خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

چگونه ساعت استیل را براق کنیم؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-04-25 ۱۳:۳۲
چگونه ساعت استیل را براق کنیم؟

آیا ساعت ضد زنگ شما فرسوده و خراشیده به نظر می رسد؟  تنها با چند ابزار مناسب و صرف مدت زمانی کوتاه، این ساعت می تواند دوباره نو به نظر برسد یعنی خراش های عمیق تر را صاف کنید و خراش های کوچک را بطور کامل برطرف کنید.

فرآیند صیقل دادن استیل ضد زنگ با استفاده از یک ترکیب شیمیایی صاف کننده شروع می گردد. قبل از اینکه به یک صیقل نهایی برسید خراش های عمیق تر را برطرف کنید تا به یک صیقل درخشان و براق برسید.

در هنگام پولیش مهم است که بیش از حد  بدنه بند ساعت خود را صیقل ندهید زیرا در واقع فلز را از بین می برید و این می توانید قسمتی بیش از حد نیاز را از بین ببرد. این روش به شما می آموزد که چگونه بدون از هم جدا کردن قطعات ساعت یا جدا کردن قسمت های آن، ساعت خود را صیقل دهید.

اخطار: این کار را با ساعتهای طلا ، نقره یا روکشدار انجام ندهید. این کار را با ساعتهای با ارزش امتحان نکنید. اجازه ندهید که صیقل دادن بیش از حد ساعت را گرم کند (با فشار دادن سخت یا فشار زیاد برای مدت طولانی).

موارد مورد نیاز:

  • کیت پولیش استیل ضد زنگ # 99.212
  • دو عدد فرچه پولیش 4 اینچ
  • دو عدد پد پولیش 4 اینچ
  • مخلوط تراش دهنده گریستار
  • مخلوط پولیش نهایی Fabulustre
  • نوار پلی آمید
  • پارچه جلا دهنده تعبیه شده سمباده ای
  • موتور پولیش
  • پوشاننده انگشت
  • محلول تمیز کننده یا دستگاه تمیز کننده اولتراسونیک

پولیش براق یا آینه ای

مرحله اول

الف) با آماده شدن موتور پولیش خود، کار را شروع کنید. فرچه پولیش را درون دوک موتور دستگاه قرار دهید.

توجه: اگر بند ساعت واقعاً کثیف است تمیز کردن بین پیوندهای آن و یا جدا کردن بند و استفاده از دستگاه اولتراسونیک قبل از جلا دادن کمک بسیاری به شما می کند. آلودگی هنگام پولیش کردن بند ساعت می تواند گسترش یافته و یا آلودگی های مایع جاری شوند که این موضوع می تواند می توانند باعث ناراحتی شما می شوند.

ج) مخلوط گریستار خود را روی فرچه بمالید سپس با یک تماس ملایم مقدار کمی از آن را بر روی سطح بمالید – شما نمی خواهید ترکیب اضافی را روی فرچه خود قرار دهید. شما همیشه می توانید در صورت لزوم در طول فرآیند براق کردن، مقدار بیشتری اضافه کنید.

توجه: همیشه حداقل هنگام فرچه زنی از عینک ایمنی و دستکش یا پوشاننده انگشت استفاده کنید. از هود جمع کننده گرد و غبار دربالای هر فرچه زنی استفاده کنید تا از حرکت ذرات گرد و خاک در هوا جلوگیری شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی اینجا را کلیک کنید.

مرحله دوم

ما هرماده پولیش را برروی هر دو قسمت نیمه مات و براق ساعت بدون استفاده از نوار چسب محافظ می مالیم. در این مرحله بر روی خراش های عمیق و مناطق صیقلی روشن تمرکز می کنیم زیرا ناحیه برس شده یک قسمت مات دارد که در انتها به آن برمی گردیم.

با فشار متوسط شروع به فشردن ساعت خود به فرچه نمایید. چرخ فرچه را در همان جهت پایین بند ساعت نگه دارید تا یکنواختی پولیش حفظ شود. برای جلوگیری از سایش بیش از حد یا کج و کولگی، ساعت را به طور مداوم در حال حرکت نگه دارید و هرگز در مدت زمان طولانی در یک مکان ثابت فرچه را نگه ندارید.

پیدا کردن یک منطقه کاملاً مسطح از هر ساعت غیر معمول است. بنابراین اگر شما سطحی صاف و تیز در لبه ها دارید می توانید با استفاده از یک چرخ نمدی قسمت سخت آن را صاف کنید.

قسمتهای پشت ساعت را می توانید با پارچه سمباده به آرامی صاف کنید، اما نمی توانید بدون برداشتن حدود 1.8 اینچ یا بیشتر از این فلز و برداشتن مواد حکاکی شده خراش های عمیق تر را از بین ببرید. تنها راه واقعی برای خلاص شدن از خراش های عمیق جوش لیزر برای پر کردن آنها است و این تعمیر بسیار پر هزینه است.

توجه: اگر ساعت استیل ضد زنگ شما دارای دو رنگ است یا دارای چند تکه از روکش طلا می باشد می توانید هر منطقه را جدا کنید و در زمان های جداگانه آنها را صیقل دهید تا صدمه ای به آبکاری وارد نشود و یا می توانید تمام ساعت را صیقل دهید. فقط به خاطر داشته باشید که از یک روش سبک و ملایم استفاده کنید تا آبکاری را از بین نبرید. اگر آبکاری واقعاً فرسوده است آن را با موتور صیقل ندهید و برای روشن تر کردن آن از یک پارچه جلا دهنده سمباده ای استفاده کنید.

صیقل دادن بند ساعت

اطراف و بالای بند را به طور مساوی بر روی کل سطح صیقل دهید.

صیقل دادن بازل ساعت

در صورت استفاده از فشار تماسی کم هنگام پولیش کردن بدنه می توانید صفحه شیشه ای ساعت را به حال خود بگذارید. برای اطمینان از اینکه صفحه خراشیده نمی شود بهتر است قبل از پولیش این صفحه را نیز از جدا کنید. (نحوه جدا کردن کریستال ساعت). گزینه دیگر صیقل دادن بدنه فقط با پارچه سمباده است.

صیقل دادن بدنه ساعت

شما باید از صیقل دادن مستقیم دکمه کوک ساعت و کرونوگراف آن جلوگیری کنید تا از خراب شدن لوگو و یا دندانه دار شدن آن اجتناب کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که آنها بر اثر فشار شکسته شوند.

پس برای صیقل دادن داخل و اطراف بدنه می توانید از ماشین شافت فلکس استفاده کنید – پیشنهاد می کنیم از دیسک های شعاعی 3M® استفاده کنید. برای ساعت های گرانقیمت باید ساعت را از حرکت بیاندازید، همه واشرها، شیشه و دکمه ها را جدا کرده و بند ساعت را نیز جدا کنید.

مرحله سوم

بعد از هر مرحله از پولیش توصیه می کنیم ساعت را تمیز کنید تا باقیمانده مخلوط پولیش از آن جدا شود. اگر آن را تمیز نکنید چرخ پولیش شما را آلوده کرده و آن را تیزتر از حالت معمول می کند.

در آخر شما با چرخی به مواجه می شوید که هم ترکیب مخلوط پولیش و هم مخلوط ساینده شما را به خود گرفته است و به این دلیل آخرین مرحله پولیش شما به اندازه قبل مؤثر نخواهد بود.

برای تمیز کردن بند بین اتصالات و اطراف آن از یک محلول تمیز کننده با یک برس استفاده کنید. قبل از حرکت به مرحله بعدی با یک پارچه بدون پرز آن را خشک نمایید.

مرحله چهارم

مراحل 1 و 2 را با مخلوط صیقل دهنده Fabulustre روی یک فرچه جدید تکرار کنید تا یک سطح صیقلی براق برای ساعت خود بدست آورید.

مرحله پنجم

بعد از اتمام کار با ترکیب Fabulustre، ساعت با وجود این ترکیبات به ویژه بین قسمت های متصل به هم واقعا کثیف به نظر می آید. قبل از رفتن به سراغ صیقل دادن روکش های مات، ساعت را با محلول تمیز کننده به خوبی تمیز کرده و با یک پارچه بدون پرز خشک نمایید.

پولیش مات یا نیمه مات

مرحله اول

الف) اکنون که قسمت های روشن ما به صورت براق جلا داده شده است باید برای برای صیقل دادن قسمت های مات به سراغ مرحله بعد. برای محافظت از مناطق صیقلی و درخشان که تازه از پولیش دادن قسمت های براق به دست آورده ایم، باید استفاده از نوار پلیمید را شروع کنید. شما نمی خواهید به این دلیل که اتفاقی فرچه پولیش را به قسمت های قبلی مالیده اید، آنچه را که تازه پولیش زده اید را دوباره پولیش بزنید.

ب) سرعت موتور را روی کم (حدود 3000 دور در دقیقه یا کم تر) تنظیم کنید.

ج) هنگام استفاده از چرخ های جلا دهنده بهترین کار این است که با یک چرخ ظریف شروع کنید و بعد به ترتیب از چرخ درشت تر استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

با فشار متوسط ساعت خود را به چرخ فشار دهید. چرخ جلادهنده را در همان جهت پایین بند ساعت نگه دارید تا نوارهای یکدست برس یکنواخت نگه داشته شوند. در صورتی که ماتی بدون خط را ترجیح می دهید از چرخ در جهت های مختلف برای مات کردن استفاده كنید.

پولیش بند ساعت

برای رسیدن به یک سطح صاف بالای بند ساعت را در یک جهت صیقل دهید. مراقب باشید که لبه ها بیش از حد صاف نشود و لبه های آن را کم و بیش صاف یا تیز کنید (لبه های گرد را صاف کنید).

 

پولیش قفل

سگک یا قفل را در همان جهت صیقل دهید تا صاف و یکدست شود.

جلا دادن بدنه

شما باید از جلا دادن مستقیم دکمه کوک ساعت و کرونوگراف خودداری کنید تا آنها نشکنند. برای محافظت هنگام براق کردن می توانید بر روی دکمه ها نوار بزنید یا می توانید برای صیقل دادن بدنه از دستگاه شافت فلکس استفاده کنید.

برای پولیش کردن داخل و اطراف ساعت – پیشنهاد می کنیم از دیسک های شعاعی 3M® استفاده کنید. برای ساعتهای با ارزش باید قبل از پولیش دکمه ها و کوک ساعت را جدا کنید.

 

مرحله سوم

نوار چسب را جدا و ساعت را تمیز کنید. برای یک نتیجه عالی، بند ساعت را جداکرده و آن را در پاک کننده اولتراسونیک تمیز نمایید و سپس بخار پر فشار را برای تمیز کردن نهایی اسپری کنید.

نتیجه

موارد احتیاطی

چندین نوع ساعت وجود دارد که بدون جدا کردن می توانید آنها را صیقل دهید، اما اگر تصمیم دارید بدون جدا کردن قطعات یک ساعت مچی را صیقل دهید بدانید که خطرات زیادی وجود دارد:

  • واشرها می توانند از بین بروند و نشت آلودگی و رطوبت ایجاد کنند.
  • قطعات می توانند شکسته یا خراشیده شوند.
  • دکمه ها، بندها و کوک ساعت می توانند روی فرچه پولیش گیر کنند و آسیب ببینند.
  • اگر هنگام پولیش ساعت را رها کنید ساعت می تواند خراب شود یا آسیب ببیند.

سلب مسئولیت: در حالی که تعمیر مورد نظر شما ممکن است ساده به نظر برسد، کوچکترین اشتباه ممکن است منجر به آسیب دیدن یا خراب شدن ساعت شما شود. اگر در مورد این تعمیر شک و تردید دارید، از اینکه ساعت خود را به یک ساعت ساز یا جواهرساز حرفه ای نشان دهید کوتاهی نکنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×