خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

سیکو یا اورینت؟ مقایسه ساعت های دو برند Seiko و Orient

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-13 ۱۵:۳۲
سیکو یا اورینت؟ مقایسه ساعت های دو برند Seiko و Orient

سیکو و اورینت دو برند ساعت‌ساز ژاپنی هستند. هر دو به دلیل مهارتشان در ایجاد ساعت‌های باکیفیت مشهورند. درحالی‌که اورینت اکنون تحت نظر برند سیکو فعالیت می‌کند اما همچنان می‌توان آنها را نهادهای جداگانه‌ای در نظر گرفت زیرا هردو مستقل از یکدیگر فعالیت می‌کنند.

در این بخش درباره تفاوت‌های اساسی سیکو و اورینت صحبت خواهیم کرد. همچنین برخی ساعت‌های درجه‌یک را باهم مقایسه می‌کنیم تا ویژگی‌های متمایز هر یک بیشتر مشخص شود. اما پیش از اینکه به مقایسه بپردازیم، خلاصه‌ای کوتاه از تاریخچه و دستاوردهای شرکت‌ها خواهیم داشت.

تاریخچه سیکو

سیکو به‌عنوان یک مغازه جواهرفروشی در توکیو، ژاپن شروع به‌کار کرد و نخستین بار در سال 1881 در را به روی مردم گشود. حداقل 10 سال طول کشید تا سیکو برای اولین بار با ساعت‌های سیکوشا پا به صنعت ساعت‌سازی بگذارد. هرچند تا سال 1924 سیکو ساعت مچی تولید نکرد.

اگر سیکو به چیزی مشهور باشد، نوآوری است. سیکو نخستین شرکتی بود که ساعت‌های انقلابی موتور کوارتز را در سال 1969 معرفی کرد. سری ساعت‌های استرون سیکو تقریباً این صنعت را متحول کرد زیرا اولین ساعت مچی در نوع خود بود. موتور کوارتز به ساعت استرون این امکان را می‌داد که زمان را بی‌عیب و نقص و دقیق اعلام کند.

سیکو بار دیگر بازی را با یک فناوری انقلابی دیگر که در سال 1977 معرفی کرد، برگرداند، فناوری استفاده از انرژی خورشیدی در ساعت. این فناوری جدید تقریباً زمان کارکرد ساعت‌های سیکو را نامحدود کرد.

در سال 1999 بار دیگر تمرکز سیکو بر ارائه فناوری انقلابی، با موتور اسپرینگ درایوی که ثبت کرد، به نمایش درامد. این فناوری جدید صراحتاً برای فضانوردان طراحی شده بود زیرا برای مقاومت در سفرهای فضایی و در عین حال حفظ دقت زمانی ساخته شده است.

اکنون نیز سیکو دائما در تلاش است تا چیزها را دوباره خلق کند. پیش‌بینی این‌که سیکو در آینده نزدیک بار دیگر موج تحولاتی را در صنعت ساعت ایجاد کند، سخت نیست.

تاریخچه شرکت ساعت‌سازی اورینت

تاریخچه orient

اورینت یکی دیگر از شرکت‌های شناخته‌شده و مورد احترام ژاپنی است. اورینت در سال 1901 توسط شوگورو یوشیدا تاسیس شد و به‌عنوان یک عمده‌فروشی ساعت شروع به کار کرد. اورینت در آن زمان مشهور به ساعت یوشیدا بود و ساعت‌های جیبی وارداتی می‌فروخت.

یوشیدا سپس با گنجاندن ساعت‌های مچی در محصولاتش در سال 1912 مجموعه خود را گسترش داد. نام ساعت یوشیدا سپس به تویو توکین تغییر کرد و تولید داخلی ساعت رومیزی و گیج  هایش را آغاز کرد. این شرکت تا سال 1934 ساخت ساعت‌های مچی خود را آغاز نکرد.

متأسفانه شرکت سختی‌های زیادی را متحمل و در سال 1949 مجبور به تعطیلی شد. علت این امر فروپاشی اقتصادی ژاپن به دلیل حوادث جنگ جهانی دوم بود. این شرکت یک سال بعد سعی در احیای دوباره خود کرد و مجدداً به‌عنوان شرکت تاما کیکی معرفی شد. یک سال بعد آنها بار دیگر نامشان را به کمپانی ساعت اورینت تغییر دادند.

اورینت سپس بازگشت خود را به‌عنوان یکی از ساعت‌سازان برتر جهان آغاز کرد. این شرکت در دهه‌های بعد رشد مداوم نشان داد. اورینت همچنین به‌عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان ساعت غواصی جایگاه خود را در بازار پیدا کرد.

در سال 2001 اورینت زیرمجموعه گروه ساعت سیکو شد. در سال 2009 اورینت جذب سیکو شد اما  همچنان کیفیت برند منحصربه‌فرد خود را حفظ کرد. تا به امروز اورینت ثابت کرده است که یکی از برترین سازندگان ساعت‌های غواصی است.

مقایسه ساعت سیکو و اورینت

ساعت‌های ژاپنی به ساختشان معروفند. این درباره ساعت‌های سیکو و اورینت نیز صدق می‌کند. ما نگاهی به بهترین محصولاتشان خواهیم کرد تا ببینیم کدام یک برند بهتری است.

ساعت های غواصی

همان‌طور که از نامش پیداست این ساعت‌ها برای فعالیت‌های آبی طراحی شده‌اند. ساعت‌های ژاپنی، به‌خصوص ساعت‌های سیکو و اورینت در این بازار مشهورند.

ساعت غواصی استیل کرونوگراف سیکو  – SSC015P1

 ساعت Seiko Chronograph Stainless Steel Dive – SSC015P1

ساعت غواصی کرونوگراف سیکو همراه خوبی برای غواصانی است که ساعتی دقیق را برای فعالیت‌های آبی ترجیح می‌دهند. این ساعت از قاب استیل 43 میلی‌متری با زه تک جهته برخوردار است. دسته‌کوک با نواری قرمز نمایان است که مکمل خوبی برای صفحه سیاه ساعت است.

همچنین از آنجا که این ساعت یک کرونوگراف است، سه صفحه فرعی دارد. این ساعت غواصی از موتور کوارتز با نمایشگر آنالوگ برخوردار است.

ایمنی بسته بودن ساعت به‌سادگی با قفل دکمه‌ای تاشو ممکن شده است. بست‌ها همچنین بسیار ایمن‌اند و خطر افتادن از دست را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

البته این ساعت غواصی به طرز تحسین‌برانگیزی تا حداکثر 660 فوت ضد آب است. این ویژگی آن را به گزینه‌ای مناسب برای اکثر فعالیت‌های آبی تبدیل می‌کند، اما برای هر نوع فعالیت عمیق غواصی توصیه نمی‌شود.

ساعت غواصی استیل سیکو بسیار گران است و بی‌شک از مدل‌های درجه‌یک سیکو به شمار می‌رود. بااین‌وجود اعتبار، راحتی و کیفیت ویژه سیکو را دارد. موتور کوارتز و خورشیدی، آن را به یکی از دقیق‌ترین ساعت‌های غواصی که امروزه می‌توانید داشته باشید، تبدیل کرده است.

ساعت غواصی Mako II اورینت

ساعت Orient Mako II Dive

وقتی سخن از ساعت‌های غواصی به میان می‌آید، اورینت Mako از ساعت‌های غواصی پرچم‌دار اورینت به شمار می‌رود. این ساعت کاملاً ساده است و بیشتر بر ارائه عملکردی که از آن انتظار می‌رود متمرکز است. همچنین این ساعت غواصی ژاپنی قیمت مناسبی دارد و به همین علت بسیار موردتوجه است.

Mako در مقایسه با سیکو مذکور با 41 میلی‌متر قطر نسبتاً شیک‌تر است. این قاب زهی تک جهته با ۱۲۰ تقسیم‌بندی دارد. در Mako از موتور مخصوصش استفاده شده است: فناوری F6922.

در مورد ویژگی‌ها باید گفت که Mako از کوک دستی، متوقف کننده و فناوری شب‌تاب در محیط‌های کم‌نور برخوردار است. در صفحه ساعت، Mako تنها اعداد 6، 9 و 12 را نمایش می‌دهد که ظاهر منظم‌تری به ساعت می‌دهد.

ازنظر مقاومت در برابر آب، Mako می‌تواند حدود 660 فوت مقاومت کند و برای بیشتر فعالیت‌های آبی به‌جز غواصی scuba مناسب است. به‌طورکلی اورینت گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال یک ساعت غواصی میان رده هستند.

بهترین ساعت غواصی

سیکو و اورینت هر دو ساعت‌های غواصی باکیفیتی ارائه می‌کنند، اما باید سیکو را تأیید کرد. اورینت متخصص ساعت‌های میان رده است و ساعت‌های غواصی‌شان مطمئناً از بهترین ساعت‌های این گروه هستند. بااین‌حال سیکو انتخاب گسترده‌تری را در زمینه ساعت‌های غواصی در اختیار ما می‌گذارد که تمام جنبه‌های موردنیاز را پوشش می‌دهد.

ساعت های کرونوگراف

ساعت‌های کرونوگراف برای کسانی که می‌خواهند ساعت‌هایشان چیزی بیش از زمان را نشان دهند، طیف وسیعی از قابلیت‌ها را فراهم می‌کنند. سیکو برندی است که وقتی صحبت از عملکرد و اعتبار می‌شود از شهرت خوبی برخوردار است. اما در برابر اورینت چگونه است؟

ساعت کرونوگراف استیل سیکو – SSB031

ساعت Seiko SSB031 Chronograph Steel Case

بسیاری از دوست داران ساعت کرونوگراف SSB031 را از بهترین ساعت‌های کرونوگراف اتوماتیک می‌دانند. این ساعت با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار کیفیت ویژه سیکو را برایتان به نمایش می‌گذارد بدون اینکه بخواهید هزینه زیادی پرداخت کنید.

این ساعت قاب استیل 40 میلی‌متری دارد که به بند استیل متصل است. صفحه ساعت سیاه است درحالی‌که نشانگرها و عقربه‌ها خاکستری و ثانیه‌شمار قرمز است تمام این موارد ساعت را بسیار خوانا می‌کند. این ساعت بسیار خوش‌ساخت است و قطعاً مدت طولانی دوام خواهد داشت.

البته از آنجا که این ساعت ساخت سیکو است، از موتور قابل‌اطمینان کوارتز در آن استفاده شده است. این موضوع وجود موتوری بی‌عیب و نقص را تضمین می‌کند.

این ساعت همچنین به‌گونه‌ای طراحی شده است که تا عمق 330 فوت در برابر آب مقاوم باشد. این موضوع به ساعت این امکان را می‌دهد تا در برابر باران و پاشیدن آب مقاومت کند اما در نظر داشته باشید که برای شنا و غواصی مناسب نیست.

این ساعت سه صفحه فرعی دارد که همگی خوانا و قابل‌تشخیص طراحی شده‌اند. به‌طورکلی این یکی از زیباترین ساعت‌های کرونوگراف سیکو در مجموعه میان رده است.

ساعت Star Retrograde اورینت

ساعت Orient Star Retrograde

اورینت Retrograde دستاوردی نادر در میان ساعت‌های کرونوگراف را رقم‌زده است و آن ظاهر زیبا و شیک است. ساعت‌های کرونوگراف به ظاهری بزرگ و در مواردی شلوغ مشهورند. اما در مورد اورینت Retrograde این‌گونه نیست.

این ساعت را می‌توان حتی در دسته ساعت‌های مجلسی نیز قرار داد. ازنظر عملکرد، در این ساعت از موتور 40150 استفاده شده است که می‌تواند کوک یا متوقف شود و حداکثر تا 40 ساعت ذخیره انرژی داشته باشد.

این ساعت سه صفحه فرعی جهت نماش تاریخ و روز را به همراه یک کنتور ذخیره انرژی دارد. یک ساعت کاملاً بی‌عیب و نقص است که ساخت منحصربه‌فرد اورینت را به نمایش می‌گذارد. این ساعت با قطر 39.5 میلی‌متری شیکش به‌راحتی می‌تواند با استایل رسمی شما برای مراسم خاص هماهنگی دوچندان ایجاد کند. این ساعت یک قاب پشتی شفاف و عالی دارد تا کارکرد پیچیده درون ساعت به شما نشان داده شود. همچنین به کریستال یاقوت کبود ضد خش مجهز است. یک اثر هنری حقیقی و موردی دل‌فریب برای اضافه شدن به کلکسیون ساعت‌های شما خواهد بود.

بهترین ساعت کرونوگراف

باز هم پیروزی از آن سیکو خواهد بود. با اینکه اورینت مطمئناً ساعت Retrograde زیبایی دارد، سیکو تعادل منسجمی بین کیفیت، عملکرد و زیبایی برقرار کرده است. به‌هرحال Retrograde بی‌شک ساعت فوق‌العاده زیبایی است.

نتیجه‌گیری: سیکو یا اورینت، کدام ساعت بهتر است؟

درمجموع این رقابت بسیار نزدیک است و آن‌قدرها که فکر می‌کنید نمیتوان تصمیم قاطعی گرفت. درحالی‌که اورینت مدتی است که زیر نظر سیکو فعالیت می‌کند، آنها هنوز ویژگی‌های منحصربه‌فردشان را حفظ کرده‌اند. اورینت یک برند شناخته‌شده ساعت است، اما بی‌تردید سیکو گزینه مناسب‌تری است.

سیکو تقریباً بازار ساعت‌های ژاپنی را کاملاً پوشش داده است، هر کاری که اورینت انجام دهد، سیکو نیز قادر به انجام آن است، گاهی اوقات هم بهتر. سیکو به‌عنوان یکی از برترین ساعت‌سازان سراسر جهان جایگاه خود را به‌دست آورده است. اورینت نیز ممکن است با آن در یک سطح نباشد، اما مطمئناً شایسته توجه است. جهت خرید ساعت سیکو میتوانید از فروشگاه اشرافی اقدام فرمایید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×