خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تاریخچه ساعت واشرون کنستانتین

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1394-10-20 ۰۰:۳۰

کمپانی ساخت ساعت واشرون کنستانتین در سال 1755 میلادی توسط آقای ژان مارک واشرون (یک ساعت ساز) به صورت مستقل در ژنو سوئیس تاسیس شد. در سال 1770، شرکت او اولین پیشرفت را ایجاد، و نه سال بعد او و شرکتش موفق به تولید اولین ساعت صفحه عقربه ای موتوری شد.

پسر ژان مارک واشرون، آبراهام، در سال 1785 مدیریت این بیزینس خانوادگی را بر عهده گرفت. در طول این دوره، شرکت دوره انقلاب صنعتی فرانسه (1789-1799) را پشت سر گذاشت. پس از آن، در سال 1810، ژاک بارثلمی واچرون، نوه بنیانگذار شرکت، رئیس این شرکت شد.

او اولین نفری بود که آغاز کننده ی صادرات محصولات این شرکت به کشورهای فرانسه و ایتالیا شد. بعدها، ژاک بارثلمی متوجه شد که به تنهایی قادر به مدیریت کسب و کار خود نیست و به منظور سفر به خارج از کشور و فروش محصولات این شرکت نیاز به یک شریک تجاری دارد. در نتیجه، در سال 1819 فرانسوا کنستانتین به واشرون ملحق گردید.

موتور ساعت واشرون کنستانتین

و از همان تاریخ این شرکت فعالیت خود را تحت نام “واشرون کنستانتین” ادامه داد, فرانسوا کنستانتین به سراسر جهان سفر و ساعت ها را به بازارهای جهانی معرفی و عرضه کرد. در واقع وی به این شرکت برای باز کردن بازارهای جدید کمک بسیاری کرد. بازار فروش اصلی این کمپانی در شمال آمریکا بود.
شعار این شرکت (که امروز هم باقی مانده است)، “در صورت امکان کار بهتر را انجام دهید و آن همیشه ممکن است” برای اولین بار در نامه کنستانتین به ژاک بارتلمی بیان شد که این نامه در تاریخ 5 ژانویه 1815 از کنستانتین به ژاک بارتملی نوشته شده بود.

در سال 1833، واشرون و کنستانتین ژرژ آگوست لسکات را استخدام کردند, وظیفه ی آن شخص نظارت بر عملیات ساخت و تولید بود, لسکات در اصل یک مخترع بود و خلاقیت های وی باعث موفقیت روز افزون این شرکت شد, به طور کلی اختراعات او تاثیر زیادی بر صنعت ساعت سازی جهان گذاشت, وی اولین شخصی بود که گردش عقربه های ساعت را در درجه های مشخص استاندارد سازی کرد و در سال 1844 از ژرژ آگوست لسکات با یک مدال طلا به عنوان جایزه تقدیر به عمل آمد.

در ادامه “انجمن هنر ژنو” از دستگاه پنتو گرافیک وی، (یک دستگاه که قادر به حکاکی مکانیکی قطعات کوچک و صفحات مدرج ساعت) بسیار قدردانی کرد, در واقع این اختراع باعث شد واشرون و کنستانتین از دیگر ساعت سازان بسیار جلوتر رود.

بعدها، پس از مرگ کنستانتین در سال 1854 و مرگ واشرون در سال 1863، این شرکت توسط وارثان بسیاری تحویل گرفته شد و در یک دوره، این شرکت توسط دو زن رهبری می شد.

ساعت واشرون کنستانتین-02

در سال 1862، واشرون کنستانتین عضو انجمن تحقیقات مواد غیر مغناطیسی شد. در سال 1885، این شرکت اولین ساعت غیر مغناطیسی که شامل یک مجموعه کامل از اهرم ها که از مواد تحمل کننده میدان مغناطیسی ساخته شده اند را تولید کرد.

ساختار آن شامل یک چرخ تعادل، فنر تعادل و شفت اهرمی که از پالادیوم ساخته شده بودند، بود، جنس بازو اهرم از برنز و جنس چرخ فرار از طلا بود. نام رسمی این شرکت در سال 1877، “واشرون کنستانتین، fabricants، ژنو” شد و در سال 1880، واشرون کنستانتین از نماد خود که تا به امروز نیز باقیمانده است، علامت صلیب مالتی، استفاده می کند.

لوگو واشرون کنستانتین | Vacheron_Constantin-logo

در سال 1887، واشرون کنستانتین به یک شرکت سهام سازماندهی شد. به دلیل دستاوردهای قابل توجه از این شرکت با یک مدال طلا در نمایشگاه ملی سوئیس در ژنو قدردانی شد. در سال 1887 ، Fabergé ساعت زنانه واشرون کنستانتین که یک سورپرایز واقعی بود را معرفی کرد.

اولین بوتیک واشرون کنستانتین در سال 1906 در ژنو افتتاح شد. این فروشگاه امروزه در Quai de l’lle دیده می شود. در دوران رکود بزرگ واشرون کنستانتین خود را در شرایط دشواری دید و این تنها چارلز کنستانتین به خروج از این شرایط امیدوار بود, وی در سال 1936 رئیس این شرکت شد و از سال 1850 اولین نماینده از خانواده کنستانتین بود که پست ریاست واشرون کنستانتین را به عهده گرفته بود.

در طول جنگ جهانی دوم فروش شرکت کاهش قابل توجهی پیدا کرد. با این حال، vacheron-constantin توسط ژرژس کتر قادر به بازگشت به بازار ساعت بود.

در سال 1979 واشرون کنستانتین کالیستا (Kallista) را که یکی از گران قیمت ترین ساعت های موتور باز بود ساخت. قیمت اولیه آن پنج میلیون دلار بود، اما امروزه این ساعت حدود 11 میلیون دلار ارزش گذاری شده است. جالب است بدانید ساعت کالیستا 118 الماس زمردی در خود جای داده و حدود 6000 ساعت برای استادان ساعت سازی و حدود 20 ماه برای جواهر سازی در ساخت این ساعت زمان صرف شده است.

هنگامی که یاکوس کترر در سال 1987 درگذشت، واشرون کنستانتین به دستان دیگری سپرده شد, با این حال فروش این شرکت افزایش یافت و امروزه این شرکت حدود 20000 ساعت در سال تولید می کند.

شیخ احمد زکی یمانی، وزیر سابق نفت عربستان سعودی، دارای مدرک MBA از دانشگاه هاروارد، و یکی از  مشتاق به جمع آوری ساعت، بزرگترین سهامدار این شرکت شد و در سال 1996 کل سرمایه این شرکت توسط گروه RICHEMONT خریداری شد.

در سال 2003 کمپانی ساخت ساعت واشرون کنستانتین، یک مجموعه جدید ورزشی به نام اورسیس ( overseas )، و یک مجموعه به نام Egerie، اولین مجموعه ساعت زنانه، را تولید کرد. در سال 2004 واچرون کنستانتین مرکز کار و تولید جدید خود را در Plan-les-Quates در ژنو باز کرد .

درب پشت ساعت واشرون کنستانتین
درب پشت ساعت واشرون کنستانتین

گروه RICHEMONT خوان کارلوس تورس را به عنوان مدیر اجرایی این شرکت در ماه اکتبر 2005 معرفی کرد. واچرون کنستانتین یک شرکت که قادر به ایجاد یکی از پیچیده ترین ساعت های مچی در جهان تحت عنوان ” Tour de I’lle” بود در نظر گرفته شده است.

این ساعت در سال 2005 به مناسبت سالگرد 250 ساله شدن واچرون کنستانتین ساخته شده است. این ساعت شامل 834 قطعه و 16 complication horological است. این ساعت تنها از طریق فروشگاه واچرون کنستانتین در ژنو، سوئیس در دسترس بود و بیش از 1 میلیون دلار بفروش می رسد.

مراحل طراحی یکی از ساعت های واشرون کنستانتین

مراحل طراحی یکی از ساعت های واشرون کنستانتین

در سال 2007 واچرون کنستانتین مجموعه Metiers d’Art ‘Les Masques’ از فرآورده های مینیاتوری نشان دهنده زمان از ماسک های هنری قدیم را تولید کرد. شرکت دوازده ماسک را از یک مجموعه موزه خصوصی انتخاب و ماسک ها را در یک مقیاس کوچک تکثیر کرد. ماسک های مینیاتوری شده در صفحه هر ساعت از مجموعه ‘Les Masques’ قرار گرفته اند.

یکی گرانقیمت ترین ساعت مچی های جهان ساخته شده توسط واشرون کنستانتین
یکی گرانقیمت ترین ساعت مچی های جهان ساخته شده توسط واشرون کنستانتین

دومینیک برنز، مسئول ساعت های سفارشی در این شرکاخیرا نشان داد که آنها پیچیده ترین ساعت مکانیکی در جهان،را با  57260، قطعه را ساختند. بنا به درخواست مشتری این کمپانی برای ساخت 57-funtion marvel سه ساعت ساز به مدت هشت سال روی این ساعت زمان گذاشته اند. این آیتم مبلغی هشت تا بیست میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

منبع: بلومبرگ

مترجم سعید سپهری
(saeedsepehri10@gmail.com)

باز نشر با ذکر منبع: اشرافی

برچسب ها : , , , , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×