خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

یکی از عجیبترین ساعت مچی های اتوماتیک جهان

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1398-09-16 ۱۷:۵۸
یکی از عجیبترین ساعت مچی های اتوماتیک جهان

اگر موضوع ساعت های مچی گرانقیمت را دنبال می کنید، بدون شک نام مارک ساعت مچی اچ موزر (H. Moser) را شنیده اید. این برند بر اساس ساعت ساز هاینریش موزر نام گذاری شده، که ساعت هایی به بازار عرضه می کنند که نایاب هستند.

این شرکت خانوادگی مستقل، چندان اهل اجتماع نیست و همه چیز را در خانه تولید کرده و هر از چند گاهی ساعت های بسیار تک و غیر معمول را خلق میکند مانند ساعت سوئیس دیوانه که از جنس پنیر سوئیسی ساخته شده است (در اعتراض به برچسب ساخت سوئیس ساعتها).

علیرغم شباهت هایی به ساعت اپل (Apple watch)، ساعت مچی سوئیس آلپ نقطه تقابل آن ساعتهاست، یک ساعت مکانیکی با دست ساخت سنتی، که صفحه نمایشی نداشته و تنها یک توربیلن شناور را روی ساعت 6 نشان می دهند و زمان اصلا نشان داده نمیشود.

به این خاطر است که شما اصلا نیازی ندارید ساعت را بخوانید. بلکه باید بشنوید! مانند زمان های دور، پیش از اینکه الکتریسیته اختراع شود، مردم میبایست از تکرار کننده های دقیقه استفاده می کردند تا زمان را بخوانند، زمانی که تاریک بود و صفحه ساعت دیده نمیشد.

یک تکرار کنندۀ دقیقه زمان را با یک زنگ نشان می دهد، که هر دقیقه ای یک تون (نوای) خاص خود را دارد. نوت باس (بیس – بم) برای ساعت، ترکیب تربل باس (زیر و بم با هم) برای ربع ساعت ها و یک نت تربل (زیر) برای هر یک دقیقه.

ساعت های تکرار دقیقه بسیار گرانقیمت هستند بخاطر مکانیک پیچیده شان و سخت بودن ساختنشان، پس بنابراین طبیعی است که برچسب قیمت بالایی داشته باشند. در زیر این ساعت یک نمایشگاه واضح است که بتوانید زیبایی مکانیزم بین دو چکش کوچک ساعت را ببینید که بکار می رود تا یک زنگ بزرگ را بصدا در اورد که داخل محفظه را پر کرده است.

تنظیم ساعت به شیوه خاصی در این ساعت مچی انجام می گیرد. شما میبایست پیچ کناری قاب را بکار بگیرید تا زنگ را تنظیم کرده و زمان را با استفاده از تاج تعیین کنید. اگر بودجه شما جوابگو هست، این ساعت را می توانید بالای 300 هزار یورو بدست آورید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×