خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت اینگرسول، تاریخچه و بررسی برند Ingersoll

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-09-01 ۱۷:۱۴
ساعت اینگرسول، تاریخچه و بررسی برند Ingersoll

شرکت ساعت اینگرسول ممکن است به اندازه دیگر برندهای ساعت مانند رولکس، امگا، محبوب نباشد. با این حال، یک تاریخ غنی دارد که به دهه 1800 برمی گردد. برای زنده نگه داشتن برند، مالکیت آن در طول سال ها به شرکت های مختلف منتقل شده است، اما از زمان تاسیس، به طور مداوم فروش داشته است. اکنون این برند تحت اختیار ساعت Zeon، یک شرکت با تابعیت بریتانیا مستقر در هنگ کونگ، (Herald Group) است.

جدا از این، اینگرسول ضمن اینکه طیف جدیدی از ساعات باکیفیت و شیک را ارائه میدهد، اسم و رسم برادران اینگرسول را نیز زنده نگه داشته است.

تاریخچه ساعت اینگرسول

مفهوم برند

شرکت ساعت اینگرسول در اصل از یک کسب و کار سفارش پستی (اینگرسول و برادرش) بوجود آمد و در سال ۱۸۸۲ در شهر نیویورک آغاز به کار کرد. بلافاصله پس از تاسیس، فروشنده ساعت نبود و آنچه در اوایل فروخت، تمبر لاستیکی و دیگر محصولات مشابه کم هزینه بود.

با این حال رابرت هاولی اینگرسول ۲۱ ساله و برادرش چارلز هنری نیاز مردم به یک ساعت ارزان قیمت را به رسمیت شناختند. آنها ساعتی می خواستند که تقریبا برای همه مقرون به صرفه باشد، ساعتی که بتواند فقط حدود یک دلار فروخته شود.

پیش از آن ، دو شرکت ساعت — شرکت جدید هیون و شرکت واتربری – “ساعت دیواری و ساعت مچی” ارزان مانند همانکه برادران اینگرسول میخواستند، تولید میکردند. ولی هردو شرکت نه به بازار انبوه و نه به توزیع گسترده دست نیافتند.

یونیورسال، کلمبوس و یانکی

حدود ۱۰ سال بعد، ۱۸۹۲، اینگرسول سفارش اولیه ۱۰۰۰۰ ساعت از شرکت ساعت واتربری (که بعدها با نام Timex شناخته شد)، با قیمت هر عدد ۸۵ سنت معرفی کرد که به ساعت «یونیورسال» معروف شدند.

ساعات یونیورسال، ساعت های کوچک فنری هستند که قطرشان حدود سه اینچ و ضخامتشان بیش از یک اینچ است. سپس روکش میشوند و مانند آویز، آویزان میشوند. آنها همچنین دارای قوس و تاج هستند، شبیه ساعتهایی که امروز داریم.

با این حال تاج، بیشتر شبیه به یک نمایشگر عمل می کند. در عوض، برای تنظیم عقربه ها، نیاز به باز کردن بخش پشت آن و تنظیم عقربه ساعت با استفاده از یک “چرخ” و یک کلید که در آن موجود هست، دارید.

در ابتدا یونیورسال تنها به صورت عمده به فروشندگان فروخته می شد. اما، بعدها در کاتالوگ سفارش پستی اینگرسول با قیمت ۱ دلار عرضه شد. ساعت اینگرسول، در نمایشگاه کلمبیایی ها در سال ۱۸۹۲ با قیمت ۱٫۵۰ دلار عرضه شد. در این نمایشگاه آنها حدود ۸۵۰۰۰ ساعت فروختند.

به دلیل استقبال چشمگیر مردم از ساعت یونیورسال، از اینگرسول خواسته شد تا در سال ۱۸۹۳ برای نمایشگاه جهانی به شیکاگو بازگردد. در این نمایشگاه، اینگرسول ساعت جدیدی را عرضه کرد – کلمبوس، نسخه کوچکتری از یونیورسال. این نسخه با نشان جهانی نمایشگاه روی جعبه ساعت به فروش رسید.

در سال ۱۸۹۶ اینگرسول، یانکی را با قیمت هر عدد ۱ دلار معرفی کرد. این ارزان ترین ساعت در آن زمان بود و به ساعت یک دلاری مبدل شد. این محصول، از قطعات منقوش و بدون جواهرات تولید می شد تا برای همه مقرون به صرفه باشد.

ادامه تولید

پروژه ساخت با شرکت ساعت واتربری و دو شرکت جدید متعلق به اینگرسول  در واتربری و ترنتون نیوجرسی به مرحلهی عمل رسید. شرکت اینگرسول با داشتن یک سیستم کارآمد توزیع که شامل قیمت گذاری یکسان در تمام خرده فروشیها بود، اعتبار یافت.

تا سال ۱۸۹۹ تولید آن ها ۸۰۰۰ ساعت در روز بود. و تا سال ۱۹۰۱ اینگرسول اعلام کرد که ساعت ها به قیمت ۱۰۰۰۰ دلار در سراسر ایالات متحده و کانادا فروخته می شود. آنها با شعار«ساعت یک دلاری» به پیش میروند. اینگرسول سرانجام در سال ۱۹۰۴ فروشگاهی را در لندن انگلستان راه اندازی کرد. سال بعد ساعت جیبی کراون (تاج) در انگلستان معرفی شد و فقط 5 شیلینگ فروخته شد که حدود 1 دلار است.

این ساعت های جیبی کراون توسط شرکت اینگرسول(مسئولیت محدود)، یک شرکت تابعه بریتانیایی تولید می شد. ساعت های جیبی در ابتدا از قطعات وارداتی مونتاژ می شدند و بعدها به طور کامل در کارخانه لندن ساخته شدند. ساعت های جیبی کراون زیادی ساخته شد تا اینکه اینگرسول آمریکایی، در حدود سال ۱۹۲۰ سقوط کرد.

توسعه و ورشکستگی

ساعت Ingersoll ‘Disney Classic Time’

با قصد گسترش، اینگرسول، شرکت ساعت ترنتون را در سال 1908 و شرکت New England را زمانی که در سال 1914 در معرض ورشکستگی بود، خرید.

تا سال ۱۹۱۶، اینگرسول ۱۶۰۰۰ ساعت در روز در ۱۰ مدل مختلف تولید می کرد. آن ها در سال ۱۹۱۷ ساعت دیگری با ۷ جواهر به نام ریلاینس تولید کردند. پس از آن اینگرسول ساعتی را با اصطلاح «طراحی شب» در سال ۱۹۱۹ توسعه داد. با صفحه ای درخشان که رادیولیت نامیده می شد. در دهه ۱۹۳۰ این شرکت که در آن زمان اینگورسول-واتربری نامیده می شد، اولین ساعت های میکی ماوس خود را ساخت.

بیش از پنج میلیون قطعه در ۱۵ سال اول تولیدش به فروش رفت. روزهای شکوه شرکت اینگرسول، همراه با رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی اول رو به نزول رفت. در سال ۱۹۲۱ ورشکسته شد و در سال ۱۹۲۲ توسط شرکت ساعت واتربری به قیمت ۱۵۰۰۰۰۰ دلار خریداری شد.

واتربری، ساعت اینگرسول مستقر در لندن، اینگرسول با مسئولیت محدود را در سال ۱۹۳۰ به هیئت مدیره خود فروخت. سپس، آن شرکت به یک شرکت انحصاری متعلق به بریتانیا تبدیل شد.

در سال ۱۹۴۴ شرکت ساعت واتربری به شرکت تایم ایالات متحده آمریکا (که هم اکنون با نام گروه تایمکس ایالات متحده آمریکا شناخته می شود) تغییر نام داد و تا دهه ۱۹۵۰ به تولید ساعت های اینگرسول در آمریکا ادامه داد.

پس از جنگ جهانی دوم

ساعت Ingersoll Galesburg 125th Anniversary Edition

پس از جنگ جهانی دوم، اینگرسول، به Smiths Industries و Vickers Armstrong ملحق شد. آنهابا هم، شرکت Anglo-Celtic را در ایالت Ynyscedwyn راه اندازی کردند.

اولین مدل آن، همان موتور ساعات قبلی اینگرسول های بریتانیایی را که داشت که اکنون با نام کالیبر شناخته میشوند. این ساعت ها با نام تجاری اینگرسول تریومف و اسمیتز امپایر معرفی شدند. در سال ۱۹۶۹، اینگرسول از سرمایه گذاری کنار کشید.

هنگامی که شرکت در نهایت تعطیل شد، بیش از ۳۰ میلیون ساعت ساخته و به ۶۰ کشور مختلف در سراسر جهان صادر کرده بود. آن ها توانستند ساعت های جیبی شخصیت هایی مانند بتی بوپ، دونالد داک، لون رنجر، میکی ماوس و پوپی و … را تولید کنند.

مالکیت فعلی

در حال حاضر زئون، تابعه بریتانیایی شرکت چینی گروه هرالد، مالک برند اینگرسول است. ساعت های اینگرسول هنوز در بیش از ۵۰ کشور جهان در حال توزیع است.

ساعت های اینگرسول در کجا ساخته می شوند؟

بر اساس تاریخچه بالا، ساعت های اینگرسول در اصل در ایالات متحده ساخته شد.

ساعت های اینگرسول با سابقه طولانی خود امروزه دارای موتورهای خودکاری هستند که در چین (شانگهای و سرزمین مرغ دریایی) تولید میشوند. البته در آغاز مخالفت های زیادی در برابر موتور چینی وجود داشت. با این حال، در طول سال ها، به طور قابل ملاحظه ای برخی پیشرفت ها در کیفیت موتورهای چینی بوجود آمده است. از سوی دیگر طرح نهایی ساعت، تا حد زیادی در آلمان طراحی شده است.

شهرت ساعت اینگرسول

ساعت Ingersoll Men’s Mormon Analog

اینگرسول با سابقه طولانی خود که به سال های ۱۸۸۰ برمی گردد، به تولید ساعت هایی که عشق و احترام مردم را به تصویر میکشید، در بین مردم شناخته شده بود.

امروزه اینگرسول یک تولیدکننده شناخته شده ساعت های قابل اعتماد، شیک و کاربردی برای زنان و مردان است. ساعت های آن به عنوان ساعت هایی با قیمت متوسط ، از کمتر از ۱۰۰ دلار تا حدود ۵۰۰ دلار، طبقه بندی می شوند. به این ترتیب، اصلی ترین رقیب آن، برند ساعت Bulova است.

با این حال، برخی به یاد دارند که اینگرسول بود که ساعت یک دلاری تولید میکرد. به دلیل این پیش زمینه، علاقه مندان به ساعت بر این باورند که ساعت اینگرسول در حال حاضر خیلی گران قیمت شده است.

و از آنجا که ورشکسته شد و قبل از احیا توسط یک شرکت دیگر خریداری شد، تصور میشود که یک برند Mushroom است.

برای علاقه مندان به ساعت، برندهای ماشروم معمولاً برندهای آمریکایی یا اروپایی هستند که در گذشته جان خود را از دست داده اند. آن ها توسط شرکت دیگری دوباره احیا شدند اما حفظ  همان نام قدیمی را انتخاب کردند. با وجود همه این ها، صنعت ساعت سازی دیگر مانند سابق نیست.

به هر حال هنوز هم به عنوان یکی از برندهای محبوب در آلمان دیده می شود. ساعت های اینگرسول در فرودگاه ها و فروشگاه ها به فروش میرسد. صرف نظر از موتور چینی یا ورشکسته شدن در گذشته، اینگرسول هنوز یک برند پرطرفدار و به تولید ساعت های با کیفیت معروف است.

آیا ساعتهای اینگرسول کیفیت خوبی دارند؟

انواع مختلفی در ساعت اینگرسول و کیفیت آنها وجود دارد.

ابتدا نباید انکار کرد که دیدگاه های منفی در مورد این برند به ویژه به دلیل موتور چینی  وجود دارد. این محصول در اصل در ایالات متحده و در بخشهای اروپایی برای سالهای متمادی تولید میشد ولی با حرکت به سمت موتورهای چینی دچار یک تنزیل رتبه شد.

در ابتدا کیفیت ساعت ها بد بود. جواهرفروشان و فروشندگان تا 50٪ بازده دریافت میکردند. همچنین مدل های زیادی وجود داشت که نیاز به تعمیر داشتند.اما در طول سال ها، موتورهای چینی ای دیده شدند که به طور قابل توجهی اسم این برند را بهبود دادند. به طور کلی کیفیت ساعت های تولید شده نیز بهبود یافت. به این ترتیب ساعات اینگرسول با توجه به دامنه قیمتشان که معمولا زیر 300 دلار است، ساعتهای باکیفیتی به شمار میایند.

با پیشرفت در موتورهای چینی و طرح های شیک اروپایی اخیر، نظر کلی عموم درباره ساعت های اینگرسول در سال های اخیر بهبود یافته است. خریداران اغلب، اینگرسول را با Bulova، Stuhrling، و Fossil مقایسه می کنند که در محدوده قیمت مشابهی قرار دارند.

اگر اینگرسول مد نظر شماست، به شما پیشنهاد میکنیم که به مقاله ما را در مورد برند سیکو یا سیتیزن نگاهی بیندازید. این دو برند به شما گزینه های بیشتری با همان دامنه قیمت برای انتخاب میدهند. این دو برند، هم شهرت و اعتبار بیشتری دارند و هم کیفیت و زیبایی بیشتر. با این وجود بسیاری از علاقه مندان به ساعت وجود دارند که اینگرسول و سیکو را دائما مانند یک فیلم در کنار یکدیگر قرار میدهند و مقایسه میکنند.

گارانتی ساعات اینگرسول

اینگرسول معتقد است که ساعت هایش یک عمر کار خواهند کرد. به این ترتیب این برند گارانتی دائمی ارائه میدهد. لطفا توجه داشته باشید، گارانتی مادام العمر برای ساعت های جدیدی است که از پاییز یا زمستان 2016 وارد خط تولید شدند در حالی که ساعت های قبل از 2016، دارای گارانتی 2 ساله هستند.

این گارانتی، عیوب ساعت و قطعات ساعت را پوشش می دهد (به استثنای باتری، بند چرم و سگک). هر گونه نقص در صورت لزوم تعمیر خواهد شد و یا ساعت به صورت رایگان جایگزین خواهد شد. اگر ساعت نیاز به جایگزینی داشته باشد، اینگرسول تضمین نمی کند که ساعت جایگزین، مانند همان مدل اصلی باشد. اگر مدل در دسترس نباشد، ساعتی با ارزش برابر یا سبک مشابه ارائه خواهد شد. برای استفاده از گارانتی، یک کپی از رسید ویا گواهی ضمانت نامه تکمیل شده باید به عنوان سند خرید ارائه شود.

کجا ساعت اینگرسول رو بخریم؟

اولین جایی که شما ممکن است بخواهید ببینید، وب سایت اینگرسول است. این سایت، ویژگی محصولات جدید خود را مجموعه های مختلف محصولات محبوب و حتی نسخه محدود ساعت میکی ماوس خود را به تصویر میکشد. اینگرسول همچنین ارسال به سراسر جهان را در هرکجا که باشید به مشتریان ارائه میدهد. اگر می خواهید بیشتر بدانید، اینجا (لینک) را بخوانید.

اینگرسول همچنین دارای یک فروشگاه یاب برای کمک به شما در پیدا کردن نزدیکترین فروشنده مجاز به شما است. شما می توانید ساعت های مختلف مردانه و زنانه را که متناسب با بودجه و سبکتان است، انتخاب کنید.

جمع بندی درباره برند اینگرسول

ساعت جیبی اینگرسول

برای اکثر برندهای ساعت، سابقه زیاد آن ها، بر اعتبار و شهرت خوب آن برند میافزاید. با این حال، چنین چیزی در مورد اینگرسول صدق نمیکند. از آنجا که این برند مالکیت را از آمریکا به بریتانیا و اکنون به یک شرکت مستقر در هنگ کنگ منتقل کرد، برخی می گویند ساعت های آن به خوبی قبل نیستند.

ناگفته نماند که تاریخ این برند، که حتی از ورشکستگی جان سالم به در برد، ثابت می کند که این نام تجاری، به اسانی از صنعت ساعت سازی کنار نمیرود. اینگرسول مطمئنا روزهای باشکوه و روزهای بدی را داشت. اما با وجود همه آن ها، جان سالم به در برد.

و با اینکه دیگر یک برند ساعت آمریکایی نیست، اما همچنان ثابت می کند که ساعت هایش با کیفیت و شیک هستند. شما هنوز هم می توانید ساعتی که دوست دارید رو خودتان انتخاب کنید!

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×