خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ولادیمیر پوتین و کلکسیون ساعت مچی دردسر ساز

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1394-05-04 ۱۷:۲۷

ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور سابق روسیه) از علاقه مندان به ساعت مچی است وی همیشه از بهترین برندهای ساعت سازی جهان خرید می کند و کلکسیونی از ساعت های لوکس را در اختیار دارد که البته هیچ گاه آنها را به معرض دید عموم قرار نداده است. اما خب بعضی ساعت های این مجموعه به دست کسانی که مخالف وی بوده اند افتاده و برای پوتین به مشکل تبدیل شده بود.

مجموعه ساعت مچی ولادیمیر پوتین

مجموعه ساعت مچی ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین و کلکسیون ساعت مچی دردسر ساز

گروه مخالف دولت روسیه در سال 2010 یک ویدئو از ولادمیر پوتین و کلکسیون ساعت مچی دردسر ساز وی که قیمت 700.000 دلاری آن که ارزشش 6 برابر حقوق رسمی سالانه وی بود را به نمایش گذاشته بود و این مجموعه را عنوان نماد اسراف و تقلب در دولت پوتین معرفی کرده بودند!
در این ویدئو ساعت ساخته شده توسط ساعت ساز مشهور آلمانی “لانگه شون” از تمام ساعت ها بیشتر به چشم می آمد, این ساعت مچی 500.000 دلاری دارای پوشش طلا و پلاتین, شیشه از جنس یاقوت کبود و در بند آن از چرم تمساح استفاده شده است.
در قسمت دیگری از این فیلم یک ساعت مچی که ساخت کمپانی پتک فیلیپ با قیمت 60.000 دلار, همچنین یکی دیگر از مدلهای 18.000 دلاری این شرکت به همراه ساعت هایی نظیر ساعت فیلیپ کالاتراوا ,بریژیت, فلیبک و بلانکپاین با قیمت های حدود 10 الی 15 هزار دلاری به چشم می خورد.

شاید جالب باشد بخوانید: بهترین برندهای ساعت در ایران.

حقوق رسمی ولادیمیر پوتین 115.000 دلار گفته شده

یک وبلاگ معترض به دولت نیز در مقاله ای جالب با بررسی درآمد سالیانه پوتین از ریاست جمهوری روسیه در این باره نوشته بود; رئیس جمهور روسیه به عبارتی باید حدود 6 سال بدون هیچ هزینه کردی تمام دستمزد دریافتی خود را صرف جمع آوری این مجموعه کرده باشد.

هدیه 10.500 دلاری پوتین

در بخشی از فیلم اعتراضی به رئیس جمهور و دست و دلبازی وی در سال 2009 اشاره شده بود. پوتین در این سال به یک پسر سیبریایی که به ملاقات وی آمده بود یک ساعت مچی بلانکپاین به ارزش 10.500 دلار هدیه داد و در ادامه در اوت 2010 نمونه همین ساعت را به یک کارگر کارخانه ساخت سیمان هدیه داده بود تا دو عدد ساعت از  ولادیمیر پوتین و کلکسیون ساعت مچی دردسر ساز وی کم شود!

ساعت مچی ولادمیر پوتین

ساعت مچی ولادمیر پوتین

هدیه برلوسکونی به پوتین

به گزارش گروه ضد حفظ حریم خصوصی (ویکی لیکس) سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا که دوست صمیمی ولادمیر پوتین نیز هست و وی هم اصرار شدید بر زندگی اشرافی و جمع آوری ساعت های بسیار لوکس و گران قیمت جهان دارد در ازای یک قرارداد پرسود انرژی وعده یک ساعت مچی بسیار گرانقیمت از مجموعه خود را به پوتین داده بود.

جالب است بدانید در روسیه این تنها پوتین نبود که برای خرید ساعت مچی های گرانقیمت مورد سرزنش قرار گرفته بود بلکه ایلخان کریل رئیس کلیسای ارتدکس روسیه بعد از خرید یک ساعت برژیت به ارزش 30000 دلار مجبور به انکار و فتوشاپی خواندن عکس درز کرده در خبرگزاری ها و در آخر عذرخواهی شد.

ترجمه و ویرایش: فروشگاه اشرافی

انتشار با ذکر منبع: ساعت بلامانع است.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×