خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

پیشرفته ترین و پیچیده ترین ساعت های مچی دنیا

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-05-26 ۱۹:۴۷
پیشرفته ترین و پیچیده ترین ساعت های مچی دنیا

زمان سنج ها همواره در طول تاریخ تاثیرات زیادی در پیشرفت تکنولوژی داشته اند. شروع اندازه گیری زمان از «استون هنج»، اولین تقویم خورشیدی مشهور بوده است، تا زمانی که برند روسی Strela با نام های تجاری Poljot و Sekonda تاسیس شدند و اولین فضانوردی که در سال ۱۹۶۵ بر روی فضا قدم نهاد از این برند استفاده کرد. تاریخ نشان میدهد که ملکه الیزابیت اول (ملکه انگلستان) در سال ۱۵۷۱ یک ساعت مچی از سوی «رابرت دودلی» دریافت کرد. اما امروزه، تکنولوژی حاکم بر تمام جنبه زندگی بشر شده است.

جهان امروزی که ما در آن زندگی میکنیم جایی است که یک پیجر در مدت زمان بسیار کوتاهی تبدیل به فبلت (همانند گوشی های هوشمند هستند که کمی از آنها بزرگتر و از لپ تاب کوچک تر هستند) شده است، همچنین به مدد سیستم حمل و نقل مدرن امروزی راه رفتن به اندازه یک مایل مربوط به زمان گذشته است. ساعتها نیز از این قضیه مستثنا نیستند. آنها نیز در گذشته از قطعات ساعتهای جیبی زیبایی شروع شدند و امروزه به ساعتهای پیشرفته و برتر از لحاظ تکنولوژی تبدیل شده اند و جزئی از ملزومات ما قرار گرفته اند. بنابراین بهتر است کنجکاوی شما را در این زمینه بیشتر نکنیم! در زیر لیستی از ۱۰ ساعت های مچی برتر و مدرن از لحاظ تکنولوژی را ارائه میدهیم.

۱۰. Azimuth SP-1 Mecanique

ساعت Azimuth SP-1 Mecaniqueساعت مچی فضایی با نام SP-1 Mechanique یکی از پیشرفته ترین ساعتهای برند Azimuth است. این مدل بینظیر دارای ظاهر فوق مدرن و جلوه های تکنیکی پیشرو میباشد. این ساعتها دارای تصویری از زمین میباشند به گونه ای که انگار از فضا دیده شود به طوری که هر ۶۰ ثانیه زمین میچرخد. همچنین دارای صفحه نمایش از نوع jumping hour میباشد که یک صفحه چرخاننده در زیر هر عقربه دقیقه شمار نیز قرار گرفته که انرژی آن توسط موتور Unitas 6497 تامین میشود که با طرح مشهور Cotes de Geneve آراسته شده است. این ساعت های مچی از استیل ضد زنگ 316L ساخته شده و صفحه روی آن کریستال گنبدی با رنگ آبی کبود می باشد. این ساعت ها دارای عقربه دقیقه شمار سه بعدی و نیز بند چرمی با دوخت آبی می باشند. همچنین این ساعت ها ضدآب هستند (به میزان ۳ Bars). صفحه بیرونی با رنگ آبی همراه با نشانگرهای Superluminova و داشتن حالت فانتزی به این ساعتها جلوه ای خاص و برتر می بخشد.

۹. Polar RS600CX

ساعت Polar RS600CXمدل RS600CX که توسط برند Polar طراحی شده است، ساعتی هوشمند میباشد که به طور اختصاصی برای فعالیت های چند ورزشی تجهیز شده است. ۸۰ خصوصیت و ویژگی در این مدل وجود دارد که شامل این موارد میشوند: قابلیت اندازه گیری دمای محیط، داشتن GPS، قابلیت چک کردن ضربان قلب، اندازه گیری ریتم، شیب و سرعت حرکت و حتی اندازه گیری طول گام ها در هنگام دویدن. تنظیمات آن میتواند با توجه به مشخصات خاص کفش در سه حالت مختلف قرار گیرد. این ساعت ها هم چنین میتوانند بعنوان سرعت سنج در هنگام دوچرخه سواری عمل کنند. علاوه بر مواردی که بیان شد، این ساعت ها قابلیت اندازه گیری کارایی، توازن راست/چپ و قدرت و توان را نیز دارا میباشند. تمامی اطلاعات ذخیره شده بر روی ساعت به راحتی قابل انتقال به کامپیوتر توسط انتقال دهنده های نوری (مادون قرمز) میباشد. این ساعت هوشمند همچنین دارای مجموعه کاملی از عملکردهای مربوط سرعت و مسافت را دارد که همراه با یک ارتفاع سنج بایومتریک (اندازه گیری از طریق فشار هوا)، ارتفاع و شیب را نشان میدهد.

۸. Phosphor E-INK

ساعت Phosphor E-INKE-INK Curved Leather Band Watch یکی از شگفت انگیزترین ساعتهای با تکنولوژی بالا است که توسط Phosphor ساخته شده اند. نمایشگر دیجیتالی این ساعت با استفاده از یک صفحه الکترونیکی کاغذ مانند مدرن، حالت کاغذی شکل با کیفیت رنگ و کنتراست بالا را به نمایش میگذارد. نمایشگر ساعت در دو مدل ارائه می شود، نمایشگر دیجیتال عددی استاندارد و نمایشگر ترسیمی. قابلیت تغییر رنگ صفحه ساعت بین رنگ سفید و مشکی (بصورتی که اعداد سفید روی صفحه مشکی و برعکس باشد) با توجه به زمان، ویژگی منحصر به فردی به طراحی این ساعت داده است. عرض صفحه ۳۸ میلیمتر و ضخامت سطح آن تنها ۸ میلیمتر است. این ساعت بر اساس فناوری میکرو مغناطیسی دیجیتال – مکانیکی قرار دارد و دارای صفحه نمایش با زاویه دید گسترده با ۱۸۰ درجه دید مخروطی (منظور سلولهای مخروطی چشم که مسئول درک روشنایی،وضوح و درک رنگ میباشند) میباشد. این ساعتهای مچی همچنین به میزان 5 ATM – 50m ضد آب هستند.

۷. I’m Watch

ساعت I’m WatchI’m Watch ساعت هوشمند با تکنولوژی بسیار بالا است که توسط شرکت I’m SpA ساخته شده است. این گوشی دارای نمایشگر ۱.۵۴ اینچی ۲۲۰ پیکسل بر هر اینچ صفحه نمایش لمسی است.این ساعتها میتواند بر روی سیستم عامل کراس پلتفرم اندروید اجرا شود و همچنین از طریق بلوتوث قابل اتصال با گوشی های Blackberry 10+ iOS 4+ میباشند. تا جایی که در مشخصات این گوشی ذکر شده است، دارای RAM ۶۴ مگابایتی و ROM ۴ گیگا بایتی برای ذخیره اطلاعات میباشد. این وسیله توسط باتری های غیر قابل تعویض 600mAh شارژ میشود که میتواند به ترتیب به اندازه ۲ ساعت و ۴۸ ساعت، در حالت stand-by اطلاعات را ذخیره کند. (بک آپ بگیرد). همچنین این ساعتها میتوانند تماس های از دست رفته، پیام ها و بروزرسانی های نرم افزارهای شبکه های اجتماعی گوشی های هوشمندی که بدان متصل است را اطلاع رسانی نماید. این ساعت هوشمند دارای طراحی بسیار کاربر پسند و راحت میباشد که انواع اپلیکشین های مربوط به شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پخش موسیقی از پیش بر روی آن نصب شده است.

۸. Sony LiveView

ساعت Sony LiveViewساعتهای مدل LiveView پرچمدار ساعتهای هوشمند برند Sony Ericsson میباشند که قابل اتصال با گوشی های موبایل دیگر از طریق بلوتوث هستند و همچنین قابلیت نمایش اطلاعات مربوط به تماس های از دست رفته، پیام ها و همچنین برزورسانی های مربوط به سایت های فیسبوک و توییتر را دارند. صفحه نمایش لمسی این ساعتها 128×128 پیکسل ۱.۳ اینچی میباشد که به راحتی قابل اتصال با گوشی های هوشمند اندروید ۲ به بالا میباشد که البته این خبر خوبی برای دارندگان سیستم عامل iOS نیست! این ساعتها دارای نرم افزار پخش موسیقی و پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید میباشند. همچنین این ساعتها چون با IP54 ساپورت میشود ضدآب هستند. این ساعتها از طریق اتصال به گوشی های هوشمند میتوانند بعنوان منظره یاب برای گرفتن عکسهای زیبا و جذاب عمل کنند. توسعه دهندگان نرم افزاری شرکت سازنده در حالت گسترش و ساخت حدود ۴۰۰ نرم افزار سازگار با ساعت هوشمند برای این وسیله بینظیر میباشند. بند این ساعتها قابل تعویض است که این ویژگی به این ساعتها خصوصیاتی چون تطبیق پذیری و انعطاف پذیری داده است. صفحه نمایش لمسی سریع و کنترل پذیری بالا در این مدل از ساعتها نسبت به طرح های قبلی آن پیشرفت زیادی داشته است.

۵. Tread 1

ساعت Tread 1Tread 1 توسط شرکت Devon ساخته شده است که در واقع یک نوآوری در زمینه ساعتهای سطح متوسط میباشد که با یک سیستم انحصاری خود بنام « Interwoven Time Belts» ارائه شده است. شرکت DEVON در خارج از کالیفرنیا فعالیت میکند و تنها شرکت سازنده ساعت امریکایی میباشد که از موتور محرک اختصاصی خود استفاده میکند. سیستم این ساعتها بر اساس موتورهای میکرواستپ ساخته شده است که این باعث دقت بسیار بالای این ساعتها شده است. باتری این ساعتها از نوع لیتیوم پلیمر است که شرکت سازنده آن بیان داشته با یک بار شارژ کردن این ساعتها چند هفته شارژ را نگه خواهند داشت. طراحی پنج تکه این ساعتها توسط استیل ضد لک مخصوص جراحی 316L میباشد که محکم ترین و بادوام ترین نوع استیل ساخته شده در جهان است که توسط فرایند کنترل عددی تولید کامپیوتری پیشرفته ساخته میشوند. Tread 1 در سال ۲۰۱۰ نامزد دریافت جایزه در مراسم Gran Prix d’Horlogerie de Genéve در بخش طراحی مفهومی شد.

۴. Samsung Galaxy Gear

ساعت Samsung Galaxy Gearاین مدل پرچمدار ساعتهای هوشمند از برند مشهور سامسونگ میباشد. این ساعت دارای صفحه نمایش لمسی ۱.۶ اینچی Super AMOLED ۳۲۰*۳۲۰ پیکسل است که دوربین اصلی ۱.۰ مگاپیکسلی آن بر روی مچ بند قرار دارد. مدل Samsung Galaxy Gear با تمامی دستگاه های سامسونگ، از طریق بلوتوث و NFC،جور و متصل میشود و به طور اتوماتیک زمانی که به مچ دست بسته میشود و بالا میرود روشن میگردد. مجموعه نرم افزارهای third-party، (اپلیکیشن هایی که مختص به شرکت سازنده نیست) استفاده از این ساعتهای بی نظیر را بسیار راحت و کاربردی کرده است. این ساعتها همچنین دارای حافظه برای یادداشت صوتی و قابلت تشیخیص صدا برای مدیریت زمانبندی قرار ملاقات ها در تقویم میباشند. با توجه به داشتن سیستم عامل فوق پیشرفته این مدل ساعتها، دارای قابلیت اطلاع رسانی ایمیل ها، بروزرسانی های مربوط به فیسبوک و توییتر، پیام های مربوط به Google Hangout و نوتیفیکیشن های Messenger میباشد.این ساعتهای مچی GPS و یا WiFi ندارند و از طریق کابل USB شارژ میشوند.

۳. HM4 Thunderbolt

ساعت HM4 Thunderboltاین مدل از ساعتهای پیشرفته از لحاظ تکنولوژی ساخت شرکت ساعت سازی MB&F میباشند که طراحی های خاص و یونیک شهرت دارد. ساعت ۳۱۱ عنصری طرح هوایی از موتور پیچیده HM4 ساخته شده و دارای دو صفحه نمایشگر است یکی برای نشان دادن زمان و دیگری برای نمایش میزان شارژ آن است. در حالی که بدنه آن از تیتانیوم Grade 5 ساخته شده با رنگ آبی کبود میباشد، خطوط و منحنی های به کار رفته در آن بسیار ظریف و هنرمندانه است. موتور سه بعدی و هنرمندانه آن باعث ساخت زیبا و حیرت آور این ساعتها توسط شرکت MB&F شده است. قطعه بندی داخلی آن بصورت مارپیچی با دو سیم اصلی که به صورت موازی بسته شده اند توانایی ساعت را برای ذخیره باتری تا ۷۲ ساعت افزایش میدهد. فرکانس تعادل آن ۲۱.۶۰۰bph/3Hz میباشد. علاوه بر آن در این نوع ساعت مدرن دارای ۵۰ قطعه جواهری به کار رفته است.

۲. Seiko Astron

ساعت Seiko Astronاین ساعت توسط یکی از مشهور ترین برندهای دنیا بنام Seiko ارائه شده است. این ساعت خورشیدی از جنس استیل ضد لک ساخته شده است. این ساعت در عین داشتن طراحی کلاسیک، تکنولوژی های جالبی را داراست. این مدل ساعت با کالیبره 7X52، اولین ساعت ساخته شده جی پی اس دار خورشیدی در جهان است.

این ساعت می تواند با استفاده از ماهواره‌های جی پی اس GPS موقعیت زمانی شما را تنظیم کند که میتواند ۳۹ محدوده های محتلف زمانی را از طریق ماهواره و یک تقویم دائمی تشخیص دهد. هماهنگ سازی زمانی اتوماتیک که از طریق ماهواره های جی پی اس یکی از ویژگی های برتر این ساعتها میباشد. جی پی اس این ساعتها از نوع بسیار کم مصرف میباشد و باعث نگهداری بیشتر شارژ ساعت میشود. این ساعت بسیار دقیق است و میزان خطای آن ۱۵± ثانیه در ماه است آن هم زمانی که ساعت به طور اتوماتیک با ماهواره نمیتواند هماهنگ شود. این ساعتها همچنین به طور خودکار زمانی که شخص سوار هواپیما میشود، در حالت پرواز قرار میگیرد که این یک مزیت برای افرادیست که سفرهای هوایی زیادی دارند.

۱. HD3 Slyde

ساعت HD3 Slydeاین ساعت یکی از پیشتازان ساعتهای مدرن هست که توسط Jorg Hysek Jr، فرزند ساعت ساز مشهور فرانسوی، Jorg Hysek Sr طراحی شده است. این ساعتهای دارای صفحه نمایش ۲۴۰×۲۳۲ پیکسلی میباشند و اندازه صفحه آن ۲۹×۲۸ میلیمتر است که دارای نور LED میباشد که متناسب با موقعیت زمانی تغییر میکند و کریستال شیشه ای روی آن مچ بالای دست را میپوشاند. این ساعتها دکمه فشاری ندارند و سه نشانگر نوری باتری در قسمت کناری صفحه قرار دارند، همچنین این ساعتها دارای سنسور حساس به نور برای تنظیم خودکار نور صفحه نمایش لمسی میباشند. جنس بدنه قاب آن از استیل PVD به دو رنگ مشکی و رزگلد میباشد. عملکرد این ساعت کاملا بر اساس موتور الکترونیکی CLT قرار دارد. باتری این ساعتها از نوع لیتیوم پلمیر با ظرفیت mAh ۲۵۰ میباشد. همچنین صفحه لمسی آن به رنگ یاقوتی کبود بوده و حالت گنبدی شکل دارد. همچنین این ساعتها از طریق کابل یو اس بی شارژ شده و به کامپیوتر و دیگر دستگاهها قابل اتصال هستند.

امروزه پژوهشگران بخش های تحقیق و توسعه برندهای مشهور مانند گوگل، اپل، سونی و سامسونگ در تلاشند تا بتوانند تکنولوژی مورد استفاده در محصولات خود را پیشرفت دهند تا افراد بتوانند برای مثال از این وسایل برای چک کردن وضعیت سلامتی خود و تشخیص بیماری ها استفاده کنند. از ساعت سازان مشهور سوئیسی گرفته تا برند اپل، همگی سعی بر آنند تا بتوانند پیشرفته ترین و مدرن ترین ساعتهای مچی هوشمند دنیا را تولید نمایند.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×