خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

سیکو یا اینویکتا؟ مقایسه ساعت های دو برند سیکو و اینویکتا

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-11-26 ۲۲:۱۹
سیکو یا اینویکتا؟ مقایسه ساعت های دو برند سیکو و اینویکتا

ساعت‌های مچی از وسیله‌هایی که تنها کاربرد آن‌ها اعلام زمان بوده به بخشی از پوشش و مد تبدیل شده‌اند که می‌توانند ظاهر افراد را در هر موقعیتی متمایز جلوه دهند. با این حال، کاربردی بودن هیچ‌گاه نباید در جهت زیبایی بیشتر نادیده گرفته شود. خبر خوب این است که برندهای ساعت‌ساز مختلفی وجود دارند که میان زیبایی و عملکرد تعادل ایجاد می‌کنند. به‌عنوان دو مورد از این برندها می‌توان به Seiko و Invicta اشاره کرد.

مقایسه‌ی ما در میان اینویکتا و سیکو درباره‌ی مدل‌های غواصی و زیر لباسی خواهد بود.

به‌عنوان طرفداران ساعت‌های مچی، احتمالاً همین حالا هم با ساعت‌های سیکو آشنا هستید. اگرچه اینویکتا دارای تاریخچه‌ای طولانی است اما با این حال به‌اندازه‌ی سیکو برند نام آشنایی محسوب نمی‌شود؛ با این وجود این برند به‌عنوان برندی بااعتبار و دارای قیمت‌های مناسب شناخته‌شده است. در این مقاله، قصد ما قرار دادن این دو برند رو در روی یکدیگر است تا نقاط قوت و ضعف آن‌ها را در مقابل یکدیگر بررسی کنیم.

یکی از تفاوت‌های اصلی میان این دو که این دو برند را از یکدیگر جدا می‌کند این است که سیکو تمامی ساعت‌های خود را به‌صورت درون‌سپاری تولید می‌کند و موتورهای خود را تحت گواهی سیکو به دیگر ساعت‌سازان ارائه می‌دهد (از جمله برخی از ساعت‌های اینویکتا مانند Pro Diver که در ادامه بررسی شده است و از موتور NH35A 24-jewel caliber سیکو استفاده می‌کند)؛ درحالی‌که ساعت‌های ایویکتا توسط سازندگان ثالثی ساخته می‌شود که از مواد اولیه‌ی مختلفی استفاده می‌کنند – که برخی متخصصان این موضوع را باعث افت کیفیت این ساعت‌ها می‌دانند. این حقیقت که سیکو خود موتورهای خود را تولید می‌کند و این‌که اینویکتا از همین موتورها برای ساخت ساعت‌های خود استفاده می‌کند، برتری بزرگی در این مقایسه به سیکو می‌دهد.

تاریخچه‌ی سیکو

تاریخچه‌ی سیکو

سیکو یکی از پر‌احترام‌ترین ساعت‌سازان ژاپنی است که از سال ۱۸۸۱ در این حوزه به فعالیت مشغول بوده است. این شرکت به خاطر ایجاد انقلاب‌های پی‌درپی در این صنعت در پی فناوری‌های نوآورانه‌ی خود مانند باتری‌های کوارتز، فناوری خورشیدی و فناوری Spring Drive مشهور است.

سیکو همچنین ساعت‌های خود را در بازه‌ی قیمتی گسترده‌ای ارائه می‌دهد تا تقریباً هرکسی و با هر بودجه‌ای توانایی خرید این ساعت‌ها را داشته باشد. این برند همچنین انواع مختلفی از ساعت‌ها را ارائه می‌دهد. سیکو گزینه‌های فوق‌العاده‌ای را در برابر مشتریان خود قرار می‌دهد؛ تنها بخش کوچکی از این گزینه‌ها شامل ساعت‌های کرنومتر، مجلسی، غواصی و خلبانی می‌شوند.

همچنین سیکو این را تضمین می‌کند که بتوانید ساعت‌هایی را پیدا کنید که مناسب بودجه و ظاهر شما باشند. تنها با تکیه‌بر سابقه‌ی این برند، سیکو یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای علاقه‌مندان به ساعت‌های مچی است.

تاریخچه‌ی اینویکتا

تاریخچه‌ی اینویکتا

اینویکتا یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی است که در سال ۱۸۳۷ به راه افتاد. این برند اعتبار خود را با طراحی ساعت‌های زیبا و با قیمتی به‌صرفه به دست آورد. شرکت اینویکتا در دهه‌ی ۱۹۷۰ و در زمان معرفی شدن ساعت‌های کوارتز، دچار رکود شد.

با این حال این برند در دهه‌ی ۹۰ به بازار بازگشت و از آن زمان تاکنون خود را به‌عنوان یکی از ساعت‌سازان معتبر در حوزه‌ی ساعت‌های فوق‌العاده‌ی میان رده ثابت کرده است. ساعت‌های اینویکتا دارای امضای ظاهری یکسانی هستند که شامل یک‌لایه‌ی طلایی‌رنگ و موتورهای اسکلتی می‌شود.

اینویکتا همچنین صاحب فهرست گسترده‌ای از ساعت‌های مچی است. این شرکت توانسته است ۳۰ سری و یا مجموعه‌ی مختلف از ساعت‌های گوناگون را تولید کند و حتی با این وجود نیز هیچ نشانی از کم کردن سرعت پیشرفت خود نشان نمی‌دهد. در حوزه‌ی تنوع در طراحی، اینویکتا بدون شک یکی از متنوع‌ترین بازه‌های تنوع در ساعت مچی را داراست.

این شرکت همچنین برای این شهرت دارد که با منتشر کردن هر مجموعه‌ی جدیدی از ساعت‌های خود، به بازسازی دوباره‌ی بنیان‌های این صنعت می‌پردازد. توانایی این شرکت در تطبیق‌پذیری با جامعه‌ی همیشه در حال تغییر در ساعت‌های آن‌که برای دفعات متعددی و برای برآوردن انتظارات مشتریان تغییر یافته‌اند بازتاب می‌یابد.

مقایسه‌ی ساعت‌های سیکو و اینویکتا

سیکو و اینویکتا تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که این تفاوت‌ها می‌توانند گرفتن این تصمیم که کدام‌یک از ساعت‌ها برای شما مناسب‌تر هستند را ساده‌تر کنند. در این مقایسه، از هر برند و در هر دسته‌بندی، یک ساعت را انتخاب کرده و به مقایسه‌ی این دو می‌پردازیم.

ساعت‌های غواصی

همان‌طور که از نام این ساعت‌ها مشخص است، ساعت‌های غواصی برای مقاومت در برابر محیط‌های مرطوب و زیر آب ساخته‌شده‌اند. هر دو برند سیکو و اینویکتا به‌خوبی در میان دایره‌ی غواصان شناخته‌شده‌اند و درنتیجه این دسته‌بندی می‌تواند بهترین نقطه برای شروع این مقایسه باشد.

Seiko Prospex Marinemaster

Seiko Prospex Marinemaster

Prospex Marinemaster یکی از ساعت‌های پرچم‌دار غواصی سیکو است. کیفیت ساخت این ساعت درجه‌یک است و در بحث مقاومت در برابر آب، ساعت‌های بسیار کمی وجود دارند که می‌توانند با Marinemaster رقابت کنند. این ساعت که با نام «Emperor Tuna» نیز شناخته می‌شود تقریباً مانند یک تانک ساخته‌شده است و این موضوع در جزییات این ساعت قابل‌مشاهده است.

Seiko Prospex Marinemaster دارای مقاومت در برابر آب ۳۰۰ متری است. Marinemaster یک ساعت مچی فوق‌العاده برای کسانی است که قصد لذت بردن از فعالیت‌های آبی مختلف را دارند. اگر از غواصان حرفه‌ای بپرسید که چه ساعتی را به شما پیشنهاد می‌کنند، می‌توانید انتظار شنیدن نام Seiko Prospex Marinemaster را داشته باشید.

با توجه به کیفیت ساخت خارق‌العاده‌ی این ساعت، Marinemaster معمولاً با قیمتی بالا به فروش می‌رود. همان‌طور که گفته شد، Emperor Tuna مانند یک تانک ساخته‌شده و درست همین حس را به صاحب خود می‌دهد. با وجود این‌که به دست کردن این ساعت اذیت کننده نیست، بازهم می‌توان متوجه وزن نسبتاً زیاد آن شد. Prospex Marinemaster یعنی عملکرد و مقاومت عالی.

این ساعت از موتور Seiko 7-jewel 7C46 بهره می‌برد که خطای آن کمتر از ۱۵ ثانیه در ماه است. بر روی شماره‌ها، بخش نمایش روز و تاریخ در قسمت ساعت ۳ قرارگرفته‌اند. این ساعت طراحی شده تا در برابر عمق ۳۰۰ متری آب مقاوم باشد. بر روی عقربه‌ها و شماره‌های این ساعت لومبریت استفاده‌شده تا حتی در محیط‌های کم‌نور نیز نور بهینه‌ای در ساعت وجود داشته باشد.

یک کریستال هاردلکس از شماره‌ها محافظت می‌کند. این ساعت همچنین یک قاب غواصی یک‌طرفه با PIP دارای نور در ساعت ۱۲: ۰۰ را ارائه می‌کند. ساعت غواصی سیکو دارای بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ ۴۸ میلی‌متر است. در بحث مقاومت، این ساعت یکی از مقاوم‌ترین ساعت‌های موجود در لیست ساعت‌های سیکو است.

Invicta 8928OB Pro Diver

Invicta 8928OB Pro Diver

Invicta Pro Diver، نقطه‌ی مقابل Seiko Prospex Marinemaster از نظر قیمت، یک ساعت بی‌نظیر برای شناگران تازه‌کار محسوب می‌شود. قیمت فوق‌العاده به‌صرفه‌ی این ساعت باکیفیت ارائه‌شده توسط آن قابل برابری نیست. با طراحی زیبا و بدنه‌ی محکم آن، Pro Diver می‌تواند کسانی که گاهی اوقات در فعالیت‌های آبی شرکت می‌کنند را کاملاً راضی کند.

با مقاومت ۲۰۰ متری در برابر آب، Pro Diver یک انتخاب بی‌نقص برای بیشتر فعالیت‌های آبی است. این ساعت همچنین برخلاف بسیاری از ساعت‌های غواصی که معمولاً بدنه‌ای نخراشیده دارند، کاملاً ظریف و زیبا است. این ساعت اتوماتیک یک قاب یک‌طرفه را بر روی یک بدنه‌ی به رنگ طلای 23k از جنس فولاد ضدزنگ ارائه می‌دهد. بدون شک، بسیار ظریف.

بدنه‌ی ساعت ضخامتی ۴۴ میلی‌متری دارد و خود ساعت نیز شماره‌هایی فلزمانند دارد. عقربه‌ها و نشانگرها انتهایی روشن دارند که برای محیط‌های کم‌نور مناسب باشند. ویژگی‌های بیشتر این ساعت شامل یک نشانگر تاریخ بزرگ‌شده در قسمت ساعت ۳ می‌شود.

Pro Diver از موتور اتوماتیک Seiko NH35A 24-jewel caliber استفاده می‌کند. این حقیقت که اینویکتا موتورهای سیکو را برای استفاده در ساعت‌های خود انتخاب می‌کند، امتیاز بزرگی برای کیفیت ساعت‌های سیکو است. قابل‌درک است که بسیاری از متخصصان این صنعت به این موضوع اشاره کنند که تکیه کردن به یک برند دیگر برای دریافت موتورهای ساعت مچی، نشان‌دهنده‌ی برتری سیکو نسبت به اینویکتا در صنعت ساعت‌سازی است.

بهترین ساعت غواصی – Seiko Prospex Marinemaster برنده‌ی این بخش خواهد بود. با این حال، اینویکتا به خاطر قیمت به‌صرفه‌اش گزینه‌ی خوبی برای شناگران تازه‌کار محسوب می‌شود. با این وجود، اینویکتا به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند با کیفیت و عملکرد ارائه‌شده توسط Seiko Prospex Marinemaster برابری کند.

ساعت‌های مجلسی

به دنبال ساعتی خاص برای موقعیتی خاص می‌گردید؟ ساعت‌های مجلسی باید آن زیبایی اضافی را به‌ظاهر متمایز شما اضافه کنند. هم سیکو و هم اینویکتا خاص‌ترین ساعت‌های موجود را ارائه می‌دهند. بیایید ببینیم که کدام‌یک از آن‌ها زیباترین ساعت را ارائه می‌دهد.

ساعت مردانه‌ی دورنگ ساخته‌شده از فولاد ضدزنگ Seiko SSC143

ساعت Seiko SSC143

ساعت دورنگ ساخته‌شده از فولاد ضدزنگ سیکو ساعت میان رده‌ای است که هم زیبایی و هم عملکردی عالی دارد. درست است که این یک ساعت کرنوگراف است، اما با این حال با بدنه‌ی دورنگ ضدزنگ سیاه‌رنگ و زیرشماره‌ها، این ساعت تبدیل به یک وسیله‌ی بسیار زیبا می‌شود.

همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، این ساعت از موتور کوارتز ژاپنی که امضای سیکو محسوب می‌شوند به همراه ساز و کار ذخیره‌ی نیروی ۶ ماهه و صفحه‌نمایش آنالوگ استفاده می‌کند. عقربه‌ها و نشانگرها انتهایی روشن دارند که برای محیط‌های کم‌نور مناسب باشند.

SSC143 همچنین با دو عقربه‌ی دیگر همراه است که یکی برای هشدار ۱۲ ساعته و دیگری برای کرونومتر ۶۰ دقیقه‌ای استفاده می‌شوند. این ساعت همچنین طراحی شده تا در برابر عمق ۱۰۰ متری آب مقاوم باشد. دورنگی ظریف این ساعت بسیار زیبا است. این ساعت یکی از ساعت‌های مجلسی است که دلتان می‌خواهد تا می‌توانید به دیگران نشانشان دهید.

ساعت Invicta 6620 II

ساعت Invicta 6620 II

در اینجا ساعتی دقیقاً مخالف ساعت مجلسی سیکو در ظاهر را داریم. Invicta 6620 II Collection دارای بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ نقره‌ای است. این ساعت صفحه‌نمایش آنالوگ سنتی را با یک قاب با حاشیه‌ی سکه مانند ترکیب می‌کند تا یک حس زیبایی سخت را ارائه دهد.

بخش‌های داخلی 6620 II Collection از فناوری موتورهای کوارتز سوئیسی استفاده می‌کنند اما در نظر داشته باشید که این موتور سوئیسی نیست. بدنه‌ی از جنس فولاد ضدزنگ صیقل‌خورده‌ی این ساعت بدون شک حیرت‌برانگیز و یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این ساعت است. یک شیشه‌ی Flame Fusion نیز از شماره‌ها محافظت می‌کند.

این ساعت با یک قاب یک‌طرفه، یک صفحه‌ی نمایش تاریخ قرارگرفته در قسمت ساعت ۴ و عقربه‌ها و نشانگرهای روشن عرضه می‌شود. به‌عنوان یک ویژگی اضافه، ای ساعت دارای مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متری است. 6620 II Collection برای شنا مناسب است اما مراقب باشید که آن را در فعالیت‌های آبی جدی بیرون نیاورید.

مطمئن باشید که قطعاً متوجه قیمت به‌صرفه این ساعت خواهید شد که یکی از ویژگی‌های اصلی تمامی ساعت‌های اینویکتا است. با وجود این‌که این ساعت در قسمت ارزان‌تر بازه‌ی قیمت قرار دارد، با این حال همچنان می‌توان از آن به‌عنوان ساعتی باکیفیت بالا، به همراه قفل تا شونده یاد کرد که کاملاً در هنگام به دست کردن راحت است.

بهترین ساعت مجلسی – هنگامی‌که بحث به ساعت‌های مجلسی کشیده می‌شود، نتیجه بستگی به نظر شخصی افراد دارد. در بحث طراحی، این دو ساعت نمی‌توانند بیشتر از این با یکدیگر تفاوت داشته باشند!

این تفاوت باعث آسان‌تر شدن تصمیم‌گیری درباره‌ی آن‌ها می‌شود. آیا به دنبال چیزی مطابق مد اما با این حال کمی زمخت و محکم هستید؟ سیکو برای ساخت ساعت‌های با ظاهر اسپرت شناخته‌شده است. از سوی دیگر، اینویکتا ظاهری پیچیده و لوکس‌تر را ارائه می‌دهد که درعین‌حال، قیمتی به‌صرفه‌تر نیز دارد.

جمع‌بندی سیکو در مقابل اینویکتا – کدام‌یک بهتر است؟

سیکو و اینویکتا یک تفاوت اساسی دارند: اجزای اختصاصی آن‌ها. ساعت‌های سیکو تماماً توسط خود این شرکت ساخته می‌شوند و این موضوع باعث تضمین کیفیت تمامی ساعت‌های این برند می‌شود. در سوی دیگر، اینویکتا از تولیدکنندگان دیگر برای توسعه‌ی ساعت‌های خود کمک می‌گیرد.

تکیه‌بر سازندگان ثالث، می‌تواند منجر به سطوح متفاوت کیفیت در برخی از مجموعه‌های ساعت‌های این شرکت شود. با این حال، برتری اینویکتا در این قسمت این است که گزینه‌های متعددی را با قیمتی به‌صرفه به علاقه‌مندان به ساعت‌های مچی ارائه می‌کند.

به‌طور کوتاه، سیکو تنها با تکیه‌بر اعتبار خود گوی رقابت را از رقیب خود می‌گیرد. سیکو یکی از شناخته‌شده‌ترین ساعت‌سازان در تمام جهان است. کیفیت محصولات آن‌ها کاملاً تضمین‌شده است؛ چیزی که اینویکتا هنوز در تلاش است تا آن را به دست آورد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×