نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

آموزش کوتاه کردن بند ساعت مچی (همراه ویدیو)

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1395-12-11 ۱۲:۵۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

در اکثر مواقع بعد از خرید ساعت با بند فلزی متوجه می شوید که بند ساعت برایتان بلند است و اگر هنوز در فروشگاه به سر می برید می توانید با پرداخت هزینه اندکی از فروشنده بخواهید بند ساعت را برایتان تنظیم و کمی کوتاه کند.

اما گاهی اوقات متوجه بلند بودن بند ساعت نمی شوید، یا ساعتی به شما هدیه داده می شود، و یا از فروشگاه های آنلاین اقدام به خرید می کنید, در این شرایط می بایست یا با پرداخت هزینه به دنبال ساعت فروشی بگردید و یا خود دست به کار شوید که پیشنهاد ما مورد دوم است. کوتاه کردن بند ساعت کار سختی نیست در ویدئوی زیر ما به دو روش این کار را به شما آموزش می دهیم.

توجه داشته باشید در این تصاویر شما وسایلی را برای کوتاه کردن بند ساعت مچی ها خواهید دید که شاید در دسترس شما نباشد اما می توانید دست به ابتکار زده و از ابزار جایگزین برای آن ها استفاده بفرمایید.

در ادامه با این ویدئو همراه باشید.

 

لازم به ذکر است ویدیوی آموزشی که مشاهده فرمودید آموزش کوتاه کردن بند ساعت مچی هایی است که برای پیوست بندهایشان از پین استفاده شده است اما خب همه ی بند تمامی ساعت ها به این شکل نمی باشد.

بند ساعت مچی پیچی

وصل کننده های دیگری همچون پیچ نیز در بند ساعت مچی ها استفاده می گردد, طبیعتاً برای کوتاه کردن آن بندها نمی توانید از این روش اقدام بفرمایید و به ابزار خاص دیگری مانند پیچ گوشتی ساعتی نیاز دارید.

در اینجا توضیح مختصری نیز در باره کوتاه کردن بند ساعت های پیچی به شما میدهیم:

در این نوع بند ساعت به جای پین که از دو طرف قابل مشاهده است از یک پیچ استفاده شده که رویت آن تنها از یک طرف ممکن است و طرف دیگر بند نقش مهره را برای این پیج ایفا می کند و شما با پیچ گوشتی مناسب می توانید این پیچ را باز کرده و با در آوردن چند تکه از بند آن را کوتاه نمایید, برای مثال ساعت هایی که بند آنها از پیچ به جای پین بهره می برد را در دسته ی ساعت رولکس می توانید مشاهده بفرمایید.

نکته قابل توجه در کوتاه کردن بند ساعت های فلزی این است که موازات را رعایت بفرمایید و زمانی که از یک طرف دو بند کم می کنید از طرف مقابل نیز به موازات کم کنید تا توازن ساعت روی دست شما باقی بماند.

منبع: اشرافی

برچسب ها : ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×