خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی دانمارکی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-05 ۱۸:۰۸
برندهای ساعت مچی دانمارکی

پادشاهی کوچک دانمارک ساعت‌‌های زیادی می‌‌سازند. با توجه به تعداد فزاینده‌‌ای از مارک‌‌های ساعت مچی دانمارکی که می‌‌توانید از بین آن‌‌ها انتخاب کنید، اگر مدل دلخواه خود را پیدا نکردید، جای تعجب خواهد داشت. از مارک‌‌های ارزان‌‌قیمت مینیمالیستی مانند Skagen گرفته تا powerhouse های فوق‌‌العاده گران‌‌قیمت از Line Werdelin، اینجا چیزی برای هر فرد وجود دارد.

1. About Vintage

ساعت About VintageAbout Vintage ApS در سال 2014 تاسیس شد و هم‌‌اکنون مستقر در Frederiksberg، دانمارک است. همانطور که از نام آن پیداست، ساعت‌‌های مچی آنالوگ دارای ظاهری لوکس، تمیز و بسیار زیبا هستند. بندها از چرم یا مش استیل ساخته شده‌‌اند.

About Vintage منحصراً ساعت‌‌های اتوماتیک و کرونوگراف‌‌های کوارتز را برای آقایان درست می‌‌کند و قیمت‌‌ها در حدود 250 تا 1000 دلار است.

2. Andersen Genève

ساعت Andersen Genèveاستاد ساعت ساز، Svend Andersen، پس از 15 سال کار در چندین شرکت سوئیسی به مدت 15 سال کار خود را به عنوان یک ساعت ساز مستقل در اواخر دهه 1970 آغاز کرد و 9 سال را در Patek Philippe گذراند.

وی شرکت خود را Andersen Genève نامگذاری کرد و از آن زمان تاکنون ساعت‌‌های باکیفیت و منحصر به فردی برای کلکسیونرهای ساعت مچی تولید کرده است. او در صنعت ساعت سازی بسیار مورد احترام است. هرچند تجارت وی در سوئیس مستقر است، من باید او را در این لیست قرار می‌‌دادم. هر چه باشد او دانمارکی است.

3. Arne Jacobsen

ساعت Arne Jacobsenساعت‌‌های مچی با مارک Arne Jacobsen پس از درگذشت معمار و طراح افسانه ای Arne Jacobsen در سال 1971 تولید و منتشر شدند. طرح‌‌های نمادین ساعت مچی های این شرکت بر اساس ساعت‌‌هایی که Arne Jacobsen برای ساختمان‌‌هایش طراحی کرده بود، بنا شده است. طراحی‌‌ها ساده و ظریف در اجرا هستند. Arne Jacobsen متعلق به گروه ساعت مچی A / S کپنهاگ است، اما تا همین اواخر متعلق به گروه طراحی Rosendahl بود.

4. Bering

ساعت BeringBering Time برای اولین بار پس از سفر Rene Kaerskov، بازرگان و کاوشگر دانمارکی، به قطب شمال در سال 2008 متولد شد. با الهام از این تجربه، وی تصمیم گرفت تا یک برند ساعت مچی بسازد که طراحی مینیمالیستی دانمارکی را با زیبایی خنک و خالص قطب شمال ترکیب می کند. نام تجاری “Bering” از نام کاوشگر دانمارکی “Vitus Bering” نامگذاری شده است که اولین کسی بود که در دریای برینگ بین قاره آسیا و آمریکای شمالی قایقرانی کرد. برند Bering “الهام گرفته از زیبایی قطب شمال” است.

اگرچه شرکت Bering Time مستقر در Inglewood، کالیفرنیا است، اما من همچنان Bering را به عنوان یک برند ساعت مچی دانمارکی حساب می‌‌کنم زیرا Kaerskov، و دو شریک تجاری وی، همه دانمارکی هستند.

Bering از فولاد، تیتانیوم، سرامیک و کریستال یاقوت کبود استفاده می‌‌کند تا ساعت مچی آنالوگ تولید کند که قرار است در زمان تست مقاوم باشد. طراحی پر زرق و برق بسیاری از ساعت‌‌های آن‌‌ها مرا به یاد Skagen دانمارک می‌‌اندازد. شما چه فکر می‌‌کنید؟

5. Bulbul

ساعت Bulbulنام تجاری جدید Bulbul Watches (2013) که به تازگی تاسیس شده است نام خود را از نام Bulbul پرنده‌‌ای کوچک گرفته است. Bulbul ساعت مچی مینیمالیستی با ظاهری تازه و مدرن تولید می‌‌کند. آن‌‌ها در حال فروش سه خط ساعت مچی – Pebble، Facette، Topo، Ore و Oblong هستند. اولین مدلی که تولید شد، Pebble نامتقارن است، در بالا مشاهده کنید. قیمت گذاری از 180.00 تا بیش از 450.00 یورو است.

6. Copha

ساعت CophaCopha Watches که از سال 2004 در کپنهاگ مستقر است، از سال 2004 طیف گسترده ای از ساعت مچی را با تولید انبوه به جهانیان عرضه کرده است. قیمت‌‌ها در حدود 100 تا 150 دلار است. به ازای این مقدار پول یک ساعت مچی با طرح معمولی، یک موتور کوارتز ژاپنی، شیشه معدنی و یک کیس استیل دریافت می‌‌کنید. هیچ چیز خاصی ندارد مگر اینکه شما عاشق ظاهر آن باشید.

7. Danish Design

ساعت Danish DesignDanish Design در سال 1988 برای پاسخگویی به افزایش تقاضا برای ساعت مچی ساده و مدرن راه اندازی شد. امروزه، ساعت‌‌های Danish Design در سراسر جهان به فروش می‌‌رسد. DD ساعت‌‌های مچی مینیمالیستی و بدون زمان مردانه و زنانه و همچنین جواهرات تیتانیومی را تولید می‌‌کند. قیمت ساعت‌‌ها معمولاً حدود 100 تا 250 دلار است.

8. Georg Jensen

ساعت Georg JensenGeorg Jensen A/S توسط نقره‌‌ساز Georg Jensen در سال 1904 در کپنهاگ، دانمارک تأسیس شد. پس از چند تغییر مالکیت، Georg Jensen از سال 2012 متعلق به Investcorp است. دفتر مرکزی در Frederiksberg، دانمارک واقع شده است. اگرچه تمرکز اصلی این شرکت روی جواهرات است، اما آنها ساعت مچی زنانه و مردانه نیز می‌‌سازند.

این ساعت‌‌ها در دانمارک طراحی، اما در سوئیس ساخته شده‌‌اند. قیمت‌‌ها از 900 دلار برای مدل‌‌های کوارتز تا بیش از 2500 دلار برای مدل‌‌های اتوماتیک متغیر است.

9. Jacob Jensen

ساعت Jacob Jensenمارک دیگری با نام خانوادگی Jensen، اما غیرمرتبط باGeorg Jensen،Jacob Jensen است. طراح صنعتی دانمارکی، Jacob Jensen، کار طراحی را برای مشتریان در سال 1958 آغاز کرد. در اواخر دهه 1970، پسرش Timothy Jacob Jensen شاگردی در کار پدرش شد. آن‌‌ها با هم دو ساعت مچی نمادین در سال 1985 تولید کردند، مدل‌‌های 510 و 520 – اولین محصولاتی که برند Jacob Jensen را داشتند. Timothy Jacob در سال 1990 رهبری را به عهده گرفت، و او همچنان به فعالیت خود در هر دو طرف تجارت مشغول است: انجام کارهای طراحی برای مشتریان خارجی و انتشار محصولات تحت برند خود.

کارهای Jacob Jensen کلا در مورد طراحی مینیمالیستی است. آن‌‌ها با استفاده از خطوط ظریف و اشکال ساده، ساعت‌‌های زیبایی را تولید کرده‌‌اند. در بالا “سری خطی 620” قابل مشاهده است؛ یک قطعه کوارتز 42 میلیمتری Seiko که با فولاد ضد زنگ پرداخت شده است.

10. J&M Denmark

ساعت J&M Denmarkدوستان دوران کودکی Jonas Janjooa و Peter Mørup در سال 2013 J&M Denmark ApS را تأسیس کردند. آن‌‌ها می‌‌خواستند ساعت‌‌هایی با قیمت مناسب و با طراحی تمیز و کلاسیک تولید کنند. J&M طی چند سال کوتاه به سرعت گسترش یافته است و اکنون طیف گسترده‌‌ای از ساعت‌‌های آنالوگ را با طراحی مینیمالیستی ارائه می‌‌دهد. مدل‌‌های موجود دارای صفحات مدرج و بندهای مختلف هستند، اما همه آن‌‌ها یک ویژگی مشترک دارند: عقربه ثانیه قرمز. قیمت از 150 تا 300 دلار است.

11. Johan Eric

Johan Eric Denmark یکی دیگر از برندهای ساعت مینیمالیستی است. در ایالات متحده آمریکا آنها توسط گروه Gevril نمایندگی می‌‌شوند. کلکسیون‌‌های این برند نام خود را از شهرها و شهرستان‌‌های دانمارکی گرفته و از تاریخ و موقعیت جغرافیایی قابل توجه به عنوان سرزمین اصلی اروپا در شمالی ترین شبه‌‌جزیره، الهام می‌‌گیرند.

12. LLarsen

ساعت LLarsenLars Larsen Watches ApS که در سال 2012 تأسیس شده و در شهر Svendborg (در جزیره Funen) مستقر است، ساعت‌‌های خود را در دانمارک طراحی و مونتاژ می‌‌کند. LLarsen ساعت‌‌های مقرون به صرفه را برای زنان و مردان تولید می‌‌کند و قیمت آن از 100 دلار تا بالای 1000 دلار است.

این ساعت‌‌ها دارای طراحی کلاسیک دانمارکی- مینیمالیستی و ساده- هستند و همه آن‌‌ها به کریستال یاقوت کبود مقاوم در برابر خراش مجهز شده‌‌اند. در بالا Oliver، یک ساعت نازک یونیکس طلایی با صفحه مدرج سبز با قیمت 230.00 دلار نمایش داده شده است.

13. Larsen & Eriksen

ساعت Larsen & EriksenLarsen & Eriksen در پایتخت دانمارک، کپنهاگ مستقر است و در سال 2015 توسط دو دوست همیشگی، Jeppe Larsen و Magnus Eriksen تأسیس شد. این خط از مدل اصلی رشد کرده است – مدل Absalon که شامل Louisiana شماره 1، شماره 2 و شماره 3 است. Absalon هنوز بزرگترین مدل است و در 9 ترکیب رنگ مختلف و در دو اندازه موجود است. 41 میلی‌‌متری و 37 میلی متری. طراحی‌‌های آن تمیز و فراتر از زمان؛ اما با پیچ و تاب سرگرم کننده است. صفحه مدرج مانند نمای جانبی چرخ دوچرخه است. به سختی می‌‌توان این امر را تصادفی تلقی کرد، زیرا این دو بنیانگذار و طراح، عاشق دوچرخه‌‌سواری هستند.

14. Leikr

ساعت Leikrزمان چیزی کاملاً متفاوت فرا رسیده است. ساعت‌‌های ورزشی GPSدار . Leikr-متعلق به و تحت اداره Acorn Projects ApS، یک شرکت مستقر در Glostrup، دانمارک – در سال 2013 از طریق یک کمپین در Kickstarter راه‌‌اندازی شد. تیم پشت Leikr متشکل از افرادی متعلق به صنعت الکترونیک و تلفن همراه است که اشتیاق به آموزش سرسختی دارند. آنها یک ساعت مچی ورزشی GPS دار پیشرفته (Leikr LKR-1) تولید کرده‌‌اند که برای استفاده در هنگام دویدن، دوچرخه سواری یا شنا مناسب است.

15. Linde Werdelin

ساعت Linde WerdelinLinde Werdelin یکی از برندهایی است که کاملا دانمارکی نیست. دو بنیانگذار آن، Morten Linde و Jorn Werdelin، دانمارکی هستند اما این برند در لندن، انگلستان مستقر است و  ساعت‌‌ها در سوئیس تولید می‌‌شوند. Linde Werdelin که در سال 2002 تأسیس شد، ساعت‌‌های مچی مکانیکی ورزشی باکیفیتی را تولید می‌‌کند. سه سری ساعت در حال حاضر در خط محصولات وجود دارد. 3 Timer، Oktopus و Spido.

به عنوان نشانه‌‌ای از کیفیت و عملکرد عالی ساعت‌‌های Linde Werdelin، LW افتخار ابداع ساعت مچی سفارشی برای یک واحد نظامی نخبه، یعنی سپاه Frogman دانمارک را دریافت کرد. آنها یک ساعت بر اساس سری Oktopus با کارایی بالا و بادوام با کیس ساخته شده از تیتانیوم و سرامیک (در تصویر بالا) تهیه کردند. فقط یک گروه از مارک‌‌های انتخابی به اندازه کافی مناسب هستند که برای انجام وظایف تاکتیکی و نظامی مناسب باشند.

16. Manniche

ساعت MannicheManniche Timepieces در سال 2013 توسط David Manniche تاسیس شد که اولین مدل، CPH-ST1 بسیار بزرگ (45 میلی متری) را طراحی کرد. هدف ایجاد یک ساعت مینیمالیستی اما در عین حال مردانه بود. این ساعت دارای یک موتور اتوماتیک و از جنس استیل ضد زنگ است و در دو نسخه در دسترس است. سیاه و سفید. قیمت آن 1399 یورو است. اکنون مدل دوم، مجهز به موتور کوارتز، قصد دارد بازار را زیر و رو کند. CPH ST-Q کوچکتر (42 میلی متری) و ارزانتر از 399 یورو شروع می‌‌شود.

17. Nexo Denmark

ساعت Nexo DenmarkNexo Denmark زاییده افکار یک زوج موفق Marie و Martin Heidemand است. این نام تجاری از شهر کوچک Nexø در جزیره Bornholm، جایی که آقای و خانم Heidemand ساکن هستند نامگذاری شده است. Nexo Denmark با الهام از Bornholm، هر دو نوع ساعت معمولی مینیمالیستی دانمارکی و ساعت‌‌های رنگارنگ و جسورانه‌‌تری، مانند Viktor in Blue نشان داده شده در پایین، تولید می‌‌کند.

18. Nordgreen

ساعت NordgreenNordgreen یکی دیگر از برندهای ساعت مینیمالیستی از کپنهاگ است. این برند توسط دوستان، Pascar و Vasilij تاسیس شده است که در یک ماموریت برای ارائه طرح و سبک زندگی واقعی اسکاندیناوی برای همه قرار دارند. “Nord” نماینده برندهای شمالی است، در حالی که “سبز” تأکید برند را بر پایداری نشان می‌‌دهد. تمام خطوط برند ظاهر و حس اسکاندیناوی کلاسیک را دارند و قیمت‌‌ها از 200 دلار تا 500 دلار است. به شخصه، من طرفدار صفحه مدرج سفید مفرغی Pioneer هستم، به تصویر بالا مراجعه کنید.

19. Norlite

ساعت Norliteدر سال 2015، دو شرکت مشهور ساعت دانمارکی تصمیم به راه‌‌اندازی یک برند ساعت جدید گرفتند و به همین ترتیب Norlite Denmark به دنیا آمد. این مارک در Roskilde مستقر است، و در آنجا سه مدل کوارتز در دریایی از طرح ها، رنگ صفحه و بند تولید می‌‌شود تا بتوانید شکل ظاهری مورد نظر خود را پیدا کنید.

20. Obaku

ساعت Obakuبه طور دقیق، Obaku Denmark یک برند دانمارکی نیست. تیم پشت آن دانمارکی و متعلق به یک شرکت هنگ کنگی است. اما از آنجایی که آن‌‌ها ادعا می‌‌کنند که این برند دانمارکی است، من به این حرف آن‌‌ها اعتماد می‌‌کنم. Obaku به نام شکلی از فلسفه Zen به نام Ōbaku نامگذاری شده است که مربوط به زندگی در لحظه است. Obaku با نگاه و احساس مینیمالیستی معمولی، طیف گسترده و متنوعی از ساعت‌‌های لباس را برای زنان و مردان تولید می‌‌کند.

21. Ole Mathiesen

ساعت Ole Mathiesenتاریخچه Ole Mathiesen از سال 1845 شروع شد که Carl Matthæi و J.P. Christensen یک شرکت ساعت سازی در کپنهاگ تأسیس کردند. خانواده Mathiesen این شرکت را در سال 1919 به دست آورد و از آن زمان تاکنون در سه نسل اقدام به ساخت ساعت‌‌های با کیفیت بالا کرده است. Ole Mathiesen 4 مدل می‌‌سازد، Royal Marine، Classic، 1919 Heritage و OMS. آن‌‌ها ساعت مچی گران‌‌قیمت مردانه با موتور اتوماتیک سوئیسی، بلورهای یاقوت کبود و بندهای چرمی با کیفیت بالا هستند. یک ساعت مچی Royal Marine برای شما تا حدود 1500 دلار هزینه برمی‌‌دارد که در تصویر پایین به رنگ آبی نشان داده شده است.

در سال 2015، آن‌‌ها همچنین شروع به ساخت جواهرات با نام تجاری خود کردند. تجارت Ole Mathiesen در واقع دو پا برای ایستادن دارد، زیرا آنها همچنین لیستی از مارک‌‌های ساعت مچی ممتاز (مانند Patek Philippe) را از دو فروشگاه خود در کپنهاگ می‌‌فروشند و تعمیر می‌‌کنند.

22. REC

ساعت RECسرانجام یک برند دانمارکی که سعی می‌‌کند متفاوت باشد! REC Watches ApS در سال 2014 توسط دو ماشین‌‌باز و طرفدار ساعت، Christian Mygh و Jonathan Kamstrup تأسیس شد. آن‌‌ها می‌‌خواستند دو احساس خود را با چیزی مقرون به صرفه، جالب و متفاوت ترکیب کنند. نتیجه REC بود.

REC – که مخفف Recover (اصلاح) –Recycle (بازیافت)– Reclaim (بهبود) است- اتومبیل‌‌های کلاسیک را بازیافت می‌‌کند و از مواد بازیافت شده ساعت‌‌هایی را تهیه می‌‌کند. جالب‌‌تر این که هر قطعه ساعت کاملاً بی نظیر است.

آن‌‌ها دارای پنج خط تولید ساعت مچی هستند. P-51، که از بازیافت فورد موستانگ 1960، Mark I و Cooper ساخته شده از Mini Cooperها، 901 از Porsche 911 و RJM از هواپیماهای بازیافتی Spitfire ساخته شده است. سه مدل P51 در بالا نشان داده شده است.

23. Sebastian Frost

ساعت Sebastian FrostSebastian Frost یک برند جواهرات و ساعت است که در سال 1999 توسط طلافروشی Sebastian Frost تاسیس شد. مانند Nexo Denmark، Sebastian Frost نیز در جزیره Bornholm مستقر است، اما در همان شهر نیست. اولین خط ساعت مچی در سال 2009 راه‌‌اندازی شد و طراحی به سبک دانمارکی است. تمیز، ساده و مینیمالیستی. خطوط جدیدتر خطوط 1951 و 1977 هستند که ظاهری معاصر و جالب دارند، مدل 1977 در بالا نشان داده شده است. برای خرید یک ساعت مچی Sebastian Frost، انتظار داشته باشید که کیف پول شما 350-600 دلار سبک‌‌تر شود.

24. Skagen

ساعت SkagenSkagen Denmark احتمالاً مشهورترین برند موجود در این فهرست است. در سال 1989 توسط زن و شوهر، Henrik و Charlotte Jorst تاسیس شد. هدف تولید یک ساعت مچی بود که آرمان‌‌های دانمارکی آنها را به سایر نقاط جهان منتقل می‌‌کند – “هدف، صداقت و سادگی”. این زوج تصمیم گرفتند شرکت خود را به نام شمالی‌‌ترین روستای دانمارک، Skagen، نام‌‌گذاری کنند.

در سال 2012، Jorst شرکت خود را به شرکت Fossil Group مستقر در ایالات متحده فروخت. Skagen Denmark اکنون یک شرکت جانبی Fossil با دفتر مرکزی در Richardson تگزاس است. اما دفتر مرکزی اروپایی در Albertslund دانمارک واقع شده است. ساعتهای Skagen طراحی تمیز و مینیمالیستی دارند (مانند بسیاری از مارک های اسکاندیناوی دیگر) که قیمت‌‌های آن بین 130 تا 250 دلار است.

به غیر از ساعت مچی، Skagen همچنین جواهرات، کیف‌‌های دستی و لوازم جانبی تولید می‌‌کند. برخلاف بسیاری از مارک‌‌ها، Skagen در جهت همگام شدن با پیشرفت‌‌های ساعت‌‌های هوشمند، اقداماتی را انجام داده است. ساعت Skagen Connected فناوری جدید را با یک طراحی کلاسیک و فراتر از زمان ترکیب می‌‌کند. این ساعت می‌‌تواند با تلفن‌‌های هوشمند همگام‌‌سازی شود و به شما اعلان می‌‌دهد، فعالیت‌‌ها را ردیابی کرده و خواب را کنترل می‌‌کند. اما هنوز هم مانند یک ساعت کلاسیک زیبا به نظر می‌‌رسد. Skagen آن را Hybrid Smartwatch می نامد.

25. Urban Jürgensen

ساعت Urban JürgensenUrban Jürgensen یکی از قدیمی‌‌ترین شرکت‌‌های ساعت مچی فعال در جهان است. این شرکت توسط Urban Jürgensen  در سال 1773 در کپنهاگ تأسیس شد. پس از گذشت صد سال با چند صاحب غیر دانمارکی، Urban Jürgensen در سال 2014 توسط گروهی از سرمایه‌‌گذاران دانمارکی تصاحب شد تا بار دیگر آن را به یک برند ساعت دانمارکی تبدیل کنند. این ساعت‌‌ مچی در سوئیس تحت یک استاندارد بسیار بالا ساخته می شوند. قیمت مرجع 5541 GMT در تصویر بالا از 35000  دلار آمریکا شروع می‌‌شود.

26. Vejrhøj

ساعت VejrhøjVejrhøj با ساعت‌‌های جالب و منحصر به فرد ساخته شده با چوب و استیل ضد زنگ یک برند جالب و هیجان انگیز است. Vejrhøj دو کلکسیون از ساعت مچی چوبی Nautic و Elements را ایجاد کرده است. این المان‌‌ها تقریباً به طور کامل از چوب بلوط ساخته شده اند و Nautic شیک‌‌تر از ترکیبی از فولاد و چوب استفاده می‌‌کند.

کارآفرین جوان، Janus Aarup اولین ساعت را با نام Elements در سال 2013 تولید کرد. سال بعد، Janus با Bo Bonfils طراح همکاری کرد تا یک ساعت مچی شیک‌‌تر و حرفه‌‌ای‌‌تر، Nautic را ابداع کند. این برند یکی دیگر از پروژه‌‌هاییست که به طور موفقیت آمیز توسط Kickstarter سرمایه‌‌گذاری شده است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×