خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

آموزش نگهداری از ساعت مچی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1393-12-08 ۲۰:۳۲

ساعت مچی امروزه به غیر از استفاده برای تعیین زمان این روزها بسیار با اهمیت تر جلوه کرده و بدون آن نمی توانی هیچ تیپی را کامل کرد, این وسیله به تمیز بودن نیاز دارد همچنین کارکرد صحیح در طول زمان استفاده و در ادامه چند نکته مهم درباره نگهداری ساعت مچی را با هم مرور خواهیم نمود.

نگهداری و استفاده درست از ساعت مچی

اولین نکته این که شما باید همیشه ساعت مچی خود را تمیز نگه دارید برای این منظور بهتر است از پارچه های نرم که کمی هم مرطوب شده استفاده نمایید (مانند دستمال ال سی دی).

 

عکس ساعت مچی پتک فیلیپ موتور باز

 

توجه داشته باشید در روند صحیح کوک کردن ساعت کوکی می بایست بعد از کوک کردن آنها حتماً اهرمی که بیرون کشیده اید را به جای خود برگردانید زیرا ممکن است ضد غبار بودن و ضد آب بودن که در موقع بیرون بودن اهرم از دست می رود منجر به خرابی ساعت مچی شود.

در مواقعی که می خواهید کارهای سنگین به قول معروف (کثیف کاری) انجام دهید بهتر است ساعت را از دستتان باز کرده زیرا هم ممکن است موادی روی آن ریخته شود که آسیب رسان باشد یا خط و خش غیر قابل جبرانی روی آن بیفتد!

بعضی اوقات پیش می آید دست را با کرم های شیمیایی چرب یا عطر آگین می کنیم این مواد به مرور زمان می تواند لایه ی آبکاری شده ساعت را از بین ببرد علی الخصوص در ساعت مچی هایی که رنگ طلایی دارند.

نکته: ساعت های طلایی مگر اینکه از جنس طلا باشند در صورت مراعات نکردن قطعا رنگشان خواهد رفت. هرگونه مواد شیمیایی می تواند به ساعت آسیب بزند به عنوان مثال: الکل, آسیتون, بنزین و…

همیشه در مقابل خراش افتادن (چه خط و چه خش) ممانعت کنید برای این منظور ساعت مچی را به جاهایی که زبر به نظر می رسد نکشید.

چیز دیگر که می تواند به ساعت مچی شما آسیب برساند بالا و پایین رفتن ناگهانی دمای هوا باشد زیرا این ساعت مچی ها شامل قطعات بسیار ریزی می باشد که سر و گرم شدن شاید روی ملکولهای یک ماده تاثیر بگذارد اما کوچکی بیش از حد قطعات ممکن است با همین تغییر سایز ملکول ها آسیب ببیند.

ساعت مچی خود را وقتی دیگر مورد استفاده قرار نمی دهید در مکانی که نه رطوبت داشته باشد نه هوای زیاد گرم یا سردی داشته باشد.

 

انتشار با ذکر منبع: www.ashraafi.com

برچسب ها :
دیدگاه شما

یک پاسخ به “آموزش نگهداری از ساعت مچی”

  1. اکبر فهیم گفت:

    سلام ممنون بابت راهنمایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×