خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

نگاهی به کلکسیون ساعت‌های الویس پریسلی

ادمین اشرافی
اشرافی
1401-02-23 ۱۶:۵۵
نگاهی به کلکسیون ساعت‌های الویس پریسلی

الویس پریسلی، پادشاه راک‌اند رول، یکی از مشهورترین نوازندگان تاریخ است. تقریباً هر کسی، حتی آن‌هایی که طرفدارش نیستند هم او را می‌شناسد. نام پریسلی مترادف با موسیقی و راک‌اند رول است. همانطور که نام پاپ با مذهب کاتولیک گره خورده است. الویس آرون پریسلی که متولد 8 ژانویه 1935 توپلو، ایالت می‌سی سی پی بود، ورودی طوفانی به موسیقی آمریکا داشت و توانست در طول دهه 1950 این عرصه را در دست بگیرد. کاریزمای بسیار بالا، صدای روح‌نواز، مهارت در نواختن باریتون و تنور و خواندن در سبک راکابیلی باعث شد تا او به شهرتی دست‌نیافتنی برسد. محبوبیت او حتی از عرصه موسیقی نیز فراتر رفت؛ الویس پریسلی به یکی از نماد‌های عصر خود تبدیل شده بود.

این نوازنده افسانه‌ای همچنین موفق به کسب جوایز متعدد، از جمله سه جایزه گرمی در طول دوران حرفه‌ای خود شد. همچنین او 18 تک آهنگ شماره یک در چارت‌های موسیقی و چندین آلبوم با گواهی طلایی و پلاتینیوم در کارنامه خود دارد. الویس پریسلی در طول زندگی حرفه‌ای خود دست به تحول چشم انداز موسیقی زد و با آهنگ‌های تأثیرگذار و اجرا‌های تأثیرگذاری که داشت، هنجار‌های اجتماعی را به چالش کشید. در نتیجه، می‌توان گفت که الویس پریسلی مردی بود که با ایجاد یک رنسانس به خلق و راهنمایی نسل جدید کمک کرد.

ساعت‌های استفاده شده توسط الویس پریسلی

تقریباً می‌توان گفت الویس پریسلی تعریف واقعی یک سلبریتی است که در دوران اوج خود به عنوان مردی شیک پوش و دارای کاریزما شناخته می‌شود. در حالی که او مطمئناً از مد‌های عجیب و غریب و تجملاتی به خصوص در اواخر دوران حرفه‌ای خود دوری نمی‌کرد، پوشش او حتی قبل از تبدیل شدن به یک فوق ستاره مورد توجه بود.

الویس می‌دانست که چگونه برای مناسبت‌های مختلف لباس بپوشد. او حتی می‌دانست که به چه طریقی توجه افراد حاضر در اتاق را با یک لباس پر زرق‌وبرق جلب کند و یا حتی چگونه ظرافت و پیچیدگی ایجاد کند؛ به‌هرحال در تمامی این شرایط، پادشاه راک‌اند رول راه خود را پیدا می‌کرد. حال سؤال اینجاست که چه نوع ساعت‌هایی درخور یک پادشاه هستند؟ در ادامه به تمام ساعت‌های معروفی که الویس پریسلی در طول زندگی حرفه‌ای درخشان و افسانه‌ای خود به دست انداخته، اشاره شده است.

Hamilton Ventura (کد رفرنس: H24411732)

Hamilton Ventura (Reference: H24411732)

بیایید این لیست را با ساعتی که بیشتر از هر مدل دیگری با نام الویس پریسلی گره خورده، یعنی ساعت سپر شکل ساخت برند Hamilton شروع کنیم. الویس به خاطر سبک عجیب و غریبش شناخته می‌شود؛ بنابراین، ساعت Hamilton Ventura کاملاً درخور این پادشاه است. ساعت مدل Ventura به دلیل طراحی هنجارشکنی که دارد، می‌تواند باعث ایجاد تفرقه بین علاقه مندان به ساعت‌ها شود. بنابراین باید متوجه باشید چرا الویس هنگام بازی کردن در فیلم Blue Hawaii (محصول 1961) به سراغ این مدل از شرکت Ventura رفته است.

دیده شدن بدنه استیل 32.3 میلی‌متری‌اش با آن طراحی نامتعارف، کمک می‌کرد. ریچارد آربیب، طراح صنعتی اهل آمریکا، طراحی این مدل را برای شرکت Ventura به عهده داشت و اولین مدل‌های آن نیز در سال 1957 عرضه شدند.

الگوی طراحی این مدل نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است و آن را به یکی از نمادین‌ترین و جاودانه‌ترین ساعت‌های بازار تبدیل می‌کند. البته این را هم مدنظر داشته باشید که انتخاب این مدل توسط الویس پریسلی نیز مهر تأییدی بر محبوبیت آن بود.

با توجه به عملکردی که از خود به جای گذاشته، ساعت Ventura برای علاقه مندان به ساعت نماد کیفیت و دوام بالاست. این ساعت با سبک نوآورانه‌ای که دارد، از موتور کوارتز کالیبر F05.111 استفاده می‌کند که اولین نمونه عرضه شده در بازار آمریکا است. صفحه مشکی دارای نشانگر‌های ساعت از جنس استیل صیقل داده شده و عقربه‌های آنالوگ، از نظر زیبایی‌شناختی طرحی آینده‌نگر را به نمایش می‌گذارد. بدون شک، امروزه با عرضه مدل‌های مختلف از ساعت Ventura، طیف گسترده‌ای از علاقه مندان به آن جذب می‌شوند.

Omega Constellation 1960 (کد مرجع: 168.010)

Omega Constellation 1960 (Reference: 168.010)

ساعت Constellation مورداستفاده الویس پریسلی یک مدل قدیمی است و امروزه پیدا کردن نمونه آن بسیار چالش برانگیز است. با این حال، او در طول خدمت خود در نیروی زمینی ایالات متحده از سال 1958 تا 1960، از مدل 168.010 کالکشن Omega استفاده کرد. در نهایت الویس ساعت را پس از شنیدن تعریف‌های فراوان چارلی هاج، دوست و همکارش که عضو تالار مشاهیر راک‌اند رول نیز بود، به او هدیه کرد.

مدل Constellation مورد استفاده الویس پریسلی به دلیل طراحی ساده‌ای که داشت، ساعتی کلاسیک و از نظر زیبایی‌شناختی جاودانه است. بدنه استیل 35 میلی‌متری آن در کنار رنگ طلایی، زیبایی منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارد. همچنین استفاده کردن از بند چرمی مشکی رنگ در آن باعث اضافه شدن حس استحکام به جذابیت کلی ساعت شده است. شاخص‌های باتونی طلایی رنگ و صیقل داده شده، عقربه‌های آنالوگ دوفین نیز به صفحه مشکی رنگ طرح «تک‌تیرانداز» آن زیبایی خاصی اضافه می‌کنند. همچنین یک نمایشگر تاریخ در موقعیت ساعت 3 قرار دارد. در زیر طراحی زیبای ساعت Omega Constellation 168.010 یک کرونوگراف دستی کالیبر 504 با ظرفیت ذخیره انرژی 50 ساعته قرار دارد.

ساعت Constellation مورد استفاده الویس پریسلی، در یک حراجی به قیمت 52000 دلار فروخته شد. مدل‌های مشابه Constellation را می‌توانید در برخی از نمایندگی‌های فروش آنلاین ساعت پیدا کنید. اما همانطور که قبلاً گفتیم، پیدا کردن همان مدلی که الویس می‌پوشید بسیار سخت است. در اشرافی می توانید اقدام به خرید ساعت های امگا از سری های مختلف از جمله کانسلیشن کنید.

Omega Tiffany (کد رفرنس: H6582/D96043)

داشتن تعداد زیادی ساعت استثنایی و منحصر به فرد کاری است که تنها از دستان پادشاه راک‌اند رول برمی آید. در واقع در اینجا به طور خاص به ساعت فوق کمیاب مدل Tiffany ساخته شرکت Omega اشاره داریم. این ساعت لوکس و خاص، پس از دست یافتن پادشاه به رکورد فروش 75 میلیون نسخه آلبوم توسط شرکت RCA Records به الویس پریسلی هدیه داده شده بود.

 این ساعت بی‌نظیر ساخت Omega که دارای نام Tiffany & Co روی صفحه و بزل تزئین شده با 44 تکه الماس بود، توسط شرکت RCA Records برای دستاورد مهم الویس پریسلی به او هدیه داده شده بود. علی رغم اینکه بدنه آن 32.5 میلی‌متری است، اما Omega Tiffany یک ساعت زنانه به شمار نمی‌آید. این ساعت بیشتر شبیه چیزی است که یک «چهره سرشناس راک» با آن قاب ظریف الماس کاری شده و زیبایش می‌پوشد. ساعت Omega مدل Tiffany آخرین بار به مبلغ حدود 1.8 میلیون دلار به حراج گذاشته شد که برای اکثر ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که در می‌آوریم. با این حال ساعت  Omega De Ville می‌تواند جایگزین مقرون به صرفه‌تری باشد که از نظر شبیه طراحی شبیه مدل Tiffany است، اما بدون حاشیه‌های الماس کاری شده.

Corum Buckingham 18ct (کد رفرنس: 5971)

Corum Buckingham 18ct (Reference: 5971)

همچنین، پادشاه راک‌اند رول مجموعه‌ای از ساعت‌های فوق لوکس نیز داشت. مثلاً ساعت تماماً از جنس طلای Corum Buckingham 5971. این ساعت همان طور که قاب مربعی شکل از جنس طلای زرد 18 عیار آن نشان می‌دهد، در کنار زیبا بودن خیلی هم گران قیمت است. الویس پریسلی این ساعت را به یکی دیگر از دوستانش، ریچارد دیویس هدیه داد. در پشت بدنه ساعت مدل Buckingham 18ct که الویس به ریچارد دیویس هدیه داده است جمله «تقدیم به ریچارد، از طرف ای. پی. » حک شده است. این ساعت نیز در یک حراجی به قیمت 22500 دلار فروخته شد.

این ساعت به طور ناخودآگاه نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند. مدل Buckingham علاوه بر اینکه به خاطر طلای به کار رفته در آن زیباست، مجموعه‌ای از ویژگی‌های لوکس را نیز به نمایش می‌گذارد. از مشخصات این ساعت ساخت شرکت Corum می‌توان به بزل دارای نقوش برجسته، دسته کوک از جنس یاقوت کبود و صفحه دارای نقوش برجسته به همراه عقربه‌های آنالوگ مشکی باتونی اشاره کرد. از نظر ظرأفت، مدل Buckingham بسیار ظریف ساخته شده است.

شاید بپرسید که عملکرد فنی آن چطور است؟ خب باید بگوییم که Buckingham 18ct دارای یک موتور مکانیکی دستی کالیبر 4200 با روکش رودیوم است. بهره‌مندی از ساختار مقاوم در برابر ضربه و تنظیم‌کننده میکرومتری، باعث جذاب به نظر رسیدن ویژگی‌های به کار رفته در مدل Buckingham می‌شود.

مدل “Big Crown” از سری ساعت‌های Rolex Submariner (کد رفرنس: 6200)

Rolex Submariner “Big Crown” (Reference: 6200)

البته که الویس چندین ساعت Rolex نیز داشت و می‌توانید شرط ببندید که مدل Submariner یکی از آن ساعت‌های فوق‌العاده در کلکسیون اوست. الویس پریسلی دقیقاً همان ساعت Rolex مدل Submariner Big Crown را که در فیلم «دختر‌ها! دختر‌ها! دختر‌ها! » (محصول 1962) پوشیده بود را در کلکسیون خود داشت. این نکته را هم داشته باشید که مدل Rolex Submariner ساعتی بود که‌شان کانری در نیز در اولین فیلم جیمز باند 007 که در سال 1962 منتشر شد، استفاده کرد. بنابراین، هرگاه حرف از آثار این دو فرد تأثیرگذار می‌شود، از مدل Submariner به عنوان یکی از نماد‌های اصلی‌شان یاد می‌شود.

ساعت Rolex Submariner یکی از مدل‌های شاخص این برند تولید‌کننده ساعت‌های لوکس، و یکی از بهترین ساعت‌های گران قیمت موجود در بازار است. ساعت Big Crown همانطور که از نامش پیداست، دارای یک تاج کوک بزرگ است. ابعاد بدنه آن حدود 39 میلی‌متر است که 8 میلی‌متر دیگر نیز به خاطر «تاج بزرگ» به آن اضافه می‌شود. همچنین دارای بزل یک طرفه است که یکی از امکانات اصلی ساعت‌های غواصی است.

در پس ظاهر مردانه و جذاب این ساعت، موتور خودکار caliber 1030 ساخت Rolex قرار دارد که صفحه آنالوگ ساعت به واسطه آن کار می‌کند. این صفحه همچنین با شاخص‌های نورانی کرم رنگ و عقربه‌های آنالوگی که دارد، از نظر بصری کمی حس خاص بودن را به ساعت القا می‌کند. ساعت Rolex Submariner یک ساعت نمادین است. الویس پریسلی نیز یک اسطوره راک‌اند رول است؛ چنین ترکیبی خیلی کمیاب و خاص است.

از فروشگاه اشرافی می توانید اقدام به خرید ساعت های رولکس از مدل های مختلف کنید.

Rolex King Midas (کد رفرنس: 9630)

Rolex King Midas (Reference: 9630)

الویس پریسلی همچنین صاحب یکی از نایاب‌ترین ساعت‌های رولکس به نام King Midas بوده است. تنها 2000 عدد از مدل King Midas در سراسر جهان وجود دارد و بدون شک توانسته شهرت بسیار بالایی کسب کند. مدل King Midas هدیه‌ای بود که پس از شش شب اجرای پرفروش در جریان برگزاری نمایشگاه Houston Astrodome Livestock Show and Rodeo در سال 1970 به الویس داده شده بود. شش روز اجرای متوالی آن هم در استادیوم Houston Astrodome که ظرفیتی بالغ بر 67925 نفر دارد.

ساعت King Midas را باید از سایر مدل‌های ساخت Rolex جدا دانست. این ساعت دارای قاب مستطیلی و دستبندی نامتقارن از جنس طلای خالص 18 عیار است. به دلیل طراحی یکپارچه بدنه و بند آن، این مدل بیشتر شبیه به یک دستبند به نظر می‌آید.

دو نسخه از King Midas ساخته شده که اولین نسخه دارای کد رفرنس 9630 و دیگری دارای کد رفرنس 3580 است. از هر مدل King Midas تنها 1000 عدد ساخته شده است. مدل King Midas ساعتی است که سبک التقاطی الویس پریسلی، یعنی تجمل گرایی و شیک پوش بودن را که تنها یک پادشاه آن را انجام می‌دهد، به تصویر می‌کشد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×