خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

رولکس یا امگا؟ کدام بهتر است؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-04-03 ۱۴:۳۷
رولکس یا امگا؟ کدام بهتر است؟

امگا و رولکس دو برند شناخته شده ساعت سوئیسی در جهان هستند و در این مطلب به مقایسه آنها پرداخته ایم. به نظر شما بهترین کدام است؟

افراد غالباً با ما تماس می گیرند تا در مورد انتخاب بین ساعت Omega یا یک ساعت Rolex مشاوره بگیرند و خوشحال می شویم که تجربه خود را درباره هر دو برند با کاربران به اشتراک بگذاریم. در این مقایسه Omega و Rolex اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید بهترین برند مناسب برای نیازهای خاص شما کدام است.

گارانتی

هر دو برند دارای ضمانت های بسیار خوبی هستند. در صنعت ساعت مچی های لوکس، معمولاً در اکثر ساعت های برند های مختلف، ضمانت 2 ساله خواهید دید. با این حال، هر دو برند امگا و رولکس دارای مدت ضمانت بیشتری نسبت به دیگر برندهای ساعت مچی لوکس هستند. امگا در تمام مدل های ساعتهای خود دارای 5 سال ضمانت است. همچنین رولکس نیز در تمامی مدل ها، 5 سال ضمانت ارائه می دهد.

ارزش فروش مجدد

نکته ای که هنگام خرید یک ساعت مچی گران قیمت باید در نظر بگیرید ایسنت که ارزش آن در آینده چقدر است. در این زمینه است که Rolex درخشان تر از امگا و هر برند دیگریست. وقتی صحبت از ارزش فروش مجدد می شود، این رولکس است که پرچم را در دست دارد. رولکس، نام تجاری ساعت مچی لوکس با بالاترین ارزش فروش در جهان است.

وقتی صحبت از فروش مجدد امگا می شود، این برند هم بد نیست. بهترین ساعت Omega ممکن است ارزش فروش بالاتری از بدترین Rolex را بدست آورد، اما برند Rolex به این بازار مسلط است و به طور متوسط، ساعتهای دست دوم آن بهترین قیمت را دارند. بنابراین، هنگام فروش مجدد، کدام بهتر است؟ رولکس یا امگا؟ قطعا Rolex، بهترین فروش ساعت کارکرده را در جهان دارد.

ویژگی های مشترک امگا و رولکس

ویژگی های مشترک امگا و رولکس

  • Rolex و Omega هر دو دارای ساعتهای نمادین هستند.
  • هر دو برند از برند های ساعت مچی لوکس سوئیس و بسیار شناخته شده هستند.
  • هر دو امگا و رولکس سرشار از سابقه در صنعت ساعت سازی هستند.
  • هر دو دوره 5 سال ضمانت و بالاتر از متوسط ​​صنعت ساعت سازی را دارا هستند.
  • هر دو برند در طول سال ها، نوآوری های بیشماری را ارائه داده اند.
  • هر دو برند دارای ساعت هایی هستند که توسط جیمز باند در فیلم های مختلف 007 استفاده شده است.
  • رولکس و امگا برخی از دقیق ترین ساعتهای مکانیکی را تولید می کنند.
  • هر دو برند بعد از دریافت گواهینامه COSC، تحت آزمایش های مختلفی قرار می گیرند.
  • هر دو برند در رابطه با تداخل های الکترومغناطیسی، نوآوری های بیشماری ارائه داده اند.

محبوبیت برند

به گفته (Interbrand)، آژانسی که محبوبیت و ارزش برند را برای برندهای برتر سوئیس اندازه گیری می کند، رولکس شناخته شده ترین برند ساعت مچی در جهان است. آنها تقریبا در تمام نقاط دنیا شناخته می شوند.

می توانید انتظار داشته باشید که به واسطه ساعت Rolex خود همه نگاه ها را به سمت خود تغییر جهت دهید. امگا با فاصله ی یک پله بعد از رولکس است و دومین برند شناخته شده ساعت در جهان می باشد. میزان شهرت نام تجاری آنها نزدیک به 70٪ است که به نظر می رسد تفاوت بزرگی است اما با این وجود یک موفقیت شگفت انگیز برای برند Omega است. شما می توانید انتظار داشته باشید که با ساعت Omega خود حدود 30٪ کمتر از Rolex جهت نگاه ها را را تغییر دهید!

دقت ساعت های رولکس و امگا

دقت ساعت های رولکس و امگا

می دانیم که هر دو برند بسیار خوب شناخته شده اند، اما از نظر دقیق بودن آیا ساعت های امگا خوب هستند؟ در مورد رولکس چه باید گفت؟ آیا ساعتهای رولکس خوب هستند؟ بله. هر دو برند های عالی هستند و این موضوع تنها با بازاریابی آنها در ازتباط نیست.

ساعت های امگا چقدر خوب هستند؟ ساعتهای رولکس چطور؟ هر دو برند از استاندارهای ساعت سازی فراتر رفته و ساعت های دقیقی را به بازار روانه کرده اند.

در صورتی که قبلاً این موضوع را نمیدانستید، برخی از دقیق ترین ساعتها دارای تاییدیه از آزمایشگاه ثالثی به نام COSC هستند که مخفف عبارت Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres” است. این ساعت ها به خاطر دقت برتر، عنوان “کرونومتر” را به دست آوردند.

Rolex و Omega هر دو ساعتهایی با عنوان کرونومتر دارند، اما Rolex یا Omega؟ ساعت دقیق تر کدام است؟

از نظر دقت کلی، امگا پیروز می شود، زیرا آنها نه تنها ساعت مکانیکی می سازند، بلکه تعدادی ساعت کوارتز نیز دارند. ساعتهای کوارتز، همانطور که همه ما می دانیم، دقیق تر از همتایان مکانیکی خود هستند.

از طرف دیگر رولکس دیگر ساعتهای کوارتز تولید نمی کند. آنها مدتی از این نظر عقب افتادند، اما بعداً توجه خود را دوباره به ساخت ساعت های مکانیکی پیشرو، متمرکز کردند.

مقاومت در برابر آب ساعت های رولکس و امگا

مقاومت در برابر آب ساعت‌های رولکس و امگا

هر دوی این ساعت سازها ساعتهای غواصی عالی تولید می کنند که مقاومت خوبی در برابر آب دارند.

خواهید فهمید که امگا در بالاترین سطح ضد آب دارای ساعت Seamaster ProProf 1200m است که دارای مقاومت در برابر آب 1200 متر است. ساعتهای غواصی دیگر این برند شامل Seamaster Planet Ocean و Omega Seamaster Professional Diver 300M است که همگی شیر تخلیه گاز هلیوم دارند.

با این حال ، به نظر می رسد که Rolex با سری Rolex Deepsea که دارای مقاومت در برابر آب تا 3 هزار و 900 متر است، 2400 متر بیشتر پا را فراتر نهاده است. این عدد به معنای واقعی کلمه، امگا را از آب بیرون می کشد!

چه برندی ساعتهای غواصی بهتری می‌سازد؟

چشمگیرترین ویژگی Rolex Deepsea، تفاوت در مقاومت در برابر آب در مقایسه با امگا Seamaster ProProf 1200m است. در حالی که یک غواصی جدی حداقل 1650 فوت مقاومت در برابر آب را طلب می کند، Rolex Deepsea دارای مقاومت بیش از دوازده هزار فوت است.

مقاومت مغناطیسی ساعت های رولکس و امگا

مقاومت مغناطیسی ساعت‌های رولکس و امگا

تنها در صورتی که در 50 سال گذشته در هیمالیا در زیر صخره زندگی کرده باشید، احتمالاً اصطلاح EMF را نشنیده اید. این کلمه مخفف electromagnetic frequency است. هر دستگاه الکترونیکی شناخته شده برای انسان این فرکانس ها را ساطع می کند و آنها کار حفظ زمان در ساعت مکانیکی را سخت می کنند. این یک مشکل بزرگ برای ساعت سازان است که می خواهند آنها را تا حد ممکن دقیق نگه دارند.

خوشحال خواهید شد که بدانید که هر دو Rolex و Omega ساعتهای ضد مغناطیسی می سازند. رولکس دارای Milgauss است که تا 1000 گوس از مقاومت مغناطیسی برخوردار است و امگا دارای ساعتهای بسیاری است که شامل Master Co-Axial Chronometer یا Master Chronometer می باشد. این بدان معناست که این ساعت توسط آزمایشگاهی به نام METAS مورد آزمایش قرار گرفته و در بسیاری از موارد از جمله قرار گرفتن در معرض مغناطیسی تا 15،000 گوس آزمایش شده و آن را 15 برابر از Rolex Milgauss کارآمدتر می کند. هردو با استفاده از رویکردهای متفاوت با دشمن شماره یک ساعتهای مکانیکی مقابله می کنند اما کدام برند کار بهتری انجام می دهد؟ احتمالا برنده امگاست.

تفاوت قیمت ساعت رولکس و امگا

تفاوت قیمت ساعت رولکس و امگا

در سطح ورودی، رولکس قیمت بالاتری نسبت به امگا دارد. در حقیقت ارزانترین ساعت رولکس تقریباً دو برابر قیمت مقرون به صرفه ترین امگا است. با این حال، خواهید دید که امگا در طی چند دهه گذشته روند صعودی داشته است، اما فکر می کنم آنها هنوز راه درازی برای پیشی گرفتن از رولکس در پیش رو دارند.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×