خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت ویکتورینوکس، تاریخچه و بررسی برند Victorinox

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-13 ۱۰:۴۳
ساعت ویکتورینوکس، تاریخچه و بررسی برند Victorinox

ویکتورینوکس بیش از 130 سال است که فعالیت می‌کند و امروزه همچنان از معتبرترین شرکت‌های ساعت‌سازی سوئیسی است. این نوشته تاریخچه جالب این شرکت را با شما به اشتراک می‌گذارد و اطلاعاتی درباره بهترین ساعت‌هایش به شما ارائه می‌دهد.

تاریخچه ویکتورینوکس

ویکتورینوکس توسط کارل السنر در سال 1884 در شویتس سوئیس، تأسیس شد. کارگاه السنر که در ایباخ واقع بود چاقوی سربازان را برای ارتش سوئیس تأمین می‌کرد.

در سال 1908 ویکتورینوکس و ونگر (یکی دیگر از شرکت‌های ساعت‌سازی سوئیسی که چاقوی سوئیس آرمی نیز تولید می‌کند) به نیروهای مسلح سوئیس چاقو عرضه کردند. تقسیم قرارداد، امکان توزیع مشترک را برای رقبا فراهم کرد؛ نیمی از چاقوها در شویتس، بخش آلمانی‌زبان سوئیس، و نیم دیگر در برن، بخش فرانسوی‌زبان تولید می‌شد. ویکتورینوکس جهت جلوگیری از درگیری دو برند چاقوهای خود را تحت عنوان چاقوهای «Original» ارتش سوئیس و ونگر به‌عنوان چاقوهای «Genuine» ارتش سوئیس به بازار عرضه کردند.

در سال 2005، ویکتورینوکس، ونگر را تصاحب کرد که باعث شد بتواند خط تولیدش را بیشتر توسعه دهد.

امروزه ویکتورینوکس مجموعاً 5 دسته محصول تولید می‌کند. چاقو، برای مثال: چاقوهای سوئیس آرمی (محصول اصلی)، چاقوهای خانگی و حرفه‌ای، ساعت‌ها، چمدان و عطرها. اطلاعات جامع تمام این محصولات در وب‌سایت رسمی ویکتورینوکس موجود است.

در سال 1989 این شرکت رسماً تولید ساعت‌های «سوئیس آرمی» را در ایالات‌متحده آغاز کرد. توجه این مقاله برروی ساعت های این برند متمرکز خواهد بودو ما تمام مجموعه ساعت‌های این برند را به‌دقت بررسی خواهیم کرد.

ساعت‌های ویکتورینوکس کجا ساخته می‌شوند؟

ویکتورینوکس در وب‌سایتش اظهار دارد که بیشتر ساعت‌ها(و نیز چاقوهای سوئیس آرمی، چاقوهای خانگی و حرفه‌ای و عطرهایشان) در سوئیس تولید می‌شوند: «ویکتورینوکس تضمین می‌کند که محصولاتش از بالاترین استانداردها در همه زمینه‌ها برخوردارند و صرف‌نظر از محل تولید هرگز افت کیفیت نداشته‌اند.»

شهرت ویکتورینوکس

ویکتورینوکس برخی از بهترین چاقوهای سوئیس آرمی را در سراسر جهان تولید و اطمینان حاصل می‌کند که همان دقت و ازخودگذشتگی را در تولید ساعت‌ها و سایر محصولات نیز به‌کار ببرد.

این برند به‌طورکلی شهرت خوبی دارد و مورد تحسین علاقه‌مندان به ساعت است. ویکتورینوکس برتری مکانیکی، زیبایی و جذابیت و دقت بی‌وقفه ساعت‌هایش را تضمین می‌کند و وعده دقت سوئیسی معروف را در ساعت‌ها می‌دهد.
یکی از برندهایی که پس از ونگر با ویکتورینوکس مقایسه می‌شود تیسوت است. این دو برند از این نظر که بسیاری آن‌ها را به علت قیمت فروششان، ورژن اولیه ساعت‌های سوئیسی می‌دانند و همین‌که هر دو ساخت سوئیس‌اند، به یکدیگر شباهت دارند.
با این‌وجود ازنظر طراحی ویکتورینوکس طرحی اسپرت تر دارد.

کالکشن‌های ساعت ویکتورینوکس

در اینجا روی کالکشن‌های مختلف ویکتورینوکس و برخی از بهترین مدل‌های ساعت آن تمرکز می‌کنیم. همچنین برخی لینک‌ها و فیلم‌ها را به مخاطبانی که می‌خواهند بیشتر راجع به ساعت‌ها بدانند ارائه خواهیم کرد.

کالکشن سوئیس آرمیI.N.O.X. ویکتورینوکس

کالکشن سوئیس آرمی I.N.O.X. ویکتورینوکس

ساعت‌های  I.N.O.X.برای شرایط غیرمعمول طراحی‌شده‌اند، مناسب برای ماجراجویان و کسانی که فعالیت ورزشی دارند. این ساعت‌ها انواع کوارتز و مکانیکی دارند و در سایزهای بزرگ و کوچک برای مردان و زنان موجودند.

قیمت ساعت I.N.O.X. کلاسیک در وب‌سایت ویکتورینوکس از 495 دلار شروع می‌شود. از مواردی که این ساعت‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند بند پاراکورد بسیار مقاوم است که در اصل به‌عنوان بند تعلیق چتر استفاده می‌شود. این بند تحمل و کشش 250 کیلوگرم را دارد و بند نایلونی یک غلاف و لایه بیرونی دارد که می‌تواند برای کارهایی مانند تعویض بند کفش یا ساخت تور ماهیگیری استفاده شود. همچنین مدل‌هایی هستند که بند پلاستیکی دارند.

سبک دیگری از ساعت که در این مجموعه نمود داردI.N.O.X. قدرتمند، یعنی Professional Diver، استکه به‌ویژه با آب‌شور سازگار است و برای مقاومت در برابر عناصر ساخته‌شده است. این ساعت‌ها تا 200 متر ضدآب‌اند و از استاندارد ساعت‌سازی NIHS 92-11 سوئیس برخوردارند.

ویکتورینوکس در وب‌سایتش می‌گوید: «این ساعت‌ها درمجموع 130 آزمایش را جهت تضمین مقاومت و عملکرد گذرانده‌اند.»؛ این سبک همچنین از فناوری شب‌تاب برخوردار است که برای غواص، خواندن در تاریکی و زیر آب را آسان می‌کند.

کالکشن Swiss Army Airboss ویکتورینوکس

کالکشن Swiss Army Airboss ویکتورینوکس

کالکشن Airboss برای کسانی است که به دنبال یک ساعت خلبانی با ارائه زمان دقیق‌اند. این ساعت از افسرهای هوایی که فرماندهی شمارش معکوس هواپیما را بر عهده دارند و در کارشان به ساعت دقیقی نیاز دارند، الهام گرفته شده است.

قیمت این‌ها از 995 دلار در وب‌سایت ویکتورینوکس شروع می‌شود و مدل‌های بالاتر قیمت بالای 2000 دلار دارند. این ساعت‌ها همچنین دارای موتور مکانیکی اتوماتیک و فناوری شب‌تاب‌اند که عقربه‌های ساعت را درخشنده می‌کند؛ بند ساعت از موادی مانند چرم و استیل درست شده است.

کرونوگراف مکانیکی Airboss از محبوب‌ترین ساعت‌های این مجموعه است.
این ساعت مکانیکی مجهز به موتور اتوماتیک سوئیسی ETA و ذخیره انرژی 38 ساعته است. این ساعت همچنین دارای زمان‌بندی 24 ساعته و فناوری شب‌تاب است که خوانا بودن ساعت در تاریکی را تضمین می‌کند.

کالکشن Swiss Army Alliance ویکتورینوکس

کالکشن Swiss Army Alliance ویکتورینوکس

مجموعه Alliance طیف وسیعی از ساعت را برای زنان و مردان ارائه می‌دهد. این سبک ساعت‌هایی دارد که ویکتورینوکس آنها را این‌گونه توصیف می‌کند: «یک مدل پرقدرت و بی‌صدا. جلب‌توجه نمی‌کند و هرگز سروصدا ندارد.»؛ اما نگاهی دقیق‌تر، طراحی ظریف و فناوری درجه‌یک برند را نشان می‌دهد. برخی از محبوب‌ترین ساعت‌های زنانه این مجموعه ساعت‌های Alliance XS هستند، این ساعت‌های 28 میلی‌متری ظریف در انواع بند (چرم، استیل) و صفحه ساعت (صدفی، سفید، نوک‌مدادی) موجودند.

همچنین مدل‌های بزرگ‌تری چون Alliance مکانیکی (40 میلی‌متر) و Alliance با چاقوی سوئیس آرمی پایونیر (44 میلی‌متر که در وب سایت‌های ویکتورینوکس به همراه یک چاقوی سوئیس آرمی به فروش می‌رسد.)

ساعت Victorinox Alliance Sport Chronograph

این سبک همچنین Alliance اسپورت کرونوگراف را دارد؛ با ویژگی‌هایی چون تاچیمتر، قاب پیچی و کریستال یاقوت کبود ضد انعکاس و ضد خش.

کالکشن Swiss Army Maverick ویکتورینوکس

کالکشن Swiss Army Maverick ویکتورینوکس

مجموعه Maverick ساعت‌هایی همه‌کاره ازنظر طراحی و عملکرد دارد. این ساعت‌ها را می‌توان در محل کار یا بیرون از خانه، در استایل روزمره یا شبی خاص پوشید. این سبک در سایزهای مردانه و زنانه (43 میلی‌متر و 34 میلی‌متر) با ظاهر کلاسیک و شیکی که دارد هم‌زمان زیبا و اسپرت به نظر می‌رسد.
مدل Maverick (یک ساعت غواصی) بدنه استیل و موتور کوارتز دارد. این مدل زه چرخشی تک جهته، قاب پیچی، حفاظ دکمه و مقاومت در برابر آب تا 100 متر را داراست. مدل کرونوگراف نیز وجود دارد که به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر است (Maverick حدود 450 دلار و Maverick کرونو 725 دلار است.)
کسانی که مچ دستشان کوچک‌تر است می‌توانند از مدل‌های شیک و کوچک تر Maverick که دارای سری گسترده‌ای از جنس بند و صفحه هستند نیز، بازدید کنند. این مدل‌ها دارای موتور کوارتز سوئیسی، کریستال ضد انعکاس یاقوت کبود و تا 100 متر ضدآب‌اند.

کالکشن Fieldforce ویکتورینوکس

کالکشن Fieldforce ویکتورینوکس

مجموعه Fieldforce با الهام از طراحی سوئیس آرمی، از ساعت‌های بزرگ (42 میلی‌متر) و زیبا با عقربه‌ها و اعداد خوانا و مجهز به فناوری شب‌تاب است. این ساعت‌ها ضد خش‌اند، سه لایه کریستال ضد انعکاس یاقوت کبود و بند چرمی و استیل دارند. مانند مجموعه Maverick این ساعت‌ها نیز ظاهری اسپرت و زیبا دارند، بنابراین همه‌کاره‌اند.

نظرات خوبی درباره این ساعت داده شده و به علت قیمتش محبوب است. در این بررسی برای مثال طراحی و ساخت مورد تأکید است که در برندهای دیگر بیشتر هزینه می‌برد. همچنین در بسیاری از بررسی ها به اینکه Fieldforce ساعتی بی‌آلایش و درگاه خوبی به ساعت‌های اصیل است، اشاره شده است.

این مجموعه شامل کرونوگراف‌هایی چون Fieldforce کرونو می‌شود که حدود 150 دلار گران‌تر از Fieldforce معمولی است. تمام مدل‌های Fieldforce ثانیه‌شماری قرمز دارند که نشانی از چاقوی سوئیس آرمی است.

ویکتورینوکس و آتش‌نشان‌ها

داستان جالبی درباره ویکتورینوکس وجود دارد: این شرکت ارتباط نزدیکی با آتش نشان های سوئیس و ایالات‌متحده دارد. چهار دهه پیش این برند گروه آتش نشانان خودش را تشکیل داد (تیمی شامل مدیرعاملشان)، افرادی که برای کارشان مواد بادوام نیاز دارند.

یکی از نتایج این مشارکت، یک چاقوی سوئیس آرمی مخصوص آتش نشانان، ابزاری برای نجات، است.

چاقوی سوئیس آرمی مخصوص آتش نشانان


این ابزار از آن زمان تبدیل به بخشی از ابزارهای مورداستفاده این افراد در سراسر نقاط جهان شده است. مورد دیگری که از این مشارکت حاصل شد I.N.O.X. خاص ویژه آتش نشانان است که به گفته این برند، پرقدرت‌ترین ساعت موجود در بازار است: «این ساعت باید همچنان که یخ‌زدن را تحمل می‌کند در برابر سقوط از ساختمانی سه طبقه، وزن ماشین آتش‌نشانی، آب جوش و ماشین لباسشویی نیز مقاوم باشد.

پس‌ازآن ویکتورینوکس I.N.O.X. کربن را معرفی کرد، ساعتی که توان تحمل 1260 درجه حرارت را دارد.

Victorinox I.N.O.X. Carbonساعت‌های ویکتورینوکس را از کجا تهیه کنیم؟

می‌توانید ساعت‌های ویکتورینوکس (و همچنین سایر محصولات) را در وب‌سایت رسمی‌شان خریداری کنید. فروشگاه ایالات‌متحده حمل‌ونقل دوروزه رایگان را برای تمام سفارش‌های بالای 30 دلار ارائه می‌کند (که البته برای ما ایرانیان نیست).هر مورد نیز لینکی دارد که مشتریان را به صفحه فروشگاه یاب هدایت می‌کند؛ جایی که می‌توانید فروشگاه‌های ویکتورینوکس، خرده‌فروشان مجاز و مراکز تعمیرات سراسر کشور را پیدا کنید. کافی است مکان موردنظرتان را وارد کنید تا به صفحه‌ای با تمام مغازه‌های ویکتورینوکس نزدیک هدایت شوید.

سیاست گارانتی ویکتورینوکس

ویکتورینوکس در وب‌سایتش اعلام کرده که ساعت‌های سوئیس آرمی این برند که از خرده‌فروشان خریده می‌شوند از 1 ژانویه 2019، 5 سال ضمانت محدود دارند (که پیش‌ازاین 3 سال بود). این قانون جدید که ضمانت‌نامه 5 ساله پلاس نام دارد «کاستی‌ها و نقص موادی که طی 5 سال پس از خرید دیده می‌شود» را شامل می‌شود و در صورت خالی شدن باتری در سال اول، تعویض رایگان آن را نیز دربر می‌گیرد.

ضمانت محدود برای ساعت‌هایی که از خرده‌فروشان مجاز ویکتورینوکس خریداری‌شده باشند اعمال می‌شود.

اگر اعتبار گارانتی ساعت شما به‌پایان رسیده است، شرکت بیان کرده است که با قیمت مناسبی خدمات ارائه می‌دهد. اگر ارزیابی ساعت نشان دهد که قابل تعمیر نیست آنها گزینه‌های دیگری به شما ارائه می‌کنند.

وب‌سایت ویکتورینوکس صفحات مفید زیادی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد درباره نحوه مراقبت از ساعت‌هایشان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×