نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

آموزش شناخت ساعت کارتیه سانتوز اورجینال – تاریخچه این ساعت

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1396-12-23 ۱۸:۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
آموزش شناخت ساعت کارتیه سانتوز اورجینال – تاریخچه این ساعت

آنچه ساعتهای cartier را از بقیه متمایز میکند کار بر روی شکل و طرح آن است. دلیل این ادعا کلکسیونی شامل بیست و پنج قطعه از مجموعه رسمی ساعت cartier شامل تعدادی از بهترین انواع قالب های نمادین ساعت است که در اینجا به آن نظری می اندازیم .

این صف آرایی فوق العاده همچنین نشان دهنده اینست که چگونه ساعتهای cartier طی دو دهه برای باز آفرینی مجدد خود شان طراحی شده اند. این ساعتها توانایی منحصر به فرد برای ایجاد یک مدل سنتی که هنوز خوش طرحی بی نظیرش را حفظ کرده است را دارا است.

ساعت مچی کارتیه

که این ویژگی جزو طرح اولیه  French maisonاز زمان تاسیس آن در سال  1847بوده است. cartier صنعت ساعت سازی را تنها در زمینه زیبایی شناسی دچار دگرگونی نکرده است.

نباید خواستگاه اختراع سگک های مخصوص ساعت برای سهولت در باز و بسته کردن آن و همچنین کار آمدی بیشمار و پیش گامانه cartier بخصوص برای گسترش اینچنین مواردی را از نظر دور نگه دارید . لطفا فیلم بالا را مشاهده کنید.

ما در اینجا نگاه ملموس تری به ساعت های شگفت انگیزی که ما شانس ساخت آنها را داشته ایم می‌اندازیم .

ساعت جیبی از جنس پلاتینیوم

چیزی که به شبیه یک ساعت جیبی ساده به نظر می‌رسد،به دنبال ثبت اختراع شماره 421746 توسط ادموند جی گر در سال 1910 تبدیل به یک قطعه بسیار تخصصی شد ( سال قبل از آن او از ویژگی سگک های تا شو از طرف شرکت cartier french با ثبت اختراع 409891حمایت کرده بود).

این قطعه چهار گوش شیشه ای در قاب خود توسط 8 پیچ قابل رویت ثابت و جای گذاری می شد.

ساعت مچی کارتیر برند اصل مارک

لبه های نرم این مربع بطور جالبی زمان را با شکل های هندسی نشان می‌دهد و پیشاپیش خبر از برخی تغییرات بعدی در قاب ساعت های مچی ،یعنی استفاده از پلاتینیوم جامد به همراه زنجیر پلاتینیوم برای جذابیت بیشتر آن می داد.

ساعت کارتیه سانتوس مربوط به سال  1980 الهام گرفته از مدل سال 1910

ساعت های کارتیه سانتوس جزو اولین ساعت های ساخته شده دست بشر بحساب می‌آید. ایده اصلی آن از درخواست شخصی یک خلبان ماجرا جو بنام آلبرتو سانتوزدو مانت می باشد، که آرزوی فهمیدن زمان بدون برداشتن دستش از کنترل هواپیما ر ا داشت. (با توجه به اینکه این اتفاق مربوط به سال 1904 است ماشین های پرواز کنونی احتمالا نسخه دقیقتر از این ماشین ها هستند).

سپس در سال 1911 ساعت های کارتیه سانتوس راهی بازار تجاری و به صورت دقیق تر در سال 1980 باز تولید شدند. این مورد نشان دهنده جاودانه بودن یک طرح منحصر به فرد از ساعت مچی می باشد.

کارتیه سانتوز قاب اصلی معمولی

قاب معمولی همان چیزی است که نامش فهمیده میشود. قاب اولیه آن در اصل برای ژنرال جان جوزف پرشینگ سردار آمریکایی جنگ جهانی اول در سال 1917 طراحی شد، و بدنبال آن 9 عدد دیگر از آن ساخته شد که همه ی آنها تقریباً بلافاصله بفروش رسید ند.

نام اجلاس از بخاطر ایجاد تغییر در قاب Louis cartier که لبه های گردتری را از سال 1922 به بعد سفارش داده بود گرفته شده است.

ساعت ارجینال کارتیه سانتوس

هر دو مدل مطابق با سبک خاصی که از ساعت ها ی cartier سراغ داریم یک صفحه مربعی درون یک شکل مستطیل را پیشنهاد میدهد.

لازم به ذکر است که این نمونه مربوط به مدل تولید ات اولیه است که حکاکی روی آن مربوط به سال  1973می باشد. ساخت قاب های معمولی مجددا در سال 1973 راه اندازی شد.

ساعت های کارتیه Baignoire Allongee

ساعتهای cartier Baignoire احتمالا در سال 1957رونمایی شده است. گمان می رود خطوط آن از ساعتی که به دوشس بزرگ روس پاولونا تقدیم شده بود الهام گرفته شده باشد. این ساعت یکی از کم صدا ترین مدلهای شخصی cartier در اوایل قرن بیستم می باشد. نام این ساعت بخاطر شباهتش به وان حمام یا همان Baignoire در زبان فرانسه می باشد.

این مدل ساعت به شکل رسمی در سال 1973 با این نام معرفی شده و دارای طرح بزرگتری نسبت به مدل حقیقی خود است. این طرح به صورت مشخص کشیده تر شده و اعداد در آن مانند نشانه های ساعت cartier به شکل نمادین هستند و با وجود اینکه یک طرح جدید بیضی شکل را ارائه می کند، نکته جالب این است که کاملاً متوازن نیز می باشد.

مدل شکسته کارتیه سانتوس

درحالی که مدل شکسته cartier یاد آور نقاشی تداوم حافظه اثر سالوادور دالی می باشد، اما داستان اصلی آن چیز دیگری است(به هرحال به این اثر ارتباطی ندارد).

داستان غیرمعمول آن از Baignoire Allongee می آیدو آن مربوط به ضربه ای است که در تصادف وحشتناک ماشین به ساعت وارد شده و آنرا از کار می اندازد.

بهترین ساعت مچی برند مارک اصل کارتیر کارتیه شیک

این ساعت برای تعمیر به cartier لندن برده شده و الهام بخش طرح کنونی آن میشود و همچنین احتمال دارد محصولی از شرکت swinging sixties یعنی جایی که تصادف در آنجا رخ داده است و برخواسته از ایدهJaeger-LeCoultreباشد.

به هر حال اکنون آن ایده برخلاف هر چیز غیر معمول تبدیل به یک سمبل حقیقی شده است.

مدل مدور عدسی شکل سانتوس

نوع دیگری از ساعت ها ی cartier می باشد که توسط cartier لندن در سال 1960ساخته شده است وبر پایه نمایش هندسی بین طرح سنتی مدور و صفحه لوزی شکل است.

بهر حال از اعداد لاتین در روی صفحه گرفته تا گوهر کوژ مانند ساخته شده از یاقوت کبود که بر روی سطح آن قرار گرفته همه بخشی از مدل حقیقی cartier می با شد.

علاوه بر این شکل عدسی مانند صفحه اش بر روی دست باعث جذاب تر شدنش می‌شود. در این طرح تاکید بر کارکرد آن باعث نادیده گرفتن ظرافت ظاهری آن نشده است.

این مورد از یک مجموعه کمیاب میباشد و گمان میرود تنها شش مورد از این مدل ساخته شده باشد.

ساعت قاب Cintrée سانتوس کارتیه

مدل قاب Cintrée در سال 1921 رونمایی شد، ابعاد مستطیل شکل آن کشیده تر شده است. واژه فرانسوی Cintrée موجود در نام آن چیزی به معنی کاهش یافتن و کشیده شدن ترجمه می‌شود.

شکل منحنی آن مطابق با خمیدگی طبیعی دست طراحی شده است و در عین حال باریک بودنش ظرافت ظاهری آنرا به نمایش می گذارد.

این طرح محبوب ستاره های سینما است که از معروفترین آنها استیو مک کویین در فیلم حماسه توماس کرون است که در آن این ساعت مچی را استفاده کرده است.

قاب ساعت مچی کارتیه

به نظر می رسد در این مدل باریکی آن خاصیت ضد آب بودنش را سخت کرده است که در توضیحات قبلی نیز به آن اشاره شد.

شناسایی ساعت اورجینال کارتیر سانتوس

در ابتدا لازم است به اطلاع برسانیم بهترین روش برای شناسایی این ساعت ها مراجعه به کارشناس خبره می باشد اما خب چند روش ساده در شناخت نمونه اورجینال کارتیر سانتوس به شما کمک می کند.

نکته اول: اگر بر روی هرجای ساعت کلمه اتوماتیک حک شده باشد می بایست موتور اتوماتیک باشد، و برای کوارتز هم به همین صورت.

2: اگر قسمتی از این ساعت طلایی رنگ بود بایستی حتما از جنس طلا باشد (با محک طلا تست شود).

3: دقت ساخت ساعت اورجینال سانتوس کاملا بدون ایراد است مثلا هیچ کجای آن نباید موارد چاپ شده لغزشی داشته باشد و نمونه هایی از این دست روی ساعت باشد.

4: بندهای چرمی یا دیگر بندهای غیر فلزی آن بسیار گرانقیمت هستند و قیمتی در حدود 2 الی 6 میلیون دارند و به سادگی قابل تشخیص از بند ساعت های کپی سانتوس کارتیه است.

گالری اشرافی عرضه کننده انواع ساعت های های کپی کارتیه با کیفیت بسیار بالا می باشد و از جمله ای مدلها کارتیه سانتوس است که از کیفیت بی نظیری در میان محصولات ما برخوردار است و جزء بهترین ها می باشد.

انتشاره با ذکر منبع: اشرافی

برچسب ها : , , , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×