نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

روش کوک کردن ساعت اتوماتیک یا مکانیکی و اصول نگهداری ساعت مچی های نبضی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1393-12-09 ۱۸:۲۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
روش کوک کردن ساعت اتوماتیک یا مکانیکی و اصول نگهداری ساعت مچی های نبضی

مشاهده تمام ساعت های اتوماتیک

 

روش نگهداری اصولی از ساعت اتوماتیک به صورت کوتاه: جلوگیری از وارد شدن ضربه – دور نگهداشتن ساعت از نیروی قوی مغناطیسی – تنظیم ساعت فقط به سمت جلو – آهسته کار کردن با سرکوک، چه برای تنظیم چه برای کوک کردن – پیدا کردن رزرو شارژ موتور ساعت که در تمام موتورهای اتوماتیک متغیر است.

 

یکی از بهترین موتورهای اتوماتیک تگ هویر CALIBRE-1969

 

ساعت اتوماتیک یا کوکی به ساعت مچی هایی گفته می شود که در آنها برای کارکرد از باطری یا تامین کننده نیروی الکترونیکی استفاده نشده بلکه نیروی مورد نیاز خود را به صورت مکانیکی به دست می آوردند, ساعت های اتوماتیک مادامی که در دست باشند از حرکت دست شما تامین انرژی می کنند, البته مدل دیگر ساعتهای مکانیکی کوکی ها هستند که نیز نیروی مورد نیاز را با چرخش سرکوک به دست می آورند.

شایان ذکر است; ساعت های مکانیکی جدید اکثر دارای موتورهای اتوماتیک و کوکی هستند که به هر دو روش اشاره شده در بالا قابل شارژ شدن هستند.

 

 

شاید دانستن این که ساعت نبضی یا در واقع همان اتوماتیک با چه روشی شارژ می شود و چگونه نیرو را ذخیره می کند به درک بهتر ادامه مطلب و نگهداری هرچه بهتر از ساعت های مکانیکی به شما کمک شایانی کند.

در ساعت های نبضی خبری از باطری, خازن، بووین و… نیست بلکه چرخ دنده ها با نیروی مکانیکی به حرکت در می آیند, در این ساعتها از یک فنر پیچشی بسیار نازک (شاه فنر) با طول زیاد استفاده شده است و این فنر با جمع شدن در یک محفظه نیرو را ذخیره کرده و تا زمان باز شدن کامل فنر نیروی مورد نیاز کارکرد ساعت را (با پیچیدگی های بسیار زیاد) به چرخ دنده ها و باقی تقسیم کنندگان نیرو خواهد داد.

 

ساعت مکانیکی

کوک شدن ساعت روی دست

ساعت های اتوماتیک در قسمت زیرین خود از یک لنگر (عمدتا طرحشان یک نیم دایره است) بهره می برند و زمانی که ساعت روی دست شما حرکت می کند, لنگر انتهایی ساعت به چرخش در می آید این لنگر از طریق چرخ دنده ها وظیفه جمع کردن فنر کوک ساعت را به عهده دارد (درست مانند این که شما سرکوک ساعت را به بچرخانید) و عملیات کوک کردن دستی را انجام می دهد, البته این لنگر به دو جهت چرخش دارد که در برخی موتورها دو طرف کوک و برخی مدلها تنها یک جهت برای کوک شدن ساعت است و جهت دیگر خلاص گرد است.

کوک دستی ساعت مکانیکی

برای شارژ کردن ساعت هایی که موتور اتوماتیک و کوکی یا کوکی دارند می بایست از سرکوک کمک بگیرید, شما به صورت دستی با چرخش سرکوک ساعت در جهت عقربه ساعت (در مواردی خاص برعکس عقربه ساعت) می توانید باعث جمع شدن شاه فنر ساعت شوید و ساعت خود را شارژ کنید.

حتما توجه داشته باشید چرخش سرکوک چه برای کوک کردن چه برای تنظیم ساعت آهسته انجام دهید و خیلی حرفه ای تر هست که برای تنظیم عقربه های ساعت تنها عقربه ها را به سمت جلو بچرخوانید.

 

ساعت های مکانیکی مجلسی

بعضی از این ساعت مچی ها مانند ساعت های لوکس که تنها برای مکانهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند (مجلسی) و شاید نیاز نباشد همیشه آن تایم کار کنند بهتر این این است که نیروی مورد نیاز آنها را قبل از استفاده یا به صورت دستی یا به وسیله حرکات دست تامین کنید (به فرض این که با مکانیزم ساعت خود و رزرو شارژ آن آشنایی دارید).

نکته: این که ساعت مکانیکی شما با 5 بار چرخش سرکوک چه میزان بازدهی داشت را به مرور زمان به دست خواهید آورد و با دانستن این موضوع که قدرت رزرو شارژ ساعت شما چه میزان است دغدغه کوک کردن بیش از حد یا کمتر از حدی که نیاز دارید از بین خواهد برد و دانستن این نکته کمک زیادی به شما در نگهداری هرچه بهتر از موتور ساعت مچی اتوماتیک خواهد کرد.

 

 

این که ساعتی با X دور چرخش سرکوک چه میزان شارژدهی داشته باشد در تمام ساعت ها متغیر است پس بهتر است در این زمینه به دنبال مقدار واحد نگردید و تنها به دنبال این باشید که ساعت خود شما با X دور چرخش چه زمانی بازدهی خواهد داشت.

ساعت مچی اتوماتیک روزمره

اما برای ساعت های اتوماتیک, کوکی که نیاز است همیشه دقیق باشند و مورد استفاده روزمره هستند; توصیه می شود روزی یک مرتبه این ساعت مچی ها را به وسیله سرکوک کوک نمایید, این کار زمانی نیاز است که شما قصد دارید ساعت را برای مدت زمانی بدون حرکت بگذارید و خبری از نیروی جنبشی نخواهد بود.

نکته: زمانی که قصد دارید به صورت دستی ساعت را کوک کنید و سرکوک را می چرخانید اگر عمل کوک کردن را زیاد از حد انجام داده باشید به نقطه ی غیر مجازی می رسید که سرکوک ساعت مچی شما کمی سفت می شود و آن زمان دست از چرخاندن سرکوک بکشید زیرا فنر کوک ساعت شما به حداکثر کوک خود رسیده است و اگر ادامه دهید هرزگرد ساعت وارد عمل می شود و فایده ای در کوک شدن ندارد و اصرار به ادامه این کار به مرور مشکلاتی را برای ساعت شما پیش خواهد آورد.

اثر نیروی مغناطیسی روی ساعت های اتوماتیک

ساعت مچی اتوماتیک به نیروی مغناطیس حساس هستند و ممکن است وقتی ساعت را در مجاور جسمی که نیروی مغناطیسی قدرتمندی دارد قرار بگیرد کارکرد آن را دچار اخلال کند. این نیرو می تواند در وسایلی مانند بلندگوها که آهنربا در آن است یا وسایلی که امواج مغناطیس دارند مانند گوشی تلفن همراه باشد. پس توصیه می شود پس لازم است برای کارکرد مناسب ساعت اتوماتیک خود آن را از این گونه اجسام که دارای نیروی مغناطیسی هستند دور نگه دارید.

 

 

جلو و عقب رفتن ساعت اتوماتیک و کوکی

عقب یا جلو رفتن ساعت اتوماتیک و کوکی

معمولا افرادی که با ساعت کوکی ها یا اتوماتیک ها سر و کار دارند می دانند ممکن است ساعت شان در اثر اتفاقاتی نظیر وارد شدن ضربه یا غیره در 24 ساعت چند دقیقه یا بیشتر به جلو یا عقب برود.

این مشکل در ساعت اتوماتیک از هر نوع رایج است و دلیل آن کند یا تند شدن سرعت موتور است (البته تاکید می کنیم در صورت نگهداری صحیح این مشکل پیش نخواهد آمد) و تنظیم سرعت این مورد نیز بسیار ساده است.

در پشت ساعت مچی های اتوماتیک و کوکی علامت های – و + به همین دلیل تعبیه شده تا تعمیر کاران به وسیله این نمادها سرعت ساعت را کم و زیاد کنند.

در اینجا لازم به ذکر است دانستن این که ساعت اتوماتیکی که تنظیم آن بهم ریخته در 24 ساعت دقیقا چه مقدار به جلو یا عقب می رود لازمه هر چه بهتر تعمیر شدن ساعت است.

 

جهت دریافت مشاوره و خرید ساعت مچی اتوماتیک و اطلاع از قیمت ساعت مچی کوکی با ما تماس بگیرید.

منبع: www.ashraafi.com

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

637 پاسخ به “روش کوک کردن ساعت اتوماتیک یا مکانیکی و اصول نگهداری ساعت مچی های نبضی”

  1. فرهاد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یه ساعت مدل kontas خریدم که کارکردش هم با حرکت دسته هم کوکی اما وقتی رو دست میبندم با حرکت دستم کار نمیکنه و حتما باید کوکش کنم البته با کوکش دو روزونیم کار میکنه خواستم ببینم مشکلش چیه که بدون کوک کردن وقتی رو دستمه کار نمیکنه بخوام درست کنم کجا ببرمش با تشکر فراوان از شما

    • اشرافی گفت:

      درود بر شما
      اگر اطمینان دارید ساعت شما اتوماتیک و کوکی است می باشد. سرکوک ساعت رو بیرون بکشید و زمان آن را 72 ساعت یا بیشتر جلو ببرید و تنظیم نمایید به احتمال 90 در صد مشکل شما حل خواهد شد. در صورت نیاز می توانید با ما تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره در صورت نیاز برای تعمیر آن نیز اقدام بفرمایید.

    • منصور مزارعی گفت:

      mansourmazarei33@gmail.com

      • اریا گفت:

        سلام من یه ساعت سیکو ۵ ۲۱ سنگ دارم برای ۲۰ سال پیشه هنوز دست نشده از دیروز دارم دستم میکنم وقتی میخواد شب تقویم رو عوض کنه کلا از کار میوفته دوباره که دست میکنی کار میکنه میخواستم ببینم مشکلی داره ؟؟؟

        • 3operator گفت:

          درود بر شما
          اگر مقاله را بطور کامل مطالعه نمودین و موارد ذکر شده را رعایت نمودین و باز هم ساعت مشکل دارد، ممکن هست نیاز به سرویس داشته باشد

    • Mohammad گفت:

      سلام یک ساعت سیکو5دارم بعد از چند دقیقه کار از کار می افتد مشکل چیست پیش همه ساعت فروشان و تعمیر کار هم بردم علت بلد نبودند گفتن بپرس علتش چیه تا برات درستش کنیم خواهشاً کمکم کنید این ساعت یادگار پدرم است

      • گالری اشرافی گفت:

        درود بر شما
        این یک موضوع فنی هست و می بایست ساعت از نزدیک توسط کارشناس چک شود. متاسفانه در گالری اشرافی خدمات به ساعت هایی داده می شود که از این گالری تهیه شده و فاکتور آن موجود باشد.

      • سلام من میتونم ساعت شما رو سرویس کنم اگه کرنوگراف باشه گفت:

        من سرویس انجام میدم

      • Ahmad گفت:

        سلام برادرگلم اگه رقاصک سالم باشه ساعتت یک شستشو بده ساعت ساز یاهمون سرویس وروغن کاری مثل روز اول کارمیکنه یکم کارکنه بخوابه شستشومیخوادهمین موفق باشی من ساعت سیکو۵ خودم روخودم سرویس میکنم

  2. محمدرضا گفت:

    با سلام من یک ساعت پتک فیلیپ هدیه گرفتم فکر کنم از شما خریده باشند.
    وقتی ساعت رو برنیگردونم(صفحه رو به پایین ) یا مایل نگه میدارم بدرستی کار میکنه اما وقتی تو حالت عادی قرار میگیره( صفحه رو به بال) رقاصک و عقربه ها از کار میفته. میشه راهنمایی کنید لطفا.

    • اشرافی گفت:

      درود بر شما
      دوست عزیز اگر ساعت مچی از این فروشگاه خریداری شده تا یک سال شامل گارانتی می باشد و می توانید برای گارانتی اقدام بفرمایید.
      اما در مورد راهنمایی باید به عرض شما برسانیم به احتمال زیاد عقربه های ساعت شما از جای خود در آمده و به حتم باید ساعت باز شود تا ایراد آن مشخص شود.

    • عباس گفت:

      سلام
      یه ساعت مچی ساب مارینر اتومات از گالری اشرافی خرید کردم .باهاش مشکل دارم کوک میکنی نهایت دوروز جواب میده بعضی وقتا هم میفته عقب.کلا باهاش درگیرم پشیمون شدم از ساعت اتومات خریدن باطری دار لااقل تکلیفش معلومه

      • 3operator گفت:

        درود بر شما
        ساعت های اتوماتیک طبق مطالب ذکر شده در مقاله فوق نیاز به شارژ از طریق حرکت و کوک دستی دارند.

      • امیرحسین گفت:

        سلام خسته نباشید من یه ساعت orient نبضی قدیمی دارم که از پدربزرگم رسیده و قدیمی هست اما نمیدونم چجوری راه بندازم تا دوباره کار کنه میشه راهنمایی کنید

        • 3operator گفت:

          درود بر شما
          اگر ساعت غیر فعال شده نیاز به سرویس موتور دارد که می بایست به ساعت سازی ها مراجعه نمایید.

      • Aligol گفت:

        عباس آقا ، عزیز دل ، قبل خرید هرچیزی باید تحقیق کنید تا بتونید خرید رضایت بخش و مناسب خودتون رو داشته باشید.
        ساعت اتوماتیک یک شاهکار مهندسیه و مثل یک موجود زنده هست که باید مداوم بهش توجه و رسیدگی کنی.
        من سالها پیش ساعت اتومات رولکس خریدم و اوایل روزی 27 ثانیه جلو می افتاد، بردم فروشگاه تنظیمش کرد و اختلاف ساعت شد هفته ای 4 ثانیه و تا الآن مشکلی نداشتم باهاش و درصورتی هم که دستم نباشه دوروز کار می کنه.
        ساعت فروشان بهترین مشاوران در این زمینه هستند برای گرفتن راهنمایی ولی با این حال شما باید تحقیقات مستقل خود راهم حتماً داشته باشید.
        مخاطبان این ساعت ها یا عاشقان مهندسی هستند ویا کسانی هستند که فقط در مهمانی قصد استفاده از این نوع ساعت های لوکس را دارند.
        به نظر این نوع ساعت مناسب شما نیست. سلامت باشید?

    • تتاا گفت:

      پایه کمپلت ساعتت شکسته

  3. معین گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون میخواستم بدونم من 1 ساعت واشرون کنستانتین دارم که کوکش کار نمیکنه اما به دستم که باشه ساعت کار میکنه ایا کوک این مدل رو شما میتونید درست کنید بعد اینکه دقیق نیست بعضی وقت ها جلو میفته بعضی وقت ها هم 5دقیقه ای عقب واگه هر روز تنظیمش نکنم بهد از 2 روز ربع ساعت عقب میقته

    • اشرافی گفت:

      درود بر شما
      با تشکر از شما – بله می توانید ساعت خود را برای ما ارسال بفرمایید و برای تعمیر آن اقدام بفرمایید.

    • ابراهیم گفت:

      سلام برای کاهش سرعت موتور سیکو 5 چکار باید کرد؟هر دیقه 2 ثانیه جلو رفت داره

      • 3operator گفت:

        درود بر شما
        تنظیم سرعت موتور توسط پیچ تنظیم سرعت قابل انجام هست. البته توجه داشته باشید این کار به تخصص نیاز دارد.

      • بایدبندازی دوربره ،خودتوگیراوردی???? گفت:

        بایدبندازی دوربره ،خودتو گذاشتی سرکار????

  4. ساناز گفت:

    سلام یه ساعت مردونهIwc اتومات خریدم. ساعت ده شب که از دست باز میشه ساعت سه صبح میخوابه. فروشنده گفت یه موتور داره که با اولین حرکت تا یه هفته نمیخوابه. میخواستم بدونم آیا مقدار زمانی که ساعت تو دست هست به میزان نگهداشتن کوک ساعت بستگی داره? یعنی اگه پنج ساعت تو دست باشه یه مقدار کوک رو نگه میداره. اکه ده ساعت تو دست باشه مقدار بیشتری کوک رو نگه میداره? در ضمن آیا موتور پشتیبان تو ساعت هست که تا یه هفته کوکش رو نگهداره و اصطلاحا کار کنه? و اصلا با کدوم پیچ باید کوک کرد.?

    • اشرافی گفت:

      درود بر شما
      دوست عزیز ساعت اتوماتیک که تا یک هفته کار کند اقراق هست. رزور شارژ ساعت در حالت معمول 24 تا 72 ساعت می باشد.
      اما نکته بعدی این که شما برای کوک کردن به حرکت ساعت اکتفا نکنید و از سرکوک برای این منظور کمک بگیرید (اگر توجه کنید تمام افرادی که رولکس اصلی در دست دارند سرکوک ساعت را باز می گذارند).
      با 6 الی 7 دور چرخش سرکوک به سمت عقربه های ساعت در صورتی که موتور خوبی روی آن نصب شده باشد ساعت حداقل تا 12 ساعت بدون مشکل کار خواهد کرد. (از کوک کردن بیش از 10 دور با سرکوک اجتناب کنید).
      در صورتی که سوالی باقی مانده می توانید از طریق تماس تلفنی از مشاوره ما بهره مند شوید.
      با تشکر از شما

    • Bardia گفت:

      سلام. من یه ساعت اتوماتیک کوکی آرمانی دارم که کار نمیکنه، وقتی ساعتو برعکس میکنم به کار میوفته. مشکلش چیه؟ تعمیر میشه؟
      ممنون

      • 3operator گفت:

        درود بر شما
        بله قابل تعمیر هست. می توانید به ساعت سازی ها مراجعه نمایید.

  5. فرزاد گفت:

    سلام. من ساعت پتک فیلیپ مدل 58152 خریدم. وقتی ساعت دستم نیست میخابه. میخواستم ببینم باتوجه به اتومات بودن این مدل آیا طبیعیه و در این مدل چطور میشه از این اتفاق جلو گیری کرد یا به اصطلاح کوک کرد. با تشکر

    • اشرافی گفت:

      با سلام
      متاسفانه ساعتی که میفرمایید در محصولات ما موجود نمی باشد و از این فروشگاه خریداری نشده است. ساعت های اتوماتیک برای کار کردن نیاز به کوک شدن دارند اما خب هر ساعتی مدت زمان معینی با هر کوک کار خواهد کرد.

      • Ali.zare گفت:

        سلام ساعت بنده سیکو ۵ کوکی هستش الان فهمیدم فنتور ساعت خراب شده میخاستم بدونم فنتورو شما دارین
        یا داخل مشهد جایی هست ک ببرم تعمیرش کنم

        • 3operator گفت:

          درود بر شما
          متاسفانه خدمات نداریم و البته نمایندگی در شهرها نیز نداریم.

  6. مرتضی گفت:

    ساعت مچی من که کوکی هم هست در هر یک دقیقه که باید 60 ثانیه باشد در یک دور 55 ثانیه دور خود را تمام میکند ایا میشود این مشکل را حل کرد

    • اشرافی گفت:

      درود بر شما
      متاسفانه دقیقاً متوجه منظور شما نشدیم, اما اگر منظور شما تنظیم عقب ماندن ساعت است بله قابل تعمیر می باشد.

  7. عادل گفت:

    با سلام، در صورتیکه ساعت مچی سرتینا اتوماتیک (پاورناتیک 80) مدل DS-8 در هر شبانه روز حدودا 5 دقیقه جلو بیافتد اشکال از کجاست؟ ضمنا آیا این نوع ساعتها نیاز به کالیبره شدن دارند؟ در صورت مثبت بودن جواب لطفا نحوه کالیبره کردن را توضیح دهید.
    با تشکر

  8. حسین گفت:

    سلام
    من یه ساعت وستند واتچ کوکی دارم (از اون مدل قدیمیا با بند ریلی).
    تازه خریدمش کارکرده هم نبود.
    اما مدتیه کوک نمیشه انگار کوکش قفل کرده عقربه هاش هم کار نمیکنن.
    میشه راهنماییم کنید کجا تعمیرش میکنن.
    با تشکر از زحمات شما.

    • اشرافی گفت:

      با سلام.
      اگر با تکان دادن ساعت همچنان پاندول حرکت نمی کند ایراد احتمالا از عمل نکردن یا از دور خارج شدن یک چرخ دنده است.
      می توانید ساعت را برای ما ارسال کنید تا آن را تعمیر کنیم. همچنین می توانید به پاساژ آلمینیوم واقع در خیابان جمهوری مراجعه بفرمایید.

  9. reza گفت:

    سلام میشه ادرس نمایندگیشو برام ارسال کنید

    • مدیر وبسایت گفت:

      با سلام
      آدرس نمایندگی چه برندی مد نظرتون هست؟
      ساعت مچی های اتوماتیک را الزاماً یک کمپانی تولید نمی کند! و توجه داشته باشید ساعت هایی مانند پتک فیلیپ شاید تعداد فروشش در کشور ما زیر 20 عدد باشد پس نمایندگی این ساعت ها موجود نیست اما برای تعمیر نمونه های کپی شما نیاز به نمایندگی ندارید و هر تعمیرکاری که توانایی تعمیر و لوازم مورد نیاز ساعت مچی اتومات را داشته باشد می تواند به شما کمک کند.
      ضمناً برای بررسی بیشتر می توانید ساعت را به آدرس شرکت ارسال کرده تا برای شما ضمن اعلام هزینه آن را تعمیر کنیم.

  10. reza گفت:

    سلام من مشابه این ساعتو دارم ولی یه دفعه از کار افتاد لطفا راهنمایی کنید

    • مدیر وبسایت گفت:

      با سلام
      کاربر گرامی سرکوک را در جهت عقربه ها بچرخانید اگر ساعت شما باز هم کار نکرد به احتمال فراوان یکی از چرخ دنده های آن از دور خارج شده و نیاز به تعمیر دارد.

      • سعید گفت:

        سلام.جدیدا یه ساعت فورتیس اتومات گرفتم که نو است. اما در هر ساعت حدود شش دقیقه عقب میفته …. آیا قابل تنظیم است یا مشکل اساسی دارد؟

        • گالری اشرافی گفت:

          درود بر شما
          به دلیل این که فرمودین ساعت نو هست بهتر است به فروشنده مراجعه بفرماید زیرا نیاز به تنظیم سرعت دارد که خب در ساعت مچی نو خیلی خوشایند نمی باشد.

      • شایان۱۱ گفت:

        با سلام
        آیا این مسأله تنظیم ساعت رو به جلو فقط برای ساعت اتومات الزامی است یا شامل کوارتز هم میشود ؟
        یعنی ساعت کوارتز هم اگر برای تنظیم خلاف عقربه حرکت کنیم خطرناک است ؟

        • گالری اشرافی گفت:

          درود بر شما
          در ساعت کوارتز این مسئله خیلی ضروری نیست اما می توان رعایت کرد تا سلامت ساعت تضمین شده تر باشد.

    • kamran-moslemi گفت:

      باعرض سلام وخسته نباشید//من یک ساعت تیسوت دارم مدلprs516 automatic جدیدادرهر24ساعت حدود3دقیقه جلومیرودبرای تنظیم آن میتوانم حضوری خدمت شمابرسم به همین آدرسی که داخل سایت گذاشتید؟واینکه چقدرهزینه اش میشود؟؟باسپاس وآرزوی موفقیت برای شما

      • گالری اشرافی گفت:

        درود بر شما
        متاسفانه تعمیر ساعت های خارج از فروشگاه انجام نمی شود اما شما می توانید با مراجعه به مراکز معتبر تعمیر درخواست تنظیم سرعت حرکت موتور را داشته باشید.

        • محمود ۶۸ گفت:

          سلام، خسته نباشید، من یه ساعت اتومات کوکی رولکس بهم کادو دادن، اشتباهی حدود ۸ دور کوکش رو در جهت خلاف عقربه ساعت چرخوندم،
          سوال اولم اینه موتور و یا قطعه ای آسیب دیده الان؟
          سوال دومم اینه که از کجا میشه فهمید که در جهت عقربه ساعت باید چرخوند یا خلاف جهت؟
          سوال سومم اینه که مقدار و تعداد دور استاندارد برای چرخوندن کوک چند دوره؟

        • گالری اشرافی گفت:

          درود بر شما
          در مورد سوال اول خیر دلیلی برای آسیب دیدن وجود نداشته، 2: در هر ساعتی با یک بار چرخش مشخص خواهد شد اگر خلاص گرد باشد باید در جهت عکس چرخوانده شود، 3: تعداد دورهای کوک در موتورهای مختلف متفاوت است و باید این عدد را از روی ساعت با عملکرد آن بعد تعدادی مشخص چرخش سرکوک به دست آورید و در نظر داشته باشید هرچه کوک دستی کمتر انجام شود طول عمر موتور بیشتر خواهد بود.

        • صمد اختیاری گفت:

          سلام ساعت رولکس اتوماتیک دارم زمانی از دست بیرون میارم عقب میمونه چکار کنم

        • 3operator گفت:

          درود بر شما
          اگر موارد موجود در مقاله را مطالعه و رعایت نموده اید ممکن هست که ساعت نیاز به سرویس داشته باشد.

        • Mostafa گفت:

          ببخشید ساعت من اتوماتیک و از نوع اورینت است ساعتم بعد از دو دقیقه دوباره می‌ایستد و با یک چرخش کوچک دوباره شروع به کار میکند و همین طور
          اگر میشه پاسخ بدهید

        • 3operator گفت:

          درود بر شما
          اگر با کوک شدن ساعت که در اثر حرکت ایجاد می گردد ساعت شروع به حرکت کرده و مجددا متوقف می گردد، نیاز به سرویس موتور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×