نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

معرفی کمپانی میوتا

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1396-06-08 ۰۰:۴۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
معرفی کمپانی میوتا

معرفی کمپانی میوتای ژاپن

جهت پیش مقدمه معرفی کمپانی ژاپنی میوتا باید بدانید, با وجود این که این کمپانی از کشور سوئیس (مهد تولید ساعت در جهان) دور می باشد توانسته آوازه ای جهانی برای خود به دست بیاورد, به عنوان مثال موتور ساعت مچی میوتا ژاپنی 8215 که از نوع اتوماتیک است توسط بسیاری از سازندگان ساعت در سراسر جهان (مثال بارز “ساعت سون فرایدی“) استفاده می شود.

امروزه اکثر ساعت سازان به دلیل سختی نفسگیر نقشی در تولید موتور ساعت های تولید خود ندارند، و برای تامین این قطعه اساسی از محصولات تولید شده توسط شرکت های تخصصی ساخت موتور ساعت از جمله میوتا بهره می گیرند.

 

دفتر مرکزی شرکت میوتا

 

 

موتور میوتا روی چه ساعت های است؟

موتور اتوماتیک میوتا 8215 توسط بسیاری از تولید کنندگان ساعت مانند Bernhardt Watches, Camel, Citizen, Dugena, Festina, Jacques Lemans, Kyboe, Invicta, Lip, Laco and Perseo در تولیداتشان مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین موتورهایی که این شرکت با تکنولوژی الکترونیکی برای ساعت کوارتز تولید می کند نیز در بسیار از محصولات اوجینال و کپی های کیفیت عالی استفاده می شود.

تاریخچه تاسیس میوتا و فعالیت های آن

شرکت Miyota Precision به عنوان شرکت تولید کننده ساعت های لوکس در سال ۱۹۵۹ در کشور ژاپن تأسیس شد‌ و فعالیت خود را به صورت رسمی از سال ۱۹۶۰ آغاز کرد. در سال ۱۹۶۳ شرکت Cimeo precision  (که بعدها به Citizen Finetech تغییر نام یافت) به عنوان شرکت تولید کننده جواهراتی که روی ساعت نصب می شوند تأسیس شد.

تولید مگنت برای موتور های ساعت در سال ۱۹۷۳، تولید ساعت های الکترونیکی در سال ۱۹۷۴، تولید تراشه های چنگالی کریستال در سال ۱۹۷۵ در سال ۱۹۷۶ تولید کریستال اوسیلاتار آغاز شد.

سپس در همان سالها مدیران کمپانی میوتا به فکر تولید ساعت مچی اتوماتیک افتادند و بعد از آن در سال ۱۹۷۷ تولید ساعت های مچی کوارتز اوسیلاتور آغاز شد. در سال ۱۹۷۸ به تولید ساعت های مچی پرداخته شد که در آنها از اجناس سرامیکی بکار گرفته شده بود و اکثر این موارد ساعت بند سرامیکی بودند. در سال ۱۹۸۲ کریستال های خالی با فرکانس بالا تولید شد.

در سال ۱۹۸۵ تولید لوله های کاتود برای صفحه نمایش ها و شیشه های عایق، و در سال ۱۹۸۶ تولید صفحه نمایش الکترونیکی و منشورهای نوری آغاز گردید. تولید فرول برای ارتباطات نوری در سال ۱۹۸۷ آغاز شد.

 

 

موتور میوتای ژاپن

 

 

در سال ۱۹۹۰ شرکت Most Crown Industries (تولید کننده محصولات صنعتی) در هنگ کنگ تأسیس شد. در سال ۱۹۹۱ نام شرکت به میوتا (Miyota) تغییر یافت. در سال ۱۹۹۲ تولید قطعات کاتود برای لوله کاتود آغاز شد. در سال ۱۹۹۳ تولید مگنت های صمغی و چسبنده آغاز شد. در سال ۱۹۹۴ شرکت Harvestine در هنگ کنگ و در سال ۱۹۹۵ کارگاه Kitsmimaki تاسیس شد.

در سال ۲۰۰۰ تولید صفحه نمایش های کوچک با کیریستال مایع فرولکتریک آغاز شد. در سال ۲۰۰۱ شرکت اکترونیک کرون در ووژو کشور چین تأسیس کرد. در سال ۲۰۰۳ شرکت قطعات الکترونیک سیمو را در سوژو چین تأسیس کرد.

در سال ۲۰۰۴ شرکت گوانزو کرون الکترونیک را در گوانجو چین تأسیس کرد. در سال ۲۰۰۵ شرکت میوتا از طریق مبادله سهام کاملا متعلق به شرکت ساعت Citizen شد. بعد از آن نام شرکت را به Citizen Miyota  تغییر داد و Yamayuri Works را تأسیس کرد. در سال ۲۰۰۶ تولید Tin-Film Submount آغاز گردید که با شرکت Miyota Precision ادغام شد.

در سال ۲۰۰۷ شرکت MOYOKO Precision  در شهر مویوکو ، در دوره ریاست نیجاتا تأسیس شد. در سال ۲۰۰۸ .همراه با تغییرات در ساختار مدیریت تجاری گروه CITIZEN در تاریخ 1 ژولای ، شرکت Miyota  و شرکت Citizen Miyota از طرف شرکت  FINETECH MOYOTA با یکدیگر ادغام شدند . در سال ۲۰۰۹ پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت وتولید محصولات GYRO SENSOR  جشن گرفته شد.

شرکت قطعات الکترونیک سیمو نامش را به شرکت  قطعات  Citizen Micro تغییر داد. در سال ۲۰۱۰ شرکت ساعت Citizen Miyota  واگذار گردید.

 

مقایسه موتورهای ژاپنی میوتا و موتورهای سوییسی ETA

با اینکه سوییس، کشور بزرگان ساعت سازی دنیاست، اما ژاپنی ها نیز نشان داده آمد که در زمنه ساختن موتور ساعت دستی بر آتش دارند. با عرضه مدل موفق 8215 ژاپنی ها و خصوصا کمپانی میوتا و سیکو دقت خود در این رشته صنعتی را به رخ سوییسی ها کشیدند و ساعت های سه موتوره میوتا با توجه به قیمت پایین تر و کیفیتی هم رده با موتورهای سوییسی ETA توانسته اند بازار های جهانی را به سمت بکشانند و رقیبی جدی برای شرکت ETA باشند.

تنها نقطه ضعفی که موتورهای میوتا و موتور ساعت سیکو نسبت به موتورهای ETA دارند در میزان تولید نویز در این موتورهاست. به طوری که صدای موتور در یک محیط کاملا ساکت و در حالی که دستتان در کنار جیب قرار دارد به گوش می رسد. اما در مقابل برای شنیدن صدای موتورهای سوییسی ETA، می بایست ساعت را کاملا در کنار گئش خود قرار دهید.

 

موتور سوئیسی اتا

 

 

 

با این حال قیمت پایینتر در کنار کیفیت بالای موتورهای میوتا باعث شده که این شرکت روز به روز با فروش و درامد بالاتری مواجه باشد و به همین دلیل مطمئنا در آینده شاهد رقابت سنگینی بین کمپانی های سوییسی و ژاپنی در عرصه ساخت موتور ساعت خواهیم بود.

منبع: اشرافی

برچسب ها : , , ,
دیدگاه شما

3 پاسخ به “معرفی کمپانی میوتا”

  1. ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی گفت:

    ببخشید شما این ساعت هارو برای فروش هم دارین؟

  2. مهرداد گفت:

    درود و سپاس از مطلب مفیدتون و بله من هم ساعتی دارم که موتور آن از نوع میوتای ژاپن است و چند سالی است که به صورت مداوم و منظم کار می کند. واقعا راضی هستم.

  3. saeed1338 گفت:

    عالی بود و جامع.تشک از تهیه کنندگان مطالب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×