خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی سوئدی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-10-20 ۱۷:۵۸
برندهای ساعت مچی سوئدی

هنگامی‌که برندهای ساعت مچی سوئدی را با برندهای ساعت مچی سوئیسی و آمریکایی مقایسه می‌کنیم، متوجه سطح پایین‌تر بودن تنوع و تعداد کارخانه‌های تولید ساعت سوئدی می‌شویم. این کارخانه‌ها هنوز در سطح جهان ناشناخته هستند و با توجه به اینکه اکثر آن‌ها مدل‌های چندانی تولید نمی‌کنند کارخانه‌هایی واقعاً کوچک محسوب می‌شوند. با این‌حال، تولیدات این برندها می‌تواند شما را غافلگیر کند.

به‌طورکلی،‌ برندهای ساعت مچی سوئدی هنرهای دستی اسکاندیناوی را با محصولات خود درمی‌آمیزند؛ همچنین برخی از آن‌ها سبک اسکاندیناوی را در حالتی ساده‌گرایانه و مینیمالیستی ارائه می‌دهند که معمولاً با برندهای ساعت مچی دانمارکی مقایسه می‌شوند. باقی این تولیدکنندگان، گاه به‌طور جسورانه‌ای دست به ساخت محصولاتی زده‌اند که تابه‌حال هیچ تولیدکننده‌ای آن‌ها را تولید نکرده است.

حال بیایید تا اطلاعات بیشتری را درباره‌ی این برندهای ساعت مچی سوئدی بیاموزیم.

لارسن و جنینگز (Larsson & Jennings)

ساعت لارسن و جنینگز (Larsson & Jennings)

در سال ۲۰۱۲، اندرو جنینگز ۳۱ ساله شرکت لارسن و جنینگز را تأسیس کرد و جوکیم لارسن با خرید سهمش در سال ۲۰۱۴، عملاً تبدیل به شریک تجاری او شد.

در هر صورت، جنینگز در ۱۷ سالگی و هنگامی‌که عکسی از یک رولکس دایتونای 6239 قدیمی را به قیمت ۲۰ هزار پوند در یک مجله‌ی جی کیو دید، علاقه‌ی خاصی نسبت به ساعت‌های مچی پیدا کرد. چنین ساعتی مشابه ساعتی بود که از عمویش در ۱۰ سالگی به او به ارث رسیده بود اما به دلیل کم سن و سالی اجازه‌ی به دست کردن آن را نداشت. جنینگز هنگامی‌که قیمت فعلی ساعت را دید،‌ تصمیم گرفت تا آن را در گاوصندوق خانوادگی نگه دارد!

بعدها و در سال ۲۰۱۲، اندرو جنینگز برند ساعت مچی خودش را به راه انداخت و در کنار آن به شغل اصلی خود هم می‌پرداخت. در سال ۲۰۱۳، هنگامی‌که متوجه استقبال و حمایت گسترده از محصولاتش شد، شغلش را رها کرد و تصمیم گرفت تا به‌طور تمام‌وقت بر روی کسب و کار ساعت‌مچی‌اش تمرکز کند.

ساعت‌های لارسن و جنینگز از طراحی‌های مینیمالیستی سوئدی و انگلیسی الهام و در ترکیب با موتورهای سوئیسی قرارگرفته‌اند بر همین اساس، این ساعت‌ها دارای ظاهری براق، ظریف، پیچیده و درعین‌حال، کلاسیک هستند. شماره‌ها از سبک اسکاندیناوی الهام گرفته‌شده‌اند که ساعت ۱۲ را توسط اعداد رومی و باقی ساعات را توسط تعدادی اندیس، به همراه دو عقربه بلند و صاف نشان می‌دهند.

همچنین این سازنده این اطمینان را می‌دهد که محصولاتش در حد اعلای کیفیت قرار دارند. بر این اساس،‌ هر ساعت همراه با پنج سال گارانتی عرضه می‌شود.

تریوا (TRIWA)

ساعت تریوا (TRIWA)

تریوا مخفف هدف چهار دوستی است که این برند را به راه انداختند: تغییر دادن صنعت ساعت‌های مچی (Transform the Industry of Watches).

به‌عنوان گروهی با اشتیاق و علاقه‌ی مشترک نسبت به ساعت‌های مچی، لودویگ شجا (مدیر نوآوری)، هارالد واکمایستر (مدیرعامل)، ددریک واکمایستر و توبیاس اریکسون، تصمیم گرفتند تا با ترکیب کردن طراحی امروزی ساعت‌ها با مهارت‌های سنتی و پخش کردنشان در مغازه‌های فروش محصولات مرتبط با مد و سبک زندگی در عوض فروش آن‌ها به خرده‌فروشی‌ها،‌ انقلابی در این صنعت به پا کنند.

از زمان شروع به کار این برند در سال ۲۰۰۷، آن‌ها ساعت‌هایشان را نه‌فقط به‌عنوان ابزاری برای مطلع ‌شدن از زمان و بلکه به‌عنوان وسیله‌ای برای تکمیل کردن پوشش افراد مختلف عرضه کرده‌اند. بر همین اساس و در سال ۲۰۰۹، این برند شروع به تولید دستبند و عینک آفتابی هم کرد.

تریوا، سطح بالایی از سادگی، خلاقیت و کیفیت اسکاندیناوی را در محصولات خود ارائه می‌دهد.

بوم (BOOM)

ساعت مچی‌های بوم (BOOM)

نیکلاس دالگرن در سال ۲۰۱۶ و درحالی‌که برندش به کمک کمپین FundedbyMe تأسیس‌شده بود، شروع به توسعه‌ی ساعت‌های قابل شخصی‌سازی کرد. منظور او از این عبارت نه‌تنها بندهای قابل تعویض، بلکه بدنه‌ی خارجی و حلقه و شماره‌های قابل‌تغییر و حرکت بود. جالب است بدانید که تمامی این قسمت‌ها می‌توانند بدون نیاز به هیچ ابزاری سرهم شوند.

ساعت‌های چهارقسمتی، زینت‌آلات مقرون‌به‌صرفه، باکیفیت و شخصی‌سازی‌شده‌ای هستند که به‌راحتی می‌توانند با ظواهر، موقعیت‌ها و حتی حالات مختلف شما تطبیق پیدا کنند. در کنار امکان خرید آن‌ها به‌صورت قطعات جداگانه، ساعت مچی‌های بوم به‌صورت محصولاتی از قبل طراحی و مونتاژ شده هم قابل‌خرید هستند. هر ساعت بوم همراه با ضمانت‌نامه‌ی بین‌المللی تعمیر دوساله‌ای ارائه می‌شود که درصورتی‌که ساعت خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید، یک دوره‌ی سه‌ساله‌ی دیگر هم به این زمان اضافه می‌شود.

کنوت گد (Knut Gadd)

ساعت کنوت گد (Knut Gadd)

کنوت گد یکی دیگر از برندهای سوئدی نسبتاً جدید محسوب می‌شود. ترز و کارل یوهان گد، کنوت گد را در سال ۲۰۱۴ به صنعت ساعت‌های مچی معرفی کردند. بااین‌حال طراحی سنتی، پیچیده و خاص این برند، رد ریشه‌های خود را در سال ۱۹۱۶ و در میان سه نسل از خانواده‌ی گد می‌یابد.

طبق روایت‌ها، این برند از ساعت پیچیده‌ای که کارل یوهانس هنگام مرور عکس‌های خانوادگی در دست پدربزرگ خود دیده بود الهام گرفته است.‌ بااین‌حال، از اواسط دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی، این ساعت‌ها دیگر در عکس‌ها دیده نمی‌شدند و کسی دلیل آن را نمی‌دانست.

به همین دلیل، کارل یوهانس سفری را آغاز کرد تا به دنبال این ساعت بگردد. او در این میان به سراغ همسایه‌های قدیمی پدربزرگ خود در نیویورک، هامبورگ، لندن، پاریس و هنگ‌کنگ هم رفت. باوجود این تلاش‌های فراوان برای مطلع شدن از مدل و تاریخ ساخت این ساعت، کارل یوهان با دست‌خالی از سفر برگشت.

ازآنجایی‌که او نمی‌توانست ساعت موردنظر یا جایی که از آن آمده بود را پیدا کند، کارل یوهان تصمیم گرفت تا خودش این ساعت را از نو بسازد که این موضوع درنهایت منجر به تولید شدن انواع مختلفی از ساعت‌های مچی پیچیده و درعین‌حال دارای ظاهر قدیمی و کلاسیک شد.

ساعت‌های کنوت گد دارای بدنه‌هایی ظریف، اعداد برجسته، عقربه‌های V شکل و اندیس‌هایی دارای برش مقطعی هستند که تمامی‌شان با مهارتی خاص در استکهلم سوئد طراحی و ساخته می‌شوند. این ساعت‌ها از موتورهای کوارتز ژاپنی استفاده می‌کنند و با قیمت‌های قابل قبولی در دسترس هستند.

سیو سندستروم (Sjöö Sandström)

ساعت های سیو سندستروم (Sjöö Sandström)

سیو سندستروم توسط کریستر سیو و میکل سندستروم که هردو مهندس و از طرفداران ساعت‌های مچی هستند، در سال ۱۹۸۶ و در استکهلم، بر پایه‌ی ایده‌ی آن‌ها برای ترکیب سنت و فناوری تأسیس شد. آن‌ها به‌طور به‌خصوصی، تمرکز خود را بر روی توسعه‌ی ساعت‌هایی گذاشتند که هنرهای سنتی را با نوآوری‌های حاصل از پیشرفت فناوری ترکیب می‌کنند.

در سال ۱۹۹۳ و با معرفی ساعت Automatic به این هدف جامه‌ی عمل پوشانده شد. این ساعت ظریف که با مهارت دست‌ساخت شده بود، موردتوجه بسیاری قرار گرفت و حتی توانست جایزه‌ی طراحی برتر سوئد را در سال ۱۹۹۶ به دست آورد. این حجم از محبوبیت و توجه تنها شروع کار بود.

سیو سندستروم در سال ۱۹۹۷ و با معرفی مدل Chorolink Wordtimer UTC توانست شهرت بیشتری به دست بیاورد. این ساعت با طراحی اسکاندیناوی، ظرافت را در حوزه‌ی آنالوگ و نبوغ را در حوزه‌ی الکترونیک به نمایش می‌گذاشت.

باوجود گذشت سالیان سال، سیو سندستروم همچنان ترجیح می‌دهد تا محصولاتی که به طرز خارق‌العاده‌ای سنت، نوآوری و هنر طراحی را با یکدیگر تلفیق می‌کنند، در مقیاسی کوچک تولید شوند. حتی باوجود بر سرکار آمدن مدیرعامل جدید این شرکت، کریستوفر یوهانسون این‌طور بیان می‌کند که: «مهم‌ترین موضوع برای ما این است که سنت‌های ساعت‌سازی سوئدی را ادامه دهیم». در کنار او، فلیکس فورمارک به‌عنوان مدیرعامل شرکت شناخته می‌شود.

سیو سندستورم با پایبندی به اصول بنیادی خود در صنعت‌گری و حوزه‌ی زیبایی‌شناسی اسکاندیناوی، همواره در حال تولید ساعت‌های شگفت‌انگیز گونانی بوده که در میان آن‌ها می‌توان به یک مجموعه ساعت ساخته‌شده از فولاد ضدزنگ، ساعت‌های گاه‌شمار و حتی مجموعه‌ای از ساعت‌های مچی خلبانی اشاره کرد.

هالدا (.Halda Watch Co)

شرکت ساعت‌سازی هالدا (.Halda Watch Co)

این برند ساعت‌ساز سوئدی نوع دیگری از ساعت‌های قابل شخصی‌سازی را ارائه می‌دهد. هالدا در حرکتی که در صنعت ساعت‌سازی جسورانه محسوب می‌شد، دست به تولید ساعت‌هایی زد که موتورهای مکانیکی قدیمی را با موتورهای الکترونیکی مدرن تلفیق می‌کنند و نتیجه‌ی آن ساعت‌های Digi-Mech هستند.

آن‌ها چطور به چنین نتیجه‌ای دست یافتند؟ هالدا از طراحی قطعه‌ای برای ساخت صفحات ساعت مچی‌های خود استفاده می‌کند. بر روی یکی از این قطعات صفحه‌ای قرار می‌گیرد که سبک قدیمی و موتور مکانیکی ساعت‌های کلاسیک را به ارث برده است. بر روی قطعه‌ی دیگر صفحه‌ای قرار می‌گیرد که دارای موتور پیشرفته‌ای است که گسترش فناوری اجازه‌ی استفاده از آن‌ها را به ما داده است؛ که در نهایت می‌توانید به‌آسانی و بدون هیچ محدودیتی میان این دو صفحه جا‌به‌جا شوید.

مورد جالب‌تر درباره‌ی این ساعت‌ها این است که به علت ساخته‌شدن آن‌ها توسط ‌فناوری پیشرفته، حتی می‌توانید در فضا هم بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کنید! به همین خاطر این ساعت‌ها به کشف فضایی هالدا معروف شدند؛ و درست حدس زدید، این ساعت‌ها پیش از این در فضا آزمایش شده‌اند.

با این وجود نوآوری‌های شرکت ساعت‌سازی هالدا تنها به این مورد ختم نمی‌شوند. هالدا با تکیه بر شعار همیشگی‌اش مبتنی بر این که «آینده عوض کردنی است» به تلاش خود برای توسعه‌ی ساعت‌های مختلف ادامه داده است. آن‌ها بر همین اساس، مدل Race Pilot را تولید کردند که به ابزاری مخصوص برای مسابقات ماشین‌رانی مجهز است و توسط متخصصان این رشته و رانندگان فرمول یک استفاده و آزمایش شده است.

اگرچه ممکن است که شرکت ساعت‌سازی هالدا به خاطر استفاده از فناوری‌های پیشرفته،‌ یک شرکت نوپا به نظر برسد؛ اما در حقیقت این برند کار خود را از سال ۱۸۸۷ در سونگستای سوئد و توسط هنینگ همارلند آغاز کرده است.

در آغاز،‌ این شرکت در چنان موضع پایینی قرار داشت که همارلند خود به ساخت ماشین‌ها و ابزارآلات موردنیاز برای ساخت ساعت‌های مچی می‌پرداخت. تمرکز او بر روی ساخت ساعت‌هایی بود که به‌طور بی‌عیب و نقصی مهندسی شده بودند و این موضوع باعث شد تا زمان زیادی طول نکشد که نام او در کنار دیگر ساعت‌سازان بزرگ سوئیسی قرار بگیرد.

در حال حاضر، میکل سندستروم به‌عنوان مدیرعامل این شرکت شناخته می‌شود. باوجود گذشت قرن‌ها و دهه‌ها از تاریخچه‌ی شرکت هالدا، این شرکت همواره تولیدکننده‌ی بهترین ساعت‌ها بوده است.

TID

ساعت مچی‌های TID

TID برند سوئدی نوپایی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۲ و توسط اولا ای. برنستال و پتروس پالمر با شراکت استودیوی طراحی Form Us With Love شکل گرفت. نام این برند، TID، واژه‌ای سوئدی است که در لغت، «زمان» معنی می‌دهد.

TID ساعت‌هایی را با ظاهری ساده ارائه می‌دهد که مناسب استفاده‌ی روزانه هستند. مجموعه‌ی محدود این برند شامل ساعت‌هایی نمادین و خاص است.

ایپوک استکهلم (Epoch Stockholm)

ساعت ایپوک استکهلم (Epoch Stockholm)

ایپوک استکهلم در سال ۲۰۰۴ توسط همان دو مهندسی که سیو سندستروم را بنیان گذاشتند – میکل سندستروم و کریستر سیو- شروع به کار کرد. با این حال، کریستر بعدها شرکت را ترک کرد و آن را به میکل سپرد. ازآنجایی‌که این دو نفر چندان هم در این صنعت تازه‌کار به‌حساب نمی‌آیند، هدایت ایپوک استکهلم در جهت و خط‌مشی موردنظر خودشان برای آن‌ها آسان‌تر بوده است.

بر همین اساس، هدف سندستروم از ساخت این ساعت‌ها تنها به ارمغان آوردن کیفیت بالا نبوده است.  در عوض، هدف او ساخت ساعت‌هایی بوده که تمام نسل‌ها آن‌ها را بشناسند و برای هر موقعیتی مناسب باشند. در این راستا، ایپوک تابه‌حال، چندین مجموعه‌ی مختلف را با استفاده از موتورهای مکانیکی و کوارتز تولید کرده است.

بااین‌حال،‌ ایپوک تا به اینجا تنها به تولید دائم سه مجموعه مدل می‌پردازد که شامل مجموعه‌های پرزیدنت (President)، فرست لیدی (First Lady) و جوبلی گلد (Jubilee gold) می‌شوند که تمامی‌شان دارای موتور کوارتز هستند.

میرو (MIRÓ)

ساعت مچی‌های میرو (MIRÓ)

میرو، یکی دیگر از تولیدکننده‌های استکهلمی است که توسط لوکا اومن و در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد.

این ساعت‌ها هم ظاهری ساده و مینیمالیستی دارند و می‌توانند به‌آسانی جای خود را در پوشش روزانه‌ی افراد پیدا کنند. به همین خاطر شماره‌های روی صفحه‌های آن‌ها تنها یکی از این پنج رنگ را شامل می‌شوند: کرم، سیاه، طوسی، آبی و سبز. در ضمن، بندهای این ساعت‌ها محدود به سه جنس چرم، فولاد و یا ناتو (بندهای ساخته‌شده برای سربازان) هستند.

توسنو (Tusenö)

ساعت Tuseno

توسنو برند نوپای دیگری است که در سال ۲۰۱۴ و توسط الکساندر بندز و یوهان هولزنر تأسیس شد. توسنو احترام خاصی برای ریشه‌های خود قائل است و بر همین اساس، در پشت تمامی ساعت‌های این برند عبارت «متولد ساحل غربی سوئد» حک شده است. علاوه بر این، حتی نام این برند از عبارت سوئدی “Kusten med de tusen öarna”  مشتق شده است که «ساحلی با هزاران جزیره» معنی می‌دهد و با عبارت «ساحل غربی سوئد»‌ ارتباط دارد.

از قرار معلوم، بنیان‌گذاران این برند به محل تولدشان که همچنین منبع الهام گرفتن و بنیان گذاشته شدن خط‌مشی کار آن‌هاست، به‌شدت افتخار می‌کنند.

به همین علت، توسنو ساعت‌هایی برای کاربرد روزانه تولید می‌کند و نتیجه‌ی این کار نمایان شدن مهارت سازندگان این ساعت‌ها در طراحی و همچنین اشتیاق بنیان‌گذاران این برند به ساعت‌های مچی و توجه به جزییات به‌کار برده شده در آن‌ها است.

در سال ۲۰۱۵، توسنو ساخت اولین مدل خود را با نام «First 42» به‌عنوان یک پروژه‌ی کیک استارتر کلید زد. تنها در مدت ۳۰ روز، این پروژه در حوزه‌ی خود در سوئد دارای بیشترین مقدار سرمایه‌گذاری تا آن زمان شد و تا پیش از سال ۲۰۱۶، این محصول در بیش از ۶۰ کشور جهان به فروش می‌رسید.

ساعت‌های توسنو، ساده و دارای طرح‌هایی کاملاً کلاسیک هستند که در طول سال‌های آینده، به طرحی شناخته‌شده بدل خواهند شد. در کنار این، جزییاتی هوشمندانه و ظریف نیز در این ساعت‌ها وجود دارند که اثربخشی آن‌ها را بیشتر می‌کنند.

ورک (Verk)

ساعت ورک (Verk)

برند ورک به‌طور تخصصی به ساخت ساعت‌هایی می‌پردازد که نمایانگر طراحی مینیمالیستی سوئدی هستند. ورک با پیروی از طرح‌های مینیمالیستی اسکاندیناوی و متعهد بودن به اصول مکتب طراحی باهاوس و اعتقاد همیشگی به این جمله که «کم همواره بیش است» توجه خود را معطوف کاربردی و اساسی بودن جزییات افزوده و دیده‌شده بر روی ساعت‌ها می‌کند.

ساعت‌های ورک شامل صفحه‌ای دو عقربه‌ای، شماره‌های مسی با پوشش PVD بهبودیافته، بدنه‌ی خارجی فولادی و لنزی از جنس بلوره یاقوت کبود هستند. موتور کوارتز استفاده شده در این ساعت‌ها توسط رندا (Ronda)، یک تولیدکننده‌ی سوئیسی با شهرتی جهانی ساخته‌شده‌اند که باعث می‌شود تا خاطرتان از میزان دقت و قابل‌اطمینان بودن این ساعت‌ها آسوده باشد. از سوی دیگر، بندهای این ساعت‌ها از جنس چرم دانه‌دار ساخته‌شده در توسکانی و یا فولاد مش ساخته‌شده در آلمان هستند.

بااین‌حال همه‌چیز تنها به زیبایی‌شناسی ختم نمی‌شود. نام این برند، ورک، واژه‌ای سوئدی است که «نتیجه‌ی کار یک شخص» معنی می‌دهد. بر همین اساس ساعت مچی‌های ورک به زیبایی طراحی و با دقت ساخته‌شده‌اند.

تمامی مواد استفاده شده در ساخت هر ساعت به‌طور جداگانه از نقاط مختلف دنیا انتخاب و جمع‌آوری می‌شوند. سپس، هریک از ساعت‌ها وارد یک فرایند مونتاژ تخصصی در فورزهایم آلمان می‌شود و سپس در روند ۱۸ مرحله‌ای کنترل کیفیتی قرار می‌گیرد که در استکهلم سوئد انجام می‌شود. این پروسه‌ی دقیق و حساس تولید و ارزیابی برای اطمینان از این موضوع انجام می‌شود که هریک از ساعت‌هایی که مشتریان دریافت می‌کنند دارای کیفیت بالایی هستند.

این ساعت‌های دارای ظاهر پیچیده، در بازه‌ی قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار قابل‌خرید هستند.

پانسار سوئد (Pansar Sweden)

ساعت Pansar Sweden

پانسار سوئد یکی دیگر از برندهای نوپای سوئدی است. برخلاف اکثر برندهای دیگر که توسط متخصصان و علاقه‌مندان به ساعت‌های مچی شروع به کار کرده‌اند، پانسار توسط یک مهندس صنعتی، پاتریک پالووارا، در سال ۲۰۱۱ بنیان گذاشته شد. او با پیش‌زمینه‌ای که تمرکز اصلی آن بر روی اتومبیل‌ها بود، می‌توانست ایده‌هایی به‌شدت نوآورانه و خاص را درزمینه‌ی طراحی برای پانسار سوئد بیابد.

در نتیجه‌ی شراکت این برند با The Tecno Creatives، پانسار توانست قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند را با ساعت‌های آنالوگ تطبیق دهد و درنهایت موفق به تولید ساعت‌های Augmented پانسار شود.

جدیدترین ساعت ساخته‌شده توسط این برند همچنان یک ساعت آنالوگ است و هنگامی‌که دکمه‌ی میانی آن را فشار می‌دهید، عقربه‌ها بر روی صفحه‌ی مدرج ساعت حرکت می‌کنند تا اطلاعاتی که نیاز دارید را برای شما به نمایش دربیاورند.

بااین‌حال ازآنجایی‌که این ساعت به دلیل نداشتن یک صفحه‌نمایش دیجیتال نمی‌تواند همانند ساعت‌های هوشمند هر چیزی را نشان دهد، پانسار سوئد سه نسخه‌ی مختلف از آن را تولید می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا یکی از این نسخه‌ها را برای این مدل انتخاب کنید: نسخه‌ی Ocean (که اطلاعات آب و هوایی را نمایش می‌دهد)، نسخه‌ی Accelerator (که با استفاده از ابزار مخصوص، برنامه‌های شما را پیگیری می‌کند و صفحات وب‌سایت‌ها و حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی را نمایش می‌دهد) و نسخه‌ی Quantifier (که میزان فروش، فعالیت‌های تجاری الکترونیکی و ارزش سهام شما را تحت پوشش قرار می‌دهد).

صرف‌نظر از اینکه صاحب کدام نسخه هستید، تمامی این ساعت‌ها دارای ویژگی‌هایی از قبیل پیدا کردن تلفن همراه، رد تماس، کنترل موسیقی، ساعت جهانی دوگانه و… هستند.

GoS

ساعت مچی‌های GoS

GoS مخفف گوستافسون و شوگرن است که اسامی دو نابغه‌ی پشت این صنعت -جان گوستافسون و پاتریک شوگرن- هستند. پاتریک یک ساعت‌ساز و جان یک آهنگر متخصص در ساخت تیغه‌های فلزی است. این دو به همراه یکدیگر برند GoS را راه‌اندازی کردند که مهارت‌های سنتی اسکاندیناوی و فولاد دست‌تراش شده‌ی دمشقی را در ساعت‌های خاص و اعجاب‌انگیز خود ارائه می‌دهند.

علاوه ‌بر این، GoS همچنین خدمات شخصی‌سازی‌ مخصوصی را ارائه می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانید رنگ‌ها و طرح‌های مخصوصی را برای ساعت خود انتخاب کنید تا آن را به معنای واقعی کلمه در نوع خود بی‌نظیر کنید.

براوور (Bravur)

ساعت براوور (Bravur)

براوور یک برند استکهلمی دیگر است که با هدف ساختن ساعت‌هایی که قرار است پوشش روزانه‌ی مردم را تکمیل کنند، توسط مگنس اپلرید و جان سالین تأسیس شد.

با توجه به این هدف، آن‌ها اهمیت زیادی به طراحی ساعت‌هایشان دادند تا از وجود طراحی‌های خاص و جزییات پیچیده در محصولاتشان، اطمینان حاصل کنند.

دنیل ولینگتون (Daniel Wellington)

shuj ihd دنیل ولینگتون (Daniel Wellington)

برخلاف بقیه‌ی برندها، آخرین برند موردبررسی یک برند سوئدی نیست، بلکه مؤسس آن، فلیپ تایساندر، اهل سوئد است و بعضی از مردم بر همین اساس آن را برندی با ریشه‌های سوئدی در نظر می‌گیرند.

دنیل ویلینگتن هم تقریباً به تازگی و در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده است. شهرت این برند مربوط طراحی ساده و مینیمالیستیش است که به‌طورمعمول نشانگرهای ساعت و عقربه‌ها -شامل حرف D برعکس و یک -W بر روی صفحه مدرج قرار دارند و همچنین بندهایشان را چرم و یا ناتو تشکیل می‌دهند که به‌راحتی قابل تعویض هستند.

با وجود اینکه برند دنیل ویلینگتن در این صنعت تازه‌کار به‌حساب می‌آید، اما محبوبیت زیادی را -بیشتر از طریق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی- به دست آورده است. با استفاده از هشتگ #danielwellington مشتریان آن‌ها بدون هیچ هزینه‌ای برای خود شرکت، بلافاصله تبدیل به مدل‌های تبلیغاتی این برند می‌شوند. با این‌حال آن‌ها گاهی هم اینفلونسرهای شبکه‌های اجتماعی و افرادی را برای تولید محتوای تبلیغاتی برای محصولات خود استخدام می‌کنند.

احتمالاً از دیدن تعداد زیادی از برندهای آینده دار ساعت مچی سوئدی غافلگیر شده‌اید. با وجود اینکه این برند‌ها به‌اندازه‌ی رولکس، سیکو، فسیل و دیگر برندهایی که در سطح جهان شناخته‌شده‌اند محبوبیت ندارند، ولی با این حال ساعت‌های سوئدی به‌خصوص در حوزه‌ی نوآوری و طراحی‌های خاص حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×