خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی انگلیسی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-28 ۱۳:۴۲
برندهای ساعت مچی انگلیسی

برندهای ساعت انگلیسی همیشه در اوج قدرت بوده‌اند و بسیاری از آن‌ها باعث شده‌اند که انگلیس دوباره در جمع کشورهای اصلی صنعت ساعت‌سازی قرار بگیرد. در گذشته، شهرهایی مثل لندن جزو مراکز ساعت‌سازی دنیا بودند، اما از قرن 19 تا کنون موقعیت خود را از دست داده‌اند. در واقع، در دهه‌ی 1970 میلادی تقریباً تمام شرکت‌های ساعت‌سازی‌ لوکس انگلیسی محصولات خود را از منابع خارجی تهیه می‌کردند، ممکن بود که این وضعیت برای چندین دهه‌ی متوالی پایدار بماند. اما ظهور تولیدکنندگان جدیدی مثل میکرو برندها و تولیدکنندگان انبوه باعث شد که این روند تغییر پیدا کند.

در واقع در حال حاضر بسیاری از برندهای معتبر بریتانیایی محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند.‌ با این حال، هنوز هم تمرکز این برندها بر کنترل کیفیت و زیبایی ساعت‌هایشان آشکار و ملموس است. علاوه بر این، انگلیس در حال حاضر مهد بهترین‌های موسیقی، مد و ادبیات است. چرا صنعت ساعت‌سازی آن باید از این قاعده مستثنی باشد؟

مطمئناً کشورهایی مانند سوئیس و آلمان همیشه به عنوان برترین کشورها بر صنعت ساعت‌سازی حاکم هستند، اما پادشاهی انگلستان نیز دست کمی از آن‌ها ندارد. ما در لیست بهترین برندهای ساعت انگلیسی، طیف کاملی از قیمت‌ها و سبک‌های مختلف ساعت‌های انگلیسی را به شما معرفی خواهیم کرد. شما در این لیست می‌توانید انواع ساعت‌های نظامی، لوکس، مقرون به صرفه و گران قیمت را مشاهده کنید. هیچ چیزی بهتر از این گزینه‌های فراوان نمی‌تواند یک صنعت رو به رشد را نمایش دهد، این مسئله درمورد صنعت ساعت‌سازی انگلیس هم صدق می‌کند. بنابراین ما 15 تا از بهترین برندهای ساعت انگلیسی را به شما معرفی می کنیم.

marloe1. Marloe

شرکت ساعت‌سازی مارلو در سال 2015 توسط دو دوست به نام‌های اولیور و گوردون در شهرستان آکسفوردشر انگلستان تاسیس شد. با وجود ظهور ساعت‌های هیبریدی و هوشمند، شرکت ساعت‌سازی مارلو به ساخت ساعت‌های کلاسیک و سنتی پایبند مانده است. این شرکت بر تولید ساعت‌های مکانیکی کوکی تمرکز دارد. گوردون و اولیور برای اطمینان از کیفیت ساعت‌هایشان، تمام مراحل طراحی تا تولید و حتی فروش ساعت را از نزدیک نظارت می‌کنند. گوردون به عنوان طراح این شرکت فعالیت می‌کند و همچنین تمام تصاویر و ویدیوهای مربوط به بازاریابی محصولاتشان را کنترل می‌کند. از طرف دیگر، اولیور مسئول بخش تجاری شرکت است و بر تولید، تدارکات و بازاریابی محصولات نظارت می‌کند.

شرکت ساعت‌سازی مارلو در حال حاضر دارای 4 مجموعه‌ی مختلف است: Coniston،Morar،Haskell و نسخه‌های ویژه.

Bremont2. Bremont

برمونت در میان تمام برندهایی که در دو دهه‌ی اخیر به وجود آمده‌اند، اهمیت بیشتری دارد. این برند از زمان راه‌اندازی‌اش در سال 2002، به بزرگترین تولید کننده‌ی ساعت در بریتانیا تبدیل شده است. دو برادر به نام‌های نیک و گیلز انگلیش با رویکردی کاملاً استادانه در حال نوآوری در ساعت‌های مکانیکی هستند و طرح‌های بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌دهند و در عین حال، بیشتر عملیات مربوط به تولید ساعت را در داخل شرکت خودشان انجام می‌دهند.

بنابراین جای تعجب نیست که ساعت‌های مدل هوانوردی این شرکت به نام‌های SOLO و MBII همچنان افسانه‌ای باقی مانده‌اند. برمونت ساعت‌های غواصی فوق‌العاده‌ای را نیز تولید می‌کند، یکی از این ساعت‌های غواصی Supermarine Type 301 نام دارد. در تمام ساعت‌های برمونت یک حال و هوای نظامی به چشم می‌خورد.

Arnold & Son3. Arnold & son

درست است که برند آرنولد اند سان یک برند ساعت لوکس سوئیسی محسوب می‌شود، اما شرکت آن در بریتانیا واقع شده است. ریشه‌ی این برند به سال 1787 میلادی باز می‌گردد، در آن زمان یک بریتانیایی مبتکر به نام جان آرنولد برای برخی از ماهرترین دریانوردان زمان خود، کرنومتر کشتی می‌ساخت. این برند تا به امروز با تولید دو مجموعه‌‌ی دریایی به نام‌های Royal و Instrument، از بنیان‌های تاریخی خود قدردانی کرده است.

این برند اخیراً ساعت‌ جدیدی را با نام “HM Perpetual Moon Aventurine” تولید کرده که از نقش و نگارهای دریایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و همچنان حال و هوای کلاسیک خود را حفظ کرده است. برند آرنولد اند سان، طراحی‌های زیبای بریتانیایی و موتورهای مکانیکی درجه یک سوئیسی را با هم ادغام می‌کند، تمام عاشقان ساعت بر روی این دو ویژگی اتفاق نظر دارند.

Graham4. Graham

برند سوئیسی گراهام یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آرنولد اند سان است و مانند شرکت مادر خود، در طراحی ساعت‌هایش از یک اسطوره‌ی بریتانیایی الهام می‌گیرد. این اسطوره جرج گراهام نام داشت و در کشف میدان‌های مغناطیسی و ساخت کرنوگراف، نقش مهمی ایفا کرده بود. شرکت گراهام با تولید مجموعه‌هایی مثل Geo.Graham و Chronofighter Classic، موفق شده که سنت ساعت‌سازی انگلیسی را به شکل چشم‌نوازی به نمایش درآورد. در زیر پوست این ساعت‌ها، موتورهای قدرتمند سوئیسی قرار گرفته‌اند.

Roger Smith4. Roger Smith

شرکت راجر اسمیت در جزیره‌ی mann (در بریتانیا) واقع شده است، صاحب این شرکت به نام راجر دابلیو اسمیت ساعت‌های مکانیکی خود را کاملاً به صورت دستی تولید می‌کند. راجر اسمیت که یکی از شاگردان جرج دانیلز بود (یکی از بزرگترین ساعت‌سازان قرن بیستم)، تمام کارهای خود را با همراهی تیم خود در داخل کارگاه قدیمی استادش انجام می‌دهد. این برند لوکس سالانه فقط حدود 10 عدد ساعت تولید می کند و ساعت‌هایش یکی از بهترین ساعت‌های موجود در جهان هستند، بنابراین برای خرید یکی از این ساعت‌ها باید بیش از دو سال در صف انتظار بمانید.

ساعتی مثل Triple Calendar Moonphase سری 4 که با طلای 18 عیار قرمز رنگ ساخته شده است حدود 250,000 پوند هزینه برمی‌دارد اما کاملاً ارزشش را دارد. این برند نه تنها به عنوان بهترین برند ساعت بریتانیایی شناخته می‌شود، بلکه بیشتر به خاطر روند تولید موتورهای مکانیکی افسانه‌ای‌اش مورد توجه قرار گرفته است.

CWC5. CWC

آیا به دنبال یک ساعت نظامی بریتانیایی و ارزان‌قیمت هستید که کیفیت مناسبی داشته باشد؟ در این صورت ساعت‌های شرکت ساعت‌سازی کابوت (CWC) قطعاً برای شما مناسب خواهند بود. این شرکت توسط یکی از نیروهای قدیمی ارتش به نام Ray Mellor تأسیس شد، او با برنده شدن در قراردادی با وزارت دفاع انگلیس موفق شد که کار خود را آغاز کند. اگر چندین دهه از تاریخ تأسیس شرکت به جلو بروید می‌بینید که ساعت‌هایی مثل G10 هنوز هم توسط نیروهای ارتش انگلیس استفاده می‌شوند. این ساعت با یک لیست پویا از مدل‌های انتخابی همراه می‌شود و برخی از این مدل‌ها با یک موتور سوئیسی کار می‌کنند.

از آنجایی که شرکت CWC محصولاتش را مستقیماً به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند، بنابراین شما با خرید این محصول می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

Farer6. Farer

روح ماجراجویی بر شرکت نوپای Farer سلطه دارد، زیرا این شرکت ساعت‌های خود را بر اساس نام کاوش‌گران و کشتی‌های بریتانیایی نامگذاری می‌کند. این شرکت با کمک شریک سوئیسی‌اش به نام Roventa-Henex و با به‌کارگیری مواد اولیه‌ی درجه 1 و موتورهای سوئیسی و ترکیبات رنگی دلپذیر موفق شده که به ساعت‌های کلاسیک دهه‌های 60 و 70 میلادی، ظاهر جدیدی ببخشد. هر کدام از ساعت‌های کرنوگراف ستاره‌ای، GMT یا غواصی این شرکت چیزی حدود 1000 تا 2000 دلار می‌ارزند.

Speake-Marin7. Speake-Marin

پیتر اسپیک مارین، ساعت ساز انگلیسی، پس از ترک شرکت اودمر پیگه، این شرکت ساعت‌سازی معروف را در سال 2002 راه اندازی کرد. این شرکت نیز مانند برخی دیگر از برندهای موجود در این لیست، در داخل سوئیس مستقر شده است اما در طراحی ساعت‌هایش از فرهنگ بریتانیا الهام می‌گیرد. شرکت اسپیک مارین در حال حاضر فقط سه مجموعه ساعت لوکس را ارائه می‌دهد که به ترتیب با نام‌های One & Two ،Haute Horlogerie و Cabinet des Mystères شناخته می‌شوند. تمام ساعت‌های این شرکت در نسخه‌های محدود عرضه می‌شوند، اما کارکرد خیره‌کننده‌ای دارند.

Schofield8. Schofield

اسکافیلد نام اسلحه‌ی یک یاغی آمریکایی به نام جسی جیمز بود و همچنین نام این برند ساعت بریتانیایی است… این تشابه اسمی، تصادفی نیست. Giles Ellis، بنیانگذار خوش‌ذوق این شرکت پس از ساخت یک ساعت برای خودش تصمیم گرفت که این شرکت را تأسیس کند و همچنان بر تمام مراحل تولید ساعت نظارت می‌کند. در نتیجه این شرکت ساعت‌هایی مثل Signalman Bare Bones ، The Beater و Telemark را تولید می‌کند که نسبت به سایر ساعت‌ها کاملاً برجسته و متمایز هستند و به بهترین ساعت‌های بریتانیایی تبدیل شده‌اند. در حالی که بیشتر محصولات از موتورهای سوئیسی بهره‌مند می‌شوند و قطعات خود را از سایر تولیدکنندگان تهیه می‌کنند، این شرکت در تلاش است که بیشتر کارها را در داخل خود شرکت انجام دهد. این برند بریتانیایی استثنائی را با دقت مشاهده کنید.

Pinion9. Pinion

این برند بریتانیایی محصولاتش را در داخل خود شرکت طراحی، مونتاژ و آزمایش می‌کند. مدلی مانند Axis II با ترکیبی از یک قاب برنزی و صفحه‌‌ای ساده به همراه یک موتور مکانیکی سوئیسی، درست مانند مدل‌های قبلی خود به یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های این شرکت تبدیل شده است. همانطور که این برند در جستجوی ایده‌ها و طرح‌های جدید است، دامنه‌ی قیمت آن نیز بر طبق همین الگو تعیین می‌شود. این بدان معناست که شما با هزینه‌ای کمتر از 790.00 پوند می‌توانید ساعت با کیفیتی مانند Atom را خریداری کنید. ساعت های پینیون به صورت محدود تولید می‌شوند، بنابراین قبل از اینکه دیر شود، بایستی یکی از آن‌ها را بخرید.

Loomes & Co10. Loomes & Co

بهترین برندهای ساعت انگلیسی هرگز نمی‌توانند به اندازه‌ی برند لومس اند کو اصالت بریتانیایی خود را نشان دهند. این برند توسط رابرت لومس تأسیس شده است. لومس در تلاش است تا به یک شرکت مستقل تبدیل شود، بنابراین بر روی ماشین‌آلات مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند تا بتواند همه چیز را در داخل کارخانه‌ی خودش تولید کند. در همین راستا، این برند قطعات موردنیازش را فقط از تولیدکنندگان محلی تأمین می‌کند. این کار منجر به تولید ساعت‌هایی کاملاً بریتانیایی مثل Everest  یا White Robin شده است.

Garrick11. Garrick

برند لوکس انگلیسی به نام Garrick به تازگی در یک کار مشترک، موتور ساعت کوکی مخصوص خودش را با نام UT-G01 طراحی کرده است، و با این کار فصل جدیدی را برای خود رقم زده است. یکی دیگر از دلایل برتری این برند موفق این است که تمام قطعات ساعت‌هایش را در داخل کارخانه و به صورت دستی تولید می‌کند. این ساعت‌ها که در تعداد محدودی تولید می‌شوند، با زیبایی کلاسیک بریتانیایی و نقش و نگارهای منحصر به فردشان، صنعتگری خالص را به نمایش می‌گذارند و سزاوار این هستند که تمام توجه خود را به آن‌ها معطوف کنید.

Vertex12. Vertex

برند Vertex که زمانی به عنوان برند رسمی ارتش انگلیس شناخته می‌شد، در دوران بحران کوارتز در سال 1972 تعطیل شد. نوه‌ی بنیان‌گذار اصلی شرکت در سال 2016  این برند را دوباره راه‌اندازی کرد و رویکرد تازه‌ای درمورد مکانیک لوکس ساعت‌ها داشت. با این حال برند Vertex تاریخچه‌ی خود در زمینه‌ی ساعت‌های نمادین و خیره کننده‌ی نظامی را به کلی فراموش کرده است. این برند، ساعت‌هایی مانند ساعت M100 را تولید کرده است که یک صفحه‌ی محکم و درخشان دارد و به یک بدنه‌ی 40 میلیمتری از جنس فولاد برس خورده مجهز است.

Mr Jones13. Mr Jones

ساعت‌های نشاط‌آور و خلاقانه‌ی Mr Jones به همان اندازه‌ای که منحصر به فردند، مقرون به صرفه و ارزان قیمت نیز هستند. یک طراح به نام کریسپین جونز این برند برتر بریتانیایی را برای ما به ارمغان آورده است. او اغلب از تصاویر کاملاً واضحی بر روی صفحه‌ی ساعت‌ها استفاده می‌کند و این امر باعث می‌شود که مچ دست شما به یک اثر هنری واقعی تبدیل شود. همچنین طراحی مینیمالیستی این ساعت‌ها چشمان تمام مردان و زنان را به خود جلب می‌کند. بهترین نکته درمورد ساعت‌های Mr Jones این است که قیمت بسیار ارزانی دارند و سریعاً به فروش می‌رسند.

Christopher Ward14. Christopher Ward

“کریستوفر وارد” یک برند کاملاً مدرن است که در سال 2004 به عنوان یک کسب و کار کاملاً آنلاین راه اندازی شد و تا به امروز نیز تمام واسطه‌ها را از میان برداشته است، در نتیجه ساعت‌های با کیفیت خود را با قیمت مقرون به صرفه‌ای به مشتریان عرضه می‌کند. شما با جستجو در سبد محصولات این برند می‌توانید ساعت‌های نوآورانه‌ی غواصی و ساعتهای پیچیده‌ی رسمی و هر نوع ساعت دیگری را بیابید. همه‌ی این ساعت‌ها در انگلستان طراحی شده و در سوئیس ساخته می‌شوند، بنابراین دو تا از بهترین‌های دنیا را به شما ارائه می‌دهند.

Elliot Brown15. Elliot Brown

این برند ساعت بریتانیایی که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک دو برند پیشکسوت است، تعادل ماهرانه‌ای را در بین جزئیات بی‌عیب و نقص، طراحی راحت و ساخت با دوام ساعت‌هایش برقرار می کند. تمام مدل‌های این شرکت قبل از رسیدن به قفسه‌های فروشگاه، ابتدا تحت آزمایشات دقیقی قرار می‌گیرند تا تضمین شود که این ساعت‌ها تقریباً در برابر تمام شرایط محیطی مقاومت می‌کنند. همانطور که الیوت براون درمورد ساعتهایش می‌گوید: “این ساعت‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تا سالها دوام می‌آورند و فقط مخصوص فصول خاصی نیستند” ساعت‌های الیوت براون، پیشنهادات هیجان‌انگیزی هستند که هیچکس نمی‌تواند آن‌ها را رد کند.

Dent16. Dent

ریشه‌ی برند دِنت به یک ساعت‌ساز به نام ادوارد جان دنت برمی‌گردد که این شرکت را در سال 1814 تأسیس کرد، این شرکت در طول چندین قرن فعالیتش موفقیت‌های قابل توجهی را به دست آورده است. این موفقیت‌ها عبارتند از ساخت ساعت استاندارد در رصدخانه‌ی سلطنتی در گرینویچ و همچنین ساخت نماد شهر لندن، یعنی برج ساعت بیگ بن. این شرکت بعدها برای تعدادی از شخصیت های برجسته ساعت ساخت و همچنین در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش انگلیس نیز ساعت تهیه کرد. در دوران بحران کوارتز، شرکت دنت مقیاس خود را کاهش داد و با تعمیر ساعت‌ها و کارمزد های گاه به گاه، به کار خود را ادامه داد. اما این شرکت در سال 2008 با کمک سرمایه‌گذاران انگلیسی جان دوباره‌ای گرفت و اکنون به ساخت ساعت‌های جدید مشغول است. برند دنت امروزه با استفاده از فلزات گرانبها، ساعت‌های با کیفیتی را تولید می‌کند که برخی از آنها براساس ساعت‌های معروفی مانند بیگ بن ساخته شده‌اند. این شرکت هنوز هم به ساخت “ساعت‌های ساختمانی” خود ادامه می‌دهد و آن‌ها را به عنوان “کار سفارشی” قبول می‌کند.

دیدگاه شما

یک پاسخ به “برندهای ساعت مچی انگلیسی”

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×