خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی روسی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-06 ۱۹:۰۸
برندهای ساعت مچی روسی

صنعت ساعت‌‌سازی روسیه به‌‌طور گسترده‌‌ای توسط ارتش روسیه و جنگ‌‌های جهانی مورد تغییر قرار گرفته‌‌است. در همین راستا، در ادامه خواهید دید که بیشتر ساعت‌‌های تولید شده و توزیع شده از روسیه، شیک و زیبا نبوده و احتمالا برای امور رسمی مناسب نیستند. با این حال، این عدم ظرافت به طرز چشمگیری زیر سایه کیفیت بالا در سطح نظامی، قرار گرفته‌‌است.

روسیه در سطح جهان در بسیاری از موارد شهره است. گرچه که ساعت از اولین چیزهایی که به ذهنتان خطور می‌‌کند نیست، اما چندین برند قابل اشاره وجود دارند.

با مطالعه مباحث مطرح شده در ذیل، اطلاعات خود را در مورد ساعت‌‌های روسی افزایش دهید.

Poljot (Полёт)

برند Poljot (Полёт)با تأسیس در سال 1930، این برند در گذشته به عنوان کارخانه First Moscow Watch Factory نامگذاری شده‌‌بود. این کارخانه در سال 1959 شروع به تولید  Poljot 3017 کرد. در زبان روسی، این اسم به معنای “پرواز” است.

با این حال، در سال 1961 بود که برند Poljot تأسیس گردید. از آن زمان تاکنون، این برند تأمین‌‌کننده رسمی ساعت برای ارتش روسیه و افراد اطلاعاتی بوده‌‌است.

زمانیکه فضانورد الکسی لئونوو، اولین قدم‌‌های فضایی را در حالیکه Ocean 3133 را در دست داشت برداشت، برند Poljot شهرت گسترده‌‌تری به دست آورد. با پوشیده شدن در چنین اتفاق مهمی، Poljot در سراسر جهان به شهرت رسید.

این شرکت تا به امروز به خلق ساعت‌‌هایی با دوام استثنائی که از سختی‌‌های زندگی روزمره جان سالم به در می‌‌برند، ادامه داده‌‌است. چیزی که ساعت‌‌های Poljot در سبک ظاهری کم دارند، به طور حتم در کیفیت نظامی آن‌‌ها جبران شده‌‌است.

Vostok (Часы Восток)

برند Vostok (Часы Восток)این برند که به طور رسمی با نام شرکت ساعت سازان وستوک ثبت شده‌‌است، نامش به سادگی به معنای “شرق” است، که از آنجاییکه دفتر مرکزی در شهر کریستوپول واقع در تاتارستان روسیه قرار دارد، نام مناسبی است. این نام همچنین از عملیات  فضایی وستوک که در گذشته پیشرفت‌‌هایی را برای اتحاد جماهیر شوروی فراهم آورد، الگو گرفته‌‌است.

شرکت وستوک در حقیقت در سال 1942 شروع به کار کرد؛ اما در دهه 1960 بود که از نام برند استفاده کرد. در سال 1965، این شرکت ساعت‌‌سازی نوپا به تأمین‌‌کننده رسمی دپارتمان دفاع اتحاد جماهیر شوروی تبدیل گشت. در همان زمان بود که از Komandirskie یعنی ساعت فرمانده رونمایی شد. به عنوان تأمین‌‌کننده رسمی دفاع، ساعت‌‌های وستوک در آن زمان فقط در فروشگاه‌‌های Voentorg که فقط به پرسنل ارتش که نیازمند کارت شناسایی است، سرویس می‌‌داد.

در طول 20 سال بعد از آن، وستوک به تولید سالانه 4.5 میلیون ساعت دست یافته‌‌بود.

تخصص وستوک در حال حاضر، ساخت ساعت‌‌های سرسخت نظامی و مکانیکی غواصی است. در میان مجموعه ساعت‌‌های وستوک، ساعت‌‌های Komandirskie K-34، Komandirskie K-46، Kemlevskie، Amphibia و Retro به نمایش گذاشته شده‌‌اند.

این شرکت به صورت جانبی، به خلق ساعت‌‌های دیواری و موتور برای دیگر برندهای ساعت می‌‌پردازد.

Sturmanskie (Штурманские)

برند Sturmanskie (Штурманские)ساعت‌‌های شرکت استورمانسکی در سال 1949 پا به عرصه این صنعت گذاشتند. این برند در ابتدا فقط به تأمین ساعت برای خلبانان نیروی هوایی کشور می‌‌پرداخت.

شرکت استورمانسکی در سال 1961 در بخشی از اتفاقی تاریخی سهیم شد؛ زمانی‌‌که فضانورد روسی یوری الکسیویچ ساعت Vostok-1 را هنگامی که در 12 آوریل همان سال به دور زمین می‌‌چرخید، در دست داشت. با این شاهکار، استورمانسکی به عنوان اولین برندی شناخته شد که توانست ساعتی تولید کند که به صورت موفقیت‌‌آمیز گرانش صفر، شتاب‌‌گیری شدید و لرزش‌‌های غیرقابل‌‌ پیش‌‌بینی را تحمل کند.

ساعت‌‌های این برند از آن زمان تاکنون از کیفیت درجه یک، طراحی و ساخت با دقت برخوردار بوده و دوام بالای آن‌‌ها با اثبات رسیده‌‌است. جدیدترین کلکسیون‌‌های آن شامل ساعت اتوماتیک 24 ساعته Gagarin، Mars Lady و Stingray اتوماتیک می‌‌باشند.

Raketa (Ракета)

برند Raketa (Ракета)این برند قدیمی‌‌ترین برند روسیه و احتمالاً از باسابقه‌‌ترین‌‌های جهان است.

این شرکت در ابتدا با نام کارخانه امپراتوری Peterhof، در زمانی‌‌که پتر کبیر در سال 1721 آن را بنا کرد، آغاز به‌‌کار کرد. این کارخانه در سال 1830، به یکی از پیشتازان تولید محصولات لوکس در اروپا تبدیل شده‌‌بود.

در سال 1945، این کارخانه مطابق دستورات استالین برند ساعت ” Probedaبه معنای “پیروزی” را افتتاح کرد. استالین مخصوصاً دستور داد که ساعت‌‌ها برای اولین سال جشن پیروزی آماده شده‌‌باشند.

در نهایت این کارخانه در سال 1961 به منظور ادای احترام به سفر یوری گاگارین به فضا، ساعت‌‌هایی با برند “Raketa” تولید کرد. از آن زمان، ساعت‌‌های راکتا به دلیل دوام بسیار بالا، مناسب برای کاوشگران قطبی، ارتش، نیروی دریایی، حتی فضانوردان و شهروندان عادی روسی شناخته‌‌شده هستند. ساعت‌‌های راکتا نه تنها بادوام هستند، بلکه خود را دقیق و مطمئن نشان داده‌‌اند. در سال 1980 به عنوان تأمین‌‌کننده رسمی ساعت برای مسابقات المپیک شوروی خدمت کردند. یکی دیگر از مشارکت‌‌های عظیم این شرکت، ساخت بزرگترین موتور محرک در سال 2015 است.

Slava (Cлава)

برند Slava (Cлава)این شرکت بخصوص، در سال 1924 به عنوان دومین شرکت ساعت‌‌سازی مسکو شروع به کار کرد. این شرکت فعالیت خود را قبل از جنگ جهانی دوم آغاز کرد و دومین شرکت ساعت غیرنظامی روسی بود. بعدها، نام “Slava” به این برند تخصیص یافت که در زبان روسی به معنای “شکوه” است و به افتخار پیروزی روسیه بر آلمان انتخاب شد.

شهرت شرکت اسلاوا بیشتر از هر چیز برای موتور داخلیش است که به شکل منحصربه‌‌فردی به دلیل استفاده از دو چرخ‌‌دنده فنری که توسط هرزگرد به یکدیگر متصل شده‌‌اند قابل شناسایی است. این موتور یگانه در نسخه‌‌های متفاوتی مانند شارژ دستی و خودشارژ عرضه می‌‌گردد. اگرچه که این موتور در نوع خود خاص و یکتاست، اما چنین مکانیزمی بسیار شکننده و در معرض خرابی‌‌هاست.

صرف نظر از این مورد، ساعت‌‌های اسلاوا همچنان مجهز به چنین موتوری هستند و تعدادی از آن‌‌ها در دهه 90 به چین و هنگ‌‌کنگ صادر شدند. در عوض، تعدادی از ساعت‌‌های اسلاوا از موتور Miyota استفاده می‌‌کنند.

Zlatoust

برند Zlatoustزلاتوست از “اولین کارخانه ساعت به نام کیروف” ریشه گرفته است که در سال 1930 تأسیس شد.

اما شرکت ساعت ‌‌زلاتوست برای اولین بار در دسامبر 1941 محصولات خود را عرضه کرد. همانند دیگر برندهای روسی، زلاتوست ساعت‌‌هایی را برای ارتش یعنی برای خلبانان، مارین‌‌ها، و حتی افسران ارتش فراهم می‌‌کرد.

زلاتوست حتی تا همین لحظه، تمرکز خود را بر ساخت ساعت‌‌هایی زمخت و سرسخت و به طور عمده برای مردان گذاشته است.

Luch

برند Luchاین برند عملاً در روسیه واقع نشده اما زمانی که در سال 1953 در شهر مینسک بنا شد، در روسیه بود. لوچ همانند دیگر برندهای روسی، در زمینه ساخت ساعت‌‌های رده نظامی و بادوام فعالیت می‌‌کند.

این شرکت بعد از جنگ به تولید ساعت ادامه داد. اما این‌‌بار فقط دوام مهم نبود و بر روی ظاهر تولیداتش نیز متمرکز شد. آن‌‌ها همچنین تمرکز بر روی ساعت‌‌های خلبانی را آغاز کردند. لوچ بعد از مدتی شروع به متنوع‌‌تر کردن کاتالوگ خود کرد و طرح‌‌های بازاری‌‌تری ارائه کرد.

لوچ علاوه بر این بیش از 30 موتور ثبت‌‌شده، از کوارتز گرفته تا مکانیکی و اتوماتیک دارد.

با این حال لوچ در سال 2010 برای جلوگیری از ورشکستگی، بیشتر سهام خود را به شرکت سوئیسی Franck Muller واگذار کرد.

اگر به دنبال ساعت‌‌هایی با دوام بالا برای گردش و تفریح هستید، قطعاً ساعت‌‌های روسی جزء انتخاب‌‌های مطمئن شما هستند. شاید ظاهر آن‌‌ها چیزی برای ارائه نداشته باشد، اما وقتی صحبت از دوام و اطمینان باشد، آن‌‌ها امتحان خود را توسط ارتش خودشان پس‌‌داده‌‌ و ثابت‌‌شده هستند.

اگر از این مقاله لذت بردید، می‌‌توانید بررسی‌‌های اجمالی دیگری در رابطه با کشورهایی همچون آلمان و لهستان و همچنین چگونگی تأثیر ارتش آن‌‌ها بر صنعت ساعت‌‌سازی را در ذیل بیابید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×