است و ساعت Toric Hemispheres آن‌ اخیراً در مسابقات Grand Prix d’Horlogerie de Genève جایزه‌ی دسته‌بندی سفر را از آن خود کرد. ( این جایزه به مثابه اسکار برای ساعت‌ساز‌هاست)

40. Bvlgari

Bvlgari

Bvlgari بیشتر به خاطر جواهرات بی‌نظیر و کالاهای لوکسش معروف است. شاید جواهرات بولگاری که توسط الیزابت تیلور افسانه‌ای پوشیده شد را به یاد داشته باشید. این برند به ساخت اولین ساعت مچی ‌جواهری دنیا شناخته شده و یکی از نمادین‌‌ترین ساعت های آن، مدل Serpenti می باشد.

41. Shinola

Shinola

Shinola، یک برند لوکس آمریکاییست که در سال 2011 تأسیس شده است. این شرکت دارای یک کارخانه چرمی داخلی است و تمامی ساعت های آن در Detroit با دست مونتاژ می‌شوند. شاینولا یکی از معدود ساعت ساز‌های فعال آمریکایی می باشد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

13 پاسخ به “لوکس ترین برندهای ساعت مچی دنیا”

  1. شایان گفت:

    سلام چرا جیکوب تو لیست نیست؟؟؟ سیکو تو لیسته !!!!

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      اشاره کاملاْ درستی داشتید اما خب این مقاله ترجمه از مقاله‌ی یک نویسنده است و نظر ایشان بوده…
      ما jacob and co را اضافه می‌کنیم.
      در ادامه باید عرض کنیم برند سیکو دارای یک زیر برند به نام گرند سیکو هست که برخی محصولات آن دقیقاْ لوکس هستند و قیمت نزدیک ۲۵۰ هزار دلار دارند.

  2. سبا گفت:

    اولویت لوکس بودن به چه صورت هست. ؟؟

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      در ابتدا برند مهمترین بخش جواب شماست، در موضوعات بعدی می توان به تکنولوژی های استفاده شده در ساعت، دست ساز بودن و مدت زمان ساخت همچنین متریال به کار رفته در آن اشاره کرد

  3. حمید گفت:

    سلام لطفاً اطلاعاتی در مورد ساعتASTORبدهید یک ساعت مچی کوکی قدیمی هست که بنده هیچ اطلاعی از آن ندارم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    • 3operator گفت:

      درود بر شما
      اگر برند شناخته شده ای باشد می توانید به مقالات موجود مراجعه نمایید.

  4. امیرعلی گفت:

    فقط رولکس

    • میلاد گفت:

      هیچ چی جای ساعت کاسیو ادیفایس رو نمیگیره.محشره واقعاً

  5. ابراهیم گفت:

    واقعا جای ساعت های jaqob & co خالی بود

  6. محمد گفت:

    درود بر شما

    سیکو5 جزو برند سیکو بوده؟

  7. امیر گفت:

    چرا کاسیو نبود؟؟

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      کاسیو جزء برندهای لوکس محسوب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×