خانه سایدبار
سبد خرید
تماس با اشرافی

نقش های بازی مافیا

ادمین اشرافی
اشرافی
1399-04-09 ۱۷:۳۲
نقش های بازی مافیا

در بازی مافیا خصوصیات شخصیتی یک بازیکن به همراه توانایی های آن شخصیت “نقش” آن بازیکن را تشکیل می دهند و استفاده از واژه ی “نقش” برای اشاره به هریک از این دو و یا یکی از آنها به صورت جداگانه صحیح می باشد. علاوه بر این هنگام بازجویی از بازیکنی که مدعی نقش خاصی است، بازجویان ممکن است در خصوص قابلیت ها و یا عنوان واقعی نقش وی سؤال کنند.

در زیر لیستی از انواع نقش ها و توضیحات ابتدایی راجع به آنها قرار دارد.

لازم به ذکر است که عنوان نقشهای زیر لزوماً برچسب شخصیتی بر فردی که چنین نقشی دارد نمی زنند. به عنوان مثال در انیمیشن سیمپسون ها یکی از شخصیت ها به نام Otto یک راننده اتوبوس است در حالی که شخصیت دیگری که دارای توانایی مشابهی می باشد Flash نام دارد. این توانایی توضیح داده شده با توجه به عملکردی که آن شخصیت نسبت به اهداف گوناگون خود دارد تغییر می کند و عنوان آن شخصیت را نیز به سرعت تغییر می دهد.

رییس مافیا

رئیس مافیا قدرتمندترین نقش گروه مافیاست. استعلام وی برای کارآگاه منفی است و اگر در شب مورد اصابت تیر تکاور قرار گیرد از بازی خارج نمی‌شود. اوست که وظیفه شلیک شب را بر عهده دارد و ناتو تنها با اجازه او قادر به استفاده از نقش خود است.

مذاکره کننده

زمانی که اولین مافیا به هر شکل از بازی خارج شود، یعنی تیم مافیا اولین یار خود را از دست بدهد، و آن یار نقش مذاکره کننده نبوده باشد، نقش مذاکره کننده مافیا فرصت دارد تنها در یکی از شب های پیش رو با استفاده از نقش خود با یکی از افراد تیم شهروند مذاکره کند و او را وارد تیم مافیا کند. در صورت حضور رئیس مافیا در بازی، مذاکره حتما باید با اجازه او انجام شود. در صورتی که تیم مافیا اقدام به مذاکره کنند حق شلیک تیر در آن شب را ندارند. مذاکره تنها زمانی موفق خواهد بود که مذاکره کننده یک شهروند ساده یا زره پوشی که هنوز زره خود را از دست نداده است را انتخاب کند. در شبی که تیم مافیا تصمیم به مذاکره می گیرند، مذاکره کننده شخصی مورد نظر خود را به با دست به راوی نشان می دهد. اگر انتخاب او درست بود، یعنی شهروند ساده یا زره پوشی را که هنوز زره خود را دارد انتخاب کند ، آن شخص از آن لحظه وارد تیم مافیا خواهد شد و راوی با لمس کردن دست شخص مذاکره شده به او می فهماند که از شب های بعد باید با تیم مافیا از خواب بیدار شود. اگر مذاکره با موفقیت پیش نرفت دیگر تیم مافیا قادر به استفاده از تیر شب خود نیز نخواهد بود. باید توجه داشت که چه مذاکره با موفقیت انجام شود چه به شکست بینجامد، تیم مافیا با استفاده از نقش مذاکره کننده تنها و تنها یک بار قادر به انجام مذاکره خواهند بود.

تروریست

تروریست هم از اعضاء تیم مافیاست و حتی در استعلام کارآگاه هم مثبت می‌شود. اگر او در فاز روز و به رأی شهروندان کشته شود، می‌تواند یکی دیگر از بازیکنان را هم به همراه خود حذف یا ترور کند.

مافیا ساده

مافیای ساده جز عدهٔ تیم مافیا به‌شمار می‌رود ولی توانمندی منحصر به فردی ندارد. او طبعا همانند یک شهروند ساده که برای پیروزی شهر خود تلاش میکند، در تلاش است تا تیم خودش یعنی مافیا به پیروزی برسد.

ناتو

ناتو در طول بازی تنها و تنها در یک شب می‌تواند با تأیید رئیس مافیا از نقشش استفاده کند و نقش دقیق یکی از شهروندها را حدس بزند (تکاور، کاراگاه، پزشک، تفنگ دار، نگهبان یا شهروند ساده). اگر درست حدس بزند آن نقش در هر صورت از بازی خارج می‌شود. و اگر اشتباه حدس بزند کسی از بازی خارج نمی شود. در شبی که گروه مافیا اقدام به استفاده از نقش ناتو می‌کنند راوی در آن شب پزشک بازی را بیدار نمی‌کند. چون تیری شلیک نشده‌است و اگر حدس ناتو صحیح بوده باشد در هر صورت شهروند مورد نظر ناتو از بازی خارج خواهد شد. پس در شبی که مافیا اقدام به استفاده از نقش ناتو می کنند، آن شب نمی توانند از شلیک شب استفاده کنند.

ناتاشا

اگرچه ناتاشا یا سایلنسر نقش سیاه بازی است، اما عضو تیم شهروندان به حساب می‌آید. نقش‌های سیاه در شمارش، جزء گروه شهروندان به حساب می‌آیند؛ اما به تیم مافیا کمک می‌کنند. آن‌ها نه به شهروندان و نه به مافیا معرفی نمی‌شوند و جواب استعلامشان توسط کارآگاه هم منفی می‌شود. ناتاشا در فاز شب به دستور لرد بیدار می‌شود و یکی از بازیکن‌ها را انتخاب و اصطلاحا به او سکوت می‌دهد. شخص سایلنت شده در روز بعدی حق صحبت، شرکت در بازی، حتی تأیید یا رد حرف‌های بقیه بازیکنان با اشاره و رأی گیری را ندارد؛ اگر این موارد را رعایت نکند، توسط لرد از بازی حذف می‌شود. ناتاشا نمی‌تواند یک فرد را در دو شب متوالی سکوت دهد.

دکتر لکتر:{جراح}

در حقیقت همان نقش «جراح» در سبک بازی «شب مافیا» ست. دکتر لِکتر، دکتر مافیاهاست و طبیعتا هر شب یک نفر از خودشان را انتخاب می‌کند، تا او را از خطر تیر خوردن در شب نجات دهد. او جان خودش را فقط یک بار می‌تواند نجات دهد. لکتر هر شب می‌تواند یک نفر را از شلیک نجات دهد.

ناقل

شهروندی است که سال‌ها پیش در سفر تحقیقاتی به آفریقا، مبتلا به بیماری‌ای ناشناخته شده که به شکل عجیبی با بدنش سازگاری پیدا کرده است و حالا فقط قابلیت انتقال بیماری را دارد. بازیکنی که به هر شکلی به او نزدیک گردد آلوده می‌شود. بازیکن آلوده ابتدا لال می‌شود یعنی در روز اول فقط نمی‌تواند حرف بزند و باید کاملاً ساکت باشد. در شب اول از قابلیتش هم نمی‌تواند استفاده کند در روز دوم علاوه بر موارد قبلی فلج هم می‌شود و نمی‌تواند حرکت کند و رای بدهد نهایتاً بازیکن آلوده در شب دوم می‌میرد. متاسفانه این بیماری عجیب هنوز درمانی ندارد ولی به نظر می‌رسد خون گرگ‌نما اثرات مثبتی بر آن داشته باشد (گرگ‌نما و دورگه آلوده نمی‌شوند) ناقل نمی‌تواند کسی را انتخاب کند ولی هر بازیکنی که انتخابش کند بلافاصله آلوده می‌شود. باید قابلیتش را به نفع شهروندان استفاده کند، بنابراین اولین اولویتش تابلو نشدن و در دام انداختن شخصیت‌های منفی است.

جاسوس

جاسوس یکی دیگر از اعضا تیم مافیاست، همانطور که میدانید اگر فراماسون در فاز شب بازی از مافیا‌ها به تیم فراماسونی خود راه دهد یا اصطلاحا شب هنگام مافیا بیدار کند تمام اعضا تیم فراماسونی کشته اعلام خواهند شد، جاسوس از این قاعده مستنثنا است به گونه‌ای که اگر او به همراه تیم فراماسونی بیدار شود اتفاقی برای تیم فراماسون‌ها نمیفتد حال وظیفه سخت جاسوس این است که در قالب شهروند اعتماد تیم شهروندی را به خود جلب کند و در رأی‌گیری‌های روز آنها به نفع تیم خود تأثیر بگذارد و در زمانی که اعتماد تیم فراماسون‌ها را جلب کرد می‌تواند یک مافیا بیدار کند و تمام تیم فراماسونی را در جا قتل عام کند.

مرد قوی

جز نقش‌های مافیایی است. مرد قوی یک گلوله دارد که در فاز شب می‌تواند از ان استفاده کند تیر مرد قوی در هر صورتی بازیکن را خارج می‌کند حتی اگر رویین تن و محافظ باشد و یا دکتر بازیکن را نجات داده باشد. . زمانی که مرد قوی یک بازیکن را حذف می‌کند در ان شب رئیس مافیا دیگر اجازه شات زدن ندارد.

خرابکار

در سناریویی استفاده می‌شود که نقش تفنگدار برای شهروندان استفاده می‌شود، هر شب بیدار شده و یک نفر را انتخاب می‌کند، اگر آن شخص در همان شب از تفنگدار تفنگ گرفته باشد و در طول روز بعد از تفنگ خود برای شلیک به کسی استفاده کند، گلوله به خود شخص شلیک کننده برمی‌گردد و از بازی خارج می‌شود.

نکته: در یک شب به همان تعدادی که تفنگدار در شب می‌تواند به بازیکنان تفنگ بدهد، خرابکار هم

نقطه قوت: می‌تواند با حدس درست انتخاب تفنگدار هم باعث کشته شدن یک شهروند هم نجات یار خود شود.

شهروند ساده

شهروند ساده شهروندیست که قابلیت خاصی ندارد تنها کاری که می‌تواند بکند این است که در فاز روز با دقت در صحبت‌ها و واکنش‌های افراد سعی در یافتن مافیا کند .

دکتر

دکتر یکی از اعضای شهروند می‌باشد که در فاز شب بازی به فرمان گرداننده بازی چشم‌هایش را باز کرده و می‌تواند خود یا یکی از بازیکنان را از حذف شدن و کشته شدن در فاز شب بازی نجات دهد.

تک تیر انداز

تک‌تیرانداز هر شب بیدار می‌شود ولی فقط یک بار می‌تواند از تیرش استفاده کند و باید مطمئن باشد کسی را که مورد هدف قرار می‌دهد مافیا باشد، چون اگر به اشتباه شهروند

را مورد هدف قرار دهد خودش از بازی خارج می‌شود البته اگر رییس مافیا را بزند، هیچ‌کسی از بازی خارج نمی‌شود.

تک تیرانداز اگر به اشتباه یک شهروند را انتخاب کند و مورد هدف قرار دهد تیر به آن شهروند انتخاب شده است اصابت نمی‌کند اما خود تک‌تیرانداز قطعاً از بازی خارج می‌شود حتی اگر دکتر همان شب تک تیرانداز را نجات داده باشد. بنابراین وظیفه ی سنگینی به دوش تک تیر انداز بازی هست و باید هوشمندانه و با اتکا بر استدلال‌های موجود در بازی از تیر خود استفاده کند چون ممکن است به قیمت جان خودش تمام شود.

سم ساز

می‌تواند به تعداد محدودی که تعیین شده سم بسازد و به کسی تزریق کند. شخصی که سم دریافت کرده بعد از سه روز می‌میرد.

قاضی

یکی از نقش‌های گروه شهروندان می‌باشد که رای او ۲ بار شمارش می‌شود. از آن جایی که اعضای مافیا یکدیگر را میشناسند قدرت رأی‌گیری آنها معمولا در روز بیشتر است

افسونگر

یکی از نقش‌های گروه مافیا می‌باشد که در فاز شب بازی یک اسم به گرداننده بازی می‌دهد به همراه یک کلمه. اگر آن شخص کلمه موردنظر را در فاز روز بازی به کار ببرد از جریان بازی حذف می‌شود. اگر ساقی بازی افسونگر را را مست کند کلمه افسونگر روی خودش اعمال می‌شود یعنی اگر افسونگر کلمه موردنظر را بگوید خودش از جریان بازی حذف می‌شود.

کشیش

کشیش یا پدر روحانی هم عضو گروه شهروندان است و یکی از خنثی‌ترین نقش های بازی مافیا محسوب می‌شود. کشیش در فاز شب، پس از ناتاشا، به دستور لرد بیدار می‌شود. او باید یک نفر را که حدس می‌زند سکوت داده شده را انتخاب و از حالت سکوت خارج کند.

ساقی

ساقی هم از اعضاء تیم شهروندان است. او باید در فاز شب یکی از بازیکنان را انتخاب کند؛ بازیکن مذکور اصطلاحاً مست می‌شود. وظیفه ساقی پیدا کردن گادفادر و ناتاشا در بازی و معرفی آن‌ها به تیم شهروندان است. اگر ساقی در شب به گادفادر اشاره کند، گادفادر مست می‌شود و شلیکش بی اثر خواهد شد. در این شرایط لرد اعلام می‌کند که تیر گادفادر به سنگ خورد. اگر ساقی به ناتاشا اشاره کند، ناتاشا مست شده، نه تنها نمی‌تواند کسی را سکوت بدهد، بلکه به خودش سکوت می‌خورد.

اگر ساقی در شب به تروریست اشاره کند و تروریست درست در رأی گیری روز بعد توسط شهروندان کشته شود، دیگر نمی‌تواند کسی را ترور کند و اصطلاحاً دفیوز می‌شود. ساقی هم مانند ناتاشا نمی‌تواند در دو شب متوالی به یک نفر اشاره کند. اگر ساقی به کارآگاه اشاره کند، استعلام او برعکس خواهد شد و اگر به دکتر اشاره کند، دکتر دیگر قادر به سیو نخواهد بود؛ بنابراین او باید دقت کند که نقش‌های مثبت را مورد هدف قرار ندهد.

اگر ساقی به اسنایپر اشاره کند و اسنایپر شلیک کند، تیرش به خودش بر می‌گردد. اگر ساقی در فاز شب به رویین‌تن اشاره کند، او خاصیت رویین بودنش را از دست می‌دهد و اگر به او شلیک شود، کشته خواهد شد. اگر به تروریست اشاره کند، تروریست مست شده و در روز بعد دیفیوز می‌شود؛ اما در همان شبی که مست شده، استعلامش توسط کارگاه منفی می‌شود.

رویین‌تن (زره پوش)

رویین‌تن، قوی‌ترین شهروند بازی است. او در فاز شب، خود را رویین کرده و از گزند هر تیری در امان می‌ماند؛ بنابراین مافیا نمی‌تواند رویین‌تن را در فاز شب بکشد و تیم مافیا باید او را در روز و با جمع کردن رأی شهروندان به قتل برساند. البته رویین‌تن می‌تواند خود را در روز معرفی کرده و به عنوان رهبر تیم شهروندان به بازی ادامه دهد.

سرباز ارتش

اگر این بازیکن توسط بازیکن دیگری در شب مورد هدف قرار بگیرد (گاهی اوقات فقط برای کشته شدن)، بدون توجه به قصد قبلی وهم طرازان خود، به جای کشته شدن آن بازیکن را می کشد.

تفنگدار

این بازیکن هر کسی که او را در شب هدف قرار دهد می کشد مگر مشخصاً چیزی غیر از این به او گفته شده باشد. همچنین او نمی تواند انتخاب کند که چه کسی را بکشد.

بمب

این بازیکن هرکسی که شبانه او را به قتل برساند یا هرکسی که آخرین رأی به مجازات بدهد را می کشد. گاهی اوقات او اولین کسی که او را در شیفت شبانه هدف قرار دهد می کشد. خواه آن شخص مأمور تحقیقات، پزشک محافظت کننده، قاتل یا هر شخصیت دیگری باشد. این شخصیت شبیه همان سرباز ارتش است، اما بدون آنکه توانایی فعالی داشته باشد. گاهی اوقات هنگامی که برای مجازات محاکمه می شوند می توانند خودشان انتخاب کنند که چه کسی را بکشند. او هنگامیکه در حال محاکمه است می تواند انتخاب کند که کدام بازیکن را بکشد. این بازیکن عموماً یکی از طرفداران شهر را برای کشتن انتخاب می کند، اما گاهی نیز یکی از شخصیت های بی ارزش را می کشد.

ضد گلوله

این بازیکن از کشته شدن شبانه به دست مافیا مصون است، اما بسته به نحوه تنظیم بازی توسط ناظر ممکن است توسط قاتل سریالی کشته شود. نوع دیگری از بازی این است که اعضاء مافیا در صورت داشتن این قابلیت می توانند در یک شب هم این بازیکن ضد گلوله را مسدود کنند و هم هدف کشتن قرار دهند و به این ترتیب مصون بودن او را دور بزنند.

راننده اتوبوس

این بازیکن می تواند با ارسال یک پیام خصوصی به ناظر بازی و اعلام نام دو بازیکن، جای این دو را در شیفت شب جا به جا کند. در نتیجه هراتفاقی که در ابتدا قرار بوده برای یکی از آنان رخ دهد بعد از این برای بازیکن دیگر رخ می دهد و در صورت امکان هر یک از این دو بازیکن توانایی های خود را بر روی هدف بازیکن دیگر به کار می گیرند.

پلیس

این بازیکن می تواند در شیفت شب به انتخاب خودش از هر بازیکن دیگری تحقیقات کند و ناظر بازی بعد از تمام شدن شیفت شب برای او نام هم طرازان هدفش را ارسال می کند. پلیس می تواند این اطلاعات را به هر صورت که می خواهد فاش کند خواه از طریق بیان هر نوع ادعا راجع به یک نقش باشد خواه با تلاش برای ایجاد یا منحرف کردن سوءظن از سمت هدف مورد نظر.

پلیس روز

این پلیس به جای شیفت شب از توانایی های خود در شیفت روزاستفاده می کند و نتایج به دست آمده از اقدامتش، تحریف شده ی نتایجی است که سایر پلیسان می توانند به دست بیاورند.

پلیس ظاهرشناس

این پلیس اطلاعات مربوط به شخصیت بازیکنان را دریافت می کند (سبک لباس، اسلحه یا هر چیزی که بتواند بیانگر ویژگی های ظاهری بازیکنان باشد)

پلیس دیوانه

این پلیس همیشه اطلاعات نادرستی در خصوص هم گروه های شخصی که از او بازجویی می کند به دست می آورد. در نتیجه هنگامی که بازیکنان متوجه شوند این شخص یک پلیس دیوانه است، می توانند با این فرض که اگر اطلاعات به دست آمده از ناظر بازی را برعکس کنند اطلاعات اصلی صحیح معلوم می شود، به داده های مفیدی دست پیدا کنند.

پلیس مافیا

از آنجا که اعضاء مافیا با استفاده از مزیت امکان بر قراری ارتباط با یکدیگر، از قبل می دانند که چه کسی عضو مافیا هست و چه کسی نیست، یک پلیس هم جبهه ی اعضاء مافیا نیز می تواند اطلاعات لازم را در خصوص شخصی که از او بازجویی می کند به دست بیاورد.

پلیس ساده لوح

یک پلیس ساده لوح همیشه نتایج تحقیقاتش به این امر منتهی می شود که شخص مورد نظر در جبهه ی شهروندان قرار دارد در نتیجه این پلیس عملاً بی مصرف است.

پلیس بدگمان

یک پلیس بدگمان همیشه نتایج تحقیقاتش به این امر منتهی می شود که شخص مورد نظر خارج از جبهه ی شهروندان است و این پلیس نیز عملاً بی مصرف است.

پلیس تصادفی

این پلیس در خصوص شخصی که درباره اش تحقیقات می کند اطلاعات كاملاً تصادفی به دست می آورد و همین امر او را بی فایده جلوه می دهد.

پلیسِ نقش ها

پلیس نقش ها یک شخصیت هم جبهه ی شهروندان است که در خصوص سایر نقش های بازی اطلاعات مربوط به عنوان آن نقش یا توانایی های آن را به دست می آورد (به جز اطلاعات مربوط به هم گروهی ها).

رهبر فرقه

رهبر فرقه که اکثراً رهبر استخدام کننده نامیده می شود، عضو مؤسس آن فرقه است که وظیفه استخدام اعضای جدید را دارد. این شخص نمی تواند افراد خاصی از جمله اعضاء مافیا را به خدمت بگیرد و اگر سعی کند یکی از اعضاء مافیا را استخدام کند کشته می شود، اما تصمیم بر کشتن این شخصیت در هر بازی بسته به عقیده ناظر متفاوت است. اگر رهبر فرقه کشته یا مجازات گردد، دیگر اعضاء گروه امکان استخدام افراد دیگر را ندارند مگر یک رهبر ثانویه وجود داشته باشد. رهبر فرقه می تواند با اعضای فرقه خود ارتباط برقرار کند و هنگامی که تعداد اعضای فرقه بر سایر بازیکنان پیشی بگیرد، آنها پیروز می شوند. برای استخدام فرد جدید، رهبرفرقه نام شخصی را که مایل به جذب آن است به ناظر بازی ارسال می کند. آنها در پایان شیفت شب متوجه می شوند که آیا در استخدام موفق بوده اند یا نه و عضو جدید نیز بلافاصله و یا در پایان شیفت شب بعدی بسته به صلاحدید ناظر، به فرقه می پیوندد.

رهبر فرقه ثانویه

این عضو در حالت عادی یکی از اعضاء معمولی فرقه است، اما هنگامی که رهبر فرقه کشته شود این عضو نقش رهبر را تقبل کرده و مسئولیت استخدام افراد جدید را بر عهده می گیرد.

عضو فرقه

بدیهی است که این شخص یکی از اعضای فرقه است. هدف آنها جذب حداکثر تعداد افراد ممکن است تا زمانی که تعداد اعضاء فرقه از دیگر بازیکنان بیشتر شود. این افراد می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، اما توانایی خاصی ندارند مگر اینکه قبل از استخدام شدن دارای یک توانایی ویژه باشند.

پزشک

پزشک می تواند به انتخاب خود از هر بازیکنی که بخواهد در طول شیفت شب محافظت کند. این بدان معناست که هرگونه حمله علیه آن شخص شکست خورده و آن بازیکن نجات خواهد یافت. به همین دلیل پزشکان نقش بسیار مهمی در شهر دارند. اگر فرد مورد محافظت پزشک توسط دو بازیکن مورد هدف قرار گیرد، پزشک فقط از او در مقابل یک حمله محافظت می کند و بازیکن دیگر موفق می شود.

محافظ شخصی

محافظ شخصی هر کسی را که به شخص تحت حفاظت او حمله کند، خواهد کشت.

پزشک احیاء

اگر شخصی که دکتر احیاء از او محافظت می کند مورد حمله قرار گیرد، این پزشک به طور معمولی از او محافظت می کند، اما اگر به آن شخص حمله نشده باشد، پزشک به جای محافظت آن بازیکن را می کشد.

پزشک دیوانه

یک احتمال 50-50 وجود دارد که این پزشک هنگام تلاش برای محافظت از شخصی که توسط دیگران مورد حمله قرار نگرفته است، او را بکشد. این احتمال با پرتاب یک سکه مشخص می گردد.

پزشک ساده لوح

این پزشک در تلاش برای محافظت از افراد شکست می خورد و به همین دلیل کاملاً بی مصرف است.

پزشک بدگمان

پزشک بدگمان نه تنها از بازیکن منتخب خود محافظت می کند بلکه جلوی عملکرد وی را نیز می گیرد.

پزشک از جان گذشته

این پزشک برای محافظت از فرد مورد نظر خود خطرات را به جان می خرد. اگر شخص مورد حفاظت او هدف کشته شدن قرار گیرد، این پزشک بجای آن فرد می میرد.

پزشک ضعیف

اگر این پزشک از افراد هم جبهه ی مافیا و یا یکی از قاتلان گروه های مستقل محافظت کند، خودش کشته می شود، اما اگر از بازیکنان هم جبهه ی شهروندان محافظت کند، موفق می گردد.

بازپرس پزشکی قانونی

این شهروند توانایی تحقیق در خصوص اجساد مردگان را دارد تا بفهمد با چه چیزی کشته شده اند، توسط چه شخصیتی کشته شده اند یا لیست بازیکنانی که احتمالاً این شهروند را کشته اند شامل چه کسانی است که این نوع سوم از همه متداول تر است. بدین صورت که هرچه این بازرس افراد کشته شده ی بیشتری را که توسط یک بازیکن خاص به قتل رسیده اند بررسی می کند این لیست کوتاه تر می شود.

پدرخوانده

رهبر گروه مافیاست که وظیفه ی ارسال شبانه ی اطلاعات مربوط به قتل را به ناظر بازی دارد. این شخص می تواند قبل از ارسال پیام خصوصی به ناظر بازی که حاوی اسامی قاتل و مقتول است، با اعضاء گروه خود در خصوص انتخاب هدف ارتباط برقرار کند. بعضی اوقات پدرخوانده مجاز به جذب اعضای جدید خواهد بود، اما انجام این کار معمولاً به معنای چشم پوشی از قتل شبانه می باشد. اگر این شخص توسط پلیس تحت بازجویی قرار گیرد، هم جبهه ی شهروندان شهر ظاهر می شود اگرچه این سناریو بسته به اینکه فقط یکی از اعضاء گروه او کشته شده و یا همه ی اعضاء آن به صلاحدید ناظر بازی ممکن است متفاوت باشد. اگر پدرخوانده کشته شود، تا انتخاب پدرخوانده ی بعدی، اعضاء گروه مافیا امکان کشتن کسی را در شب بعدی ندارند.

شهروند منفور

این شهروند برای کشته شدن نسبت به سایرین یک رأی کمتر نیاز دارد.

همه فن حریف

این بازیکن توانایی های مختلفی در اختیار دارد هرچند که بیشتر اوقات این توانایی ها فقط یک بار در هر بازی قابل استفاده می باشند. این توانایی ها شامل ساکت کردن، کشتن، تحقیق کردن، محافظت کردن و مسدود کردن نقش است، اما محدود به این موارد نیست.

مافیای آدمکش

یکی از اعضای معمولی مافیاست که اگر شرایط بازی اجازه دهد می تواند توسط پدرخوانده برای انجام قتل شبانه انتخاب شود. آنها توانایی خاصی ندارند، اما می توانند با سایر اعضای مافیا ارتباط برقرار کنند.

مافیای قاتل

گاهی اوقات گروه مافیا یک قاتل تعیین شده برای انجام قتل ها دارند. این شخص یا خودش هدف را انتخاب می كند یا طبق معمول پدرخوانده ولی انجام قتل همواره به عهده ی اوست. او می تواند با سایر اعضاء مافیا ارتباط برقرار کند. در صورت کشته شدن این فرد قاتل، گروه مافیا شب خود را برای قتل تا شیفت شب بعدی از دست می دهند تا زمانی که مجدداً گرد هم آیند و در مورد قاتل جدید تصمیم گیری کنند.

حقه باز

این بازیکن که گاهی سیاستمدار نیز نامیده می شود، قادر است حق رأی مبنی بر مجازات هر بازیکن دیگری را که بخواهد بدون توجه به اینکه آن شخص رأی داده است یا خیر تغییر دهد. برای انجام این امر حقه باز اسم بازیکنی که می خواهد رأی اش تغییر کند را به همراه اسم بازیکنی که می خواهد مورد رأی گیری قرار گیرد به ناظر بازی می گوید. حقه باز خودش نیز دارای حق رأیی مانند سایر آراء در بازی است. ناظر معمولاً رأی حقه باز را در مجموع آراء به شمار نمی آورد.

سنگ تراش

این بازیکن عضوی از گروه سنگ تراشان است. این افراد در جبهه ی شهروندان شهر قرار دارند و می توانند خارج از شیفت بازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این قابلیت موجب می شود که بتوانند چند عضو متحد تضمین شده پیدا کرده و همچنین درباره تئوری های مختلف دور کردن یکی از بازیکنان از تیررس نظر مافیا مذاکره کنند.

سنگ تراش جذب کننده ی نیرو

این گروه معمولاً اول با یک بازیکن تشکیل می گردد و قطعاً این ها نیز جزو گروه های هم جبهه ی شهروندان شهر هستند. اینها می توانند در شب به جذب نیرو بپردازند. بدین صورت که با فرستادن یک پیغام شخصی، اسم فردی که می خواهند جذب گروه کنند به ناظر بازی اعلام می کنند، اما اگر برای جذب یکی از هم گروه های مافیا تلاش کنند کشته می شوند.

آسیابان

آسیابان یکی از شهروندان معمولی شهر است ولی هنگام تحقیقات عضوی از متحدان مافیا از آب در می آید.

بازیکن چند رأی

این بازیکن به جای آنکه قادر باشد رأی افراد دیگر را تغییر دهد خودش می تواند دارای چندین حق رأی باشد. این فرد معمولاً 2 حق رأی دارد، اما در بازی های بزرگتر سه یا چهار حق رأی نیز ممکن است.

شهروند محبوب

این نقش برعکس نقش شهروند منفور است. معمولاً برای مجازات این شخص یک رأی بیشتر لازم است. اگرچه گاهی به جای یک رأی ممکن است تعداد بیشتری رأی مورد نیاز باشد.

روانپزشک

هدف روانپزشک این است که فرد جانی را پیدا کرده و وی را درمان کند. برای انجام این امر با ارسال پیغام خصوصی به ناظر بازی در شب، اسم فردی را که فکر می کند همان شخص جانی است اعلام می کند و اگر حدسش درست باشد فرد جانی درمان شده و به یک شهروند عادی تبدیل می گردد، اما اگر حدسش غلط باشد باید همچنان به جستجو ادامه دهد.

آتشنشان

این نقش هم کمی و بیش شبیه روانپزشک است، اما این شخص به جای فرد جانی در جستجوی فرد آتش افروز است.

احیاء کننده

این بازیکن می تواند به دفعات مشخص در هر دور بازی که معمولاً یک دفعه است، یک بازیکن کشته شده را احیاء کند. بازیکن احیاء شده در اکثر مواقع نقش و عنوان زمان کشته شدن خود را بازمی یابد و متعاقباً به این دلیل که همه ی بازیکنان دیگر از عنوان و نقش او خبر دارند در معرض عواقب یا فواید آن قرار می گیرد.

مسدود کننده ی نقش

این بازیکن می تواند عملکرد شیفت شب هر بازیکن دیگری را مسدود کند. بدین منظور اسم بازیکنی که می خواهد مسدود کند را از طریق ارسال یک پیغام خصوصی به ناظر بازی اعلام می کند. گاهی اوقات اگر عملکرد پدرخوانده ی گروه مافیا را مسدود کند، اعضاء مافیا قادر به انجام هیچ کاری در شیفت شب نیستند چه این کار کشتن باشد و چه احیاء کردن. در انواع دیگر بازی این شخص می تواند عملکرد عضو قاتل برگزیده ی مافیا را در رسیدن به هدفش مسدود کند.

خفاش دار شکاک

این بازیکن هر شخصی را که در شب به هر دلیلی او را هدف قرار دهد ساکت می کند، اما نمی تواند انتخاب کند که چه کسی را ساکت کند.

فاحشه

ورژن مافیایی مسدود کننده ی نقش است.

مرد تنومند

عضوی از گروه مافیاست که فقط می تواند نقش شهروند ضد گلوله (یا سرباز ارتش یا نقش های دیگر)  را  مسدود کند تا اعضاء مافیا بتوانند آن شخص را از بین ببرند.

بیمار شیزوفرنی

این شخص می تواند هرشب یک بازیکن را هدف قرار دهد. این در حالی است که آن افراد از عملی که شیزوفرنی در شب بر رویشان انجام داده مطلع نمی شوند تا روز بعد از طریق پیام خصوصی نتیجه ی آن را دریافت کنند. بعد از آنکه شیزوفرنی هدف خود را انتخاب کرد، ناظر بازی معمولاً با تاس ریختن یا سایر روش های تصادفی اثر عملکرد شیزوفرنی بر روی هدفش را معین می کند. این اثر معمولاً بین محافظت کردن، تحقیقات کردن، کشتن، ساکت کردن یا مسدود کردن نقش متغیر است.  قابلیت های شیزوفرنی مطلقاً محدود یه این موارد نیست و تعداد اثاری که این بازیکن می تواند بر روی هدف خود داشته باشد نیز محدود به موارد بالا نمی باشد.

ساکت کننده

ساکت کننده بازیکنی است که بازیکن دیگری را برای ساکت کردن انتخاب می کند و این شخص برای مدت زمان مشخصی اجازه صحبت کردن ندارد. این مدت زمان سکوت از ناظری به ناظر دیگر متفاوت است ولی معمولاً به مدت همان شیفت روز است. ساکت کننده می تواند عضو مافیا یا یکی از شهروندان شهر باشد.

قاتل زنجیره ای

قاتل زنجیره ای یک طبقه ی منحصر به خود است و هدفش آن است که آخرین نفر باقی مانده در بازی باشد. این شخص معمولاً باید شبی یک بازیکن را با اعلام اسم آن فرد به ناظر به قتل برساند، اما اگر از اعلام کردن غفلت کند و این به قتل رساندن برای او اجباری باشد می تواند به صورت تصادفی یکی را انتخاب و به قتل برساند.

جانی

این شخصیت همانند شخصیت قاتل سریالی است با این تفاوت که اگر در بازی شخصیت جانی وجود داشته باشد یک شخصیت روانپزشک هم وجود دارد.

خواهر و برادر

این شخصیت ها معمولاً به صورت جفت هستند هرچند که ممکن است سه نفر یا بیشتر هم باشند. هروقت یکی از آنان بمیرد دیگری نیز در شب بعدش خودکشی می کند. آنها می دانند که خواهر/برادرشان کیست، اما اینکه بتوانند باهم ارتباط برقرار کنند یا نه بستگی به عقیده ی ناظر هر بازی دارد. گاهی اوقات یکی از آنان شهروند و دیگری عضو مافیاست.

عشّاق

اینها نیز مانند خواهر و برادر هستند با این تفاوت که گاهی بازیکنان نمی دانند که معشوقشان کیست، اما می توانند این قابلیت را داشته باشند که در شب دنبال او بگردند و پیدایش کنند. بدین منظور در شب یک پیغام خصوصی به ناظر بازی می دهند و اسم فردی را که فکر می کنند معشوقه ی شان است اعلام می کنند و متعاقباً در آخر شب یک پیغام که نشان می دهد حدسشان درست بوده یا نه دریافت می کنند. اگر درست حدس زده باشند اساساً نقششان مثل نقش خواهر و برادر خواهد بود.

معشوقه ی خیانتکار

این معشوقه عضوی از مافیاست و با برنده شدن مافیا او نیز برنده می شود با صرف نظر از اینکه معشوقشان زنده می ماند یا نه، اما اگر این بازیکن کشته شود معشوقه ی او نیز مانند عاشقان معمولی خودکشی می کند.

معشوقه ی انتقام جو

مانند همان شخصیت خواهر و برادر انتقام جو می باشد با این تفاوت که در سناریوی عاشقانه از این شخصیت ها استفاده می شود.

خواهر و برادر انتفام جو

این شخصیت ها به جای اینکه وقتی خواهر/برادرشان بمیرد خودکشی کنند، به دلیل مرگ آنها طبقه منحصر به خود را با هدف کشتن کسانی که خواهر/برادر آنها را کشته اند تشکیل می دهند. اگر کشتن خواهر/برادرشان از طریق مجازات مرگ بوده این خواهر/برادر انتقام جو باید مطمئن شوند تمام مداخله کنندگان در آن محاکمه کشته شده اند و اینگونه بازی را برنده می شوند، اما اگر مرگ به دلیل کشته شدن در شب توسط اعضاء مافیا باشد، آنها باید تمام اعضاء مافیا را از بین ببرند و در بازی برنده شوند و اگر مرگ توسط یکی از شهروندان شهر صورت گرفته، آنها باید تمام شهروندان را از بین ببرند. اگر مرگ توسط یک شخص خاص صورت گرفته آنها باید آن شخص را از بین برده و به نقش نرمال خود و شرایط پیروزی باز گردند. اگر فرد مستحق مرگ توسط عضو دیگری غیر از خواهر/برادر انتقام جو توسط مجازات یا به قتل رسیدن از بین برود، این اقدام نیز راستای موفقیت های خواهر/برادر انتقام جو در رسیدن به برنده شدن به حساب می آید.

ساکت کننده

این شخص بازیکن هدف خود را ساکت کرده و مانع شرکت وی در آن دور بازی می گردد. گاهی اوقات بازیکن هدف قابلیت خود را نیز در شب بعدی از دست می دهد.

شهرنشین

یک شهرنشین معمولی قابلیت خاصی ندارد و تنها قابلیتش این است که در شیفت روز به روند مذاکرات کمک کند و در رأی گیری مجازات های مرگ شرکت کند. همچنین اگر اهالی شهر زنده بمانند این فرد نیز به عنوان بخشی از شهروندان نجات پیدا می کند و معمولاً به آنها عادی و بدون قابلیت می گویند.

ردیاب

این نقش یکی از انواع نقش های نظاره گر است. اکثر مواقع آنها به دیگران می فهمانند که هدفشان مشاهده شده است. گرچه گاهی اوقات آنها فقط می فهمند که هدفشان فعال بوده است.

خائن

خائن در جبهه ی مافیا قرار دارد، اما نمی تواند با آنها در صحنه ی بازی ارتباط برقرار کند زیرا اعضاء مافیا از اینکه خائن هم رده ی آنهاست خبر ندارند. خائن اعضاء دیگر مافیا را می شناسد و با برنده شدن آنها برنده می شود. اگر مافیا امکان جذب نیرو داشته باشند، خائن می تواند در شب عضو مافیا شود و در این حالت به یک آدم کش معمولی مافیا تبدیل می شود. اگر تحقیقاتی انجام شود خائن به عنوان هم جبهه ی شهروندان شهر ظاهر می شود تا زمانی که جذب گروه مافیا شود.

آتش به اختیار

این شخص اساساً یک قاتل هم طراز شهروندان است. او با پیروزی شهروندان پیروز می شود در نتیجه باید فقط اعضاء مافیا یا افراد خاص را به قتل برساند، اما چون اطلاعاتی در دست ندارد خودش باید بفهمد چه کسی در جبهه ی شهروندان نیست تا او را هدف قرار دهد. این شخص اگر بخواهد می تواند از اینکه هر شب یک نفر را بکشد امتناع کند.

آتش به اختیار افراطی

این شخص مثل آتش به اختیار معمولی است با این تفاوت که باید هرشب یک نفر را بکشد و اگر اسم شخص خاصی را برای کشتن به ناظر بازی اعلام نکند، یک بازیکن به صورت تصادفی برای کشتن انتخاب می شود.

نظاره گر

این فرد می تواند با اعلام اسم یک بازیکن به ناظر بازی در طول شب وی را تحت نظر بگیرد. زمانی که شیفت شب به پایان برسد ناظر بازی به آن بازیکن اعلام می کند چه کسی در طول شب وی را زیر نظر داشته است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

42 Replies to “نقش های بازی مافیا”

  1. Mah گفت:

    نقش گروگانگیر و تکاور چیست؟

    1. ashraafi-m گفت:

      درود بر شما
      گروگانگیر: در بازی مافیا نقش گروگانگیر این است که شب ها بیدار شده و نقش یک شهروند را از او می گیرد. به عنوان مثال اگر ان شخص پزشک باشد، در آن شب نمی تواند کسی را سیو کند که این اطلاع از طرف پدر خوانده با علامت ضربدر داده می شود.
      تکاور: در بازی مافیا تکاور، شهروند محسوب می شود که اگر توسط مافیا شات بشود، پدر خوانده از او سوال می کند که یک مافیا را مورد هدف قرار دهد. و اگر در این امر موفق باشد، در بازی می ماند و یک مافیا از بازی خارج می شود اما اگر به اشتباه شهروند را مورد هدف قرار دهد از بازی خارج می گردد. نکته: اگر تکاور رییس مافیا را مورد هدف قرار دهد، هیچ یک بیرون نمی روند. اگر مافیا را مورد هدف قرار دهد و ان مافیا توسط پزشک به اشتباه سیو شود باز هم هر دو نقش در بازی خواهند ماند.

  2. مائده گفت:

    چه کسی میتونه رئیس مافیارا با گلوله بکشه؟!

    1. Ho3ein گفت:

      بستگی داره اگه دکتر لکتر تو بازی باشه اسنایپر میتونه اگه نباشه هیشکی نمیتونه

    2. متین گفت:

      تو تلگرام کانال mafiyabookred رو سرچ کنید پی دی افش هست مافیا بوک رد

    3. گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      رئیس مافیا در فاز روز، با گلوله ای که توسط تفنگدار در فاز شب به هر شخصی داده شود، قابل کشته شدن می باشد.

      1. babak گفت:

        بله

  3. پویا گفت:

    تکاوری که شات میشه حتما باید تیر بزنه یا میتونه نزنه و منتظر سیو دکتر بمونه؟!

    1. babak گفت:

      باید بزنه وگرنه خودش میره

    2. Hana گفت:

      فکر میکنم حتما نباید بزنه

    3. 3operator گفت:

      درود بر شما
      این موضوع که حتما می بایست تیر بزند وجود ندارد، اما اگر دکتر او را سیو نکند از بازی خارج خواهد شد.

  4. محمد امین جعفری گفت:

    دمتون گرم خیلی از نقشایی که نمیدونستم اینجا بود

  5. شاهین گفت:

    آیا نقش اسلحه فروش در بازی مافیا وجود دارد؟
    نقش مشابه تفنگدار ولی با این تفاوت که
    چند اسلحه جنگی دارد و در طول بازی میتواند به چند بازیکن بدهد

    و هر بازی کنی یک یا چند بار حق حدس زدن بازیکنی را که نقش اسلحه فروش را دارد یعنی اگر بازی کنی را که نقش اسلحه فروش را دارد انتخواب کند اسلحه جنگی دریافت میکند و نقش آن بازیکن را آن
    شب اسلحه فروش انجام میدهد (فقد برای آن شب) و اسلحه فروش نمیداند که چه کسی او را انتخاب کرده فقد میداند که چه نقشی را آن شب میتواند انجام دهد
    و فقد شخصیت هایی که به تنهایی کار میکنند میتوانند حق حدس برای اسلحه فروش داشته باشند تا سایر کسانی که با آن بازیکن چشم باز میکنند اسلحه فروش را پیدا نکنند
    چه شهروند . مافیا . و یا شخصیت های مستقل مثل کارآگاه و گروگان گیر ویاهمزاد
    اسلحه فروش جز تیم شهروند و تفنگدار و اسلحه فروش تو یه سناریو باهم استفاده نمیشن وبا وجود نقش اسلحه فروش باید خرابکار هم توی بازی باشه

    1. 3operator گفت:

      درود بر شما
      سوال با جواب همراه بود، ممنون از دیدگاه ارزشمند شما.

  6. ابوالفضل گفت:

    اگر دکتر شهر یه مافیا را سیو کند وحرفه ای به همان شخص مافیا شلیک کند مافیا میره بیرون؟؟

    1. علیرضا گفت:

      خیر

    2. مهران گفت:

      بله چون دکتر شهر اشتباه سیو کرده اون کافیا قطعاً میره بیرون مگر اینکه توسط دکتر لکتر هم سیو شده باشه

    3. محمد عیوصی گفت:

      آیا میشه تو یه شب اصلی گروه مافیا هم یه نفرو شات کنن هم افسون

      1. 3operator گفت:

        سلام و احترام
        نقش افسونگر مستقل می باشد و توانایی آن بصورت جداگانه استفاده میشود.

    4. 3operator گفت:

      درود بر شما
      اگر دکتر شهر هر شخصی را سیو کند و آن فرد مورد حمله قرار بگیرد آن شخص داخل بازی می ماند حتی اگر مافیا باشد.

  7. اریا گفت:

    اگر محافظ در بازی باشد و رئیس مافیا جادو شود محافظ می تواند آن را خنثی کند؟

    1. ایلیا گفت:

      خیر

  8. امیر گفت:

    مافیا در شب میتوانند برای گمراهی شهر به خود شلیک بکنند؟!

    1. گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      در جهت زیباتر شدن بازی مافیا، قوانین زیادی را می توان در آن گنجاند. در واقع همه چیز به هماهنگی قبل از بازی دارد.

  9. نمیدانم گفت:

    سلام من بازی مافیا رو گرفتم و توی کارت ها دو کارت تیک و ضربدر دارم اون های برای چی هستن ؟

    1. امیر گفت:

      اون ها برای این هستند که اگر در روز دد رای گیری دونفر رای هاشون برابر شد شما آن دوکاره رو قاتی کرده و یکی به نفر اول و یکی به نفر دوم می‌دهی ضبدر به بیرون می‌رود تیک در بازی می‌ماند

    2. گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      طراحی گرافیکی است و مفهومی برای اجرای بازی ندارد.

      1. قرعه مرگ... هنوز اینو بلد نیستی!!!؟ وقتی رای خروج مساوی بشه از اینا استفاده میشه واسه خروج یک نفر گفت:

        قرعه مرگ… هنوز اینو بلد نیستی!!!؟ وقتی رای خروج مساوی بشه از اینا استفاده میشه واسه خروج یک نفر… هر کی تیک انتخاب کنه میشینه توو بازی و اونی ک ضربدر بیاره حذف میشه

  10. کامران گفت:

    سلام
    تمامی این نقش هایی که اینجا نوشتید، امکانش هست که ما طرح انجمن خودم رو بدم برای پشت کارت و بعد روی کارت ها تمامی نقش ها رو برام چاپ کنید؟
    میخوام از جنس PVC 300 باشه که قابل بر خوردن باشه
    آیا چنین کاری براتون مقدوره؟

    1. گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      خیر قابل انجام نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×