خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

نحوه تعویض باتری ساعت مچی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-05-27 ۱۹:۰۱
نحوه تعویض باتری ساعت مچی

یکی از استرس زاترین تجربه هایی که میتوانید داشته باشید اینست که شما دیرتان شده باشد و در همان حال باتری ساعتتان در حال تمام شدن باشد. عقربه ساعت شما در همان جایی که هست میماند و زمان درست را نشان نمیدهد تا اینکه دوباره باطری آن شارژ کامل داشته باشد. زمانی شما متوجه این موضوع شدید اولین کاری که باید بکنید تعویض باتری ساعتتان است.

بعضی از ساعتها برای تعویض باتری پروسه خاص خودشان را دارند، اما نحوه تعویض باتری به شرح زیر میباشد:

ساعت خود را به متخصص این کار بسپارید

اگر شما فکر میکنید ممکن است نتوانید تعویض باتری ساعتتان را خودتان به خوبی انجام دهید، نگران نباشید، چراکه تعداد زیادی از ساعت فروش ها هستند که به راحتی این کار را برای ساعتهای گرانبهای شما انجام میدهند. هزینه این کار با توجه به جایی که به آن مراجعه کرده اید متفاوت است بنابراین بهتر است ابتدا از چندین ساعت فروشی هزینه را بپرسید و بعد تصمیم بگیرید. در هر صورت زمانی که شما ساعت فروشی یا تعمیرکار حرفه ای ساعت مورد اعتماد خود را یافتید بهتر است در صورت نیاز در آینده به همان جا مراجعه کنید.

خودتان این کار را انجام دهید

برای انجام اینکار شما نیاز به یک موچین باریک و یک پیچ گوشتی کوچک برای درآوردن باتری قدیمی و جایگزین کردن آن با باتری جدید دارید. بهتر است نکات ایمنی را در این مورد رعایت کنید به این صورت که: از وسایل پلاستیکی به جای فلزی استفاده کنید تا از ایجاد شوک الکتریکی جلوگیری کنید. همچنین هنگام انجام این کار دستکش بپوشید تا از آسیب های احتمالی به داخل ساعتتان محافظت کنید.

زمانی که وسایل مورد نیاز را تهیه کردید، مراحل زیر را برای تعویض باتری مانند یک شخص حرفه ای انجام دهید:

1. قاب پشتی ساعت را جدا کنید

جدا کردن قاب پشتی ساعت

بیشتر ساعتهای مدرن دارای یک قاب قابل تعویض در قسمت پشت صفحه هستند، که معمولا یک تورفتگی باریک در لبه قاب وجود دارد که شما با دقت میتواند از طریق آن قاب را جدا کنید. برای این کار از یک پیچ گوشتی سر صاف کوچیک یا یک تیغ باریک میتوانید استفاده کنید به این صورت که آن را در حاشیه لبه قاب قرار داده و مانند اهرم با احتیاط آن را به طرف بالا فشار دهید تا اینکه قاب شل شود. اگر قاب ساعت شما با پیچ بسته شده باشد از پیچ گوشتی های باریکی که برای باز کردن پیچ های عینک بکار میرود، برای باز کردن پیچ ها استفاده نمایید و سپس قاب را جدا کنید. بعضی از ساعت های در قاب پشتی خود شکاف های بزرگ تری دارند که به اندازه ای است که میتوانید با لبه سکه آن را به طرف بالا فشار داده و قاب را جدا کنید.

2. واشر را کنار بزنید

اگر پس از برداشتن قاب پشتی متوجه یک حلقه لاستیک یا یک پوشش پلاستیکی شدید آن را جدا کنید تا قسمت داخلی ساعت شما نمایان شود. میتوانید از موچین یا یک چاقوی ظریف برای برداشتن آن استفاده کنید. Battery Depot (تامین کننده پیشرو برای انواع باتری ها) توصیه میکند که قبل از جایگذاری مجدد حلقه لاستیک یا پوشش پلاستیکی آن را تمیز کنید.

۳. باتری را پیدا و آن را جدا کنید

زمانی که باتری را مشاهده کردید دقت کنید که سمت بالای باتری کدام است تا باتری جدید را دقیقا به همان شکل جایگزین کنید. اگر بر روی باتری گیره های پلاستیکی وجود داشت از یک موچین پلاستیکی برای بلند کردن آنها استفاده نمایید. سپس میتوانید از پیچ گوشتی های باریک برای شل کردن و برداشتن باتری استفاده کنید.

۴. باتری جدید را جایگزین کنید

قرار دادن باتری جدید

با استفاده از موچین باتری جدید را با توجه به محل شکاف تعیین شده قرار داده و به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا به خوبی چفت شود.

۵. ساعت را چک کنید که درست کار کند

قبل از اینکه پشت ساعت را ببندید ساعت را به آرامی برگردانید تا ببینید کار میکند یا خیر. اگر مشاهده کردید که عقربه های ساعت همچنان حرکت نمی کنند دوباره باتری را بررسی کنید که از سمت درست در مکان خود قرار گرفته باشد. ممکن است  باتری آسیب دیده باشد یا ساعت معیوب باشد در هر صورت اگر هنوز کار نمی کند آن را نزد جواهری متخصص یا تعمیرکننده حرفه ای ببرید تا آن را تعمیر کند.

۶. واشر و قاب را مجددا در جای خود قرار دهید

اگر مشاهده کردید که ساعت به درستی کار میکند مراحل اول و دوم را به همان شکل و به صورت معکوس جهت بازگرداندن واشر و بستن قاب پشتی ساعت اعمال کنید.

پس از تعویض باتری، ساعت شما مجددا مانند قبل حتی بهتر کار میکنید. اکنون که نحوه تعویض باتری ساعت را فرا گرفته اید میتوانید با اطمینان خاطر ساعتهای بیشتری را به مجموعه مورد علاقه خود اضافه کنید.

 

دیدگاه شما

13 پاسخ به “نحوه تعویض باتری ساعت مچی”

  1. ... گفت:

    سلام
    ساعت من لمسی هست و نورش کم و کم تر شده
    بعضی وقت ها هم کلا روشن نمیشه نو نو هم هست چی کار کنم ؟؟؟

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      احتمال این که باتری مشکل دار شده باشد زیاد است اما خب این مدلها کلا دیگه ساعت مچی نیستند و در واقع عملکردشان بیشتر شبیه به وسیله‌های ارتباطی مانند موبایل است و بهتر است به تعمیرگاه موبایل مراجعه بفرمایید.

  2. مرتضی گفت:

    اطلاعاتی مختصر ولی بسیار مفید را ارائه نموده اید، ممنون و موفق باشید

  3. میلاد گفت:

    سلام متاسفانه همین الان ساعت از دستم افتاد و در پشتش باز شد ساعت سالمه ولی در پشتش نمیدونم چطور ببندم پیچ هم نداره در پشتش. چکار کنم بنظرتون؟

    • 3operator گفت:

      درود بر شما
      اگر از نوع پرسی باشد با دستگاه مخصوص بسته می شود، نیاز هست به تعمیرگاههای ساعت مراجعه نمایید.

  4. محسن گفت:

    سلام من پشت ساعت رو باز کردم و واشر و هم برداشتم ولی باتری هنوز خارج نمیشه چون روی باتری گیره فلزی هست باید چیکار کنم؟ مرسی

    • 3operator گفت:

      درود بر شما
      معمولا این گیره ها از یک طرف پیچ شده و از سمت دیگر به وسیله خار نگهدارنده مهار شده است.

  5. Hosein گفت:

    سلام خسته نباشید من ساعتم دو موتوره هستش به عقربه ای و یه دیجیتال
    من خواستم تا خودم باطری دیجیتال رو عوض کنم چون خاموش بود ولی عقربه ای کار می کرد تا در پشتی رو باز کردم عقربه ای هم از کار افتاد حتی من به چیزی هم دست نزدم میشه بگین که چرا اینجوری شد ؟؟

    • 3operator گفت:

      درود بر شما
      باز کردن درب پشت ساعت و تعویض باتری نیاز به مهارت دارد و کوچکترین اشتباهی می تواند به ساعت صدمه بزند. البته ممکن هست که آنالوگ ساعتتون نیز نیاز به تعویض باتری داشته باشد. توصیه می شود به ساعت سازی مراجعه نمایید.

      • Hosein گفت:

        اخه انالوگ تا قبل از باز کردن کار می کرد وقتی هم که باز کردم هیچ کاری نکردم ینی فقط در باز شد خاموش شد
        ساعت سازی که می برم ولی می خوام خیالم راحت بشه
        ممنون

        • 3operator گفت:

          درود بر شما
          همانطور که عرض شد ممکن هست که باتری قسمت انالوگ هم نیاز به تعویض داشته باشد.

        • Hosein گفت:

          ممنون از راهنماییتون باطری ها عوض شد و مشکل حل شد ولی الان مشکل جدیدی به وجود اومده که ساعت انالوگ وایمیسته و وقتی پین تنظیم رو ییرون می کشم و تنظیم می کنم و جا می زنم دوباره شرو به حرکت می کنه ادامه می ده و دوباره وایمیسته
          باطری هم نو هست میشه برای این موضوع هم لطفا راهنمایی کنید
          ممنون

        • 3operator گفت:

          درود بر شما
          این موضوع نیاز به تخصص دارد. و می بایست به تعمیرکار مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×