خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

اوریس یا همیلتون؟ مقایسه ساعت های دو برند Oris و Hamilton

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-06-28 ۰۹:۵۸
اوریس یا همیلتون؟ مقایسه ساعت های دو برند Oris و Hamilton

اوریس و همیلتون دو تولید کننده‌ی بزرگ ساعت با ویژگی‌های‌‌ متمایز خود هستند. در حالی که سواچ همیلتون را به عنوان بخشی از ساعت‌های‌‌ میان رده خود توصیف می‌کند، ساعت‌های‌‌ Oris از نظر قیمت در سطح بالاتری قرار دارند.

از نظر زیبایی، هر دو مارک طرح‌های‌‌ دلپذیری را ارائه می‌دهند که جلوه لوکس ساعت مچی را روی دست شما برجسته می‌کند. Oris و Hamilton با بالاترین کیفیت و استاندارد ممکن ساخته می‌شوند که می‌توان آن را در برچسب قیمت‌ آن‌ها دید، خصوصا در مورد Oris.

بنابراین، این دو برند چگونه از نظر کیفیت و طراحی کلی با یکدیگر قابل مقایسه خواهند بود؟ آیا‌‌ Oris شایستگی برچسب قیمت مدل‌های‌‌ رده بالای خود را دارد؟ آیا همیلتون برای علاقه مندان به ساعت‌های‌‌ مقرون به صرفه، گزینه مناسبی است؟

پاسخ این سوالات را باهم خواهیم یافت.

تاریخچه‌ی برند اوریس

این شرکت در سال 1904 در هولشتاین، سوئیس تأسیس شد. در کمتر از یک دهه، Oris به عنوان شرکتی با بیش از 300 کارمند، به سرعت رشد کرد. Oris همچنین به کارخانه خود، امکانات اضافی برای کارکنان خود اضافه کرد. این شرکت طی دو سال بعد، با افتتاح کارخانه‌های‌‌ جدید در شهرهای اطراف، شاهد رشد بیشتری بود. در طول سال‌های‌‌ توسعه، Oris ساعت‌های‌‌ جیبی تولید می‌کرد.

اولین بار در سال 1938 بود که اوریس سرانجام با مدل Big Crown خود وارد بازار ساعت مچی شد. دهه 1940 تمرکز Oris بیشتر بر ساخت ساعت مچی بود. با این حال، از آنجا که این دهه دوران آشفته‌ای بود، Oris، مانند بسیاری دیگر از شرکت‌ها، پیشرفت‌ها و رشد زیادی را تجربه نکرد. در سال 1952،‌ آن‌ها با ساعت Oris Caliber 601 از ورود خود به دنیای ساعت اتوماتیک رونمایی کردند.

اوریس موفق شد در دهه 60 دوباره روی پای خود بایستد، اما این موفقیت دیری نپایید. در دهه 60، معرفی ساعت‌های‌‌ کوارتز توسط سیکو به راحتی اکثر رقبا را که هنوز از فناوری‌های‌‌ قدیمی استفاده می‌کردند، از جمله Oris، را کنار زد.

اوریس در حالی که برای همپایی با صنعت در حال تغییر تلاش می‌کرد، نام و نشان خود را از دست داد. اما استقامت‌ آن‌ها به ثمر نشست. در سال 1982 این شرکت بار دیگر استقلال خود را پس از خرید مدیریت به دست آورد.

در سال 1999، اوریس بار دیگر مشتری‌های‌‌ خود را با ساعت‌های‌‌ خلبانی خودکار BC3 پیدا کرد. طراحی مدرن و ویژگی‌های‌‌ کاربردی باعث شد تا اوریس دوباره در کانون توجه قرار گیرد. Oris همچنین به لطف سیستم ایمنی چرخش ثبت شده، ساعت‌های‌‌ غواصی بسیار خوبی را برای اولین بار ساخت. از آن زمان این شرکت نمایندگی خود در طول دهه‌های‌‌ 2000 و 2010 در همه جا گسترش داد. بعد از این دوران، شرکت محبوبیتی بیش از پیش به دست آورد.

تاریخچه‌ی برند همیلتون

همیلتون یک شرکت آمریکایی خوش نام در زمینه‌ی ساخت ساعت است که از سال 1892 مشغول به کار بوده است. این شرکت نقشی پر رنگ در تاریخ آمریکا دارد، من جمله حضور در ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم. در این دوران، همیلتون به صورت اختصاص مشغول به تولید ادوات سنجش زمان برای ارتش آمریکا بوده است.

بعد از پایان جنگ جهانی دوم، دوباره مشغول به تولید ساعت‌های‌‌ مچی معمولی شد. تا پایان دهه‌ی‌‌ 1960، همیلتون اولین شعبه‌ی خود در سوئیس را افتتاح کرد و تولید ساعت را از آن منطقه ادامه داد. همیلتون در سال 1974 به یکی از زیرمجموعه‌های‌‌ گروه سواچ تبدیل شد. این تغییر مالکیت باعث شد تا بازار جهانی همیلتون به میزان قابل توجهی تقویت شود. مزیت رقابتی همیلتون در طیف گسترده‌ای از ساعت‌ها است که تعداد زیادی از مشتریان و سلیقه‌ی‌ آن‌ها را پوشش می‌دهد. ما قبلاً لیستی از بهترین ساعت‌های‌‌ همیلتون را برای شما گردآوری کرده ایم، اما در زیر به بررسی چند ساعت در مقایسه با مدل‌های‌‌ Oris می‌پردازیم.

مقایسه‌ی ساعت‌های‌‌ اریس و همیلتون

هر دو برند طیف وسیعی از ساعت ها، از کورنوگراف گرفته تا خلبانی را تولید و ارائه می‌کنند. اگر قرار باشد همه را مقایسه کنیم، باید یک کتاب بنویسیم. به همین دلیل فقط روی دو نوع ساعت تمرکز می‌کنیم. ساعت‌های‌‌ غواصی و خلبانی که اوریس و هملیتون به این دو نوع شهره هستند.

ساعت‌های‌‌ خلبانی

با دسته ساعت‌هایی که برای هوانوردان و خلبانان طراحی شده است شروع می‌کنیم. اوریس در این رده شهرت و اعتبار خوبی داشته است، آیا همیلتون چیزی در آستین خود دارد تا با بهترین‌های‌‌ اوریس توانایی رقابت داشته باشد؟

ساعت Oris Big Crown Propilot

ساعت Oris Big Crown Propilot

شاید Oris Big Crown Propilot برای هوانوردان طراحی شده باشد، اما در واقع دارای جذابیت خاصی است که حتی برای مشتریان معمولی نیز جذاب خواهد بود. عملی و سرراست، Propilot چیزی بیشتر از زیبایی برای شما به ارمغان می‌آورد. صفحه‌ی ساعت اعداد بزرگ و خوانا با دستک‌ها و نشانگرهای درخشان برای بهبود دید دارد. همچنین دارای یک نشانگر روز است که در موقعیت ساعت 3 واقع شده است.

جنس بدنه فولاد ضد زنگ 41 میلی متری است که از نظر اندازه مناسب است. این ساعت هم برای مردان و هم برای زنان مناسب است. از آنجا که این ساعت خلبانی است، دارای چندین ویژگی ضروری برای هوانوردان است. Propilot دارای ارتفاع سنج داخلی، GMT و زمان جهانی است. اگر شما مجموعه دار ساعت هستید، باید بدانید Propilot در انواع مدل‌های‌‌ محدود نیز وجود دارد، مانند نسخه 40th Squadron LE.

این ساعت دارای حرکت اتوماتیک سوئیسی با صفحه نمایش آنالوگ است. صفحه ساعت با یک شیشه‌ی کریستال یاقوت کبود محافظت می‌شود، یک ماده مقاوم در برابر خط و خش که معمولاً در ساعت‌های‌‌ امروزی استفاده می‌شود. قفل بند از مکانیزم گیره‌ی دوگانه استفاده می‌کند که بستن و باز کردن آن آسان است. ویژگی قابل توجه دیگر، مقاومت 100 متری ساعت در برابر آب است.

به طور کلی، Oris Big Crown Propilot یک انتخاب عالی برای خلبانان و علاقه مندان/مجموعه داران ساعت است. این ساعت کاربردی و قابل اعتماد است و از همه چیز را فدای عملکرد بهینه می‌کند.

ساعت Hamilton Khaki Pilot

Hamilton Khaki Pilot

طراحی مستحکم ساعت خلبان همیلتون خاکی کاملاً با کسانی که روح ماجراجویانه دارند همخوانی دارد. سبک چرم قدیمی ظاهری جاودانه است که هرگز از مد نمی‌افتد، همانطور که توسط خلبان خاکستری همیلتون ثابت شده است.

یکی از ویژگی‌های‌‌ این ساعت که در ابتدا مورد توجه قرار می‌گیرد اندازه آن است. با ضخامت 46 میلی متر، اندازه آن بسیار بزرگ است و اگر مچ دست شما بزرگ باشد، بزرگ‌‌تر هم به نظر می‌رسد. خوشبختانه کسانی که مچ دستشان کوچکتر است باید بدانند که خلبان خاکی نیز در نوع صفحه‌ی 38 میلی متری نیز عرضه می‌شود.

صفحه‌ی ساعت دارای المان‌های ی با طراحی سنتی است زیرا متوجه خواهید شد که رقم ساعت و دقیقه به ترتیب در لبه داخلی و بیرونی قرار گرفته است. این باعث می‌شود خوانایی بهتری در نگاه اول وجود داشته باشد که برای خلبانان حیاتی است. این ساعت همچنین دارای مقاومت در برابر آب تا عمق 200 متری است و برای فعالیت‌های‌‌ آبی نیز ایده آل است. صفحه ساعت با کریستال یاقوت کبود محافظت می‌شود که به آن دوام و خواص ضد خش می‌بخشد.

در خلبان خاکی فناوری حرکت سوئیسی بسیار دقیقی وجود دارد که تضمین می‌کند که استفاده کنندگان همیشه وقت شناس خواهند بود.

بهترین ساعت خلبانی – Oris Big Crown Propilot از نظر ویژگی‌ها از همیلتون خاکی بهتر است. با این حال، خلبان خاکی همیلتون دارای قیمت بسیار مقرون به صرفه و جذابیت کلاسیک است. انتخاب بین این دو تا حد زیادی به سبک و بودجه دلخواه شما بستگی دارد.

ساعت‌های‌‌ غواصی

ساعت‌های‌‌ غواصی، همانطور که از نامش پیداست، برای فعالیت‌های‌‌ آبی طراحی شده است. این ساعت‌ها طوری طراحی شده‌اند که در زیر آب و همچنین برای استفاده در محیط‌های‌‌ کم نور بهینه هستند. هر دو Oris و Hamilton دارای مجموعه‌ای چشمگیر از ساعت‌ها در این دسته هستند.

ساعت Oris ProDiver

Oris ProDiverیکی از بهترین ساعت‌های‌‌ غواصی برند Oris مدل ProDiver است. با یک قاب تیتانیومی 51 میلی متری است. این ساعت برای غواصان حرفه‌ای بسیار جذاب است. ساخت ProDiver یک فرآیند بسیار پیچیده است زیرا قابی از بدنه تیتانیوم و یک حلقه‌ی درزگیر لاستیکی و سرامیکی استفاده می‌کنن. این وِیژگی چشمگیر فقط برای فخرفروشی نیست. ProDiver یکی از بهترین ساعت‌های‌‌ غواصی است که بالاترین مقاومت را در برابر آب را دارد.

یکی از ویژگی‌های‌‌ اصلی ProDiver، سیستم قفل RSS آن است. این ویژگی به جلوگیری از خطا در طول سفرهای غواصی کمک می‌کند، اشتباهاتی که غواصان متوجه آن نمی‌شوند. همانطور که قبلاً بیان کردیم، ProDiver دارای چشمگیرترین درجه‌ی‌‌ مقاومت در برابر آب در بازار امروز است. این ساعت تا عمق 1000 متر یا 3280 پا ضد آب است.

گذشته از ویژگی‌های‌‌ استاندارد ساعت، ProDiver همچنین دارای شیر هلیوم، کریستال یاقوت کبود مقاوم در برابر خراش و ضد انعکاس و تاریخ در موقعیت ساعت 6 است. این ساعت، یکی از بهترین ساعت‌های‌‌ غواصی است که می‌توان آن را خرید و یکی از قابل اطمینان‌‌تری ن سیستم‌های‌‌ ایمنی را نیز در اختیار دارد.

ساعت مچی همیلتون نیروی دریایی زیر صفر سیاه

Hamilton Navy BelowZero Black Dialمسلح به سیستم حرکتی سوئیسی، Hamilton Navy BelowZero ساعتی بسیار دقیق و قابل اعتماد است که هر کجا که می‌خواهید می‌توانید آن را به همراه داشته باشید. با همه‌ی این ویژگی‌های، این ساعت از حد معمول ساعت هآ، فراتر می‌رود. ساخت این ساعت اجازه می‌دهد تا عمق 1000 متری ضد آب باشد.

در این زمینه به راحتی می‌تواند با Oris ProDiver رقابت کند. همچنین، این دستگاه به نصف قیمت ProDiver فروخته می‌شود. البته، این هنوز قیمت UnderZero بیش از 1000 دلار است، اما تفاوت قیمت، قابل توجه است.

بند ساعت با یک نوار لاستیکی محکم مشکی و یک دستبند فولادی ضد زنگ جلا داده شده مشکی قابل تعویض است. از نظر طراحی، این ساعت بر ارائه رویکردی کاربردی‌‌تر تمرکز دارد. هر قسمتی از این ساعت با استدلال و منطق ساخته شده است. هیچ فضایی برای عیان کردن زیبایی‌ها نادیده گرفته نشده است. این محصول، یک ساعت مچی کاملا حرفه‌ای برای فعالیت‌های‌‌ جدی آبی است.

در مورد ویژگی‌های‌‌ اصلی، باید گفت که این ساعت از حرکت کوارتز سوئیسی با صفحه نمایش آنالوگ درخشان خود استفاده می‌کند. برای دوام بیشتر صفحه، با کریستال یاقوت کبود محافظت می‌شود. به طور کلی، این محصول، یک ساعت غواصی خاص با ویژگی‌های‌‌ درجه یک و نیمی از قیمت Oris ProDiver است.

بهترین ساعت غواصی – هر دو ساعت از دو مارک تجاری در این دسته را می‌توان در زمره بهترین‌ها قرار داد. هر دو مدل Oris ProDiver و Hamilton BelowZero تقریباً از ویژگی‌های‌‌ یکسانی مسای برخوردارند. اما اگر بخواهیم انتخاب کنیم، به سراغ همیلتون می‌رویم. نه تنها نسبتاً ارزان‌‌تر است، بلکه ما رویکرد مستقیم آن را در بخش طراحی بیشتر ترجیح می‌دهیم.

نتیجه گیری: اوریس در مقابل همیلتون – کدام ساعت بهتر است؟

اگر به دنبال یک ساعت با پرستیژ هستید، اوریس باید انتخاب اول شما باشد.

هملیتون برندی میانه است که با این حال تعدادی از بهترین ساعت‌های‌‌ بازار را تولید می‌کند. با این حال، اگر لوکس بودن ملاک اول شماست، اوریس قطعا از همیلتون پیش است.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×