خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تایمکس یا سیکو؟ مقایسه ساعت های دو برند Timex و Seiko

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-13 ۱۹:۲۷
تایمکس یا سیکو؟ مقایسه ساعت های دو برند Timex و Seiko

ساعت‌های تایمکس و سیکو در کنار ساعت کاسیو، مثلث مقدسی را شکل می‌دهند که از کیفیت بالایی برخوردارند و با این وجود قیمت آنها مناسب و در توان اغلب افراد است. تایمکس و سیکو دو تا از معروفترین برندهای ساعت مچی در جهان هستند. حتی خریدارانی که زیاد در خرید جدی نیستند، این دو برند را به خوبی می‌شناسند.

در این مقاله ما ساعت‌های تایمکس و سیکو را روبروی هم قرار می‌دهیم تا ببینیم در کل کدام گزینه بهتری برای انتخاب است. باید از قبل بگویم که این مقایسه بسیار نزدیک خواهد بود، چون مقایسه‌ای عینی نیست ولی در این مقاله ما سعی می‌کنیم رقیب را حذف و برنده را مشخص کنیم. پس حالا بیایید شروع کنیم.

تاریخچه‌ی تایمکس

تاریخچه‌‌ی تایمکس

برند تایمکس یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت‌های صنعتی است. تایمکس در سال ۱۸۵۴ تاسیس شد، و کارش را با تولید ساعت‌های باکیفیت و با قیمت مناسب برای مشتریان خود شروع کرد و ادامه داد، و تا به امروز این گزینه‌ها را به مشتریان ارائه می‌دهد. ساعت‌های تایمکس قیمت‌های بسیار متنوعی دارند، به این معنی که هرکسی می‌تواند ساعتی تهیه کند که نه تنها با سبک بلکه با بودجه‌اش هم متناسب باشد.

تایمکس ساخت و تولید ساعت‌های مچی را در سال ۱۹۱۴ آغاز کرد. ساعت‌های زیبا همراه با طراحی منحصر به فرد، همه را شگفت‌زده کرده بود. تایمکس با طراحی صفحه و عقربه‌های ساعت، مثلا طراحی مخروطی V شکل عقربه‌ها و طرح میکی‌موس، توانست موقعیت خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین سازندگان ساعت نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان حفظ کند.

همچنین تایمکس برای تولید اولین ساعت‌های اسپرت(ورزشی) به نام مرد آهنی تایمکس معروف است. این ساعت خشن برای شرکت‌کنندگان مسابقات سه‌گانه و ماراتن طراحی شده بود و یکی از بادوام‌ترین و زمخت‌ترین ساعت‌های موجود در بازار است.

تا به امروز هنوز خیلی‌ها تایمکس را برندی با کیفیت و مقرون به صرفه قلمداد می‌کنند. تایمکس بارها و بارها ثابت کرده که ساعت‌هایش نه تنها دقیق و قابل خرید هستند، بلکه یکی از قوی‌ترین ساعت‌های موجود در جهان نیز هستند.

تاریخچه‌ی سیکو

تاریخچه‌ی سیکو

برند سیکو هم یکی از برندهای معروف ساعت است که توانست در این صنعت پیش‌رو باشد و تا حدودی معروف شود. شرکت تولید کننده ساعت مچی ژاپن، کارش را با یک جواهر فروشی که در توکیو قرار داشت در سال ۱۸۸۱ آغاز کرد. پس از گذشت یک دهه از فعالیت اقتصادی، سیکو توجه خود را معطوف به ساختن ساعت کرد و با ساخت ساعت‌های دیواری سیکوشا، پرچم خود را در بازار ساعت به اهتزاز درآورد.

تا سال ۱۹۲۴، سیکو بار دیگر مدل کسب و کار خود را تغییر داد. این بار آنها بطور اساسی توجه و سرمایه‌گذاری خود را در ساخت ساعت‌های مچی بکار گرفتند. سیکو از بدو ورود به صنعت ساعت‌سازی، همیشه تمایل به نوآوری داشت. سیکو همواره در بسیاری از رویدادهای مهم این صنعت، پیشتاز بوده است. آنها اولین شرکتی بودند که ساعت‌های با موتور کوارتز را با سری آسترون در سال ۱۹۶۹ معرفی کردند. این فناوری موتوری جدید، انقلابی در این صنعت بوجود آورد که تا امروز شاهد آن هستیم.

حدوداً یک دهه بعد، در سال ۱۹۷۷ سیکو با معرفی ساعت باتری خورشیدی، بار دیگر موج جدیدی را در این صنعت پدید آورد. قابلیت ذخیره و شارژ مجدد ساعت از طریق نور خورشید، جایگاه سیکو را بعنوان یکی از پیشتازان صنعت تولید ساعت، مستحکم کرد.

تا اواخر دهه‌ی نود، سیکو بار دیگر قرق را شکست و از تکنولوژی موتور اسپرینگ درایو خود رونمایی کرد. سیکو این تکنولوژی نوظهور را برای استفاده‌ی فضانوردان طراحی کرده بود که او را وارد عرصه‌ی مقدسی کرد که ساعت‌هایی برای سفرهای فضایی طراحی می‌کرد.

سیکو همیشه نماد ابتکار و خلاقیت در صنعت ساعت‌سازی بوده است. تا زمانیکه سیکو به دنبال بهینه سازی ساعت است، مشتاقان ساعت مچی همیشه باید منتظر موارد شگفت‌انگیزتری باشند. در ادامه مقایسه ای بین ساعت های این دو برند ارائه کرده ایم.

مقایسه‌ی ساعت‌های تایمکس و سیکو

حالا که شما نسبتاً با دستاوردهای هر دو برند آشنا شده‌اید، وقتش رسیده که برخی از پرفروش‌ترین ساعت‌های این دو برند را برای مقایسه در نظر بگیریم. تایمکس و سیکو در چه مواردی از هم سبقت می‌گیرند؟ بیایید جواب را پیدا کنیم.

ساعت‌های اسپرت

ساعت Ironman Classic 30 تایمکس

ساعت Ironman Classic 30 تایمکس

ساعت فول سایز Ironman Classic 30 تایمکس نمونه‌ای تمام عیار است. ویژگی‌هایی در این ساعت گنجانده شده که به شخص کمک می‌کند تا در طول فعالیت خود، اطلاعات مورد نیازش را دنبال کند. این ساعت خوش ساخت است و طوری طراحی شده که در برابر استفاده‌ی زیاد مقاوم است؛ و همراه خوبی برای ورزشکارانی است که در مسابقات سه‌گانه و ماراتن شرکت می‌کنند.

ساعت Ironman Classic 30 تایمکس، از سبک طراحی تایمکس برخوردار است و در کنار آن ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد که برای یک ساعت ورزشی باکیفیت ضروری است. این ساعت ورزشی سی دور حافظه دارد و همینطور دارای تایمر شمارش معکوس و زنگ هشدار است.

این ساعت بسیار سبک ساخته شده و برای بالابردن مقاومت آن در برابر آب، به خوبی عایق بندی شده است. مقاومت ساعت آیرون من در برابر آب ۳۳۰ فوت (حدوداً ۹۹متر) است که برای پاشش‌های اتفاقی آب مناسب است، اما برای غواصی طراحی نشده است.

یکی از ویژگی‌های مهم در ساعت‌های ورزشی، راحت بودن آن است که Ironman Classic 30 بدون تردید این ویژگی را داراست. همینطور این ساعت از نور صفحه نمایش برخوردار است که می‌توان از کنترل آن به راحتی استفاده کرد.

خرید ساعت ورزشی Ironman Classic 30 هنوز هم بنا به دلایلی خیلی سفارش می‌شود. شاید این ساعت ویژگی ساعت‌های مدرن را نداشته باشد، اما نیازهایی را برآورده می‌کند که ساعت‌های دیگر قادر به انجام آن نیستند.

ساعت مچی Solar Black Ion کرونوگراف سیکو

سیکو برخی از استثنایی‌ترین دستاوردهای تکنولوژیکی خود را در این ساعت ورزشی گنجانده است که نتیجه‌ی چشمگیری داشته است.

در این ساعت از فناوری باتری خورشیدی سیکو استفاده شده است که دوام همیشگی آن را تضمین می‌کند. همچنین ساعت‌ مچی مجهز به باتری خورشیدی، منافع زیادی برای مشتریان هدف به همراه دارد که اکثراً ورزشکاران و علاقمندان به ماجراجویی هستند.

از موتور کوارتز ژاپنی سیکو که تست و آزمایش شده، در این ساعت جمع و جور ومحکم، استفاده شده است. این ویژگی باعث می‌شود زمان دقیق‌تر نشان داده شود. قاب ۴۴.۵ میلی‌متری این ساعت خوش ساخت است و در برابر آب تا ۳۳۰ فوت مقاومت می‌کند. این ساعت صفحه‌ی شماره‌گیری هاردلکس دارد و همانطور که از نامش برمی‌آید محکم هم هست. همچنین بند نایلونی محکمی دارد که با سگک بسته می‌شود. بند نایلونی آن راحت است و موجب ساییدگی پوست نمی‌شود که ویژگی مهمی برای ساعت‌های ورزشی به شمار می‌آید.

همچنین این ساعت مجهز به مسافت‌سنج است که شامل سه صفحه‌ی کوچک شماره‌گیری در صفحه‌‌ی نمایش است. طراحی مشکی و نارنجی ساعت هم بسیار جذاب است و نمایانگر روح جسورانه‌ای است که براساس آن بازاریابی را بنا نهاده است. ساعت مسافت سنج یونی خورشیدی سیکو، همراهی عالی برای افراد ماجراجویی است که در هنگام فعالیت‌های سخت در فضای باز، به ساعتی راحت و قابل اعتماد نیاز دارند.

بهترین ساعت ورزشی: اگر بخواهیم راستش را بگوییم، نمی‌توان گفت که کدام یک بهترند و باید تاس انداخت. Ironman Classic 30 تایمکس قطعاً از نظر راحتی حرف اول را می‌زند، اما کرونوگراف خورشیدی سیکو از نظر نمایش دقیق زمان قابل اعتمادتر است. آیا راحتی ساعت دیجیتال اسپرت را ترجیح می‌دهید یا دوام و دقت ساعت اسپرت کرونوگراف خورشیدی را؟ به هر حال از انتخاب هرکدام از این دو پیشمان نخواهید شد.

ساعت‌های تاکتیکی

ساعت دیجیتال T49612 Expedition Shock تایمکس

ساعت دیجیتال T49612 Expedition Shock تایمکس

ساعت های تاکتیکی اساساً برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند. یعنی صرف‌نظر از شرایط آب و هوایی، باید محکم و قابل اعتماد باشد.

ساعت دیجیتال اکسپدیشن تایمکس مدل T49612قطعا هر دو هدف را در بر می‌گیرد. با توجه به اینکه وظایف سنگینی در این ساعت گنجانده شده، باید انتظار داشت که به‌خاطر قاب رزینی ۴۸ میلی‌متری آن، کمی حجیم به‌نظر برسد.اما با اینکه شبیه تانک به نظر می‌رسد، سنگین نیست و در واقع اینچنین حسی را ندارد. در واقع و در کمال شگفتی این ساعت دیجیتالی بسیار سبک و در عین حال مقاوم است.

همچنین تمام ویژگی‌های لازم برای استفاده در فضای بیرون را دارد‌؛ مثلا قطب نمای داخلی (براساس ۱۶ جهت اصلی) و عملکرد کرونوگراف ۱۰۰ ساعته. صفحه نمایش این ساعت از ویژگی پنل نور در شب بهره می‌برد که برای استفاده در شب مناسب است.

قاب رزینی این ساعت به خوبی مونتاژ شده و قابلیت مقاومت در برابر آب تا ۶۶۰ فوت را داراست. صفحه نمایش دیجیتال بیشترین فضای صفحه را اشغال می‌کند، که البته باید همین‌طور باشد تا شخص بتواند زمان و جزییات مورد نیاز دیگر را به خوبی رویت کند.

ساعت Prospex Fieldmaster SBEP005 سیکو

ساعت Prospex Fieldmaster SBEP005 سیکو

یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های تاکتیکی، مجموعه ساعت‌های Prospex Fieldmaster است. با وجود اینکه ساعت‌های دیجیتالی سیکو به اندازه‌ی ساعت‌های کاسیو شناخته شده نیستند، اما نباید قدرت سیکو در این گروه را دست‌کم گرفت. Prospex Fieldmaster مدل SBEP005 در جهت استفاده زیاد از ساعت، در فضاهای باز طراحی شده است؛ و به همین دلیل از فناوری باتری خورشیدی سیکو استفاده می‌کند.

باتری خورشیدی Fieldmaster در حالت صرفه‌جویی تا ۲۰ ماه و در صورت استفاده‌ی منظم تا ۵ ماه قابل استفاده است. با توجه به اینکه Fieldmaster با مقامت ۲۰۰ متر در برابر آب طراحی شده، برای فعالیت‌های مرتبط با آب مناسب و مجهز است.

با وجود اینکه قاب ساعت ۴۹.۹ میلی‌متر است، اما طراحی متعادل Fieldmaster همراه با بند سیلیکونی و بادوام و سگک آن، راحتی را به همراه دارد. همینطور چون این ساعت از برند سیکو است، همیشه از موتور کوارتز اصل ژاپن برای نمایش دقیق زمان استفاده می‌کند.

بهترین ساعت تاکتیکی: هر دوی این ساعت‌های تاکتیکی تقریبا کاربردهای یکسان و ویژگی‌های نسبتاً مشابهی دارند. با این حال وقتی تمام ویژگی‌های موجود را در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد ساعت Expedition تایمکس امتیازات نسبتاً بیشتری دارد.

با اینکه ساعت Expedition تایمکس برتری چندانی ندارد، اما می‌تواند زودتر از سیکو به خط پایان برسد. چیزی که باعث می‌شود Prospex سیکو از Expedition تایمکس پیشی بگیرد، ویژگی بی‌نظیر باتری خورشیدی آن است.

نتیجه‌گیری: تایمکس در مقابل سیکو! کدام یک ساعت بهتری تولید می‌کند؟

ما در وضعیت دشواری قرار گرفته‌ایم. به خاطر اینکه ما هر دو ساعت را تقریبا به یک اندازه دوست داریم، بنابراین تعیین برنده‌ی قطعی برایمان دشوار است. اصلاً فراموشش کنید، غیرممکن است که بتوان برنده را مشخص کرد. برندهای سیکو و تایمکس هر دو گزینه‌هایی عالی هستند و ساعت‌های مختلفی از معمولی گرفته تا لوکس را به بازار ارائه می‌دهند.

با اینکه شاید سیکو برند محبوب‌تری باشد، اما تایمکس طیف قیمت متنوع‌تری دارد. انتخاب یکی از این دو شانسی است. اگر ساعت‌های دیگر از دسته‌های دیگر را هم با یکدیگر مقایسه کنیم، شاید باز نتیجه‌ی مشابهی داشته باشد. اما یک موضوع قطعی است؛ تایمکس و سیکو هر دو به جایگاه برندهای رده بالا رسیده‌اند و شایسته‌ی آن هم هستند. جهت خرید ساعت سیکو میتوانید از بخش فروشگاهی اشرافی بازدید فرمایید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×