خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

۱۵ ساعت‌مچی مخصوص عاشقان موتورسواری

ادمین اشرافی
اشرافی
1401-02-03 ۲۱:۰۷
۱۵ ساعت‌مچی مخصوص عاشقان موتورسواری

موتورسیکلت‌ها شهرت قابل‌توجهی در میان افراد ماجراجو و هیجان‌خواه دارند، و این موضوع کاملاً قابل‌درک است. اگر یک وسیله نقلیه وجود داشته باشد که بیشترین میزان هیجان، اعتماد به نفس و آزادی را برای شما به ارمغان بیاورد، آن یک موتورسیکلت است. موتورسیکلت‌ها کاملاً با تصورات ما از مفاهیم «رهایی» و «آزادی» مطابقت دارند.

در این میان، ساعت‌های مچی نیز تا حدودی با این وسایل نقلیه شباهت دارند. هر دو از پیچیدگی قطعات متحرک، ساز و کار پیشرفته و دقت بالا پیروی می‌کنند. ممکن است ساعتی دلخواهتان باشد که اشتیاق شما به موتورسیکلت را به نمایشمی‌گذارد. این فهرست ساعت‌های الهام‌گرفته‌شده از موتورسیکلت‌ها را به شما معرفی خواهد کرد؛ طراحان این ساعت‌ها توانسته‌اند ارتباط بین موتورسیکلت‌ها و صنعت ساعت‌سازی را به‌خوبی بیان کنند. از این رو، می‌توان گفت برای کسانی ساخته شده‌اند که هم علاقه‌ی شدیدی به موتورسواری دارند و هم دوست دارند یک ساعت خوب و باکیفیت داشته باشند.

بهترین ساعت‌های مچی با تم موتورسواری

Seiko Spirit Giugiaro

Seiko Spirit Giugiaro

ساعت Spirit Guigiaro که توسط سیکو با همکاری جورجتو جوجارو (Giorgetto Giugiaro؛ طراح مشهور خودرو) ساخته شده، از طراحی شیک و سبکی بهره می‌برد. صفحه‌ی این ساعت دارای طراحی مشابه سرعت‌سنج موتورسیکلت است. ساعت Seiko Spirit Guigiaro در پنج مدل با رنگ‌های متفاوت ساخته شده است: قرمز و سیاه، نارنجی و سیاه، زرد و سیاه، آبی و سیاه، و در نهایت نارنجی و خاکستری. همان‌طور که احتمالا تا کنون به آن پی برده‌اید، تنها چند مدل محدود از این ساعت خاص ساخته شده است.

این ساعت‌مچی به‌لطف قاب 43 میلی‌متری خود، از نظر اندازه، یک ساعت نسبتاً رضایت‌بخش و میان‌رده به شمار می‌آید. هم‌چنین خوب است بدانید بند ساعت Seiko Spirit Giugiaro مجهز به پایه‌هایی مخصوص قاب آن است و به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به‌راحتی در زیر ژاکت موتورسیکلت شما قرار بگیرد. روی صفحه‌ی اصلی ساعت، سه صفحه‌ی فرعی کوچک گنجانده شده که روی یکی آن‌ها، کنار نشانگر ساعت 3، قابلیت نمایش تاریخ نیز تعبیه شده است.

نمایشگر این ساعت هم‌چنین کمی به سمت راست مایل است. این موضوه باعث می‌شود هنگامی که دستان شما روی فرمان موتورسیکلت قرار دارد، خواندن ساعت برایتان آسان‌تر شود. Seiko Spirit Giugiaro ساعتی شیک است و به‌صورت اختصاصی مطابق کاربرد و سلیقه‌ی موتورسیکلت‌سواران طراحی شده است.

Casio G-Shock G-Steel (GST-S110-1ACR)

Casio G-Shock G-Steel (GST-S110-1ACR)

نمی‌توان از ساعت‌های منحصر به فرد برند G-Shock، به‌خصوص سری چشمگیر G-Steel، در این فهرست چشم‌پوشی کرد. G-Shock G-Steel به‌همراه یک قاب رزین اختصاصی این برند مجهز به پوسته‌ای از جنس فولاد ضد زنگ و یک لایه محافظ اضافی عرضه می‌شود. علاوه بر این‌ها، سری G-Steel تمام تجهیزات جانبی یک ساعت مدرن G-Shock را داراست؛ در این بین می‌توان به مواردی مانند فناوری Tough Solar، نور LED پس‌زمینه و مقاومت در برابر آب تا 200 متر اشاره کرد.

ساعت‌های G-Steel با الهام‌گیری از صنعت خودروسازی لوکس طراحی شده‌اند. این ساعت‌مچی به‌لطف ویژگی‌های کاربردی که مخصوص موتورسواران طراحی شده است، از مناسب‌ترین ساعت‌ها برای علاقه‌مندان به موتورسواری به‌شمار می‌رود.

Tissot T-Race MotoGP Special Edition (T1154173706104)

Tissot T-Race MotoGP Special Edition (T1154173706104)

یکی دیگر از برندهایی که حضورش در این فهرست تا حدودی قطعی به شمار می‌رفت، Tissot است. این سازنده سوئیسی یک سری ساعت ویژه به نام T-Race مخصوص سری مسابقات موتورسواری MotoGP تولید می‌کند. در نتیجه حضور Tissot T-Race در این فهرست امری بدیهی است.

ساعت Tissot T-Race MotoGP به‌لطف زیبایی‌شناسی قرمز و مشکی براقش به‌همراه صفحه‌ای با طرح‌های مورب و راه‌راه، یکی از جذاب‌ترین ساعت‌های مچی در این عرصه به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها، سه صفحه فرعی دارای روکش شیب دار داخل این ساعت تعبیه شده است که استحکام و جذابیت بیشتری به این ساعت اضافه می‌کنند.

این ساعت مجهز به موتور کوارتز سوئیسی با صفحه آنالوگ و شیشه‌ی کریستالی یاقوت کبود با دوام بالا است. به‌طور کلی، ساعت Tissot T-Race مکمل سبک خاص موتورسواران مسابقات MotoGP است و هر علاقه‌مند به موتورسواری دوست دارد یک نسخه از آن را میان ساعت‌های خود داشته باشد.

Lotus Marc Marquez World Champion Moto2 (15836)

Lotus Marc Marquez World Champion Moto2 (15836)

یکی دیگر از ساعت‌هایی که با الهام‌گیری از مسابقات MotoGP ساخته شده، Marc Marquez World Champion Moto2 است. ما این ساعت را به‌خاطر بدنه‌ی مستحکمش از جنس فولاد ضد زنگ و زیبایی نمایشگر آن، که در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و نارنجی عرضه می‌شود، انتخاب کردیم. این ساعت خیره‌کننده از طراحی منحصری برخوردار است.

داخل صفحه‌ی مشکی و نارنجی این ساعت دو صفحه فرعی کوچک‌تر به‌علاوه عقربه‌های درخشان و شب‌تاب قرار گرفته است. صرفاً نگاه‌کردن به ساعت Lotus MotoGP، که در تعداد محدود ساخته شده، باعث می‌شود احساس کنید که یک خوره‌ی سرعت است. این مدل بدون شک یکی از آن ساعت‌هایی است که ارزشش را دارد وقت زیادی برای تهیه‌ی آن خرج کنید.

Bulova Curv (96A185)

Bulova Curv ساعتی درخشان و براق است که سرعت بالای عاشقان موتورسواری را از لحاظ بصری به تصویر می‌کشد. دید واضح و رویت‌پذیری یکی از ویژگی‌های کلیدی Bulova Curv به شمار می‌رود؛ به همین خاطر است که نشانگرهای آن به شفاف‌ترین حالت ممکن طراحی شده‌اند. هم‌چنین سه صفحه فرعی کنار شاخص‌های ساعت 3، 6 و 9 تعبیه شده است. صفحه آبی این ساعت قاب و دستبند نقره‌ای‌رنگ آن را به‌خوبی کامل می‌کند و ظرافت خاصی به Bulova Curv می‌بخشد.

درون Curv یک موتور کوارتز ژاپنی قرار گرفته که دقت بالایی دارد و بسیار قابلیت‌اطمینان است. با این حال، توجه داشته باشید که ساعت تنها تا 30 متر در برابر آب مقاوم است؛ در نتیجه بهتر است به چشم یک ساعت غواصی به آن نگاه نکنید.

به‌طور کلی، Bulova Curv ساعتی شیک مجهز به یک صفحه نمایش بسیار خوانا است که باعث شده است به گزینه‌ای عالی برای موتورسواران تبدیل شود.

Wryst Isle of Man TT Watch Special Edition (WATCH-TTW-02SBY10)

Wryst Isle of Man TT Watch Special Edition (WATCH-TTW-02SBY10)

 Isle of Man TT یکی از چالش‌برانگیزترین و خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری در سراسر جهان است. تنها بهترین و توانمندترین موتورسواران جهان در این مسابقه، که هر ساله در جزیره‌ی من (Isle of Man) در اروپا برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند؛ بیشترین سرعت ثبت‌شده توسط یک فرد در چنین مسابقاتی 217 کیلومتر بر ساعت بوده است!

ساعت Wryst Isle of Man TT نیز با قاب منحنی و مستطیلی‌شکلش، ذات و ماهیت این مسابقات را به‌خوبی به تصویر می‌کشد. بدنه‌ی این ساعت از یک قاب 50 میلی‌متری از جنس فولاد ضد زنگ به‌همراه روکش PVD مشکی و یک شیشه‌ی محافظ از جنس کریستال یاقوت کبود ساخته شده است. هم‌چنین سه صفحه فرعی کرنوگراف به رنگ‌های زرد و مشکی، به‌منظور خوانایی بهتر، در این ساعت قرار دارد.

این ساعت ماهیت یکی از خطرناک‌ترین مسابقات موتورسواری جهان را به‌خوبی در‌بر‌می‌گیرد. همین موضوع به‌تنهایی Wryst Isle of Man TT را به یکی از ارزشمندترین ساعت‌های کلکسیون هر علاقه‌مند به ساعت و موتورسواری تبدیل می‌کند.

Zenith Heritage Pilot Type 20 Chronograph (11.2430.4069)

ساعت Zenith Heritage Pilot Type 20 Chronograph اولین بار در سال 2018 عرضه شد؛ در نتیجه، نسبت به سایر ساعت‌های این فهرست نسبتاً جدید به حساب می‌آید. این ساعت از برند زنیت به‌عنوان یادبودی برای تجلیل از جامعه موتورسواران ممتاز، با نام مستعار Ton-Up Boys طراحی و عرضه شده است.

این ساعت جلوه‌های بصری بسیار قدیمی اما چشمگیری دارد و همین امر، باعث شده تا حتی برای کسانی که به موتورسواری علاقه‌مند نیستند، بسیار زیبا به نظر برسد. با این حال، طراحی Zenith Heritage Pilot Type 20 برای علاقه‌مندان به این رشته، عمیقاً جذاب و خیره‌کننده است.

بدنه‌ی 45 میلی‌متری ساخته‌شده از جنس فولاد کهنه، جذابیت ناهمواری به این ساعت می‌بخشد. هم‌چنین یک تاج پیازی‌شکل بزرگ و برجسته برای کسانی که حین موتورسواری دستکش می‌پوشند، تعبیه شده است. بند این ساعت از چرم نابوک روغنی ساخته شده و در کنار یک کت چرمی، بسیار شیک و جذاب به‌نظر می‌رسد.

علاوه بر این، نشانگرهای اعداد عربی بسیار بزرگی روی صفحه‌ی این ساعت به‌منظور خوانایی بهتر قرار گرفته است. در مجموع، ساعت Zenith Heritage Pilot Type 20 Chronograph به‌لطف ظاهر زیبا و طراحی درجه یک خود توسط علاقه‌مندان به دو دنیای ساعت و موتورسواری مورد استقبال واقع شده است.

Graham Silverstone Endurance (2STCB.B03A.K89)

Graham Silverstone Endurance (2STCB.B03A.K89)

ساعت Graham Silverstone Endurance تقریباً یک نوع ادای احترام به مسابقات موتورسواری به شمار می‌آید. بند لاستیکی این ساعت با الهام‌گیری از تایرهای موتورسیکلت ساخته شده و قاب 46 میلی‌متری‌اش برای موتورسواران یادآور دیسک ترمز است.

اگر به‌دنبال یکی از بهترین ساعت‌های الهام‌گرفته‌شده از دنیای موتورسواری هستید، این ساعت از مناسبت‌ترین گزینه‌های پیش روی شماست. از بین ویژگی‌های Graham Silverstone Endurance می‌توان به کرونوگراف دوگانه‌ی آن اشاره کرد که برای سنجش و اندازه‌گیری مسابقات 24 ساعته طراحی گردیده است.

این ساعت لوکس نه تنها ظاهری خاص و فوق‌العاده دارد، بلکه از ساز و کار داخلی پیچیده‌ای نیز برخوردار است. Graham Silverstone Endurance یک ساعت باکیفیت و رده‌بالا است که ویترین ساعت هر کلکسیونری را بهبود می‌بخشد.

Omega Speedmaster Racing Automatic Chronograph (329.32.44.51.01)

Omega Speedmaster Racing Automatic Chronograph (329.32.44.51.01)

برند امگا همیشه سبک منحصر به فردی را با ساعت‌های خود به ارمغان می‌آورد و سری Speedmaster مطمئناً در خط مقدم کاتالوگ آن‌ها قرار دارد. در این بخش به‌طور خاص، می‌خواهیم در مورد سری Speedmaster Racing Automatic Chronograph این برند مجهز صحبت کنیم که ساختاری زیبا و بی‌عیب و نقص دارد. طراحی این ساعت از ورزش‌های موتورسواری الهام گرفته و مطمئناً یکی از ساعت‌های لوکسی است که موتورسواران از آن استقبال خواهند کرد.

سری Speedmaster Racing Automatic Chronograph تا حد زیادی روی طراحی ظریف و عملکرد رضایت‌بخش خود متمرکز است. این ساعت نه تنها مجهز به موتور بی‌عیب و نقص امگا کالیبر 9900 می‌باشد، بلکه تاییدیه کرونومتر COSC را نیز داراست و از طراحی بدنه و صفحه نمایش سبک مسابقه‌ای منحصر به فردی بهره می‌برد. همه چیز در مورد این ساعت باکلاس است. چنین مواردی هستند که همیشه در یک مدل ساعت مورد استقبال قرار می گیرند.

CT Scuderia Bullet Head Dashboard (CWEK00219)

CT Scuderia Bullet Head Dashboard (CWEK00219)

ساعت CT Scuderia Bullet Head Dashboard برای گرامی‌داشت موتورسواران کافه‌های بریتانیایی طراحی و ساخته شده است. این افراد همه‌چیز را در مورد سرعت می‌دانند و مرتباً در کافی‌شاپ‌های مختلف حومه شهرهای مختلف انگلستان مسابقه می‌دهند. انریکو مارگاریتلی ساعت CT Scuderia Bullet Head را با الهام‌گرفتن از موتورسیکلت خود به‌همراه یک برچسب «مایل بر ساعت» در بخش بالایی صفحه‌ی آن طراحی کرد.

CT Scuderia با یک قاب 44 میلی‌متری از جنس فولاد ضدزنگ سیاه عرضه می‌شود. یک موتور اتوماتیک سوئیسی با قابلیت ذخیره انرژی تا 40 ساعت نیز در این ساعت تعبیه شده که طراحی و کیفیت ساخت عالی آن را کامل می‌کند. این ساعت هم‌چنین تا 100 متر در برابر آب مقاوم است؛ در نتیجه حین موتورسواری در صورت بارندگی جای هیچ نگرانی نیست.

به‌طور کلی، CT Scuderia یک ساعت شیک و بسیار کاربردی است که روحیه الهام‌گرفته از موتورسواری‌اش را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.

Bulova Harley-Davidson Collection (98A252)

Bulova Harley-Davidson Collection (98A252)

برند Bulova مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از ساعت‌های به‌سبک Harley-Davidson برای موتورسواران طراحی کرده است. یکی از مدل‌های خاصی که قصد داریم به آن اشاره کنیم، 98A252 است. این ساعت از مجموعه‌ی هارلی دیویدسون Bulova دارای طراحی کلاسیک برگرفته‌شده از طرح و نقش‌های دهه ۷۰ میلادی است.

جذابیت دل‌انگیز و در عین حال خشن موتورسیکلت Harley-Davidson به‌خوبی در این ساعت نمایان شده است. ساعت یادشده دارای بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ به رنگ قرمز و مشکی است و صفحه سفید مایل به زردرنگ آن ظاهر مثال‌زدنی‌اش را تکمیل می‌کنند. عقربه‌های آنالوگ نارنجی‌رنگ این ساعت باعث خوانایی آسان‌تر می‌شوند و یک لایه‌ی ظاهری درخشان به ساعت می‌بخشند.

هم‌چنین لازم است ذکر شود شیشه کریستال یاقوت کبود گنبدی که در این ساعت نسبتاً معمولی گنجانده شده، حس کلاسیکی به آن می‌بخشد و بسیار قابل‌توجه است. به‌علاوه، Bulova Harley-Davidson 98A252 تا 200 متر در برابر آب مقاوم است و بدون هیچ مشکلی در برابر غوطه‌ور‌شدن مقاومت می‌کند.

Baume & Mercier Clifton Club (10402)

Baume & Mercier Clifton Club (10402)

ما در این بخش از مقاله با یک ساعت خیره‌کننده و کمیاب از برند Baume & Mercier در قالب Clifton Club 10402 طرف هستیم. این ساعت خاص ادای احترامی به شرکت موتورسیکلت هند (Indian Motorcycle Company) است و از لحاظ ظاهری برگرفته از طراحی‌های صنعتی موتورسیکلت در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی است.

ساعت Clifton Club از یک موتور اتوماتیک سوئیسی یعنی Valioux 7750 استفاده می‌کند. صفحه مشکی‌رنگ این ساعت از موتورسیکلت‌های کلاسیک و قدیمی به رنگ خاکستری تخته‌سنگی الهام گرفته است. علاوه بر داشتن ظاهری شیک، ساعت Clifton Club مجهز به تاچیمتر، کرنوگراف و نمایشگر تاریخ است.

پولیش‌های 44 میلی‌متری مدل یادشده در کنار قاب‌های ساخته شده از جنس پلاستیک، جذابیت ناهمواری را به شما القا می‌کنند. صفحه‌ی این ساعت هم‌چنین دارای عقربه‌های آنالوگ C1 Super-Luminova به‌همراه روکشی از جنس رودیوم است که به‌منظور خوانایی بهتر به‌ویژه در محیط‌های کم نور تعبیه شده است.

Breitling Top Time Triumph (A23311121C1X1)

Breitling Top Time Triumph (A23311121C1X1)

این ساعت خاص در واقع حاصل پروژه همکاری Breitling (برند ساعت‌سازی) و Triumph (شرکت سازنده موتور سیکلت) است. Top Time Triumph با ترکیب یک صفحه براق به رنگ آبی یخی، مطمئناً ترکیبی منحصر به فرد از دوام برجسته و آرامش تسکین‌دهنده را با طراحی خود به نمایش می‌گذارد. این ساعت هم‌چنین دارای طراحی جذابی در قاب پشتی‌اش است که روی آن چندین حکاکی با الگوی موتورسیکلت درج شده است.

در این ساعت شیک الهام‌گرفته از موتورسیکلت، یک موتور اتوماتیک Breitling Caliber 23 سوئیسی قرار دارد. محصور شده در بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ 41 میلی‌متری، این مدل از دقت فوق‌العاده ای برخوردار است. هم‌چنین در این ساعت با یک شیشه کریستال یاقوت کبود طرف هستیم که در برابر خط و خش، بسیار مقاوم است. دو صفحه‌ی فرعی (برای نمایش دقیقه و ساعت) در کنار عقربه‌های آنالوگ پرنور، زیبایی ظاهری صفحه‌ی این ساع را تشکیل می‌دهند.

Bell & Ross BR 01-94 B-Rocket

Bell & Ross BR 01-94 B-Rocket

ساعت BR 01-94 B-Rocket با همکاری برند ساعت‌سازی Bell & Ross و شرکت افسانه‌ای Shaw Harley-Davidson طراحی شده است. این ساعت ظاهری زیبا و قدرتمند دارد و به همین خاطر، یکی از بهترین ساعت‌های با تم موتورسیکلت در جهان به شمار می‌رود. B-Rocket 01-94 به‌لطف طراحی خود، که برگرفته از موتورسیکلت‌های دهه 60 می‌باشد، بدون شک یکی از جذاب‌ترین ساعت‌هایی است که در این فهرست به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تنها 500 قطعه از این ساعت محدود و کمیاب ساخته شده است و این موضوع، آن را به یک ساعت کلکسیونی بسیار پرطرفدار و باارزش تبدیل می‌کند. B-Rocket علاوه بر ساختار و ظاهر چشمگیر خود، از مکانیسم‌های داخلی عالی نیز بهره می‌برد.

بدنه فولادی 46 میلی‌متری جلا داده شده با پلاستیک این ساعت نیز کاملا بادوام و مستحکم است. هم‌چنین اسکلت متالیک و نورانی عقربه‌های ساعت و دقیقه‌ی آن یکی دیگر از موارد ظاهری قابل‌توجه آن به شمار می‌آیند؛ چراکه ظاهری صنعتی و البته سخت‌گیرانه به آن می‌دهند. این ساعت هم‌چنین مجهز به یک موتور اتوماتیک است که وظیفه‌ی به حرکت‌درآوردن عقربه‌های اصلی و فرعی آن را بر عهده گرفته است. Bell & Ross BR 01-94 B-Rocket یکی از بهترین ساعت‌های الهام‌گرفته‌شده از دنیای موتور‌سیکلت در بازار کنونی به حساب می‌آید.

Bremont Special Edition Norton V4

Bremont Special Edition Norton V4

دو برند Bremont و Norton (تولیدکننده موتورسیکلت بریتانیایی) دست به دست هم داده‌اند تا یک ساعت تماشایی را با الهام‌گیری از سبک زندگی موتورسواران، ارائه دهند و حاصل این همکاری، مدل Norton V4 است. این نسخه‌ی ویژه از ساعت‌های Bremont بخشی از سری ساعت‌های کرنوگراف آن‌ها به شمار می‌رود. ساعت یادشده دارای طراحی بسیار شیکی است که زیبایی ظاهری موتورسیکلت‌ها و لذت موتورسواری را به‌خوبی تداعی می‌کند.

در زیر نمای بیرونی براق Norton V4 یک موتور اتوماتیک 13 ¼ BE-50AE قرار داده شده است. علاوه بر این، ساز و کار این ساعت متشکل از یک جزء منحصر به فرد است: روتور خاص الهام‌گرفته‌شده از موتورسیکلت Norton VR Rim علی‌رغم این‌که طراحی Bremont Norton V4 فاصله‌ی زیادی با ساعت‌های استاندارد دارد، اما هنوز مجهز به 28800 VPH و ذخیره انرژی تا 42 ساعت است.

علاوه بر این‌ها، ‌محصول برند Bremont دارای یک صفحه تاچیمتر و عقربه‌های آنالوگ در کنار نشانگرهای ساعت با پوشش Super-Luminova است. بدنه‌ی این ساعت از جنس فولاد ضد زنگ 43 میلی‌متری است و از یک لایه محافظ به نام Trip-Trick نیز بهره می‌برد که انحصاری برند Bremont است و مقاومت عالی در برابر خط و خش به آن می‌دهد.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×