خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

قدیمی‌ترین برند‌های ساعت مچی در جهان

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-01-26 ۱۷:۴۴
قدیمی‌ترین برند‌های ساعت مچی در جهان

شاید تعجب آور باشد که امروزه برخی از برندهای ساعت مچی سابقه‌ی نسبتاً کوتاهی دارند. با این وجود برندهای دیگری وجود دارند که سابقه‌ی فعالیتشان به چندین قرن می‌رسد. ما در این مطلب لیستی از 10 تا از قدیمی‌ترین برند‌های ساعت تهیه کرده و عواملی که باعث شده هنوز هم به فعالیتشان ادامه دهند را بررسی کرده ایم.

10 تا از قدیمی‌ترین برندهای ساعت

در اینجا 10 مورد از قدیمی ترین شرکت های ساعت مچی که در جهان وجود دارند، آورده شده‌اند. شما بسیاری از این برندها را میشناسید و دوستشان دارید.

اما اگر در زمینه‌ی برندهای قدیمی تخصصی نداشته باشید، ممکن است که برخی از این نام‌ها تاکنون به گوشتان نخورده باشد. ما لیست خود را با دهمین برند قدیمیِ ساعت شروع می‌کنیم و کم کم به اولین برند قدیمی می‌رسیم.  بیایید شروع کنیم…

 

10. رولکس

رولکس

رولکس معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برند ساعت مچی در جهان است. رولکس همچنین یکی از قدیمی‌ترین برندهای ساعت است که در رتبه ی دهم این لیست جای گرفته.

این شرکت در سال 1905 در لندن تأسیس شد و در سال 1919 به ژنو منتقل شد. رولکس یک برند سوئیسی قدرتمند است که در سال 2012 بیش از 7 میلیارد دلار فروش داشت و 2800 کارمند دارد. لوگوی معروف این شرکت که به شکل تاج است در سرتاسر دنیا شناخته شده است.

9. سیکو (Seiko)

سیکو

درست است، قدمت این شرکت ساعت‌سازی ژاپنی به سال 1882 برمی‌گردد. اگرچه که این شرکت تا سال 1892 هیچ ساعتی تولید نکرده بود، در آن سال اولین ساعت دیواری‌اش را تولید و اولین ساعت مچی‌اش را نیز در سال 1924 تولید کرد. سیکو در سال 1969 با ساختن اولین ساعت کوارتز در جهان خبرساز شد. امروزه این شرکت اسپانسر تیم‌های ورزشی است و همین امر باعث شده که تا به امروز فعال باشند.

8. اودمار پیگه (Audemars Piguet)

اودمار پیگه

این شرکت در سال 1875 توسط ژولز-لویی اودمار 23 ساله و ادوارد-اوگوسته پیگه‌ی 21 ساله تأسیس شد. از آن زمان تا کنون اعضای خانواده‌های اودمار و پیگه به نحوی در کارهای این شرکت سهیم بوده‌اند. این ماندگاری باعث شده که محصولات این شرکت به کیفیت یکپارچه و پایداری برسد، به طوری که بسیاری از برندهای دیگر فقط امیدوارند که بتوانند از این برند تقلید کنند. AP (اودمار پیگه) یکی از نمادین‌ترین برندهای قدیمی است.

7. والتهام (Waltham)

والتهام

ساعت‌های والتهام از سال 1850 در شهر والتهام از ایالت ماساچوست تولید می‌شدند. این شرکت در سال 1954 یک شعبه‌ی وابسته به خود را در سوئیس تأسیس کرد که با وجود اینکه شرکت اصلی والتهام در سال 1957 بسته شد، اما شعبه‌ای که در سوئیس تأسیس کرده بود هنوز هم به تولید ساعت‌های والتهام می‌پردازد. در حال حاضر ساختمان این شرکت به یکی از آپارتمان‌‌های شیک و امروزیِ بوستون تبدیل شده است. آبراهام لینکولن پس از ایراد نطق گتیسبورگ، یک ساعت والتهام دریافت کرد.

6. پتک فیلیپ (Patek Philippe)

پتک فیلیپ

این شرکت در سال 1839 تولید ساعت مچی‌های با کیفیت را آغاز کرد و ساعت‌های معروفی که شامل ویژگی نمایش چند منطقه ی زمانی هستند و ساعت “کالیبر 89 ” که بسیار پیچیده است را تولید کرده‌. پتک فیلیپ هنوز هم برخی از بهترین ساعتهای روی کره زمین را تولید می کند و همیشه در نمایشگاه‌های BaselWorld (بزرگ‌ترین نمایشگاه سالانه‌ی ساعت) سهم قابل پیش‌بینی‌ای دارد.

علاوه بر این، امروزه پتک فیلیپ در بین تمام نسل‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. پتک فیلیپ به عنوان یک برند قدیمی به خوبی موفق شده که خودش را به روز نگه دارد. رقابت با این برند برای برندهای جدید بسیار دشوار است.

5. Gallet & Co

اگرچه که قدمت ساعت سازیِ این خانواده به اواسط دهه‌ی 1400 میلادی بازمی‌گردد، اما نام این شرکت در سال 1826 توسط ژولین گالت به ثبت رسیده است. امروزه این شرکت در تولید ساعت هایش از فناوری و سبک مدرن استفاده می‌کند تا همچنان بتواند به فعالیتش ادامه دهد.

4. برگه یا بریژیت (Breguet)

برگه یا بریژیت (Breguet)

این شرکت که به اختراع اولین ساعت‌مچی جهان در سال 1810 معروف است، در سال 1775 توسط آبراهام لوئیس بریژیت تأسیس شده است. این حقیقت باعث شده که این برند به یکی از خاص‌ترین برندهای قدیمیِ ساعت تبدیل شود. این شرکت ساعت‌هایی تولید کرده که زمانی متعلق به ماری آنتوانت (ملکه‌ی فرانسه) و بناپارت (امپراتور فرانسه) بودند. امروزه این شرکت به صورت خصوصی به خانواده‌ی براون تعلق دارد و همچنان به تولید ساعت‌های با کیفیت و درجه یک می‌پردازد. (به روز رسانی: شرکت بریژیت در سال 1999 به مالکیت گروه سواچ درآمد.)

3. واشرون کنستانتین (Vacheron Constantin)

واشرون کنستانتین (Vacheron Constantin)

در بین برندهایی که در این لیست آورده شده‌اند، این شرکت یکی از بهترین مدیریت‌ها را دارد. ژان مارک واشرون که یک ساعت ساز معروف بود با شروع کارش در سال 1755 شرکت واشرون کنستانتین را در ژنو تأسیس کرد. این شرکت با گذشت 260 سال با تولید ساعت‌های به روز و با کیفیت جهانی، همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد. واشرون در بین تمام شرکت‌های ساعت‌سازی، طولانی‌ترین فعالیت مستمر را دارد.

2. فاور لوبا (Favre Leuba)

قدمت شرکت فاور لوبا به سال 1737 میلادی بازمی‌گردد. این برند قدیمی به مدت 8 نسل در یک خانواده باقی ماند. اما در سال 1969 که ساعت‌های کوارتز ارزان قیمت وارد بازار شدند، مشکلات این شرکت شروع شد. ساعت‌های Bivouac که دارای ارتفاع سنج بود و Bathy که یک ساعت غواصی بود از ساعت‌های کلاسیکی بودند که این شرکت تولید کرده بود. این برند قدیمی اکنون در حال احیا و بازسازی است.

1. بلنک‌پین ( Blancpain)

بلنک‌پین ( Blancpain)

بلنک پین قدیمی‌ترین برند ساعتی است که در جهان وجود دارد. این شرکت در سال 1735 توسط ژون ژاک بلنک‌پین تأسیس شد و با تولید سالانه‌ی تعداد محدودی ساعت توانست به موفقیت برسد. این شرکت برای مدتی فعالیت نداشت و اکنون تحت مالکیت گروه سواچ قرار دارد.

**به روز رسانی**

لونژین (Longines) هم به لطف یکی از خوانندگان این مطلب، به این لیست اضافه شد. در حال حاضر شرکت لونژین (مانند جواهرسازی لوکس هری وینستون) به گروه سواچ تعلق دارد. این شرکت در سال 1832 توسط آگوست اگسیز در  سنت ایمیر سوئیس تأسیس شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

21 پاسخ به “قدیمی‌ترین برند‌های ساعت مچی در جهان”

  1. مجتبا گفت:

    سلام چن تا ساعت زنانه کلکسیونی قدیمی دارم سی قیمت داره یا خرید

  2. زهره مناف گفت:

    سلام یه ساعت قدیمی دارم بامارک موللار۲۳۴۰۷ می خواستم بدونم اطلاعاتی دارین یاخیر

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      متاسفانه اطلاعاتی از این برند نداریم.

  3. محمدرصا ظفری گفت:

    سلام. بنده یک عدد ساعت فاور لوبای تمام طلای ۱۸عیار دارم ۳۱گرم نو نو خیلی قدیمیه
    هرکسی خریداره درخدمتیم

    ویک ساعت روسی پتک که ۲۴ ساعته است برای نیمکره شمالی که شب وروز ندارن روسیه ساخته
    اینم فروشیه هرکی خواست درخدمتم

  4. مریم گفت:

    سلام راجب ساعت مچی خیلی قدیمی برند copital Quartz اطلاعاتی دارین هرچقدر تو اینترنت سرچ میزنم نمیاره…

  5. سینا گفت:

    چندتا ساعت دارم میشه قیمت بدین یکیکش ساعت سیکواتماتیک هست باطری نمیخوره پشت شیشه ای موتورش معلومه روش نوشته 21JEWELS

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      لطفا از طریق تلگرام با ما در ارتباط باشید.

  6. بهنام گفت:

    درود ، در مورد ساعت مچی ROYCE اگر اطلاعت بدید ممنون میشم

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      متاسفانه اطلاعاتی از این برند نداریم.

  7. فرانک گفت:

    ساعت ناوزر قدیمی دارم آبکاری عالی طلا سالم هستش
    قصد فروش دارم
    این ساعت به سفارش یک ایرانی در سویس ساخته شد و تعداد کمی ازش موجوده برای کلکسیونرها مناسب هستش

  8. فرخاد گفت:

    سلام دوست عزیز
    ساعت اومگا و زنیت و چند تایی را از قلم انداختید

  9. مسعود گفت:

    سلام.چنتا ساعت قدیمی دارم.کسی هست که قیمت خوب بخره؟

  10. saeed گفت:

    درود.برندواچرون کنستانتین.سکوندا.لوسیرنه.وفابرکه خیلی قدمت دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×