خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت‌های دنیل ولینگتون، تاریخچه و بررسی Daniel Wellington

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-28 ۱۴:۲۲
ساعت‌های دنیل ولینگتون، تاریخچه و بررسی Daniel Wellington

در این دوره که رسانه‌های اجتماعی در دسترس همگان قرار دارند، به احتمال زیاد شما نیز ساعت‌های دنیل ولینگتون را دیده‌اید و درموردشان شنیده‌اید. حتی ممکن است که این برند را بسیار بهتر از برندهایی مثل بولوا و اینویکتا که از اواخر دهه‌ی 1800 میلادی فعالیت داشته‌اند، بشناسید. اگر این سخنان درمورد شما صدق می‌کند، اصلاً ناراحت نباشید چون تقصیر شما نیست. این فقط ثابت می‌کند که استراتژی بازاریابی برند دنیل ولینگتون در شبکه های اجتماعی، بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. برند دنیل ولینگتون نسبت به برندهای معتبری که اسطوره‌ی ساعت‌سازی هستند، در زمینه‌ی تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی بسیار جلوتر است.

با این حال سؤال اینجاست که آیا این برند به همان اندازه‌ای که شهرت دارد، از کیفیت خوبی هم برخوردار است یا نه؟ آیا ساعت‌های دنیل ولینگتون واقعاً ارزش هزینه‌اش را دارند؟ آیا اصلاً ارزش خرید را دارند؟ ما برای پاسخ به این سؤالات می‌خواهیم این برند را با نگاه عمیق‌تری بررسی کنیم . بیایید ببینیم که این برند به جز شهرتش چه چیزهای دیگری دارد.

تاریخچه‌ی ساعتهای دنیل ولینگتون

بنیانگذار: فیلیپ تیساندر

دانیل ولینگتون یک برند نسبتاً جدید در صنعت ساعت سازی است. فیلیپ تیساندر که در زمان تأسیس این شرکت در اواخر بیست سالگی خود قرار داشت، در سال 2011 این برند را با هزینه‌ی  شخصی خودش به مبلغ 15,000,00 دلار تأسیس کرد.

تیساندر پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، برای خود یک کسب و کار خرده فروشی کراوات و یک فروشگاه اینترنتی برای فروش ساعت‌مچی پلاستیکی راه‌اندازی کرده بود. تیساندر مانند تمام مردان جوان سوئیسی که می‌خواهند خود و دنیا را کشف کنند، رویای خود را دنبال کرد و در سال 2006 به استرالیا سفر کرد. گفته می‌شود که او در طی این سفر با شخصی به نام دنیل ولینگتون همسفر بود.

دانیل ولینگتون یک مرد انگلیسی شیک‌پوش است که یک ساعت رولکس Submariner با بندهای کلاسیک ناتو در دست دارد.

تیساندر در شهرهای کنز و ملبورن نیز با ولینگتون رو به رو می‌شود. گفته می‌شود که سبک بی عیب و نقص و متواضعانه‌ی آقای ولینگتون، الهام بخش ساعت‌های دانیل ولینگتون است. با این حال، تیساندر به تحصیلات خود در در رشته‌ی تجارت در دانشگاه اوپسالا ادامه داد. او بعد از فارغ التحصیلی‌اش، کار خود برای ایجاد برند ساعتش را آغاز کرد.

آغاز کار دنیل ولینگتون

تیساندر پنج سال از طریق کسب و کار آنلاین خودش با نام Neptune Design در صنعت ساعت‌سازی فعالیت کرد. او با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان مهم‌ترین استراتژی تبلیغاتی خود، موفق شد که برند دنیل ولینگتون را گسترش دهد.

او ساعت‌های برند خود را بر اساس ساعت رولکس مینیمالیستی و بی‌آلایشی که در سال 2006 دیده بود، طراحی می‌کند. او مرتباً طرح‌های خود را به کارخانه‌ای در چین ارسال می‌کرد تا برای ساعت‌هایش بند ناتو تولید کنند.

موفقیت و رشد

تیساندر 15000 دلار سرمایه گذاری کرد تا بتواند برند دنیل ولینگتون (DW) را رسماً راه اندازی کند و در سال 2011 موفق شد که اولین ساعت دنیل ولینگتون  خود را به فروش برساند. این برند تا سال 2014، بیش از یک میلیون ساعت فروخته و 70 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود.

تیساندر با جمع‌آوری سود های کلان موفق شد که یک پنت هاوس 418 متر مربعی را در بالای ایستگاه مرکزی استکهلم خریداری کند. او این خانه را با قیمت 12.8 میلیون دلار خریداری کرد که در آن زمان (یعنی سال 2015) گرانترین آپارتمان موجود در استکهلم بود.

این برند تا فوریه‌ی 2017 به عنوان سریع‌الرشدترین شرکت اروپایی شناخته می‌شد. این شرکت تا سال 2016 به درآمد 230 میلیون دلاری رسید و 111.5 میلیون دلار سود کسب کرد.

این شرکت سوئدی در سه سال، 4.695٪ رشد داشته است و به دلیل استراتژی دیجیتال خود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، به طور مداوم در حال رشد و موفقیت است.

یک عقیده‌ی غیر مرسوم

داستانی که درمورد الهام گرفتن فیلیپ تایساندر از یک جنتلمن انگلیسی به نام دانیل ولینگتون، تعریف کردیم چیزی است که توسط خود برند به انتشار درآمده است. با این حال همه‌ی مردم این داستان را باور نمی‌کنند. بلکه برخی از افراد بر این عقیده هستند که ابتدا نام برند به وجود آمده و سپس یک داستان جالب برای آن درست کرده‌اند.

یکی از چیزهای عجیب درمورد این داستان این است که هنوز هیچ مرد انگلیسی‌ای پیدا نشده که خودش را به عنوان دنیل ولینگتون واقعی معرفی کند. با توجه به محبوبیت این برند، اگر چنین شخصی که عامل موفقیت برند بوده، واقعاً وجود داشته باشد حتماً خودش را نشان خواهد داد.

علاوه بر این، اگر ولینگتون چنین تأثیر الهام بخشی بر روی تیساندر گذاشته بود، پس چرا تیساندر در موقعیت‌های دیگری که با آن غریبه روبرو شده بود، به او نزدیک نشد؟

معمولاً همه دوست دارند که با شخص الهام بخش خود گفتگو کنند تا با او بیشتر آشنا شوند یا حداقل به خاطر تأثیر گذاشتن بر زندگی‌شان از او تشکر کنند. بدیهی است که چنین گفتگویی در این داستان رخ نداده و ولینگتون حتی پس از برخوردهای مختلف نیز مثل یک غریبه باقی‌مانده است.

فیلیپ تیساندر در مقاله‌ای از Business Insider، اظهار داشته که: “بخشی از وجود من آرزو دارد که با دنیل ولینگتون تماس بگیرم و درمورد این اتفاقات توضیح دهم، اما در عین حال می‌خواهم همه‌چیز را به همین حال باقی بگذارم. من می‌دانم که اگر منبع الهام من در دفتر کارم ظاهر شود، باید زیر میز خود پنهان شوم “

به همین دلیل است که برخی از منتقدین فکر می‌کنند که بنیانگذار این برند فقط به فکر یک اسم مناسب برای برند خود بوده و سپس داستان جالبی برای آن درست کرده است تا با طراحی ساعت‌هایش مطابقت داشته باشد. اگر این‌گونه باشد، نتیجه می‌گیریم که تیساندر از همان ابتدای کارش یک برنامه‌ی بازاریابی ماهرانه داشته است.

ساعت‌های دنیل ولینگتون در کجا ساخته می‌شوند؟

دفتر مرکزی این برند در مرکز استکهلم سوئد واقع شده است. طراحی ساعت‌های این برند نیز در همین مرکز انجام می‌شود. موتور کوارتز این ساعت‌ها توسط شرکت ژاپنی میوتا تولید می‌شود. اما خود ساعت‌ها در چین تولید و مونتاژ می‌شوند.

 

 

اعتبار ساعت‌های دنیل ولینگتون

ساعت دنیل ولینگتون Classic Durhamبازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

با این که برند دنیل ولینگتون فقط یک دهه در صنعت ساعت‌سازی فعالیت داشته اما موفقیت و محبوبیتی را کسب کرده است که سایر برندها هنوز نتوانسته‌اند به آن دست پیدا کنند. کلید اصلی موفقیت این برند این است که بازاریابی خود را از طریق شبکه های اجتماعی‌ انجام می‌دهد، و به ویژه در اینستاگرام چندین میلیون دنبال کننده دارد.

برند DW برخلاف سایر برندهای ساعت، هیچ تبلیغی را به صورت قدیمی و مرسوم انجام نمی‌دهد. شما با جستجوی هشتگ #danielwellington به طور خودکار وارد کلوپ طرفداران این برند می‌شوید. طرفداران این برند، عکس مچ دست خود را با ساعت‌های دنیل ولینگتنشان در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنند و آن را با تمام دنیا به اشتراک می‌گذارند.

جالب اینجاست که این برند حتی مجبور نیست که هزینه‌ای به این افراد بپردازد یا برای عکاسی از محصولاتش هزینه‌ی زیادی صرف کند. زیرا با وجود فیلترهای مختلف برای دوربین و با عکاسی در یک زاویه‌ و نور مناسب، حتی عکس‌های یک فرد عادی نیز می‌توانند به یک عکس تبلیغاتی مناسب تبدیل شوند.

با این وجود، این برند باز هم برای انجام تبلیغاتش توسط مدل‌های حرفه‌ای، مقداری هزینه می‌کند. آنها همچنین برای تبلیغات برند خود، اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی، افراد مشهور و طرفدارانشان را استخدام می‌کنند یا بعضی اوقات فقط یکی از ساعت‌هایشان را به این افراد هدیه می‌دهند.

با این حال، بیشتر محبوبیت دنیل ولینگتون به خاطر وجود افراد عادی‌ای است که این برند را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

Daniel Wellington Classic Cambridgeطراحی ساده و کلاسیک

حتی از فاصله‌ی دور نیز می‌توان یک ساعت دنیل ولینگتون را تشخیص داد. بند ساعت ناتو یا چرمی که در کنار یک صفحه‌ی مینیمالیستی و کلاسیک قرار گرفته است ناخوداگاه شما را به یاد ساعت دنیل ولینگتون خواهد انداخت. بندهای این ساعت‌ها قابل تعویض هستند، بنابراین می‌توانید چند بند مختلف برای ساعتتان تهیه کرده و هر روز از یکی از آن‌ها استفاده کنید، در این صورت این گونه به نظر می‌رسد که هر روز یک ساعت جدید در دست دارید.

یکی دیگر از عوامل محبوبیت این برند این است که در طراحی ساعت‌هایش حالت رسمی و کژوال را با هم ادغام کرده و این طراحی ترکیبی را با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه‌ای به فروش می‌رساند. چنین چیزی برای متخصصان جوان و مد گرا و همچنین برای نسلی که در فیسبوک و آیفون بزرگ شده‌اند، بسیار جالب است. دنیل ولینگتون قادر است که طراحی‌های کلاسیک را با چیزهای دیگر ترکیب کند.

با این حال طراحی‌های دنیل ولینگتون نمی‌توانند کلکسیونرها و ساعت‌دوستان را فریفته‌ی خود کنند. زیرا این افراد فقط به دنبال طراحی‌های منحصر به فرد هستند و چنین چیزی را در ساعت‌های دنیل ولینگتون نمی‌یابند. برخلاف تصور هیپسترها و جوان‌های تازه به دوران رسیده، سایر برندهای معتبر نظیر Tudor ، Longines و Rolex، حتی قبل از به وجود آمدن برند دنیل ولینگتون نیز برخی از ساعت‌های خود را با بند ناتو تولید می‌کردند.  بنابراین طبیعی است که افرادی که اطلاعات زیادی درمورد دنیای ساعت دارند نمی‌توانند توسط ساعت‌های این برند اغوا شوند.

مقرون به صرفه بودن ساعت دنیل ولینگتونقیمت مقرون به صرفه

قیمت ساعت‌های دانیل ولینگتون بیشتر در محدوده‌ی 149 دلار تا 229 دلار قرار دارد و به همین دلیل، بسیاری از افراد آن را به عنوان یک برند مقرون به صرفه می‌شناسند. اما با این حال، کلکسیونرهای ساعت، ساعت‌دوستان و بسیاری از مشتریان عادی، نظر دیگری دارند.

همانطور که در بالا ذکر شد، موتور کوارتز این ساعت در ژاپن تولید می‌شود و خود ساعت در چین مونتاژ می‌شود. تیساندر با وجود رشد شرکت خود، هیچ تغییری در روند تولید ساعت‌هایش ایجاد نکرده است. ساعتی که با چنین روندی تولید شده باشد، حدود 10 دلار قیمت دارد.

حتی مواد اولیه‌ی به کار رفته در ساعت‌های دنیل ولینگتون نیز قیمت بالای آن‌ها را توجیه نمی‌کند. بدنه‌ی این ساعت‌ها بسیار نازک است و اصلاً ضدآب نیست. دسته‌ی کوک این ساعت‌ها نیز بسیار کوچک و شکننده است و به راحتی نمی‌توان ساعت را تنظیم کرد.

در نتیجه ساعت‌های دنیل ولینگتون اصلاً مقرون به صرفه نیستند و حتی بیش از حد گران هستند.

 برخی از مشتریان بر این عقیده‌اند که این برند به جای صرف هزینه برای انجام تحقیق و توسعه، فقط بر بازاریابی خود تمرکز کرده است. برخی دیگر بر این باورند که شما با خرید یک ساعت دنیل ولینگتون در واقع هزینه‌ی واقعی این ساعت را پرداخت نمی‌کنید بلکه فقط برای نام برند هزینه می‌کنید.

شما با همین هزینه می‌توانید یک ساعت Timex، Casio، Skagen، Seiko یا Citizen تهیه کنید.

ساعت‌های دنیل ولینگتون

شاید تعجب کنید اگر بدانید که دنیل ولینگتون با توجه به محبوبیتش در شبکه‌های اجتماعی، از اعتبار چندان زیادی برخوردار نیست. بسیاری از علاقه‌مندان واقعی ساعت همواره از برند DW انتقاد می‌کنند، برخی منتقدان به مردم هشدار می‌دهند که این برند را حتی به عنوان “یک برند واقعی ساعت” در نظر نگیرند. یکی از بزرگترین انتقادهایی که به این برند وارد می‌شود این است که دنیل ولینگتون برخلاف برندهای Citizen یا Seiko که سابقه‌ی زیادی در ساخت ساعت‌های باکیفیت دارند، هیچ سابقه و تاریخچه‌ای در ساعت‌سازی ندارد.

بسیاری از منتقدان، ساعت‌های دانیل ولینگتون را فقط به عنوان یک نوع لوازم تزیینی می‌شناسند که حتی ارزش یک ساعت را ندارند. یکی دیگر از انتقادهایی که به این برند وارد می‌شود این است که ساعت‌های این برند با موتورهای کوارتز بسیار بی کیفیتی (مثل Miyota 1L22 ) کار می‌کنند که در بهترین حالت فقط 10 دلار می‌ارزد.

البته باید توجه داشته باشیم که این انتقادات فقط مختص این برند نیست. بسیاری از این انتقادها به برندهای دیگری مانند Michael Kors ،Guess و  Emporio Armani نیز وارد می شود. خریداران حرفه‌ای ساعت اصلاً خرید ساعت از این برندها را توصیه نمی‌کنند. آنها به شما توصیه می‌کنند كه ساعت خود را از برندهای معتبری تهیه کنید که ساعت‌های قابل اعتماد و با دوامشان را در همان بازه‌ی قیمت ساعت‌های ولینگتون به فروش می‌رسانند. برخی از این برندهای معتبر عبارتند از برندهای Orient، Citizen و Seiko.

Tissot یک برند سوئیسی است که از سال 1853 در صنعت ساعت‌سازی فعالیت می‌کند. این برند دارای ساعت‌های زیبایی مانند Tissot Everytime است طراحی‌ مینیمالیستی آن با طراحی‌های دنیل ولینگتون رقابت می‌کند و اگرچه که ساعت‌های تیسوت از موتور سوئیسی با کیفیتی برخوردارند (موتور ETA902.101) اما قیمتشان در همان محدوده‌ی قیمت ساعت‌های دنیل ولینگتون قرار دارد.

با این حال نباید این واقعیت را نفی کنیم که ساعت‌های دنیل ولینگتون هنوز هم خیلی خوب به فروش می‌رسند و بسیاری از افراد دیدگاه مثبتی نسبت به این ساعت‌ها دارند. استدلالی که در مقابل تمام این انتقادها به کار می‌رود این است که همه‌ی افراد آنقدر “شیفته‌ی ساعت” نیستند که برای تاریخچه‌ی ساعت‌سازی هم ارزش قائل شوند. بسیاری از مصرف کنندگان فقط می‌خواهند که یک ساعت زیبا و مقرون به صرفه داشته باشند و لزوماً به پیچیدگی‌های داخلی ساعت اهمیتی نمی‌دهند یا تنها چیزی که از ساعتشان انتظار دارند این است که زمان را به آن‌ها نشان دهد و شکل ظاهری خوبی داشته باشد. بیایید یکی از ساعت‌های DW که فروش خوبی دارد و خریداران آنلاین نظرات مثبتی نسبت به آن‌ ارائه داده‌اند را در نظر بگیریم. مثلاً ساعت زنانه‌ی St. Mawes را در نظر بگیرید. خریداران در نظرسنجی‌های آنلاین عنوان کرده‌اند که این، یک ساعت بسیار درجه یک قابل اعتماد است. مشتریان درمورد ساعت کلاسیک Cambridge نوشته‌اند که: “این ساعت حتی با بند ناتو نیز بسیار برازنده و زیباست”. همچنین مشتریان از ظاهر “باشکوه” این ساعت تعریف کرده‌اند.

آیا ساعت‌های دنیل ولینگتون ارزش خرید را دارند؟

با تمام این حرف‌ها شاید این سوال در ذهن شما باقی مانده باشد که بالاخره آیا این ساعت‌ها ارزش خرید را دارند یا نه. پاسخ این سؤال تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد.

اگر شما یک انسان آسان‌گیر و مدگرا هستید

اگر شما فردی هستید که همیشه با جدیدترین مد روز همراه می‌شوید، در این صورت پاسخ این سوال مثبت است. مطمئناً یک ساعت دنیل ولینگتون به خوبی می‌تواند لباس‌های قشنگ و مطابق با مد روز شما را کامل کند. همچنین باید اعتراف کنید که داشتن یک ساعت مشابه با ساعت سلبریتی محبوبتان، باعث می‌شود که احساس موفقیت و محبوبیت داشته باشید.

همچنین اگر عکس ساعت مچی خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید، در کنار اینفلوئنسرها و افراد مشهور دیده خواهید شد. این باعث می‌شود که شما نیز به گروه طرفداران دنیل ولینگتون ملحق شوید. فقط فراموش نکنید که هشتگ #danielwellington را در زیر پست خود قرار دهید.

ساعت‌های DW نه تنها از محبوبیت زیادی برخوردارند، بلکه ظاهر بسیار زیبایی هم دارند. این ساعت‌ها ساده، مینیمالیستی و ظریف هستند. با این حال اگر بندهای ناتو را به آن ببندید، ساعت شما به یک ساعت کژوال تبدیل می‌شود. ساعت‌های DW زمان را به شما نشان می‌دهند، پس دیگر نیازی نیست که به گوشی خود نگاه کنید. اگر فقط همین چیزها را از ساعت خود انتظار دارید، در این صورت دنیل ولینگتون می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

اگر شما یک فرد مینیمالیست هستید اما ویژگی‌های خاصی را در نظر دارید

اگر شما به دنبال چیزی بیش از یک وسیله‌ی تزئینی هستید، در این صورت برند DW برای شما مناسب نیست.

 اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به ویژگی‌های اضافه‌ی ساعت‌ها اهمیت می‌دهید، در این صورت بهتر است که به سراغ ساعت‌های Skagen بروید. ساعت‌های Skagen  تقریباً در محدوده‌ی قیمت یکسانی قرار دارند، شما با خرید یکی از این ساعت‌های دانمارکی می‌توانید از ظاهر مینیمالیستی مشابه با ساعت‌های DW برخوردار باشید و هم از مجموعه‌ ویژگی‌ها و مواد بهتری بهره‌مند شوید. بیشتر ساعت‌های اسکاگن از تیتانیوم ساخته شده‌اند، بنابراین بسیار سبک و شیک هستند. همچنین ساعت‌های اسکاگن دارای ویژگی‌هایی مانند نمایشگرهای sub-eye، کرونوگراف و حتی ساعت جهانی هستند.

اگر شما یک کلکسیونر مبتدی هستید

در این صورت بدون شک باید به دنیل ولینگتون نه بگویید. به احتمال زیاد تا الان خودتان از موتور کوارتز ژاپنی این برند ناامید شده‌اید. معمولاً کلکسیونرها به ساعت‌هایی که با موتور مکانیکی کار می‌کنند بیشتر علاقه دارند. شما کسی هستید که نحوه‌ی قرارگیری چرخ‌دنده‌های کوچک در کنار هم و نحوه‌ی کارکرد آن‌ها برای نشان دادن زمان را ستایش می‌کنید. بنابراین یک ساعت امگای قدیمی برای شما مناسب‌تر خواهد بود، یا می‌توانید برندهای درجه یک سوئیسی مانند همیلتون ، اوریس یا تیسوت را انتخاب کنید. حال که صحبت از ساعت‌های سوئییسی مد روز شده است بهتر است به ساعت سواچ نیز نگاهی بیندازید. برند سواچ با مدل‌های منحصر به فرد و شیک و سوئیسی خود، DW را شکست می‌دهد. برخی از نسخه های محدود این برند در حال حاضر به عنوان کالاهای کلکسیونی شناخته می‌شوند.

ساعت دنیل ولینگتون را از کجا بخریم؟

می‌توانید آن را مستقیماً از وبسایت دنیل ولینگتون خریداری کنید. به محض اینکه ساعت به دستتان رسید، آن را در دست کنید و یک عکس از مچ دست خود بگیرید سپس عکس خود را با هشتگ #danielwellington در اینستاگرام، فیس بوک و توییتر خود قرار دهید تا به طور اتوماتیک به باشگاه طرفداران دنیل ولینگتون بپیوندید!

کسی چه می‌داند، شاید یک ساعت مجانی هدیه بگیرید.

اما همانطور که توضیح داده شد، ساعت های دنیل ولینگتون عملا ساعت های آنچنان قوی نیستند و حتی برای خیلی ها معقولانه است که نسخه های کپی آن را با قیمت خیلی کمتر تهیه کنند. در این صورت می تواند اقدام به خرید ساعت های دنیل ولینگتون از فروشگاه اشرافی کنید.

سیاست ضمانت دانیل ولینگتون

ساعت های DW از تاریخ خرید ساعت از یک فروشنده‌ی مجاز، به مدت دو سال از ضمانت محدود برخوردار هستند. این ضمانت‌نامه فقط وجود نقص در تولید مانند نقص در موتور ساعت، اعداد ساعت، صفحه و عقربه‌های ساعت را پوشش می دهد. البته به شرطی که ادعای ضمانت نامه همراه با مستندات کامل و اصلی همراه باشد.

اگر مهلت ضمانت‌نامه‌ی شما گذشته است اما ساعتتان نیاز به تعمیر دارد، باز هم می‌توانید ساعت را برای تعمیر به شرکت دنیل ولینگتون بسپارید اما باید تمام هزینه‌‌های سرویس آن را پرداخت کنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×