خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

بهترین ساعت های رادو، معرفی 15 ساعت مچی برتر

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-01-26 ۲۱:۱۶
بهترین ساعت های رادو، معرفی 15 ساعت مچی برتر

زمان نشانه‌ای از پیروزی‌ها و شکست‌ها است و تاریخچه‌ی صنعت ساعت‌سازی سوئیس نیز گواهی بر این امر است. درست است که بحران کوارتز باعث شد که برندهای بزرگ و برجسته‌ی سوئیسی در دهه‌ی 70 میلادی با مشکل مواجه شوند، اما همچنین باعث شد که ساعت‌های سوئیسی بازآفرینی شوند و بهبود یابند.

در زمان بحران کوارتز، شرکت‌های ساعت سازی به شکل غیرقابل پیش‌بینی‌ای در حال سقوط و فروپاشی و فلج شدن بودند. اما فقط یک برند بود که در این شرایط پیشرفت کرد.

در زمانی که شرکت‌های بزرگ قیمت‌هایشان را کاهش می‌دادند و در مواجهه با این انقلاب دیجیتالی دچار مشکل شده بودند، رادو تنها برندی بود که با میانه‌روی و تولید ساعت‌هایی که هم استحکام داشتند و هم مقرون به صرفه بودند، با این بحران مبارزه کرد و این امر باعث شد که این شرکت در طی چند ماه به یک برند فرقه (cult brand) تبدیل شود.

همانطور که گفته می‌شود، بقیه‌ی این داستان به بخشی از تاریخ تبدیل شده است.

به منظور تجلیل از این برند محبوب سوئیسی، ما 15 تا از محبوب‌ترین ساعت‌های رادو را به همراه قیمتشان در این مطلب عنوان کرده‌ایم و و توضیح داده‌ایم که چرا باید حداقل یکی (اگر بیشتر از یکی نمی‌خواهید) از این ساعت‌ها را به مجموعه‌ی ساعت‌هایتان اضافه کنید.

1. رادو سنتریکس (مدل R30929712)

رادو سنتریکس (مدل R30929712)

ما این لیست را با ساعت کلاسیکی که تا کنون محبوب‌ترین (و برجسته‌ترین) ساعت‌ رادوی این دوران است شروع می‌کنیم. سنتریکس مشکی و طلایی احتمالأ اولین ساعت سوئیسی‌ای است که میلیون‌ها نفر داشته‌اند، و احتمالأ به همین دلیل است که بیشترین جستجو در اینترنت متعلق به این ساعت بوده است.

ساعت سنتریکس با طراحی مینیمالیستی و استوارش گزینه‌ی بسیار خوبی برای لباس‌های رسمی و غیررسمی است.

سنتریکس با طراحی مینیمالیستی و استوارش که باعث شده هم برای لباس‌های رسمی و هم غیررسمی مناسب باشد، سالهاست که در قلب وفاداران رادو  جای گرفته است.

ماده‌ی اصلی به کار رفته در این ساعت، سرامیک است، به همین دلیل است که این ساعت بسیار سبک و راحت است. اگر تا به حال هیچ ساعت رادویی نداشته‌اید شاید بهتر باشد که با این ساعت شروع کنید!

2. رادو دیا مستر Grande Seconde مدل (R14129106)

رادو دیا مستر Grande Seconde مدل (R14129106)

رادو همیشه مواد اولیه را آزمایش می‌کند و برخی از غیرمرسوم‌ترین طراحی‌های جهان را ارائه می‌دهد. ساعت DiaMaster Grande Seconde نمونه‌ای از این ساعت ها است.

ساعت دیامستر Grande Seconde، ساعت منحصر به فرد و جالبی است که دو صفحه‌ی مدرج دارد.

این ساعت با تکنولوژی پیشرفته‌ی سرامیک پلاسما، که ماده‌ای است که توسط رادو ایجاد شده و به ثبت رسیده است، و با دو صفحه‌ی مدرجش به ساعت خارق‌العاده‌ای تبدیل شده است.

این ساعت به جای یک صفحه‌ی مدرج اصلی و بزرگ، دو صفحه‌ی مدرج کوچکتر دارد که در کنار هم قرار گرفته‌اند، یکی از این صفحات مدرج که در سمت راست صفحه‌ی ساعت قرار دارد دارای دو عقربه‌ی بزرگتر است و ساعت و دقیقه را نشان می‌دهد، صفحه‌ی مدرج کوچکتر که در سمت چپ قرار گرفته برای نشان دادن ثانیه است.

رادو دیا مستر Grande Seconde مدل (R14129106)

ساعت Grande Seconde در داخل صفحه‌ی اصلی‌اش دو صفحه‌ی مدرج کوچکتر دارد که صفحه‌ی سمت راستی ساعت و دقیقه را نشان می‌دهد و صفحه‌ی سمت چپی ثانیه‌ها را نشان می‌دهد.

3. رادو Hyperchrome Dual Time مدل (R32165152)

رادو Hyperchrome Dual Time مدل (R32165152)

احتمالأ رادو تنها برند سوئیسی است که می‌تواند کاری کند که حتی یک ساعت فنی هم جذاب به نظر برسد، و به همین دلیل این هم ‌سفر نهایی، یعنی ساعت هایپرکروم دو زمانه‌ی اتوماتیک را معرفی کرده‌ است.

این ساعت مچی سیاه و خاکستری و شیک به شما اجازه می دهد که در آن واحد دو منطقه زمانی را بر روی ساعتتان داشته باشید و از یک عقربه‌ی اضافی و دایره‌هایی که در داخل ساعت هستند لذت ببرید.

نشانگرهای این ساعت شب‌نما هستند تا خوانایی‌شان افزایش یابد و حتی در تاریکترین شرایط هم بتوان ساعت را مشاهده کرد. در موقعیت ساعت 3 بر روی صفحه، نمایشگر تاریخ هم وجود دارد.

این ساعت از ترکیبی از بهترین نوع فولاد ضدزنگ و سرامیک پلاسمای مونو بلوک ساخته شده است، این ساعت احتمالأ سبک‌ترین، ضدخش‌ترین و راحت‌ترین ساعت دو زمانه‌ای است که در این رده وجود دارد.

این ساعت هایپرکروم دو زمانه‌ی اتوماتیک سیاه و خاکستری و شیک در آن واحد دو منطقه زمانی را نشان می‌دهد.

4. رادو True Open Heart اتوماتیک مدل (R27100912)

رادو True Open Heart اتوماتیک مدل (R27100912)

مجموعه‌ی True تخصص این برند در ساخت ساعتهای فوق نازک را نشان می‌دهد. ما بر روی کلمه‌ی “فوق نازک” تأکید می‌کنیم، زیرا چند روزی طول می‌کشد که افراد به ساعت‌های مجموعه‌ی True عادت کنند (و از ظاهر ظریفش لذت ببرند).

اما با گذشت زمان، لذت ناشی از پوشیدن این ساعت خاص را درک می‌کنید. رادو تضمین می‌کند که پوشیدن این ساعت ظریف هیچ خطری ندارد و می‌توانید این ساعت را مانند سایر ساعت‌های معمولی بپوشید.

True Open Heart در سال 2016 با یک صفحه‌ی خاص ( صفحه‌ای از صدف مروارید سیاه که کمی شفاف است ) معرفی شد.

True Open Heart در سال 2016 با یک صفحه‌ی خاص ( صفحه‌ای از صدف مروارید سیاه که کمی شفاف است ) معرفی شد. این ساعت بسته به زاویه‌ی نور یا شرایط نوری که به آن می‌تابد می‌تواند به رنگ استخوانی در بیاید یا به یک ساعت مینیمالیستی با صفحه‌ی سیاه رنگ تبدیل شود.

ما تا به حال چنین چیزی را بر روی هیچ ساعتی ندیده بودیم (چه برسد به رادو!) و همین مورد دلیل مناسبی برای قرار گرفتن این ساعت بر روی این لیست است.

رادو True Open Heart اتوماتیک مدل (R27100912)

این ساعت بسته به زاویه‌ی نور یا شرایط نوری که به آن می‌تابد می‌تواند به رنگ استخوانی در بیاید یا به یک ساعت مینیمالیستی با صفحه‌ی سیاه رنگ تبدیل شود.

5. رادو Ceramica مدل (R21347742)

رادو Ceramica مدل (R21347742)

رادو با طراحی ساعت سرامیکا ثابت کرد که در طراحی ساعت‌های سرامیکی پیشگام هستند. سرامیکا ساعتی است که تقریبأ تمام جوایز مربوط به طراحی را دریافت کرده است.

به عنوان مثال ساعت سرامیکا دو جایزه‌ی Red Dot و حداقل یک جایزه‌ی طراحی iF، جایزه‌ی طراحی Bilan Du، جایزه‌ی  G-Mark و جایزه‌ی M.I.T.I را دریافت کرده است.

این ساعت به دلیل طراحی منحصر به فردش در سرتاسر جهان شناخته شده است، چیزی که سرامیکا را منحصر به فرد می کند طراحی یکپارچه‌ی آن است، در این ساعت کیس و بندها از سرامیک‌های پیشرفته ساخته شده‌اند و از ساختار سختی برخوردارند.

سرامیکا انواع مختلفی دارد، اما این مدل از همه محبوب‌تر است.

ساعت سرامیکای رادو با طراحی منحصر به فردش در سرتاسر جهان شناخته شده است و جوایز بی‌شماری را کسب کرده است.

6. رادو Diamaster مدل (R14076112)

رادو Diamaster مدل (R14076112)

دیامستر مقاوم‌ترین ساعت این برند است و در چندین طرح جدید تولید شده است. با این حال، این ساعت خاص که به چهره‌ی جدید رادو تبدیل شده است، از موفق‌ترین ساعت‌های این شرکت است.

قاب دایره‌ای شکل این ساعت از فولاد کربنی (سرامیک با پوشش پلاسمایی) ساخته شده است، این فولاد کربنی باعث شده که این مجموعه مقاوم و محکم باشد، ساعت دیامستر خاکستری فقط ظاهر زیبایی ندارد، بلکه ارزش پولتان را هم به خوبی حفظ می‌کند.

دستبند خاکستری این ساعت هم از سرامیک پلاسمایی ساخته شده است و تضمین می‌کند که زیبایی این ساعت تا چندین نسل حفظ می‌شود. همچنین با استفاده از لایه‌ی جداشدنی‌ای که بر روی گیره‌ی ساعت قرار دارد، میتوانید بند ساعت را تنظیم کنید.

این ساعت رادوی قدرتمند، به مدل جدید Diamaster ظاهر منحصر به فرد و شیکی بخشیده است.

7. رادو Coupole Classic مدل (R22877165)

رادو Coupole Classic مدل (R22877165)

ممکن است تا کنون متوجه شده باشید که رادو بیشتر به خاطر ساعت‌های سرامیکی‌اش معروف است. اما اگر به ساعت‌های سرامیکی علاقه ندارید می‌توانید ساعت کلاسیک Coupole را در نظر داشته باشید، این ساعت با همان رویکردهای زیبایی‌شناسانه یعنی ظرافت کم‌نظیر، مینیمالیستی و ظاهر زیبا، طراحی شده اما از استیل ضد زنگ ساخته شده است.

ساعت Coupole Classic که قاب شفافی از جنس کریستال یاقوت کبود دارد، یکی از معدود ساعت های استیلی است که توسط رادو تولید شده است.

Coupole در زبان فرانسوی به معنای گنبد است و این نام کاملأ برای این ساعت مناسب است، زیرا قاب ساعت، کریستال گنبدی شکلی که بر روی صفحه‌ی ساعت قرار گرفته، صفحه‌ی ساعت و حتی عقربه‌های ساعت دارای لبه های خمیده‌ای هستند که تداعی کننده‌ی شکل گنبد است. بند چرمی مشکی به ظرافت این ساعت کلاسیک افزوده است و به سگکی با روکش طلایی، مزین شده است.

این سگک به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی بتوان اندازه‌ی ساعت را متناسب با مچ دست تنظیم کرد. حتی می‌توانید از زیبایی قطعات داخلی این ساعت هم لذت ببرید زیرا بدنه‌ی ساعت Coupole classic از یک کریستال یاقوت کبود شفاف ساخته شده است.

8. رادو سنتریکس سفید (R30554103)

رادو سنتریکس سفید (R30554103)

این ساعت از خویشاوندانِ موفق‌ترین ساعت رادویی است که تا به حال ساخته شده است. سنتریکس سفید رنگ به همان اندازه‌ی همتای سیاه رنگش جلب توجه می‌کند.

ساعت سنتریکس سفید با همان طراحی مرسومش دارای یک قاب 38 میلی‌متری با یک روکش طلایی است که با صفحه‌ی نقره‌ای رنگ و نشان‌گرهای سفید و طلایی‌ای که بر روی صفحه قرار دارند، تضاد ایجاد می‌کند.

این ساعت ظریف‌ و روشن که یکی از خویشاوندان محبوب‌ترین ساعت سنتریکس به شمار می‌رود با زمینه‌ی دو رنگی که دارد به همان اندازه‌ی خویشاوندش ممتاز و خوب است.

در دستبند این ساعت هم از دو رنگ استفاده شده است که نه تنها به زیبایی ساعت می‌افزاید، بلکه به راحتی به دور مچ بسته می‌شود.

9. رادو Diamaster Skeleton (R14132122)

رادو Diamaster Skeleton (R14132122)

در این ساعت‌ هم مانند بیشتر ساعتهای Rado، قاب و دستبند به همان اندازه‌ی قطعات داخلی مهم هستند. skeleton Diamaster ساعتی است که هر دوی این موارد را به جسورانه‌ترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد.

این ساعت که بنظر می‌رسد از استیل ضد زنگ ساخته شده، در حقیقت از جنس سرامیک پلاسمایی است که به نام رادو ثبت شده، این ماده به صورت انحصاری متعلق به شرکت رادو است.

شاید بپرسید که چگونه به چنین درخششی دست یافته‌اند؟ سرامیک پلاسما تا 20 هزار درجه‌ی سانتی‌گراد حرارت می‌بیند، در این دما رنگ مواد تغییر می‌کند و باعث می‌شود که سرامیک مانند یک فلز آبی خاکستری به نظر ‌برسد.

ممکن است در ابتدا این کار ساده به نظر برسد اما اعمال این فرایند بر روی قطعات سرامیکی کوچک بسیار دشوار است. هم قاب و هم دستبند (و تمام پیچ‌های کوچکش) از این ماده ساخته شده‌اند.

این ساعت که بنظر می‌رسد از استیل ضد زنگ ساخته شده، در حقیقت از جنس سرامیک پلاسمایی است که به نام رادو ثبت شده است.

منبع تغذیه‌ی این ساعت، نسخه‌ی اسکلتی‌ای از موتور اتوماتیک ETA 2892-S2 است که به صورت انحصاری به رادو تعلق دارد و تا 42 ساعت انرژی را ذخیره می‌کند.

از آنجایی که این ساعت از سرامیک ساخته شده کاملأ ضدخش است بنابراین نیازی نیست که نگران خراشیدگی یا رنگ پریدگی آن باشید.

رادو Diamaster Skeleton (R14132122)

ساعت Diamaster Skeleton کاملأ از سرامیک پلاسمایی که متعلق به شرکت رادو است ساخته شده بنابراین نیازی نیست که نگران خراشیدگی یا رنگ پریدگی آن باشید.

10. رادو Original (R12949153)

رادوی Original (R12949153)

همانطور که از نام این ساعت پیدا است، ساعت Original بازآفرینی‌ِ ساعت‌های قدیمی شرکت رادو با طرحی مدرن است. این مدل، بازآفرینی‌ای از شاهکار ضد خش رادو در سال 1963 است، این ساعت اولین ساعت ضد خشی بود که توسط رادو به جهان معرفی شد.

جالب اینجا است که این ساعت اولین ساعتی بود که از شیشه‌ی کریستالی یاقوت کبود بر روی صفحه‌‌اش استفاده شده بود.

این ساعت کلکسیونی، بازآفرینی‌ای از شاهکار ضد خش این برند در سال 1963 است که اولین ساعت ضد خش در جهان بود.

چه چیزی باعث می‌شود که این ساعت این‌قدر برجسته باشد؟ اولأ رنگ طلایی و دومأ قاب کشیده‌ی این ساعت که درست مانند مدل 1963، یک صفحه‌ی گرد دارد که اطرافش کاملأ با فلز پوشیده شده است.

علت اینکه این ساعت در این لیست جای گرفته این است که علاقه‌مندان از سرتاسر دنیا به این ساعت وفادار مانده‌اند و با شایعاتی که درمورد انقراضش وجود دارد، کلکسیونرها تا جایی که میتوانند آن را پیدا می‌کنند و نگه می‌دارند. این ساعت را در نظر داشته باشید.

11. رادو سنتریکس زنانه (R30034712)

رادو سنتریکس زنانه (R30034712)

این لیست بدون ساعت زنانه هیچ گاه کامل نمی‌شود. ساعت سنتریکس زنانه همان زیبایی‌ای که از یک ساعت رادو انتظار می‌رود را برآورده کرده و در عین حال طراحی شیک و مدرنش را هم حفظ کرده است.

این ساعت با داشتن یک دستبند سرامیکی دو رنگ، یک قاب سرامیکی مشکی و یک صفحه‌ی مشکی که برای ایجاد ظاهری فریبنده، عقربه‌های طلایی رنگی را در خود جای داده است، با هر نوع لباسی ست می‌شود.

دستبند این ساعت به خودی خود یک شئ زینتی به شمار می‌رود که آسایش و تجمل را باهم ترکیب کرده است. حتی می‌توان عملکرد اجزای داخلی ساعت را هم تحسین کرد، زیرا پشت قاب این ساعت شفاف است.

ساعت سنتریکس زنانه همان زیبایی‌ای که از یک ساعت رادو انتظار می‌رود را برآورده کرده و در عین حال طراحی شیک و مدرنش را هم حفظ کرده است.

12. رادو Hyperchrome Tachymeter (R32118102)

رادو Hyperchrome Tachymeter (R32118102)

شاید این مجموعه برای ما بسیار محبوب باشد، اما مجموعه‌ی هایپرکروم برای خود رادو یک چالش یا به گفته‌ی خودشان یک “انقلاب علمی” بود. فرایند ساخت ساعت‌های هایپرکروم کمی پیچیده است.

یک قالب‌گیری تزریقی که منجر به ایجاد قطعات سرامیکی یکپارچه یا منفرد می‌شود که نه تنها قاب ساعت، بلکه گیره‌ها، صفحه‌ی ساعت و براکت‌های اطرافش نیز از همین قطعات سرامیکی ساخته می‌شوند.

شرکت رادو با ساخت تاکی‌متر هایپرکروم، اندیشه‌اش را با رنگ‌های مشکی و طلایی و در شیک‌ترین شکل ممکن بیان می‌کند.

ما از بین تمام ساعت‌ها، شیک‌ترینشان را انتخاب کرده‌ایم. شرکت رادو با ساخت تاکی‌متر هایپرکروم، اندیشه‌اش را با رنگ‌های خاکستری و طلایی و در شیک‌ترین شکل ممکن بیان کرده است (یک صفحه‌ی خاکستری پر زرق و برق که با نشان‌گرهای ساعت و نمایشگر کرنوگراف و دکمه‌های طلایی رنگ، تکمیل شده است).

زیبایی این ساعت توسط یک دستبند سه ردیفه‌ی سرامیکی شیک که یک سگک تیتانیومی دارد، تضمین شده است.

13. رادو D-Star (R15967162)

رادو D-Star (R15967162)

کرنوگراف D-Star یک ساعت مچی مردانه‌ی کلاسیک و باشکوه به رنگ مشکی و طلایی است که کاملأ از سرامیک سیاه ساخته شده، اما احتمالأ یکی از معدود ساعت‌های غواصی‌ای است که توسط این برند تولید شده است.

D-star یکی از معدود ساعتهای غواصی است که تاکنون توسط این برند تولید شده است.

D-star مجهز به یک زه چرخشی است، چنین چیزی در اکثر ساعت‌های رادو دیده نمی‌شود، این ساعت دستبند مشکی و طلایی خاصی دارد که به یک قفل دیپلویانت تیتانیومی مجهز است و از آنجایی که به عنوان یک ساعت غواصی طراحی شده است، تا عمق 200 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

رادو D-Star (R15967162)

ساعت D-star با بهره‌گیری از زه چرخشی مخصوص غواصی و ضدآب بودن تا عمق 200 متری، تمام مشخصات مورد انتظار از یک ساعت غواصی را در خود جای داده است.

14. کورنوگراف سنتریکس رادو (R30130152)

کورنوگراف سنتریکس رادو (R30130152)

ما عاشق این هستیم که رادو حتی پیچیده‌ترین ساعت‌هایش را هم به شکلی ساده و منظم و مینیمالیستی طراحی می‌کند. کرنوگراف سنتریکس احتمالأ ساده‌ترین کرنوگرافی است که می‌توان آن را خریداری کرد.

کرنوگراف سنتریکس طراحی کاملأ کلاسیکی دارد و قاب دایره‌ای 44 میلی‌متری‌اش از جنس استیل ضدزنگ است. نشانگرهای ساعت به رنگ نقره‌ای هستند تا با ظاهر فولادی و سرامیکی متناسب باشند، دستبند هم از جنس استیل ضد زنگ و با اتصالات سرامیکی سیاه رنگ ساخته شده است. اما این ساعت چیزی فراتر از ظاهرش دارد.

کرنوگراف سنتریکس قادر است زمان را با دقت یک دهم ثانیه ضبط کند، که بسیاری از ساعت‌های هم رده‌اش نمی‌توانند به چنین دقتی برسند.

کورنوگراف سنتریکس احتمالأ ساده‌ترین کورنوگرافی است که می‌توان آن را خرید.

کورنوگراف سنتریکس رادو (R30130152)

کورنوگراف سنتریکس قادر است زمان را با دقت یک دهم ثانیه ضبط کند، که بسیاری از ساعت‌های هم رده‌اش نمی‌توانند به چنین دقتی برسند.

15. رادو Hyperchrome 1616 (R32171155)

رادو Hyperchrome 1616 (R32171155)

هایپرکروم 1616 در سال 2016 در نمایشگاه Baselworld به نمایش در آمد و در کمال تعجب، به هیچکدام از محصولات رادو شباهت نداشت. هایپرکروم 1616 از موتور اتوماتیک ETA C07.621 استفاده می‌کند که به طور شگفت انگیزی تا 80 ساعت انرژی را ذخیره می‌کند.

این ساعت در واقع بازسازی‌ای از مجموعه‌ی قدیمی Cape Horn است و به مناسبت 400 امین سالگرد کشف کیپ هورن در آمریکای جنوبی، تولید شده است.

رادو آن را ساعت “جسور یا برجسته” می‌نامد و این نام برایش مناسب است زیرا ساعت 1616 یک قاب 46 میلی‌متری دارد! اما بر خلاف ظاهر بزرگش، بسیار سبک و راحت است. علاوه بر این، ساعت هایپرکروم 1616 از موتور اتوماتیک ETA C07.621 استفاده می‌کند که تا 80 ساعت انرژی را ذخیره می‌کند.

رادو Hyperchrome 1616 (R32171155)

ساعت 1616 به مناسبت 400امین سالگرد کشف کیپ هورن در آمریکای جنوبی، از روی مجموعه‌ی قدیمیCape Horn بازسازی شده است.

تمام مجموعه‌های رادو را در اینجا مشاهده کنید.

حال کدام یک از این ساعت‌ها را به مجموعه‌ی خود اضافه می‌کنید؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×