نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

تاریخچه شرکت روندا (Ronda) – تولیدکننده ساعت و موتور ساعت

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1395-10-18 ۲۰:۳۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
تاریخچه شرکت روندا (Ronda) – تولیدکننده ساعت و موتور ساعت

روندا (شرکت ساعت سازی)

شرکت روندا AG تولید کننده ی موتور ساعت سوئیسی کوارتز و ساعت سه موتوره همچنین موتور مکانیکی می باشد. این شرکت در سال 1946 توسط ویلیام موست تاسیس شد و دفتر مرکزی فعلی این شرکت در شهر لاسن، بازل-لاندشافت واقع شده است.
موتور روندا در انواع ساعتهای موجود در سراسر جهان، از جمله ساعت های Shinola و Mondaine استفاده می شود.

حکایت تاسیس روندا بیش از 65 سال پیش در والدنبورک والی در کانتون بازل-لند سویس آغاز شد. آنچه که تحت عنوان یک شرکت کوچک و متوسط روستایی آغاز به کار کرده بود در طی چند دهه به چنان پیشرفتی دست یافت که در حال حاضر بیش از 1800 نفر پرسنل را به استخدام خود در آورده است.

هدف این شرکت (که تحت مالکیت خانوادگی می باشد)، حفظ استقلال مطلق است و یکی از مزایای بی دردسر برای مشتریان می باشد. عناصر کلیدی در استراتژی خود توسعه محصولات نوآورانه و پرورش روابط شخصی خوب با شرکای تجاری می باشد.

به عنوان یک سازمان تیم گرا، روندا به خوبی برای ظرفیت خود جهت توسعه راه حل های متناسب با نیازهای بازار خاص شناخته شده است. انعطاف پذیری، واکنش های سریع و تحویل به موقع از دیگر عوامل کلی موفقیت این شرکت است.

ساعت مارک روندا

1909 – 1945: یکی از پیشگامان نوآوری

نشانه های اولیه …

ویلیام موست در 3 ژوئن 1909 در روستای هولشتاین متولد شد. او به تکمیل آموزش خود به عنوان یک مکانیک دقیق و ظریف در همان سکونتگاه کوچک ادامه داد. یانگ ویلیام اندک اوقات فراغت خود را صرف تعمیر و تدبیر در کارگاهی ساده واقع در انباری خانه اش کرده بود.

ابداع پیشگام

هنوز مدت زیادی نگذشته نبود که ویلیام اولین اختراع خود را به عمل آورد. در بهار سال 1929 او ابزاری را توسعه داد که می توانست 32 سوراخ را در صفحه، به طور منظم، دقیق و همزمان ایجاد کند. او تخصص جدیدش را در اختیار کارفرمای بعدی خود قرار داد؛ اما این اختراع سبب شد تا او شرکت خود را تاسیس کند.

تجربه کاری در شرکت اریس

ویلیام با متوقف ساختن موقتی برنامه های آموزشی خود، جهت یادگیری مهارت های تولید ساعت مچی به شرکت اریس پیوست. او تنها در سن ۲۲ سالگی رئیس بخش Assortiment” “بخش مسئول تولید موتور ساعت (فرار چرخ دنده، پالت و رولر) منصوب شد. با وجود مسئولیت قابل توجهی که به او سپرده شده بود، این مدیر جوان رویایی، کاردان و بلند همت به چشم انداز شغلی بیشتر خود در شرکت اریس تردید داشت، و به تاسیس شرکت خود در بخش ساخت ساعت در اولین فرصت پرداخت.

استقلال جدی شرکت روندا

ویلیام در کنار وظایفش جهت تولید محصولات اریس، یک دوره آموزش از راه دور در ساعات شب را به پایان رساند. او همچنین یک سری ماشین آلات دوار و صیقلی برای استفاده در صنعت ساخت ساعت را اختراع کرد.

هرچند بزرگترین دستاورد او، توسعه ماشین آلات فرزکاری و مته کاری بود که باعث اجرای ۲۰ عملیات، یکی پس از دیگری در فرایند دایره می شد. و در ۱ نوامبر ۱۹۴۴ ویلیام موست گام جسورانه ی راه اندازی شرکت خود، با نیروی کار اولیه هفت کارمند را برداشت.

ساعت سازی فناوری

1946 – 1960: سالهای تاسیس

اولین کارخانه روندا AG در لاوسن

با اتمام جنگ جهانی دوم، ویلیام موست در نهایت قادر به عملی ساختن برنامه های ساخت و سازش شد. ۱۹ مارس ۱۹۴۶ زمان ورود به شرکت های جدید در ثبت نام تجاری بود. اما تحت چه نامی؟ در پایان، ویلیام از اصطلاح فرانسوی arrondir” ” الهام گرفته بود. روندا متولد شد. و این شرکت به کارخانه جدید خود در شهر لاوسن در 18 نوامبر همان سال منتفل شد.

اجزاء موتور ساعت مکانیکی

در سال های اولیه، شرکت روندا و 45 کارکنانش، محور و سطوح متعادل برای موتورهای اهرمی را تولید کردند. با کسب امتیاز ثبت اختراع، مجموعه ی پین پالت و موتور Roskopf از تولید کنندگان دیگر نیز در برنامه تولید گنجانیده شد. و توازن تنظیم در سال 1958 اضافه شد.

موتور سازی برک

از سال 1952 به بعد، روندا اولین بار موتور Roskopf و موتور پین پالت (که با نام ébauches شناخته شده) را تحت لیسانس شرکت برک تولید کرد، که در Breitenbach در کانتون سولوتهورن بنیان نهاده شد. Ebauches متفاوت از موتور مکانیکی کامل است چرا که چرخ دنگ، تعادل و فنر اصلی هنوز به آن اضافه نشده است. با نزدیک شدن به دهه ی ۵۰، نیروی کار روندا لاوسن به 220 نفر پرسنل افزایش یافت.

 

 

موتور ساعت مچی

 

۱۹۶۱-۱۹۷۰:

موتور مکانیکی تحت نام تجاری روندا

سال های بسیاری، مقامات سوئیس از صنعت ساخت ساعت توسط قانون محافظت کرد که، در میان چیزهای دیگر، امتیاز تولید ébauche را تنها به افراد اصلی خود اعطا کرد. پس از یک نبرد طولانی و دشوار، روندا توانست امتیاز تولید برای ساخت پالت و موتورهای Roskopf را در سال ۱۹۶۱ به دست آورد. این شرکت همچنین کل مجموعه موتورهای مکانیکی در قالب قطعات مانند چرخ فرار، پالت و توازن را با کارکنان خود تولید کرده است. در این برحه ی زمانی دیگر نام های تجاری از تولید این مجموعه صرف نظر کرده بودند.

1971 – 1980: انقلاب فن آوری

در بهار 1971 روندا می توانست نگاهی به تاریخچه پر حادثه ی شرکت در یک ربع قرن بیاندازد. عملیات های اصلی قابل ملاحظه ای با افزایش پنج ساختمان بیشتر گسترش یافته بود. بر این اساس نیروی کار پایگاه به 520 نفر افزایش یافت.

هرچند با وجود مکان های بزرگ، فعالیت های شرکت موتور سازی سوئیس (همچنین با عنوان “T1″ شناخته می شود) به تدریج برون سپاری شده بود. در همان سال، روندا تجارت ساخت ساعت در کانتون تیسینو در جنوب سوئیس را به دست آورد, عملیات جدید پس از آن به عنوان یک شرکت تابعه تحت نام Farone” ” به ثبت رسید.

پیدایش تکنولوژی کوارتز

زمان در صنعت ساعت سازی پیشروی می کند. در اوایل دهه ی ۷۰، پایه های این صنعت با ورود تکنولوژی ساعت کوارتز متزلزل شد. موتور جدید کوارتز به مراتب دقیق تر از همتایان مکانیکی سنتی خود بودند، و فن آوری های نوین نیز چشم انداز امیدوار کننده ی ورود به بازارهای جدید و بخش های مشتری را ارائه کردند.

روندا با پویایی معمولی، برای اولین بار موتور ساعت کوارتز را در اوایل سال 1974 تولید کرد. هرچند فروش در چند سال اول ثابت کرد که: رکود اقتصادی در پی بحران نفت در سال 1973 تعدیل شدیدی بر بهره تولید کنندگان ساعت مچی اروپا در اعتماد و سرمایه گذاری در فن آوری های نوآورانه جدید قرار داده است.

گسترش روندا

با افتتاح بازارهای جدید فروش در آسیا، روندا اولین شعبه خود را خارج از سوئیس در هنگ کنگ در سال 1972 تاسیس کرد. دو سال بعد عملکرد جدید سرآغاز ساخت پالت و پالت پین موتور ساعت بود. به دلایل استراتژیک، تصمیم گرفته شد که از تولید موتور کوارتز در محل جدید Far East، خودداری شود. قطعات موتور سوئیس کوارتز در هنگ کنگ و چین از سال 1982 تا پایان دهه ی۹۰ جمع آوری شده بودند.

موتور ساعت

1991 – 2000: گسترش جهانی

انتخاب گسترده ی موتور ساعت مچی کوارتز

روندا به طور پیوسته محدوده ی محصولات اساسی خود را در این دوره از دهه ی ۹۰ گسترش داده است. علاوه بر تعدادی از آیتم خاص مانند موتور بسیار کوچک و آنهایی که با باتری های لیتیوم طراحی شدند (که بیش از ده سال به کار گرفته شده)، روندا نیز خط Powertech را با محصولات دو موتوره با ارائه طیف گسترده ی کارایی راه اندازی کرد.

گواهینامه ۹۰۰۱ ISO در پنجاهمین سالگرد روندا

روندا پنجاهمین سالگرد تاسیسش را در سال 1996 با نیروی کار ۱۰۰۰ پرسنل در سراسر جهان جشن گرفت. در همان سال نیز شاهد تبدیل این شرکت به اولین تولید کننده ی موتور ساعت در اروپا با کسب گواهینامه ایزو 9001 بودیم. امروزه، پذیرفتن این هنجارها که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده برای سیستم مدیریت کیفیت تا حدی در هر شرکت فعال در بازارهای بین المللی قابل مشاهده است.

امکانات ثانوی تایلندی

در سراسر دهه ی ۹۰، روندا پیشرفت مداومی در نفوذ به بازارهای جهان با موتور و قطعات سوئیس داشته است. و همچنین با گسترش ظرفیت های خود در سوئیس، این شرکت در سال ۱۹۹۸ مرکز تولید بسیار بزرگتری در حدود 9000 متر مربع در بانکوک را گسترش داد. طی سال های بعد نیروی کار گروه تایلندی به بیش از 1000 نفر افزایش یافت.

کارخانه ساعت سازی
2001 – 2010: پیشرفت از طریق نوآوری

کرونومترهای جدید بازار را تسخیر کرند

راه اندازی خط STARTECH در سال 2003 گسترش انقلابی خاصی بود. با اعتبارنامه قیاسی، موتورهای چند منظوره و گاه سنج های جدید انعطاف پذیری بی همتا و متنوع ر ا به مشتریان ارائه کردند، و روندا قادر به افزودن چندعلائم تجاری (برند) در بخش هایی با قیمت بالاتر به مشتریان پایه خود شد.

گسترش دفتر مرکزی لاوسن

با دل بستن به روند تجاری مطلوب و افزایش تقاضا برای برترین موتور ساعت سوئیسی، روندا قادر به سرمایه گذاری قابل ملاحظه و موثر، از جمله توسعه تولید تجهیزات لاوسن در سال ۲۰۰۴ بود. سرمایه گذاری های عمده نیز در همان زمان در شرکت فرزکاری CNC انجام شد.

تولید و ساخت موتور ساعت در زیر یک سقف

هنوز مدت زیادی از تأسیس روندا تا عملیات ساخت موتور Farone در جنوب سوئیس نگذشته بود که به کران ظرفیت، برنامه ریزی و ساخت و ساز امکانات اضافی آن دست یافتند. واحد تولید 6000 متر مربع پیشرفته عملیات خود را در سال 2008 آغاز کردند. ساختمان جدید نیز محل فعالیت های ساخت ساعت مچی Ronda Time Center می باشد.

 

تسهیلات ثالث تولید در تایلند

پیشرفت های تکنولوژیک برنامه ریزی شده برای عملیات گروه روندا در تایلند جهت امکانات زیربنایی قابل ملاحظه و دو برابر شدن منطقه تولید موجود به کار گرفته شد. برای این منظور در سال ۲۰۰۹ مرکز سوم با ارائه ی ظرفیت بیش از 8000 متر مربع اضافه شد. گروه روندا در حال حاضر حدودا دارای 1500 پرسنل در بانکوک می باشد.

ساخت ساعت مچی سوئیسی طی 10 سال اخیر

Ronda Time Center واقع در Stabio، دارای تخصص ساخت ساعت سویسی برای بیش از ده سال می باشد. از این تاریخ محدوده خدماتش به طور مستمر گسترش یافته و برای اطمینان از سهولت رسیدگی تصحیح شده است. Ronda Time Center در سال 2003 تاسیس شد.

 

انتشار با ذکر منبع: اشرافی

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

4 پاسخ به “تاریخچه شرکت روندا (Ronda) – تولیدکننده ساعت و موتور ساعت”

  1. Karim گفت:

    سلام،بنده از صاحبان ودست اندرکاران این صنعت ، که در ظرافت ،زیبائی اوج هنر را با خلق موتورهای ایده آل و همه پسند آفریدند،خالصانه تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم همیشه با این هنرشان دلهای دوستدارانشان را زنده نگه دارند. با تشکر رضائی

  2. داریوش اسماعیلی گفت:

    درودبرشما
    من خودم تعمیرکارساعت هستم وحدودچهاردهه مشغول به کارمیباشم ازلحاظ نظرسنجی برند روندا واقعا منحصرا مکانیظم خاص خودش رادارد وبادیگربرنده های مطرح متفاوت هست وخیلی خوش تعمیر
    باسپاس

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان همکار گرامی، جناب آقای اسماعیلی…

  3. مسعود گفت:

    سلام
    ساعت روندا از برند های خیلی خوب ساعت هست
    من هم از این محصول خریدم و خیلی راضی هستم
    و پیشنهاد میکنم شما هم از این محصول خریداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×