خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

درباره ساعت مچی برگه یا بریژیت

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1394-10-30 ۱۱:۴۹

مشاهده تمامی محصولات برگه

برگه Breguet کارخانه ساخت ساعت‌ لوکس است که در سال ۱۷۷۵ توسط آبراهام لوییز برگه تاسیس شده است. آبراهام فرانسوی در نوشاتل متولد شد, در جوانی وی به مدت 10 سال و قبل از شروع بیزینس خود زیر نظر فردیناند برتهوود و ژان آنتوان لپین در فرانسه آموزش لازم را دید.

 

پس از معرفی او به دربار ملکه ماری آنتوانت مجذوب ساعت اتوماتیک برگه شد و لویی شانزدهم تعدادی از ساعت های او را خرید که این یک شروع خوب برای وی محسوب می شد.

در سال 1783 یک سرمایه دار سوئدی به نام اکسل فون فرسن که دوست ملکه و عاشق او بود به برگه سفارش یک ساعت که شامل تمامی تکنولوژی های ساخت ساعت (شاهکار بریژیت) در آن زمان می شد را به منظور هدیه به ملکه داد.

 

ساعت بریژیت

کمپانی ساخت ساعت مچی برگه از سال ۱۹۷۶ این شرکت بخشی از گروه سواچ شد, ساعت های این شرکت از سال 1979 تا کنون در Vallée de Joux در سوییس تولید شده است. این شرکت در کنار شرکت های واشرون کنستانتین و بلنک پین یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان ساعت مچی و از پیشگامان تکنولوژی های متعدد در صنعت ساعت سازی مانند توربیلون (یک مکانیزم کارکرد ساعت مچی) می باشد.

این شرکت اولین ساعت مچی خود را در سال 1810 تولید کرده است, بیزینس این شرکت با موفقیت های پی در پی همراه شد و آبراهم با شریک قرار دادن فرزندش لوییز آنتوان نام شرکت را به بریژیت و پسران تغییر داد.

لوییز پس از مرگ پدر در سال 1823 نفر اول شرکت شد و پس از بازنشتگی اش در سال 1833 مسئولیت این شرکت به نوه آبراهام یعنی لوییز کلمنت فرانسوا رسید. پسر وی آخرین عضو خانواده بریژیت فعال در این شرکت بود در حالیکه وی دو پسر و یک دختر داشت آنها مایل به ورود به این عرصه نبودند و پس از وی کمپانی، ادوارد براون، ساعت ساز انگلیسی را برای مدیریت کارخانه پاریس انتخاب کرد و بعد از اینکه شرکت را با خانواده برگه شریک شد با بازنشتگی خود در اوایل سال 1900 میلادی شرکت را به پسرش هنری براون سپرد.

یکی از فروشگاه های ساعع بریژیت

مدیریت کمپانی ساخت ساعت بریژیت تا سال های 1970 و 1980 و تا قبل از مالک فعلی آن یعنی شرکت سواچ به افراد زیادی سپرده شده است.

سبک ساخت ساعت مچی مارک بریژیت

بریژیت با ساخت ساعت های لبه سکه ای, ساعت های با صفحات بسیار ظریف کار شده و ساعت های عقربه آبی (در حال حاضر به عقربه بریژیتی معروف است) در طراحی خود را صاحب سبک خاصی کرده است. علاوه بر ساعت، این شرکت تولیدات فراوانی در زمینه ابزار آلات نوشتن، جواهرات بانوان و دکمه سردست نیز دارد.

ساعت بریجیت مارک برگه

تولیدات دیگر کمپانی بریژیت

تولیدات این شرکت به موارد زیر در در زمینه های آقایان و بانوان دسته بندی می شود. در قسمت آقایان ساعت ها به انواع ذیل تقسیم بندی می شوند.

ساعت کلاسیک: ساده و عامه پسند، marine : ضد آب هستند و با محافظ فوقانی از بقیه ساعت ها متمایز می شوند، heritage: که مدل های مستطیل شکل هستند، انواع XX، XXI و XXII : کرونومترهایی برای ورزش که طبق مدل ساعت خلبانان دوران جنگ جهانی دوم طراحی می شوند، La Tradition : شبیه به مدل ساعت های جیبی قدیمی بریژیت که دیگر تولید نمی شوند، و در اندازه های کوچک هستند.

در قسمت بانوان که ساعت ها به طور عمده با الماس از ساعت های آقایان متمایز می شوند انواع کلاسیک، marine، heritage، نوع XX و Reine de Naples با قالب های بیضی شکل موجود است.

مدل Classique Chronométrie بریژیت (عکس زیر) جایزه Aiguille d’Or، بالاترین جایزه ساعت سازی مثل جایزه اسکار برای صنعت سازی را در سال 2014 در گرند پریکس ژنو به نام خود ثبت کرد.

 

ساعت برگه

 

در انتها لازم به ذکر است تلفظ این ساعت در زبان فارسی مانند برخی محصولات دیگر نام این محصول نیز با بحث مواجه است و بریژیت، برگه، برگی و شاید نام های دیگر به این ساعت نسبت داده می شود.

برچسب ها : , , , ,
دیدگاه شما

2 پاسخ به “درباره ساعت مچی برگه یا بریژیت”

  1. HaHM6 گفت:

    سلام!
    اولا اگر بریژیت نادرست است و برگه درست است (در قسمت تلفظ درست نامها اشاره کرده اید) چرا شما از اسم برگه استفاده نکرده اید؟
    ثانیا خط ماقبل آخر اشاره به (عکس زیر) منظور کدام عکس است؟

    • اشرافی گفت:

      درود بر شما
      ضمن تشکر از شما بابت تذکر به جا و نگاه ریزبینانه، لطفا پاراگراف آخر را که به تازگی اضافه شده است مطالعه بفرمایید.
      عکس مدل مذکور نیز اضافه گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×