خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی Glycine (گلیسین)

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-08-27 ۱۶:۱۹
تاریخچه و بررسی برند ساعت مچی Glycine (گلیسین)

در زمانی که بازار ساعت مملو از سبک‌‌های قدیمی است و تمام طرح‌ها از قطعات به ارث‌‌رسیده‌‌ی گذشته الهام گرفته‌‌اند تا مطابق با سلیقه مدرن عمل کنند، برند سوئیسی Glycine یک دریچه است برای مردان مدرن برای بازگشت به گذشته، به‌‌ویژه با تمرکز بر صفحه‌‌های معمولی حجیم، قطرهای بزرگ و جذابیت یک ساعت مردانه.

لوگوی گلیسین

این شرکت به دلیل داشتن سابقه در تولید ساعت‌های خلبانی شهرت دارد زیرا این برند اولین مجموعه Airman خود را زمانی که سفرهای بین قاره‌ای رایج شد و استفاده از GMT یک روش معمول در بین هوانوردان بود، راه‌اندازی کرد.

از آن زمان، این برند روی ساعت‌هایی کار می‌کند که برای حرفه‌ای‌ها و آماتورها جذابیت داشته‌‌باشد. ساعت‌‌هایی که طرح‌های چشم‌‌گیر ساعت‌های سوئیسی خودکار را دارند اما با قیمتی پایین.

Glycine یک برند ساعت سوئیسی است که توسط یوجین میلان در سال 1914 تأسیس شد. این شرکت به طور مداوم ساعت‌های سوئیسی خوبی را در کارخانه خود در Bienne سوئیس تولید می‌کند. میلان به دلیل تلاش مداوم خود برای دستیابی به کمال برای برند خود و ارائه امکانات بزرگ برای پیشرفت‌‌های تکنولوژیکی عصر خود شناخته شده‌‌بود.

در نتیجه، برخی از ساعت‌های متمایز مانند Airman و Combat برای بازار اصلی ساخته شدند. از آن زمان، چندین بازتولید از Airman اصلی با ویژگی‌‌های منحصربه‌‌فرد و جذابیت مردانه راه‌‌اندازی شده‌‌است. اما سوال بزرگ این است که آیا این ویژگی‌های جدید کیفیت را نیز در بر می‌‌گیرد؟ بیایید دریابیم!

تاریخچه ساعت‌‌های Glycine

یک سازنده ساعت، وارد کابین خلبان می‌‌شود و با ایده‌‌ای از یک ساعت مشخص برای حرفه‌‌ای‌‌های هوانوردی باز می‌‌گردد!

این صحنه‌‌ای از یک فیلم کلاسیک نیست، بلکه داستان واقعی چگونگی راه‌‌اندازی اولین مجموعه‌‌ی محبوب ساعت‌‌های Airman توسط Glycine است. آن‌‌ها صحبت کردند و خلبان درباره‌‌ی نوع ساعت مورد نیاز هوانوردان را توضیح داد. شش ماه بعد، صنعت شاهد عرضه مجموعه کلاسیک و ماندگار Airman بود که هنوز هم محبوب است.

درباره‌‌ی سفر Glycine برای تبدیل‌‌شدن به یک برند ساعت کلاسیک چیزهای بیشتری وجود دارد، بنابراین ما در این‌‌جا جزئیات مهمی را برای شما جمع‌‌آوری کرده‌‌ایم!

اوایل دهه 1900

یوجین میلان در تولید ساعت‌های زنانه تخصص داشت و به تدریج در سال 1930 به ساخت ساعت‌های اتوماتیک روی آورد. با گذشت زمان، Glycine به عنوان یک برند ساعت‌‌مچی در آمریکا و انگلیس شناخته شد و این شرکت شروع به بازاریابی بهترین موتور‌‌های مینیاتوری پوشانده‌‌شده با قاب‌‌هایی از طلا و پلاتین گرانبها، اغلب تزئین‌‌شده با الماس کرد. در این زمان، Glycine تولید حرفه‌‌ای را در شهر Bienne آغاز کرده‌‌بود.

Glycine یک ساعت اتوماتیک با عملکرد خوب تولید کرد و بعدها در سال 1934، این شرکت زمان‌‌سنج را به ساعت‌‌هاش اضافه کرد. این ساعت با تمام استانداردهای کنترل کیفیت رسمی سوئیس مطابقت داشت. در سال 1945، Glycine تولید خود را افزایش داد و طیف وسیعی از ساعت‌های خودکار را با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها تولید کرد.

اواخر دهه 1900

این برند پیروزی بزرگی را در سال 1953 با راه‌‌اندازی خط تولید Airman تجربه کرد که بلافاصله محبوب شد و بازخورد‌‌های بسیار خوبی دریافت کرد. مسافران، خلبانان و جت‌سترها به‌‌جهت سهولت‌‌ داشتن دو منطقه زمانی روی مچ دست خود از این مدل ساعت استفاده کردند. در سال 1967، برند Glycine، Airman SST را با الهام از هواپیماهای حمل‌‌ونقل مافوق صوت معرفی کرد که دارای یک قاب بشکه مانند، صفحه نارنجی و قاب حاشیه‌‌ صفحه‌‌ی چرخان بود.

دهه 2000

بازار برای ساعت‌های با ارزش واقعی آماده بود، بنابراین Glycine از آن نهایت استفاده را برد و نسخه‌‌های مختلفی از Airman اصلی را منتشر کرد، از جمله ساعت‌های GMT، کرنوگراف (زمان‌‌سنج)، ذره‌بین تاریخ و یا موتور دوازده ساعته. در سال 2016، پس از شایعاتی مبنی بر اینکه Glycine با مشکل مواجه شده‌‌است، این خبر منتشر شد که گروه ساعت‌‌سازی Invicta آن را به دست آورده‌‌است. با توجه به شهرت محبوب Glycine، دوستداران ساعت می‌‌ترسیدند که Invicta بر هسته و مایه‌‌ی اصلی برند تأثیر بگذارد.

علی‌‌‌‌رغم این گمانه‌‌زنی‌‌ها، Glycine سعی کرده‌‌است فلسفه خود را در ارائه محصولات عالی با قیمت‌‌های مناسب حفظ کند. در مصاحبه‌‌ای در رابطه با این خرید، مدیرعامل شرکت گفت که برنامه این نیست که دو برند ادغام شود، Glycine و Invicta دو نهاد مجزا باقی خواهندماند؛ در حالی که تمرکز بیشتر بر روی مجموعه‌‌های Airman و Combat خواهدبود.

مجموعه ساعت‌‌های Glycine

وقتی به تکامل طراحی برند نگاه می‌‌کنیم، به نظر می‌‌رسد که اولین راه‌‌اندازی تنها یک آزمایش بوده‌‌است، زیرا بسیاری از ویژگی‌‌ها بعد از آن تغییر می‌‌کنند. ذکر AM/PM بر روی صفحه برای این بود که خواندن زمان را آسان‌‌تر کند و به دنبال تغییرات مختلف، عملکرد و طراحی ساعت‌‌ها نیز بهبود یافت. Glycine مطمئن شده‌‌است که به شهرت قدیمی خود وفادار است و اکنون دو مجموعه اصلی در دسترس دارد، یعنی Airman و Combat.

مجموعه Glycine Airman

Airman به دلیل طراحی مقتدر، هدفمند و امروزی‌اش و البته به خاطر منشأ آن به عنوان ساعتی که مخصوص خلبانان ساخته شده‌‌، شناخته شده‌‌است. پرچم‌‌دار مجموعه Airman در سال 1953 با در نظرگرفتن سلیقه و نیازهای خلبانان نظامی و تجاری طراحی شد. این مجموعه انتخاب بسیاری از خلبانان نیروهای مسلح ایالات متحده در طول جنگ ویتنام بود و حتی مورد تحسین فضانورد، پیت کنراد قرار گرفت.

بعدها، Glycine در سال 2002 با رونمایی از مدل‌های جدید ساعت Airman، از تایمرهای پیچیده‌تر جهانی گرفته تا اقلام کلکسیونی منحصربه‌فرد، موجی در صنعت ساعت ایجاد کرد. این برند، مدل Airman 7 را با سه موتور مکانیکی که همزمان، زمان را در چهار منطقه زمانی نمایش می‌داد؛ راه‌اندازی کرد. اکنون مشتریان می‌‌توانند از سه زیرمجموعه از مجموعه Airman بهره‌‌مند شوند: 

Airman Contemporary

مجموعه Airman به خاطر قاب‌های ضخیم، قطرهای بزرگ و صفحه‌هایش معروف است. نظر عموم این است که این ویژگی‌‌ها با توجه به خرید این برند توسط گروه ساعت Invicta در سال 2016 اضافه شده‌‌است. اگرچه طراحی معاصر بر اساس طرح اولیه ساعت Airman در سال 1953 بود، یک صفحه 24 ساعته و دو تاج متمایز به آن اضافه شد. این مجموعه محصوصا به دلیل ویژگی‌‌های محکم و جذابیت مردانه‌‌اش مورد توجه است.

Glycine Airwoman

جالب است که این برند چگونه ظاهر کلاسیک و قوی را در عین حفظ سبک زنانه، نگه‌‌داشته‌‌است. این ساعت‌ها به‌عنوان مادر ساعت‌‌های صفحه‌ مروارید شناخته می‌شوند که با موتور صفحه به‌‌طور دقیق کار می‌کند.

Airman Vintage

Glycine Airman No. 1 GMT Limited Edition

مجموعه Airman Vintage، مجموعه ای از طرح‌‌های اولیه را در بر می‌‌گیرد. مهم‌‌تر از همه، این مجموعه دارای شیرازه‌‌ی اصلی مدل 1953 Airman است. هر یک از ساعت‌ها در اندازه‌های 36 میلی‌متری، 40 یا 42 میلی‌متری عرضه می‌شوند، با بدنه استیل ناهموار ضخیم و قاب چرخشی که برای هر یک از 24 ساعت، مشخص شده‌‌است.

مجموعه Airvintage عمدتاً به خاطر صفحه‌بندی‌اش که دارای یک حلقه بیرونی اعداد برای پیکان 24 ساعته، برای نشان‌‌دادن زمان است، شناخته شده‌‌است. همچنین یک حلقه دقیقه داخلی با دایره‌‌ها و مستطیل‌‌های متمایز برای هر پنج دقیقه وجود دارد. عقربه سبک سرنگ برای بیان دقیقه‌‌های محلی استفاده می‌‌شود در حالی که عقربه دیگر برای نشان‌‌دادن ساعت منطقه زمانی دوم استفاده می‌‌شود.

Combat Collection

ساعت‌های Combat در میان محافل نظامی و ورزشی محبوب هستند زیرا دارای طراحی کلاسیک، قدرت‌‌مند و قابلیت اطمینان هستند. تحت این مجموعه، می‌توانید combat sub، combat vintageو combat classic را دریافت کنید.

Glycine Combat Sub

Glycine Combat Sub Automatic

این برند همچنان به‌‌دنبال یافتن راه‌‌هایی برای ساخت ساعت‌‌های مدرن و متمایز است و این مدل، یکی از این طرح‌‌هاست. Combat Sub در هنگام موج جدیدی از مدل‌ها در اواخر دهه 1990 معرفی شد، اما هنوز هم محبوب‌ترین ساعت این برند است که به عنوان یکی از بهترین و ارزشمند‌‌ترین ساعت‌‌ها شناخته می‌شود.

این مجموعه شامل موتور اتوماتیک ساخت سوئیس با ذخیره 38 ساعته و یک کریستال یاقوت کبود با بدنه استیل ضد زنگ 42 میلی‌‌متری است. این ساعت احساس سنگینی ندارد، اما حس یک ساعت قوی و محکم را به شما القا می‌‌کند.

The Glycine Combat Vintage

Glycine Combat 6 Vintage

این مجموعه دارای یک کریستال یاقوت کبود گنبدی‌‌شکل ارتقایافته است که تقریباً تمام سطح را می‌‌پوشاند. این ساعت مانند اکثر ساعت‌‌های نظامی، تا عمق 50 متری آب نسبتاً مقاوم است و دارای قاب کلاسیک است.

The Glycine Combat Classic

Glycine Combat 6 Classic

این مدل را می‌‌توان به عنوان یک ساعت لباس مدرن طبقه‌‌بندی کرد که بیش از 100 سال عقبه‌‌ی در ساخت ساعت دارد. سری‌های Glycine Combat دارای عقربه‌های کلاسیک، پیپ‌ها و شاخص‌های رنگ‌شده با پوشش سوپر Lumi nova برای دید بهتر هستند. این ساعت برای تفریح ​​کوتاه مناسب است و مقاومت در برابر آب 165 فوت یا 50 متر دارد. مانند مدل‌‌های دیگر ساعت‌های Combat، این ساعت نیز باglycince caliber GL280، موتور خودکار سوئیسی، نیرو می‌گیرد.

شهرت Glycine

این شرکت قبلاً با مجموعه ساعت‌‌های Airman که از آن زمان بخشی از محصولات Glycine بوده‌‌است، از شهرت زیرزمینی برخوردار بوده‌‌است.

از آنجایی که این شرکت طرح‌های ساعت‌های باکیفیت عالی را دوباره اختراع کرده‌‌است، درک دقیق ارزش آن توضیح می‌دهد که چرا برخی از مدل‌ها مانند Combat Sub و Airman در بازار، حتی در میان مصرف‌کنندگانی که سابقه هوانوردی ندارند، بسیار محبوب هستند.

در مقایسه با GMT-Master که به قیمت‌‌ها و شهرت سرسام‌‌آور رسیده‌‌است، Glycine با قیمت‌‌های قابل‌‌دسترس و طراحی متمایز، بیشتر به عنوان یک برند مورد علاقه اما گمنام باقی مانده‌‌است. این برند از یک بنیان ساده در اوایل دهه 20، اکنون به عنوان برندی که قادر به نوآوری برای راضی و درگیر نگه‌‌داشتن طرفداران خود  است، به یک برند شناخته‌‌شده رسیده‌‌است.

با این حال، خرید Glycine توسط Invicta آینده این برند را از نظر طراحی و کیفیت زیر سوال برد، به‌‌طوری که برخی از طرفداران سابق آن می‌‌گویند که این برند درخشش خود را از دست داده‌‌است. با این حال، برخی دیگر معتقدند Glycine از این گمانه‌‌ها پیشی گرفته‌‌است و هنوز به عنوان یکی از بهترین برندهای شناخته‌‌شده به‌‌دلیل طراحی سریح، دقیق و قابل‌‌اطمینان‌‌بودن ساعت‌‌هایش شناخته می‌‌شود.

ساعت Glycine از نقدهای نسبتاً مناسبی برخوردار است و اکثر مشتریان آن‌‌ها در مورد میزان راحتی که ساعت ارائه می‌‌دهد، اظهار نظر می‌‌کنند و به عنوان «بهترین ساعت برای استفاده روزمره» و «مقرون‌‌به‌‌صرفه ‌‌بودن» در نظر گرفته می‌‌شود. برخی بر این باورند که کیفیت Airman وقتی که در مورد بقیه مجموعه آن‌‌ها صحبت می‌‌شود، بسیار نادیده گرفته می‌‌شود و برخی آن را همتراز با Omega قرار می‌‌دهند.

Sub Combat (به غیر از سری Airman) نمونه بارز یک ساعت غواصی عالی با طراحی فوق‌‌العاده کاربردی است. می‌توان گفت که این برند در دسته یک برند معتبر قدیمی قرار می‌گیرد، که باعث می‌شود افزودن به مجموعه در حال رشد ساعت‌ها آسان‌تر شود، و این ممکن است دلیلی برای ماندگاری طولانی و برجسته‌‌ماندن این مجموعه در طول رقابت‌های تکنولوژیکی باشد.

آیا Glycine یک برند خوب است؟

ساعت‌‌های Glycine مطمئناً سرمایه خوبی برای کلکسیونرهای ساعت، به ویژه برای علاقه‌‌مندان به سفر هستند. آ‌‌ن‌‌ها به گونه‌‌ای ساخته شده‌‌اند که محکم، دقیق و خوانا باشند. مجموعه‌‌های این برند از قیمت‌‌های متوسط ​​تا قیمت‌‌های لوکس متغیر است. همچنین بستگی به مجموعه‌‌ای دارد که بررسی می‌‌کنید. به عنوان مثال، Combat و Airman دو مجموعه سطح بالا از ساعت‌های Glycine هستند، در حالی که Incursore و KMU 48 طراحی ساده‌ای دارند که مقرون‌‌به‌‌صرفه‌‌اند.

اگر در مورد طرح‌ها و مجموعه‌های رقابتی صحبت کنیم، Glycine اغلب با مارک‌های ساعت آلمانی مانند ساعت‌های Steinhart یا Stowa مقایسه می‌شود، زیرا تمرکز آن بر روی هوانوردی است.

مقایسه دیگری را می‌‌توان با Squale انجام داد که به عنوان یک برند محافظه‌‌کار با کمی زیبایی نظامی شناخته‌‌می‌‌شود و به خاطر ساعت‌‌های غواصی در عمق شهرت دارد. با این حال، فاقد یک «خفن‌‌بودن» یا جذابیت خاص است که Glycine از آن بهره‌‌مند است.

به دلیل میراث سوئیسی و قیمت نسبتاً مقرون‌‌به‌‌صرفه، Glycine اغلب با برندهایی مانند همیلتون، اوریس، سرتینا و تیسوت مقایسه می‌‌شود.

در کمال تعجب، Glycine اولین برند ساعت لوکسی بود که اپلیکیشن آیفون ساخت. برنامه بسیار کاربر پسند است. برای بررسی ویژگی‌‌ها و عملکردها می‌‌توانید جلو و عقب ساعت را مشاهده کنید. اگرچه ساعت‌های Glycine مدرن تماشایی و زیبا در نظر گرفته نمی‌شوند، اما طراحی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، Glycine در اینجا نیز با استفاده از کریستال‌‌های پلکسی گنبدی شکل که جذابیت بیشتری نسبت به یاقوت کبود ایجاد می‌‌کنند، از شیشه‌‌های ساعتی استفاده می‌‌کند که در صورت افتادن ساعت خرد نمی‌‌شود، به اصل خود وفادار ماند. یعنی نوآوری در دل Glycine بوجود آمده‌‌است.

به جرات می‌‌توان گفت که Glycine یک ساعت مناسب برای افرادی است که میزان هزینه برایشان مهم است. نمی‌‌توانیم بگوییم بسیار مقرون‌‌به‌‌صرفه است، اما از نظر ویژگی‌‌ها و کیفیت، قطعا گزینه مناسبی است.

گارانتی Glycine

گلیسین دارای گارانتی انحصاری 2 ساله، از تاریخ خرید شامل شرایط و ضوابط خاص است. مشتریان همچنین می‌‌توانند ساعت‌‌های معیوب را بدون دردسر بازگردانند.

ساعت‌‌های Glycine را از کجا بخریم؟

مجموعه ساعت‌‌های گلیسین در InvictaStores.com، شرکت مادر و فروشندگان مجاز ساعت‌‌های Glycine موجود است. همچنین امکان ارسال رایگان برای سفارشات بالای 99 دلار وجود دارد.

اگر ساعت‌های قدیمی مورد قبول شما هستند، Glycine باید انتخابی ایده‌آل برای شما باشد، طراحی هدفمند، تاج‌هایی که به درستی قرار گرفته‌اند، و جذابیت کلاسیک معاصر، هر ساعت از برند را هیجان‌انگیز می‌کند!

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×